Kirjoittaja Aihe: Suzuki GT500  (Luettu 38054 kertaa)

Elokuu 30, 2017, 14:24:00 ip
Vastaus #60

Tero Pääkkönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä kait tuo mäntäohjattu 2t saattaa aina vähän takaisin päin seosta lutkuttaa, vaikka eipä noita luisteja irroitellessa kovin kummoista öljykalvoa ole luistin päällä koskaan ollut.

Jos minulla olisi ongelmaa luistien takertelun kanssa, niin minä ihan kylmän viileästi näyttäysin hyvin snadisti hienoa hiomapaperia sillle kohtaa, jossa takertelu tapahtuu.

Elokuu 31, 2017, 10:37:35 ap
Vastaus #61

Harri Holopainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ateisti, takapiru, vastarannankiiski, humaani?
Ei kai tuo kovin kummosta epäpuhtautta, naarmua, kolhua tarvitse mäntään niin takertelee, taikka sitten vaijeri jumii.
Kyllä muuten sade on kumma asia mikä vaikuttaa, mulla FJ1100 sammuu tasa tarkkaan kun kaatosateessa ajaa. Lähtee kyllä käyntiin hyvin ryyppy päällä sen jälkeen. Ei ole alipainetta tankissa koska kokeilin avata korkin, eli ei mee vettä tankin tuuletusreikään.
Ei oo syy selvinny vieläkään  :o

Hullu ja humalassa saa olla muttei tyhmä

Elokuu 31, 2017, 11:50:03 ap
Vastaus #62

Niko Tuomola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mä olen nyt ajellut pitkästä aikaa omalla gt250/315  mopolla 4kk + 1vk. Kaikki työmatka-ajot 72km päivässä keleistä välittämättä . Ei jumita mikään .Se on perkele käytönpuutetta teillä :)

Elokuu 31, 2017, 13:05:30 ip
Vastaus #63

Jussi Kumpu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • S Vileenin sukulais-sielu.
Toisaalta, vm 67 Yamaha Yr1 jolla ajetaan harvakseltaan, ei koskaan ole ollut ongelmia kaasareiden kera, syksyllä talliin ja keväällä samoilla pentsiineillä liikenteeseen. Väärän merkkisiä motskareita pojilla.
Jussi 044 7212497

Elokuu 31, 2017, 19:17:43 ip
Vastaus #64

Petri J Kokko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Nyt kun tänne on seattu kaikenmoista muutakin jo kuin aloittajan Gt500 niin päivitetään siltäosin tuo kaasun hirttäminen ja ilmavuototilanne silleen että syysauringon paisteessa kaasarit oli irti ja tutkittavana.

Vasemmanpuolimmaisen kaasarin tappi joka siihen luistin uraan tulee,oli löyhällä ja puoliksi ulos kolostaan.
Sitä en osaa sanoa oliko luisti pyörähtänyt tms kun aiemmin olin jo räpelöinyt niitä mutta teoriassa mahdollista kyllä.
Puhdistin liat ja laitoin pikaepoksia tipan tappiin ja painoin kiinni+tipan tapin päähänkin ettei nousisi ylöspäin.

Toiset 2 olivat tiukasti kiinni ja annoin olla mutta laitoin tipat niihinkin tapin päähän kun kerta liimaa oli.

Kumikurkut sitten ihkauusina viime talven asennuksen jälkeen saaneet syvät klemmareiden urat pintaansa eikä kumi laadultaan mitään
ensiluokkaista ole koska näkee jo pienenpientä murtumaa puolessa vuodessa ja 600km:ssa mutta kimmoisaa kylläkin pienenä puolustuksena.

Ovat kumminkin jotenkin väljän oloiset molemmista päistään,helppo painaa kiinni..liian helppo jos ilmatiivistä haluaa varmasti.
Mittaero orkkiksiin kivikoviin kumminkin pieni ja hankala tarkasti mitata,kumi antaa myöden+toiset ikivanhat ja toiset uudet eli onko nuo orkkiksetkaan niissä mitoissa enää kuin aikoinaan..??

Pyöräytin itsevulkanisoivaa teippiä pari kierrosta urakohtiin klemmareiden alle ja kovettuvat tiivisteliimat imukurkkujen molempiin päihin sisäpuolella+painoin kiinni+kiristin klemmarit joten saas nähdä nyt vaan mitäpä tuossa menettääkään jos kerta vuosivat liimatta uusin klemmareinkin.

Tiedetään että pikkasen hankalat irrottaa tarvittaessa joskus mutta etsitään sitten taas uudet ja kunnolliset alkuperäiset ellei näistä millään konstein moisia saa.
Jotenkin tuntuu että kaikkia osia kannattaisi ostaa aina tuplat...joko laatu on roskaa,valmiiksi rikki tai rikkoutuu asennettaessa/hetikohta senjälkeen vuoden sisään...

Siinäpähän kuivavat rauhassa paikoilleen,jatketaan joku toinen päivä niin pääsee sitten kokeilemaankin vuotaako ja mistä?

