Kirjoittaja Aihe: "Ideologisesti työtön"  (Luettu 48100 kertaa)

Lokakuu 17, 2017, 13:41:05 ip
Vastaus #30

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Vastustan, joten lainaus:
Onhan tuota tekemällä tehtyä moraalista närkästystä ollut ällöttävää seurata. Veronkierto ja maan tavan mukainen hyvä-veli-järjestelmä ovat monta kertaluokkaa isompia ongelmia, ja niistä ei jostain syystä puhua pukahdeta sanaakaan. Kannattaa laittaa asiat oikeisiin mittasuhteisiin riippumatta siitä mitä media myllyttää.

Sitten Saku jatkaa
http://blogit.apu.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/2017/10/17/ideologinen-tyoton-moraalipaniikki/

Peräkammarin sakulta nyt löytyy aina ymmärrystä kaiken maailman ketkuja ja lusmuja kohtaan, se ei ole mikään uutinen, ehkä se Sakunkin mieli vielä muuttuu, kun mies jonain päivänä joutuu muuttamaan kotinsa peräkammarista omiin eväisiin ja omaan taloudenpitoon  :P

Ja sitäpaitsi Saku puhuu tuossa lainauksessa täyttä paskaa ! Viimeisen  10 vuoden aikana ei juuri mistään ole puhuttu enempää uutisissa ja julkisessa keskustelussa kuin veronkierrosta ja hyvä-veli verkostoista, onko tällä blogistilla vikaa lukutaidossa vai ymmärryksessä ?
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 17, 2017, 15:55:59 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Lokakuu 17, 2017, 14:58:08 ip
Vastaus #31

Harri Holopainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ateisti, takapiru, vastarannankiiski, humaani?

Älkää nyt tätä yhtä kaalea parjatko . Romaaneista 98% on "ideologisesti työttömiä"   väkimäärä taitaa ylittää kerhomme jäsenmäärän.???

What's the fuck ?  Tää maailma on täynnä työhaluttomia siivellä eläjiiä, ne ei ole yleensä koskaan näläkää nähny, niin kuin ei sokeetkaan! Pyydän Anteeksi sokioita en muita!
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 17, 2017, 15:14:05 ip kirjoittanut Harri Holopainen »
Hullu ja humalassa saa olla muttei tyhmä

Lokakuu 17, 2017, 15:10:39 ip
Vastaus #32

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Vastustan, joten lainaus:
Onhan tuota tekemällä tehtyä moraalista närkästystä ollut ällöttävää seurata. Veronkierto ja maan tavan mukainen hyvä-veli-järjestelmä ovat monta kertaluokkaa isompia ongelmia, ja niistä ei jostain syystä puhua pukahdeta sanaakaan. Kannattaa laittaa asiat oikeisiin mittasuhteisiin riippumatta siitä mitä media myllyttää.

Sitten Saku jatkaa
http://blogit.apu.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/2017/10/17/ideologinen-tyoton-moraalipaniikki/

Tuossa seuraavassa lainauksessa muuten paljastuu Timosen Sakarin kiva asenne tavallisia työssäkäyviä tai eläkkeellä olevia ihmisiä kohtaan : "Median haastateltaviksi valitaan eläkeläisiä ja haalareihin pukeutuneita, jotta saadaan haluttuja reaktioita" 

Saku ei vissiin hoksaa, tai ei halua ymmärtää että juuri nämä eläkeläiset ja haalaripukuiset  maksamillaan veroilla ovat mahdolloistaneet ja mahdollistavat tuon lusmun vapaamatkustuksen.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 17, 2017, 15:12:46 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Lokakuu 17, 2017, 15:22:13 ip
Vastaus #33

teuvo venäläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kun en mistään mitään tiedä niin saatan tässä mainita että olin kaikenkaikkiaan 49 vuotta ansiotyössä (-armeija 11kk ja ammattiin valmistava koulu 3v ) ja siitä olin lomautettuna(työttömänä) lähes kaksi kuukautta ja koko työttömyyden  ajan "ideologisesti" vitutti joka päivä.

