Kirjoittaja Aihe: "Ideologisesti työtön"  (Luettu 48163 kertaa)

Lokakuu 17, 2017, 22:18:06 ip
Vastaus #45

Hannu Boman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ihan itse :-)
Kummallekin ryhmälle se ansiotyö on suurin kauhistus.

Ei se ansiotyo ole sille toiselle ryhmälle kauhistus veen se että VAPAA MIES ei voi olla toisen palveluksessa.
@ HBo
Yamaha TX650 -73 & Honda GL 1500 Gold Wing 2000

Lokakuu 18, 2017, 12:49:13 ip
Vastaus #46

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Kummallekin ryhmälle se ansiotyö on suurin kauhistus.

Ei se ansiotyo ole sille toiselle ryhmälle kauhistus veen se että VAPAA MIES ei voi olla toisen palveluksessa.

Kuka on vapaa mies. Sekö joka elää yhteiskunnan tuilla, sekö on vapautta. Onko vapautta se että ei tuota yhteiskunnalle mitään vaan käyttää sen palveluita. Ei anna mitään yhteiseen pussiin vaan vaatii palveluita...
Mielenkiintoinen kysymys, mikä on vapaa mies?
Nyky yhteiskunta sekottaa pahasti asioita, liian suuret kulät (kaupungit) sekottaa ajatuksia pahasti.

Aatellaas pienempää vanhanajan kyläyhteisöä. Seppä teki hommia viljelijöille, laitto kuntoon työkalut. Viljelijä tuotti leipäaineet sepälle, myllärille, ja niille ketkä tartti. Veneenveistäjä sai palkakseen viljaa, kalaa, jne. Kaikki oli riippuvaisia toisistaan. Tuottivat toisilleen mitä toinen tarvitsi. Kalastaja vaihto tuotteensa tarvitsemiinsa tuotteisiin.
Kaikki oli riippuvaisia toisistaan.

Miksi yhteisön olisi tullut pitää huolta veijarista joka ideologisesti ei välitä muista ?

Lokakuu 18, 2017, 12:56:55 ip
Vastaus #47

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Mulla naapu jolla jo ikää niin kysyin koska eläke tulee, olis tullut jo 3V sitten mutta saa jatkaa niin kauan kun haluaa. Ei se sitä isomman eläkkeen takia tee mutta terveys kestää ja tykkää olla töissä. 68 jo mittarissa ja työ maistuu. Samoin tunnen erään vanginvartian lähes 70V ja tekee koulutuskeikkaa ympäri Suomea, mitä hän kotona tekis tuumaa.

Lokakuu 18, 2017, 13:00:22 ip
Vastaus #48

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Miksi yhteisön olisi tullut pitää huolta veijarista joka ideologisesti ei välitä muista ?

Jospa se veijari olisikin joku kometiijan pitäjä joka pitäisi toisia hyvällä mielellä.
Kyllä niinkin vissiin leipää hankitaan. :laugh:

L&K.

Lokakuu 18, 2017, 13:06:49 ip
Vastaus #49

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
 No eipä siinä. Kunnon euro jack potti kohdalle, ja eiköhän tämä työura olis silloin tässä. En toki jäisi yhteiskunnan ja muiden elätettäväksi, vaan tulisin kyllä toimeen omillanikin. Ainakin vähän aikaa.  ::)
 Tätä työtä nyt sillein enää kaipaa, kun on tätä herkkua jo nähty. Mutta kun on tuota perhettä elätettävänä, eikä oma moraali anna myöten että jättäisin itseni ja lapset muiden elätettäväksi.

Lokakuu 18, 2017, 15:12:13 ip
Vastaus #50

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Lokakuu 18, 2017, 16:42:14 ip
Vastaus #51

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No...

Taidan olla itsekin ideologisesti työtön? ...Koska
keväällä sanoin itseni eroon vakiduunistani ja rupesin
varhennetulle 50% eläkkeelle.

Paljoakaan ei kaipuuta työelämään enää ole-kesä
erkaannutti aika mukavasti siitä ajatusmaailmasta.

Kohta on sitten täydet 100% eläkettä ajankohtainen
asia.Vuoden vaihtuessa näin pääsee käymään.

Jos suht' terveenä saisi taapertaa pidempäänkin-ja
touhuta kaikkia niitä puuhia,jotka aina ovat kiinnostaneet-
ja joihin aika on ollut turhan niukkaa sen työn perässä ravaamisen ansiosta.

Saapi haukkua,jos siltä tuntuu.. :laugh:

t. Markku

Lokakuu 18, 2017, 20:05:07 ip
Vastaus #52

Teemu S. Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tekis mieli sanoa, että olen ideologisesti töissä... ;)

Lokakuu 18, 2017, 20:33:14 ip
Vastaus #53

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pari vuotta ansiosidonnaisella sitten eläkkeelle, jäsenmaksu maksettu vuodesta -73.
Ei liene synti saada vähän omiaan pois, voi paheksua.

L&K.

Lokakuu 18, 2017, 21:08:50 ip
Vastaus #54

rauno yrjölä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Työtön yrittäjä / Eläkeläinen
Tuossa näkee että jonkun Valten tai Muhamedin lusmuilu on itikan paska Itämeressä mutta helppo ja yleisin tapa ottaa väärinkäytös esimerkiksi. Otapa joku mikä vaan kansainvälinen yritys Suomessa niin kusetus on aivan toisissa mittasuhteissa. Mikä jotkut poliitikotkaan on syyllistämään pimeän työn tekijöitä kun itse syyllistyvät samaan. Tai poliisit.......