Syyskuu 01, 2017, 09:14:31 ap
Vastaus #65

Harri Holopainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ateisti, takapiru, vastarannankiiski, humaani?
Juu, kyllä mullakin vain yhden kaasarin lukitus/ohjuritappi oli työntynyt ulos !
GT750 riittää tehot yhdenkin kaasarin jumiessa aiheuttamaan kaasarien hirttämistunteen  :)
Hullu ja humalassa saa olla muttei tyhmä

Syyskuu 01, 2017, 12:02:24 ip
Vastaus #66

pertti ahlstedt

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla on kahdessa kaasarissa toi vika ilmaantunut ja niistä olen tapit liimannut takaisin, ovat senjälkeen pysyneet kiinni ja paikoillaan. Yhdessä kaasarissa tappi on vielä pysynyt alkuperäisessä tiukassa sovitteessaan, ja on tietenkin sen takia valvonnan alaisena. ;)

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 01, 2017, 13:02:18 ip kirjoittanut pertti ahlstedt »

Syyskuu 01, 2017, 20:45:49 ip
Vastaus #67

Petri J Kokko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Taatusti 750Gt:n tehot jo oikeasti rupeaa pikkasen eri tavoin tuntumaan kuin puolet tuosta olevan 380:sen kaasun hirttäessä jumiin ;)

Yllätti tuo minutkin,ei positiivisesti kumminkaan enempi säikäytti ja nolostuttikin itseni&muidenkin kansalaisten puolesta puolikuntoisella vanhuksella kotiin ontuen
kun ei tiennyt jääkö välille,onnistuuko yritys taajama-ajossa 5000 kierroksen tyhjäkäynnillä vai tuleeko vaan lisää vahinkoa?

Oishan tuo toimiakkin saanut  ja murheitta mennyt niiden isojen alkumurheiden jälkeen(kop,kop),kilometrejä tulee hyvin vähän muutenkin joten niistä olisi mieluusti ihan nautiskellutkin ilman moisia hämminkejä ja talvella sepinnyt sitten ajankulukseen mutta eihän se näin mene tosielämässä vaan just päinvastoin...

Niin Niko,käytönpuutetta varmaankin ja syystä että ainakin itse ajelen nykyään vain t-paitakeleillä joita ei pahemmin ole ollut viime vuosina..
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 01, 2017, 22:44:48 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Syyskuu 03, 2017, 21:49:08 ip
Vastaus #68

Olli Suokas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mites näiden vanhempien vermeiden kanssa ilmanputsarihommat. Taitaa tuo nykyinen olla vaihdon tarpeessa ja varaosaa näyttää olevan saatavilla. Meneekö nuo vaahtomuovisuotimet haperoksi säilytyksessä vai onko lähtökohtaisesti ihan kuranttia kamaa?

Eli kannattaako tilata varaosa vai käpistellä jostain vaahtomuovista itse suodinelementit? Powerfiluista yms oli aiemmin puhetta, mutta mullla olisi tarkoitus koittaa pysyä ulkoisesti alkuperäisen näköisessä järjestelyssä.

Syyskuu 04, 2017, 09:06:52 ap
Vastaus #69

Petri J Kokko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Siinäpä kysymys johon tulee melkoisen montaa mielipidettä...aina.

Kätevä käsistään(kaikkihan me sitä,eikös vaan)toki tekee vähän vääränmoisistakin oikeanmoiset,vaikkapa
jonkun toisen mp:n suodattimet jotka muokattavissa omaan käyttöön passeliksi,semmoiset voi saada edullisesti .
Lie varmaan passelia vaahtomuovia tarvikeliikkeissä/Ebay josta tekee sen vanhan mallin mukaan ja NOS tavarana löytyy ehtaa maailmalta
ellei jopa ihan uustuotantona mutta Ebay ym nettihaut avaa asiaa mitä löytyy valmisrintamalla.
Alkuperäiset tietty varmin valinta ja jos ne NOS tavaraa niin kukapas tuon tietää onko aika tehnyt tehtäviään vai ei,vaahtomuovi ei välttämättä
murene vanhuuttaan mutta ei kyllä paranekkaan..

Minulla on powerfiltterit jotka herättää aiheena ison älämölön mutta kaasuttimien huollettavuuden(hieno sana korjailulle)vuoksi on moninverroin helpompi niiden kanssa kuin värkätä orkkiskotelo letkuineen tuohon omaani eikä tuo pieni poikkeavuus itseäni haittaa,orkkisosat löytyy seuraavalle omistajalle/tarvittaessa tallista,ei niitä edes huomaa normi-ihminen ja itsellenihän minä tätä värkkään mutta ei isoja muutoksia orkkikseen tyyliin.
Eipä ole moitittavaa niiden osalta mutta minun ajomäärät on minimaalista luokkaa,ei välttämättä huonompi siihen monen puolikuntoiseen orkkis-systeemiin jossa vanhat vaahtokumit,vuotavat letkut ja irvistävät liitokset...