Lokakuu 17, 2017, 16:20:46 ip
Vastaus #34

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
 Tässä männä viikolla kun makselin taas veroja ihan paperirahan arvoisesti, niin kävi kieltämättä mielessä että voisinko veronmaksajan ominaisuudessa kohdentaa ne verorahat, kun just 5 min. aikaisemmin olin lukenut tästä ideologisesta työttömästä? Minulta ei oikein heru ymmärrystä.
 Vai onkohan sitten enempi lääkärin kuin ansiotyön tarpeessa? Lukeman perusteella mikään elämän jakso ei ole kestänyt kahta viikkoa pidempään, siis muu kuin se työttömyys. No jostain se kertoo.

Olis kieltämättä hyvin mielenkiintoista nähdä että minkälaisen ihanneyhteiskunnan nämä ideologistit, yhdistettynä runsashameisiin saisivat keskenään aikaiseksi? Kummallekin ryhmälle se ansiotyö on suurin kauhistus.

Lokakuu 17, 2017, 16:35:57 ip
Vastaus #35

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Mulla hieman nuorempi kaveri sai ABB:tä potkut ku täytti 50V, aina töissä ja täysin terve. Periaatteena oli yksi hakemus per päivä. Tuli 500 päivää täyteen ja noita mummojen talutuksia ruvettiin ehdottelemaan, laajensi haun koko Suomeen niin Turusta tärppäsi. Myi kaksionsa pois ja eiku Turkuseen, vitutti kun itsekkin kuulin kun sanottiin et töitä löytyy kuhan hakee, ei löytynyt. Sanoi menevänsä ennemmin hirteen kuin tähän nykyajan leikkiin mukaan, kaikki työttömät ei ole laiskoja itseni pois lukien.

Lokakuu 17, 2017, 16:45:32 ip
Vastaus #36

Tarja Montonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jotenkin varsin suuresti huolestuttaa, että nuorempi sukupolvi on totaalisesti unohtanut mikä työttömyyskorvauksen ideologia on. Että ihmisen tarkoitus ihan itse itsensä työllä elättää, ja korvaus on tilapäiseksi tarkoitettu apu. Suureen ääneen vaan syytellään niitä, jotka ovat onnistuneet jostain rahaa riipimään runsaammin ja piilottavat sen mieluummin pankkeihin vaikka Panamaan kuin elättävät niitä, joilla on mielestään oikeus loisia koko elämänsä muiden piikkiin. Ei paljon kerry eläkettä moisille osseille, tuskinpa vuokraansakaan kukaan tuommoinen maksaa.

Jotenkin korvamerkitty veron maksu olisi järjellistä. Voisi tukea osseja enemmän vaikka selkävaivaista, puolisokeaa 62-v siivoojaa tai betoniraudoittajaa joka Kelan lääkärin ja TE-toimiston mielestä on työtä vieroksuva pinnari kun ei muka enää hommiinsa kykene tai kelpaa.

Lokakuu 17, 2017, 17:01:54 ip
Vastaus #37

Leo Belik

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Cum On Feel the Noize
Aika erikoista, että tästä nousee tälläinen kohu. Ikäänkuin tämä olisi ihan uusia asia. Kaikki muut tietää, että tälläistä on ollut pitkään paitsi työvoimatoimisto ym viranomaiset ja toimittajat.
Yhteiskunnassa käytetään runsaasti erilaisia järjestelmän tarjoamia etuja taidokkaasti. Niin yksityishenkilöt kuin yritykset ottavat mitä otettavissa on. Näihin saa jopa neuvoja kolleegoilta.
Itse asiassa kohun aiheuttanut kaveri teki ison palveluksen nostaessaan esian esille.
Seuraavaksi voisi joku yritys kertoa kuinka paljon on pumpannut yhteiskunnalta turhia etuuksia.
BSA "Buzy Beeza"

