Kirjoittaja Aihe: "Ideologisesti työtön"  (Luettu 48252 kertaa)

Lokakuu 16, 2017, 15:29:53 ip
Luettu 48252 kertaa

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
 Mitä ajatuksia herättää tämmöinen titteli? Edustaako tämä yksilön vapautta vai vapaamatkustamista?

Lokakuu 16, 2017, 15:42:49 ip
Vastaus #1

Leo Belik

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Cum On Feel the Noize
Terve!

Tämä on ihan selkeä ja vanha ideologinen ajatus. Jo varhaiset filosofit vetäytyi vuorille ja joku kantoi heille ruokaa.
Vastaus on molemmat. Vapautta ja vapaamatkustamista.
Itse olemme luoneet järjestelmän, jossa voit valita teetkö ansiotyötä vai et. Eikä enää ole häpeä katsoa sivusta kun muut osallistuvat heinätöihin ja osallistua porukkaan vasta sitten kun on leivänjakoaika.
BSA "Buzy Beeza"

Lokakuu 16, 2017, 15:43:57 ip
Vastaus #2

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Työtön on työtön mutta ideologisesti työtön on laiska lortti ja vapaamatkustelija.Näitä meillä ei ollut tarpeeksi niin niitä piti ulkomailta tuottaa lisää,näin me halusimme kun äänestimme...

Lokakuu 16, 2017, 15:49:05 ip
Vastaus #3

Leo Belik

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Cum On Feel the Noize
Itse asiassa tuo on ihan dorka märitelmä. "Ideologisesti työtön".
Jotain siinä puuhastellaan kuitenkin. Vaikka torilla kuljeskelua. Tosin siitä ei maksa kukaan eikä se tuota yhteiskunnalle mitään ja tuo "ideologia" on asennekysymys. "Minun ei tarvitse"
Ei siinä mitään ideologiaa ole.
BSA "Buzy Beeza"

Lokakuu 16, 2017, 16:08:28 ip
Vastaus #4

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Itse asiassa tuo on ihan dorka märitelmä. "Ideologisesti työtön".
Jotain siinä puuhastellaan kuitenkin. Vaikka torilla kuljeskelua. Tosin siitä ei maksa kukaan eikä se tuota yhteiskunnalle mitään ja tuo "ideologia" on asennekysymys. "Minun ei tarvitse"
Ei siinä mitään ideologiaa ole.
Tämä "ideologisesti työtön" on suora sanakaappaus lehtiotsikosta. Uusi sana ja termi itsellenikin.
 Mutta kyllä kai siinä jonkin sortin ideologia on taustalla, koska se on täysin tietoinen valinta elämään? Niin kuin muissakin elämäntapa- ja katsomukseen liittyvissä ideologioissa.

Kuten aiemmin kirjoitit, jo muinaiset filosofit vetäytyivät vuorille mietiskelemään. Vaan oliko silloin yhteiskunnallista turvajärjestelmää, jolla sitä filosofointia "kustannettiin", vai kustannettiinko se muilla tavoin esim. hallitsijat maksoivat miettimisistä? Vai joutuiko filosofi tekemään jotain työtä siinä sivussa että sai itselleen elannon, esim. omavaraisviljelystä, kuten siihen aikaan oli varmaankin täysin pakollinen välttämättömyys, ihan jo nälkäkuoleman välttämiseksi? Vrt. buddha munkit.

Tästähän pääsisikin kuin aasinsiltana heti suoraan toiseen keskustelu ketjuun: "Onko kukaan hakemassa".
 Voisihan tuota hakea jos joku maksaisi näistä harrastamisista. Aloittaisi aamu seitsemältä harrastamisen, ja tekisi sitä puoli neljään, viitenä päivänä viikossa.
 Vaan kun pitää hankkia päivät lapsille leipää ( ja vähän muillekin), ja harrastaa sitten muulla ajalla ja kustantaa harrastukset itse tienatuilla rahoilla.  :(
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 16, 2017, 16:17:55 ip kirjoittanut tuomo jylha »

Lokakuu 16, 2017, 16:12:46 ip
Vastaus #5

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Kyllä me kimpassa maksetaan se torilla kävely.Toisaalta pakkotyö tai nälkään tappaminenkaan ei liene korrekti rangaistus työhaluttomuudesta.

Lokakuu 16, 2017, 16:28:22 ip
Vastaus #6

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Näkyi tämä puheena oleva "iteolooki"-työtön-esikoiskirjailija  alkaneen katumuksen puuskassa perumaan puheitaan, ja syyttää nyt jutun kirjoittanutta toimittajaa vääristelystä, ja uhkasi jo vetää TE-toimistonkin oikeuteen hänen yksityisasioidensa levittelystä lehdissä  :P

Siinä kun voi käydä niinkin että häneltä peritään takaisin jo maksettuja korvauksia jos ne katsotaan aiheettomasti maksetuiksi, eikä se välttämättä siihen jää.

Täällä Oulussa yksi kaveri sai takavuosina (ehdollisen) vankeustuomion ja joutui maksamaan kovat korvaukset valtiolle, kun tuli uskoon ja kävi tunnustamassa työkkärissä että hän oli nostanut korvauksia parin kuukauden ajan, vaikka oli jossain pimeissä töissä yhtä aikaa.