Minun alle 1000km/vuosi menee kumminkin powerfiltterein joiden valmistajakin missälie kaukoidässä ja onhan suodattimet materiaaleineen  kehittyneet hurjasti sitten v-1972 kun tämä pyörä päivänvalon näki ja ensimmäiset vaahtomuovinsa sai kun muuta ei ollut&halpa kompromissiratkaisu massatuotokseen.

Pestävä ja öljyttävähän nykyajan tuotos varmaan pitkäikäisin olisi,hengittävä ja ekoloogisin.
Vaahtomuovin hengittävyys ei häävi ole eikä välttämättä suodatuskaan huippua jos joihinkin nykymateriaaleihin vertaa mutta kesäiseen harrastevehkeeseen ihan ok,sorateiden kiertäjät-monttupyörät jne eri juttu eikä lie verrattavissa asfalttikatujen kiertäjään vähin kilometrein?

Valinta on siis vapaa ja ne ei alkuperäiset muunnokset saa pääosin piiloon jos asia haittaa itseä,muita tai MR statusta ,kuten nyt ilmansuodatin jonka orkkiskoteloon voi kehitellä museomielessäkin uutta ja hengittävämpää nykysorttia  ;)

« Viimeksi muokattu: Syyskuu 05, 2017, 09:08:58 ap kirjoittanut Petri J Kokko »

Syyskuu 04, 2017, 10:53:55 ap
Vastaus #70

Olli Suokas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Siinäpä kysymys johon tulee melkoisen montaa mielipidettä...aina.

.....

Kiitti vastauksesta!

Rupesin tässä pohtimaan, josko ainakin väliaikaisesti vippaisi motonetin powerfilsut ja hommailisi orkkisputsarin talvella kun tilailee isomman nipun tuohon osaa..

Saitko vakiosuuttimilla toimimaan powerfilsut hyvin vai joutuiko paljon muuttamaan?

Syyskuu 04, 2017, 16:23:12 ip
Vastaus #71

Petri J Kokko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nämä vanhukset enempi yksilöitä joissa omat oikkunsa,tekniikan kunto vaihtelee ja senmyötä säätöjenkin mutta 87,5 pääsuuttimet nyt ja tuntuneet parhaalta tähän yksilöön ja minun käyttööni ei välttämättä siis taloudellisuus,suorituskyky tms pääosassa.

Onko suuttimet vakioiset vain ei..suzukilla vaihtoehtoja oli ainakin tähän useita vähän käyttäjän+olosuhteiden mukaan ja tämä koko kuuluu niihin optiosuuttimiin,täällä myydyissä kataloogin mukaan olisi ollut 75 mutta tässäkin oli 80 ostettaessa ja moneenko otteeseen nekin vaihdettu,kuka tietää.

Powerfillterit tai jotkut vastaavat helpottaneet kummasti tuota kaasaritouhua "pura ja kokoa" verrattuna orkkis-systeemin joka suurella todennäköisyydellä olisi hajonnut jo vääntelyistä,vanha muovi.

Senkummempia matkakokemuksia ei ole,600km pätkäajoa ja vähän väliä säädetään+korjataan,päätavoite ettei jäisi välille-kävisi nätisti ja kulkisi kohtuullisesti  :D
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 05, 2017, 09:00:52 ap kirjoittanut Petri J Kokko »

Syyskuu 04, 2017, 19:25:18 ip
Vastaus #72

Niko Tuomola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tommoset mä vahdoin kesällä vanhojen powerfilttereiden tilalle, kun huomasin toisesta päätypellin pudonneen johonkin ja käynti oli jotenkin omituista. https://www.motonet.fi/fi/tuote/4004214/DZ-Hardware-ilmansuodatin-vaahtomuovi  Ja tuntuu toimivan ihan hyvin . Näille vehkeille pintakaasulla lämpösellä kelillä nykybensoilla tyypillinen "länkytyskin" väheni jollei jopa poistui .
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 04, 2017, 19:32:33 ip kirjoittanut Niko Tuomola »

Syyskuu 04, 2017, 19:29:44 ip
Vastaus #73

Tero Pääkkönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuommosen minäkin laittaisin mieluummin kun powerfiltterin. Tuo on sentään öljyttävä malli. Powerfilter päästää kaiken katupölyn moottoriin. Mikäpä siinä jos tykkää vaihdella mäntää ja porailla sylinteriä muutaman tonnin välein. Näihin tämän ikäisiin vehkeisiin kun on noita sylintereitäkin niin hurjasti saatavilla tänä päivänä.

Syyskuu 04, 2017, 19:39:22 ip
Vastaus #74

Niko Tuomola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Näinpä ja mulla tossa pikkukoneessa joutu vähän puoliväkisin sen oikeapuoleisen putsarin laitaan paikalleenkin, kun öljypumpunkuori laitto hanttii. Siksi se powerfilsun pääty varmaan oli irronnutkin. Noi vaahtomuoviset antaa paremmin periksi.