Lokakuu 17, 2017, 18:03:15 ip
Vastaus #38

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Aika erikoista, että tästä nousee tälläinen kohu. Ikäänkuin tämä olisi ihan uusia asia. Kaikki muut tietää, että tälläistä on ollut pitkään paitsi työvoimatoimisto ym viranomaiset ja toimittajat.
Yhteiskunnassa käytetään runsaasti erilaisia järjestelmän tarjoamia etuja taidokkaasti. Niin yksityishenkilöt kuin yritykset ottavat mitä otettavissa on. Näihin saa jopa neuvoja kolleegoilta.
Itse asiassa kohun aiheuttanut kaveri teki ison palveluksen nostaessaan esian esille.
Seuraavaksi voisi joku yritys kertoa kuinka paljon on pumpannut yhteiskunnalta turhia etuuksia.
Yritysten turhat etuudet on täysin tiedossa, ja myös se ketkä niitä velvoitteita kiertää. Ja valitettavasti se tapahtuu ihan laillisesti. Miljardit valuu kuin kankkulan kaivoon, mutta niihinpä ei puututa. Selitys on joka kerta kysyttäessä: kun lainsäädäntö sallii sen.
 Lakeja saa tarvittaessa nopeastikin muutettua, jos vain tahtotilaa löytyy. Mutta suurpääomalla ja päättävillä taitaa olla vähän liian suuret kytkökset?
 Vailla minkäänlaista pätevyyttä tai tarvittavaa kokemusta, näyttää löytyvän jokaiselle ex-ministerille ja isolle osalle kansanedustajista jonkinlainen suojatyöpaikka poliittisen uran jälkeen, suur yrityksistä. Poliittisen kartan joka laidalta.
 Vihreät ja punaiset ideologiat näyttäis olevan hyvinkin nopeasti ostettavissa pihalle.

Kyllä se Ossi, vai mikä se nyt olikaan, saadaan johonkin suojatyöpaikkaan töihin vaikka heti, jos maksetaan tarpeeksi.
 Vaan se Ossi ei nyt ole siinä asemassa, että Ossin ideologiaa, tai itse Ossia olis tarvetta nyt ostaa.
 Voisihan se lähteä ens alkuunsa politiikkaan mukaan, eikä tartte tehdä muuta kuin jauhaa p....skaa jossain populisti porukassa? On samaa mieltä kuin muutkin ja hiihtää vaan perässä. Välillä möläyttelee oikeassa paikassa ja oikein typerää, niin pysyy tapetilla. Eiköhän se sitten siitä, hyväpalkkainen työura urkene, jos tuuri käy? Muistaa vaan tehdä just sen mitä se paksuimman rahapussin omistaja käskee. Helppo ja yksinkertainen ohje.

Tai sitten alkaa tekemään jotain muuta typeryyttä että pääsee lööppilehteen.
 Siis jos ei muu työ kiinnosta, eikä kirjallisuus elätä? :-X

Lokakuu 17, 2017, 18:11:48 ip
Vastaus #39

Tarja Montonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Taloudellisesti tasa-arvoista ideologiaa on käsittääkseni kokeillut useampikin maa, kuten Neuvostoliitto, Kuuba ja Kiina. Raaka totuus vain lienee, että toiset ovat tässä aina tasa-arvoisempia kuin toiset. Raha maailmaa pyörittää.

Vaan kysymys kuuluukin onko meillä varaa päästää hyväksyttäväksi tämmöisiä osseja. Sikäli ossi kyllä tosiaan teki palveluksen kaikille, että nosti asian tapetille ja pohdintaan.

Mitä taas yhteiskunnan etujen käyttämiseen tulee, niin tunnustan. Ihan valtion ylläpitämiä teitä tänään työmatkalla ajelin. Työpaikkakin ns. julkisella sektorilla.