Ja tähän voi vielä lisätä kysymyksen kaikille papparaisille kuka on valmis ottaman tes:in minimipalkalla työtä vastaan. Ja ajaa 70km työmatkaa tässä euroopan kalliimmassa autoverotusmaassa. Työttömät joutuvat tämän esityksen eteen. Olen varma että yksikään käsi ei nouse.

77

Lokakuu 18, 2017, 21:33:38 ip
Vastaus #55

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Tuossa näkee että jonkun Valten tai Muhamedin lusmuilu on itikan paska Itämeressä mutta helppo ja yleisin tapa ottaa väärinkäytös esimerkiksi. Otapa joku mikä vaan kansainvälinen yritys Suomessa niin kusetus on aivan toisissa mittasuhteissa. Mikä jotkut poliitikotkaan on syyllistämään pimeän työn tekijöitä kun itse syyllistyvät samaan. Tai poliisit.......

Ja tähän voi vielä lisätä kysymyksen kaikille papparaisille kuka on valmis ottaman tes:in minimipalkalla työtä vastaan. Ja ajaa 70km työmatkaa tässä euroopan kalliimmassa autoverotusmaassa. Työttömät joutuvat tämän esityksen eteen. Olen varma että yksikään käsi ei nouse.

77

Tähän vois heittää jatkumona kysymyksen että kuinka moni työnantaja haluaa palkata työhaluttoman työntekijän? Tai kieli/lukutaidottoman. Käsi ylös.
En ainakaan minä, enkä ota vaikka tulisi ilmaiseksi riesaksi. Mieluummin maksaa kunnon palkan motivoituneelle kuin huonon palkan mitään tekemättömälle.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 18, 2017, 22:45:08 ip kirjoittanut tuomo jylha »

Lokakuu 18, 2017, 22:03:08 ip
Vastaus #56

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Terve!

Eikö tuo työtön ole tässä tapauksessa aika omituinen määritelmä. Varmaan monelle muullekin.
Kaveri tekee työtä kirjoittaessaan kirjoja. Jos hän tekee sen myönnetyllä apurahalla, niin hän ei ole työtön. Jos hän saa muulla tavoin määriteltyä tukea, niin hän hyödyntää kyseenalaista työttömyystukea koska hän ei saa apurahaa.

Näinpä.

Olen tuota itsekin tehnyt, ja todennäköisesti joulukuussa taas edessä. Siis väitöskirjahommat apurahatta kunnes työtä tai apurahaa löytyy. Jotenkin en silloin tunne itseäni vääryyden tekijäksi tai loiseksi, vaikken joka ikistä puhelinmyyntiduunia innosta puhkuen hakisikaan.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Lokakuu 18, 2017, 23:41:08 ip
Vastaus #57

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
L&K.
Mielenkiintoinen kysymys: miksi yleensäkään yhteiskunta (= työssäkäyvät) on velvollinen ylläpitämään niitä, jotka eivät halua osallistua yhteisön rakentamiseen?
Minua kummastuttaa se, että noita yhteiskunnan antamia etuja pidetään itsestään selvyyksinä.
Tuo on minusta hyvin kapea-alaista ajatelua, tai okeastaan opportunistista.
Jospa me kaikki heityäydyttäisiin työttömiksi!   :D
Kuka sitten maksaisi korvaukset, EU: ko?
No, ainahan on vapaamatkustajia.
Kaikissa junissa!

Lokakuu 19, 2017, 11:04:58 ap
Vastaus #58

Ari Nieminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minä ilmottaudun kansanedustajaksi jos minua ei valita presidentiksi , ihan noin vain ja näin julkisesti

Lokakuu 19, 2017, 11:10:30 ap
Vastaus #59

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Yhteiskunnan pohjaton kassa elättää kaikki. Kenenkään ei tarvitse tehdä työtä joka ei paranna elämisen laatua.
Oletetaan että kaikki kylässä haluaa vaan hyötyä toisten tuottavuudesta. Hieno homma.

Olipa kylä jossa kaikki oli velkaa toisilleen. Kylän hotelliin tuli asiakas, löi satasen pöytään ja sano että käypi kattelemassa minkälaisia huoneita...
Hotellinpitäjä kiikutti satasen samantien ruokakauppiaalle, jolle oli velkaa. Ruokakauppias vei satasen kuljetusfirmalle, jolle oli velkaa. Kuljetusyrittäjä vei satasen viljelijälle josta toi jauhot ja vihannekset, oli sille velkaa. Viljelijä vei satasen kylän huoralle jolle oli velkaa. Huora vei satasen hotelliin jolle oli huoneesta velkaa. Satanen oli taas hotellin tiskillä. Asiakas tuli ja sano ettei huoneet kelpaa, otti satasensa ja lähti.
Kylä muuttui velattomaksi. Hotellin pitäjä ei ollut enään velkaa ruokakauppiaalle. Ruokakauppias ei kuljetusfirmalle. Kuljettaja ei viljelijälle. Viljelijä ei huoralle. Huora ei hotellille.
Kylästä tuli nettovelaton vaikka turisti vei satasensa mennessään. Ihan upeeta.

Onko paikkakunnalla yöelämää?
On, mutta se on tänään sukuloimassa Loimaalla.