Mutta  tämän työttömyys-iteolookin kirjoittama kirja on kuulemma myyty loppuun jo joissakin paikoissa, että sieltähän sitä rahhaa alkaa tulla, jos ei sitten joku ehdi väliin....
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Lokakuu 16, 2017, 16:30:43 ip
Vastaus #7

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Tästähän pääsisikin kuin aasinsiltana heti suoraan toiseen keskustelu ketjuun: "Onko kukaan hakemassa".
 Voisihan tuota hakea jos joku maksaisi näistä harrastamisista. Aloittaisi aamu seitsemältä harrastamisen, ja tekisi sitä puoli neljään, viitenä päivänä viikossa.

Työltähän se sitten alkaisi maistua, pilalle menisi mukava puuhastelu.

Eipä silti, monet työttömät etsivät itse asiassa harrastukselleen palkanmaksajaa. Wanna-be-taiteilijat ja -kirjailijat/runoilijat, "juontohommista" haaveilevat ym. Jos ei lahjat riitä, tai "taide" ei muutenvaan ole sellaista mistä ihmiset haluaisivat maksaa, niin kyseessä on amatööri, eli harrastaja.

Vähän niinkuin tämä:
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201710152200461929_u0.shtml

Maksakoon itse puuhansa kuten me muidenkin asioiden harrastajat teemme.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 16, 2017, 16:54:03 ip kirjoittanut Kari Sillanpää »
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Lokakuu 16, 2017, 16:32:15 ip
Vastaus #8

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Mutta  tämän työttömyys-iteolookin kirjoittama kirja on kuulemma myyty loppuun jo joissakin paikoissa, että sieltähän sitä rahhaa alkaa tulla, jos ei sitten joku ehdi väliin....

Tavallaan olisi ironista jos mahdolliset kirjarojaltit ulosmitattaisiin kun peritään aiheettomia työkkärirahoja takaisin ;D
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Lokakuu 16, 2017, 16:36:16 ip
Vastaus #9

Leo Belik

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Cum On Feel the Noize
Terve!

Eikö tuo työtön ole tässä tapauksessa aika omituinen määritelmä. Varmaan monelle muullekin.
Kaveri tekee työtä kirjoittaessaan kirjoja. Jos hän tekee sen myönnetyllä apurahalla, niin hän ei ole työtön. Jos hän saa muulla tavoin määriteltyä tukea, niin hän hyödyntää kyseenalaista työttömyystukea koska hän ei saa apurahaa.
BSA "Buzy Beeza"

Lokakuu 16, 2017, 16:37:32 ip
Vastaus #10

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka

Eipä silti, monet työttömät etsivät itse asiassa harrastukselleen palkanmaksajaa. Wanna-be-taiteilijat ja -kirjailijat/runoilijat, "juontohommista" haaveilevat ym. Jos ei lahjat riitä, tai "taide" ei muutenvaan ole sellaista mistä ihmiset haluaisivat maksaa, niin kyseessä on amatööri, eli harrastaja. Maksakoon itse puuhansa kuten me muidenkin asioiden harrastajat teemme.
Kyllä nämä vapaa-ajan hullun hommat, joita myös harrastukseksi kutsutaan, käy välillä ihan työstä.
 No, minä en ole tienannut harrastuksista mitään, ja niistä on ollut vaan h...vetistä rahan menoa = lahjaton amatööri puuhastelija.  :-[

Lokakuu 16, 2017, 16:38:19 ip
Vastaus #11

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Näihin "toimittajien vääristelyihin" tuntuvat kompuroivan moni itseään tavallista kuolevaista viisaampana pitävät yksilöt..

Lokakuu 16, 2017, 16:45:07 ip
Vastaus #12

Leo Belik

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Cum On Feel the Noize

Eipä silti, monet työttömät etsivät itse asiassa harrastukselleen palkanmaksajaa. Wanna-be-taiteilijat ja -kirjailijat/runoilijat, "juontohommista" haaveilevat ym. Jos ei lahjat riitä, tai "taide" ei muutenvaan ole sellaista mistä ihmiset haluaisivat maksaa, niin kyseessä on amatööri, eli harrastaja. Maksakoon itse puuhansa kuten me muidenkin asioiden harrastajat teemme.

Jos mittaamme kaiken rahassa. Eli jokaiselle työlle pitää olla maksaja/tilaaja, niin lähestymme totalitaarista yhteiskunta-ajatusta.
Kulttuurin tuottaminen on tärkeää yhteiskunnassamme. Yhtälailla ympäristön rakentaminen (lue puistot jne) eivät ole tuottavia, mutta luovat silti hyvinvointia meille kaikille.
BSA "Buzy Beeza"

Lokakuu 16, 2017, 16:49:37 ip
Vastaus #13

Leo Belik

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Cum On Feel the Noize
Toi uutinen joka liittyi tuohon kirjailijanalkuun on aika provo ja myyvä. tyypillistä Iltalehtien kliikijuttua.
Eihän kaveri vältä töitä. Hän hyödyntää yhteiskunnan antamaa tukea.
Kirjan kirjoittaminen käy työstä siinä missä halonhakku.

Lisään: Määritelkää "työ"
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 16, 2017, 16:54:12 ip kirjoittanut Leo Belik »
BSA "Buzy Beeza"

Lokakuu 16, 2017, 16:50:00 ip
Vastaus #14

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Satun tuntemaan DI inssin jolle tarjottiin vanhusten kävelyttämistä, ilmaiseksi tietenkin. Kaveri lupasi tehdä talkkarin hommia halvalla kuhan matkakulut korvataan ja jonku satkun sais palkkaa. Ei käynyt, nyt on systeemissä vikaa.