Kirjoittaja Aihe: Millähän kohta kuljetaan, ja kuinka kauas?  (Luettu 908140 kertaa)

Maaliskuu 18, 2022, 10:29:38 ap
Vastaus #3510

antero nuuttila

• *
  • Jäsentiedot Poissa
https://www.is.fi/autot/art-2000008688654.html

Jotkut tekevät tiliä,120 eur kympin pöntöstä on jo aika kova hinta.
Just otin Shellin mittarista 1,20 ja vähän päälle oli litra.

Maaliskuu 18, 2022, 10:35:43 ap
Vastaus #3511

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Oliks siinä se perusaine vennäiltä?  Oiskos se nimi sitä varten adblue...

Kaks venäläistä kaupparatsua, siis laukkuryssää, kohtas toisesa jossain laajan venäjän arolla, aikana millon ryssittelyä ei pitäny pahana ees Pena.

Toinen kysy:  "Mihinkä sie menossa olet?"
Toinen hetken mietti, ja vastasi:  "Ka Novgorodiinhan mie."
Kysyjä katsoi kollegaansa pitkään, ja totesi:  "No nythä sie valehtelet;  Sie menetkii Novgorodiin!"

Pijän minä kaekkiin muiihinnii kanssaimmeisten nimittelyvä ihan yhtä typeränä kun ryssittelyväkkii. ;D
-pena-

Maaliskuu 18, 2022, 11:03:15 ap
Vastaus #3512

Pekka Lankinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulle on eräs autohuoltoyrittäjä kirkkain silmin ja vakuuttaen kertonut, että "takseista toi ad-blue kytketään irti heti uutena"! 🤥 En oo sitten lähtenyt etsimään varmennusta kertomukselle, mutta kai sellaisiakin takseja voi sitten olla?
JawaCZ 175 type 450
"Jawa, maailman paskin 2-tahtinen", sanoi Hakalan Reiska.

Maaliskuu 18, 2022, 11:10:28 ap
Vastaus #3513

Risto Saastamoinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulle on eräs autohuoltoyrittäjä kirkkain silmin ja vakuuttaen kertonut, että "takseista toi ad-blue kytketään irti heti uutena"! 🤥 En oo sitten lähtenyt etsimään varmennusta kertomukselle, mutta kai sellaisiakin takseja voi sitten olla?

Suunnilleen samansuuntaisia juttuja kuulee joskus noista rekoistakin, tiiä sitten todenperäisyydestä.

Maaliskuu 18, 2022, 11:57:28 ap
Vastaus #3514

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Traficom on useasti vuosien varrella uhonnut, että katsastuksessa kaikki tuommoinen poistelu ja muuttelu saadaan tietoon (lastutus, DPF, AdBlue) .
Mutta hiljaista on ollut...
Ovat vissiin todenneet, että liian iso, vaikea, kallis ja hankala homma.

Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Maaliskuu 18, 2022, 12:00:54 ip
Vastaus #3515

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Nimittelystä tuli mieleen että joo, se on ilkeää. Mutta vuosia miettiny semmosta että mitäs sitten. jos se onkin totta? Voiko toista tai toisia nimitellä jos väite onkin totta? Tietysti kusipääksi nimittely on tieteellisesti mahdotonta mutta on muitakin melko yleisiä. Eli onko tieteellisen faktan julkituominen ilkeää, rasistista tai jotain muuta?

Johanna Vehkoo kävi korkeimmasta oikeudesta hakemassa luvan sille, että natsipelleä saa sanoa natsipelleksi, jo natsipelleksi kutusuttu henkilö on natsipelle.

Maaliskuu 18, 2022, 13:00:56 ip
Vastaus #3516

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
No sovitaan sitten niin jotta kaekki Karjalan evakot ja niihin jäläkeläesettii ovat yhä ryssiä, niin kun ne olivat minunkii kotikunnassa sillon 50 - 60 luvuilla usseimpien ns. parempien immeisten mielestä. Ja sama ylemmyyventunto näkkyy monella olevan yhäkkii, jos joku on jostae muusta muasta kotosin, niin ei se semmonen voe olla immeinen eikä mikkää. ::)

Ja varmaankaa ei ou kun kuukausi aekoo siitä kun oli viimeksi puhetta yhen tutun kaverin kanssa joehinka perhe oli muuttanu erilaesten mutkien kautta Kuopioon joskus kun se kaveri oli ollu alakouluikänen, sano että kyllä sitä sae kuulla ryssittelyvä päevittäen koko kouluikäsä aena 60 luvun puolivälliin asti.