Lokakuu 17, 2017, 18:26:20 ip
Vastaus #40

Jorma Korolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hieman häiritsee se, että tyypin asioita käsitellään julkisuudessa ilman että kokonaisuus on tiedossa.

Jos kyseessä on mielenterveyskuntoutuja, sehän on kohta narun jatkona tätä menoa.

Kun tuli maniapäivänä lauottua toimittajalle kaikenlaista voi harmittaa kun alkaa pukata depressiovaihetta päälle.

Tuskin normilusmu menee tommosia julistamaan julkisuuteen, normaalisti lusmut vaan lusmuaa niin ettei kukaan huomaa.

Lokakuu 17, 2017, 18:30:51 ip
Vastaus #41

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Se perustulo on pieni mutta sitten päälle ilmainen kaksio ja ne harkinnan varaiset lisät + ilmaiset lääkärikäynnit yksityisellä, johan meidän kukkarossa tuntuuki. Itse uskon näitä tukitaitureita olevan monia tuhansia.

Lokakuu 17, 2017, 20:37:47 ip
Vastaus #42

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
 Minusta semmoinen ajattelutapa että: Minulle kuuluu, minä olen oikeutettu, mutta minä en halua, minun ei pidä, minun ei tarvitse, tehköön muut, ...  on hyvin itsekästä ajattelua ja osoittaa empaattisuuden puutetta.

Voisi oikeastaan olla parempikin että työkyvyttömät siirrettäisiin työttömyyskortistosta lääkärin tarkastuksen kautta eläkkeelle. Syrjääntymään ihan rauhassa ja ilman häiriötekijöitä, jos kerran se on ihan täysin tietoinen valinta. Tai voihan se taustalla olla myös sairaus johon saa apua, tai sitten ei? Se on joskus ihan pienistä välittäjäaineista kiinni ja helposti korjattavissa. Tuli vaan jostain syystä mieleen tuosta alunperisestä lehtijutusta.

Vähempi byrokratian kuormitusta ja vähempi yhteiskunnalle kuluja, turhien koulutuksien ja joutavan päiväisten työkokeilujen muodossa. Tiiä vaikka sitä jaettavaa jäisi jopa sosiaalisen avun tarvitsijoillekin?

Lokakuu 17, 2017, 21:04:03 ip
Vastaus #43

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Vaikka Malinen ei nyt ymmärräkkään kaikkien ajatuksia, niin voiko Malinen ymmärtää, että joillekkin työ on tärkiä osa elämää. Eihän se työ oo aina mukavaa ja ei oo kyse siitä etteikö keksis tekemistä iliman töitä, mutta ei varmaankaan ois tuommosta tekemistä mitä töissä on. Mielekkäässä työssä on pari muutakin muuttujaa, kuin palakka ja tärkeintä olis, että jokkainen löytäis sen työn missä viihtyy.

Viikko sitte harrastushommissa oli hyvä keskustelu, ku kaks kolomikymppistä nörttipoikaa keskusteli työstä. Molemmat on töissä samassa virmassa, mutta eri osastoilla. Toinen tuumas, että siellä teidän osastolla on niitä hyviä hommia. Mää sitte heitin välikysymyksen, että mitä ne hyvät hommat oikkein on. Noh, mua kymmenen vuotta vanahempi ja viisaampi kaveri, joka on pyöriny samanlaisissa ympyröissä mun kans, sitte tuumas, että minäpä tiiän. Ne on semmosia mukavia hommia, jotka alakaa tuntumaan työltä jonku ajan päästä...
Kahden pytyn loukussa.

Lokakuu 17, 2017, 21:45:59 ip
Vastaus #44

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Malinen hei! Ehämmää kirijottanu, että tärkein asia, vaan tärkiä asia. Juur tuossa näin vanahaa työkaveria, jota viimeks nähäny joskus seittämän vuotta sitten. Hän tuumas, että ne työmurheet on aika pieniä murheita, ku juur oli syövästä selevinny.
Kahden pytyn loukussa.