Sama oli rommaanilasten kohalla, vaekka ne oes ollu miten siivoja ja kunnollisija tahhaasa, niin kaekki ne oli vuan samanlaesija muliturpija mustalaesija. :-\  Kovasti vuan terveisiä hyvälle lapsuuven ystävälleni ja koulukaverilleni Lindgrenin Mairelle, jos joku vaekka sattuu näkemään ja tuntemaan. :)
-pena-

Maaliskuu 18, 2022, 16:32:37 ip
Vastaus #3517

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Tuohon minun uuteen kauppakassiin passaa laittaa myös sitä viinaa tankkiin. Vaan enpä ole tohtinut sitä laittaa. Oon keksinyt viinaksille muuta käyttöä.
 Ja tiiäpä tuota tuleeko sillä viinalla ajaminen yhtään sen halvemmaksi? Niitä hevosvoimia se viina antaa kuulema enempi, mutta minulle piisaa nuo 95 oktaanisen hevoisetkin ihan riittävästi. Jos ne viinakset  lurauttaa kumminnii ihan omiin kitusiin niin silloin
 tuntee itsensä paljon voimaintuntoisemmaksi.

Viisaammat valaiskoon sen viinankäytön edut, siis auton tankkauksessa. Viinan toisen käyttötarkoituksen tiiän jo itsekin. Antaa hetkellisen voimantunteen, ja myös sen krapulan.

Maaliskuu 18, 2022, 17:19:35 ip
Vastaus #3518

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
E85 käyttö on silleen, että sen kulutus pittää testata.
Jotkut autot kuluttaa sitä enempi kuin jotkut toiset autot.

Mutta sanovat, ketkä sitä E85 käyttävät, että kulutus kasvaa 15-25%
Meillä näky E85 maksavan 1,688€/l ja E95 2,226€/l
Hintaero on 33%, joten äkkiseltään voisi luulla, että E85 ajaminen olisi halvempaa.

Eipä siitä E85 käytöstä mittää sen erityisempää hyötyä tai haittaa ole, jos auto on sille tehty.
Huoltoväli tihentyy. Näyttää monella Flexfuel autolla olla kiinteä 15 000km ja yksi vuosi.

Maaliskuu 18, 2022, 17:58:23 ip
Vastaus #3519

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • MC Debit
E85 antaa enempi tehoa, jos auton moottorinohjaussysteemit on niin ohjelmoitu, ja suuttimissa ylimääräistä kapasiteettia että mahtuu se tarvittava isompi litramäärä kulkemaan. Ja ahdin melkeinpä tarvitaan myös.

Perusvapariin kun tarjoaa E85:ttä, niin veikkaanpa että tulee ennemmin nuhaisempi kuin pirteämpi.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Maaliskuu 18, 2022, 18:40:37 ip
Vastaus #3520

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Maaliskuu 18, 2022, 21:46:53 ip
Vastaus #3521

Frank Nylund

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Oho, Virtanen lähtenyt ryöstöhinnotteluun. Joskus tilannu jotain kamaa tuolta, mutta nyt lähti tuo kioski boikottiin, pitäköön tunkkinsa!

//Frank

Maaliskuu 18, 2022, 22:26:33 ip
Vastaus #3522

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Maaliskuu 18, 2022, 22:45:48 ip
Vastaus #3523

Taito Nuutinen

• Vieras
Onneks oma ooppeli ei huuda "kusta" tankkiin..ja sauna lämpiää puilla ja vedenkin saan puilla lämpimäksi tarvittaessa..

https://www.topautoosat.fi/vaico-7656988.html

Kun vähän "kelaa" vähän alas sivua niin löytyy korvaava..

Maaliskuu 21, 2022, 16:44:49 ip
Vastaus #3524

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos oisin suksijatyyppiä, niin harmittas.
Paikallisella ladulla latukone on parkissa, kun ei AdBlueta saatavilla.

Lainaus:
– Yhtä mahdollista hankintaväylää selvitetään. Tällä hetkellä näyttää siltä, että ainetta pitäisi ostaa 900 litraa ja kesäkin on tulossa.

Ei vissiin kaupungilla ole yhtään toista kulkupeliä, jota tarvii myös AdBlueta tai sitten jokainen ostasto on vetäytynyt siilipuolustukseen ja naapuriosastot ignoorataan täydellisesti.