Kirjoittaja Aihe: Millähän kohta kuljetaan, ja kuinka kauas?  (Luettu 909419 kertaa)

Huhtikuu 01, 2022, 11:11:17 ap
Vastaus #3555

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Uusi vuosi korkattu.
Patterilla varustettu auto ykkösenä.

Bensahybridi 2597
Bensa 1943
Bensa lataushybridi 1604
Sähkö 990
Diesel 480
Dieselhybridi 141
Kaasu 73
Diesel lataushybridi 46
https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/ensirekisteroinnit_kayttovoimittain/henkiloautojen_kayttovoimatilastot

Helmikuu ja ensirekisteröinnit.

Laskua Tammikuuhun ja patterivehkeissä suurempi lasku kuin ilman patteria olevissa.
Kaasu jatkaa sukellusta.

Bensahybridi 1890
Bensa 1655
Bensa lataushybridi 1334
Sähkö 784
Diesel 409
Dieselhybridi 169
Kaasu 33
Diesel lataushybridi 26
Etanoli 2

https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/ensirekisteroinnit_kayttovoimittain/henkiloautojen_kayttovoimatilastot

Maaliskuun numerot

Bensahybridi 2151
Bensa 1962
Bensa lataushybridi 1377
Sähkö 1264
Diesel 546
Dieselhybridi 165
Diesel lataushybridi 44
Kaasu 24
Etanoli 3

Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Huhtikuu 01, 2022, 15:02:38 ip
Vastaus #3556

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Mika Malliselle mulla olis tunturi dx, ehjä ja juuri kunnostettu mm. uusi alkuperäinen mäntä ja käyty läp. Rekisteri kilpi hukassa, ollut mulla ollut 7 v. Vähäkainulta ostin. Se on eka tunturi joka muistuttaa kevaria ehjä mutta ajan hammas hieman syönyt mutta ehjä. Näitä on tehty vain 500 kpl, Vaasasta löytyy mopokerholta. En pääse jostain syystä yksityis viestiin, tällä ajjaa vielä pitkään, ota yhteyttä.

Huhtikuu 01, 2022, 18:04:58 ip
Vastaus #3557

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Voi helevettiläinen. Vilkaisi tänään laskujen maksujen yhteydessä tuota toisen autoni vakuutusta. Minulla on ollut varmaankin Suomen kallein autovakuutus!  :o
 Kylläpäs vaihtui yhtiö äkkiä kun hokasin asian. Minä luulin että lasku on koko vuoden lasku, mutta paskan marjat. Sehän olikin vain kolmen kuukauden. Meinasin just maksaa nettipankissa sen laskun, kun onneksi luin tällä kertaa sen laskun erittelyn. Yleensä niitä ei tule luettua (siis minun), vaan pelkästään maksettua.
 Sus siunakkoon. Nelinkertainen hintaero tähän mihin tänään vaihdoin. Samoilla vakuutusehdoilla.

Huhtikuu 01, 2022, 18:14:28 ip
Vastaus #3558

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Sus siunakkoon. Nelinkertainen hintaero tähän mihin tänään vaihdoin. Samoilla vakuutusehdoilla.

Onhan sitä toitotettu, että vakuutushinnat elää ja se "oma" vakuutusyhtiö ei ole välttämättä halvin, vaikka sieltä sen 8% keskittämisalennuksen saisikin.
Vaatii kuluttajalta viitseliäisyyttä seurata.

Tietysti jos antaa olla suoraveloituksella, niin silloinhan niillä summilla ei ole väliä...

Huhtikuu 01, 2022, 18:31:45 ip
Vastaus #3559

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Voihan siinä olla oikeestikin - jonkun kohdalla - kyse siitä, kummassa on hyötysuhde tai kulmakertoimen muutos suurempi, kun yrittää täyttää tai yrittää estää tyhjentymästä?

Huhtikuu 01, 2022, 18:34:52 ip
Vastaus #3560

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka

Onhan sitä toitotettu, että vakuutushinnat elää ja se "oma" vakuutusyhtiö ei ole välttämättä halvin, vaikka sieltä sen 8% keskittämisalennuksen saisikin.
Vaatii kuluttajalta viitseliäisyyttä seurata.

Tietysti jos antaa olla suoraveloituksella, niin silloinhan niillä summilla ei ole väliä...
Perisynti, laiskuus. Tuli vaan otettua vakuutus nopeasti, sen enempää katsomatta hintaa. Tämän päiväinen laskujen maksu laittoi jostain syystä katsomaan tällä kertaa jopa laskun erittelyn. Hölmö ja laiska kun on, niinko minä, maksaa laskut sen enempää ees katsomatta että mitä ja mistä niitä hyvästä niitä maksaa.
Liikaa vakuutuksia? Hokasin pari viikkoa sitten että olin myös vakuuttunut vuokrakäytössä olevan taloni tuplaten, kahteen eri yhtiöön. Joutavista pitäis päästä eroon, niin niistä vakuutettavista kuin vakuutusmaksuistakin. Ei oo ihme jos rahat männöö kuin taivaan tuuliin, laiskalta ja tyhmältä. Pitää varmaan mennä kostoksi ottaan paikallisessa parit konjamiinit, (kun ne parit konjamiinit ei maksa oikeestaan mitään)?  ::)

Huhtikuu 07, 2022, 14:46:42 ip
Vastaus #3561

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Uutisissa sanovat, että jakeluvelvoitetta höllätään 7,5% tänä ja ensi vuonna.
Kuulemma laskee polttoaineen hintaa n. 0,12€/l.
jutussa ei mainittu, että kuka hyötyy siitä polttoaineen hinnan laskusta.
Lainaus:
Lopullinen sana on luonnollisesti polttoaineiden kauppiailla.
– Vetoan vahvasti toimijoihin, että tämä näkyisi myös pumppuhinnassa, Lintilä totesi.

Huhtikuu 07, 2022, 15:03:02 ip
Vastaus #3562

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä ois syytä pumppuhinnassa näkkyy!  Kävin vaimon kauppareissun jäliltä (Anttolan Sale, 2 km suuntaansa, vei pahvit ja muovit mennessään, muuten ois käyny kävellen) just peruuttamassa auton katokseen, niin puolta tankkia näytti ennää mittari, vaikka vasta käin maaliskuussa tankkaamassa!

Huhtikuu 09, 2022, 10:57:14 ap
Vastaus #3563

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Ei se nyt ihan niin virheetön ollukaan kun muistelin mutta ikäisekseen kuitenkin tosi siisti.

Tuulipuku vai tojota?
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Huhtikuu 09, 2022, 11:12:12 ap
Vastaus #3564

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nii ja hinta asettu lopulta sitte kohilleen eli -50% pyydetystä.

On ollut todella reilusti ylihinnoiteltu...

Huhtikuu 09, 2022, 18:45:23 ip
Vastaus #3565

Risto Saastamoinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Autokaupoilla tinkaaminen on ajanhukkaa. Tekee tarjouksen, katsoo  naamaan ja jos ei miellytä niin kääntyy ja menee. Kohta se kumminkin hihkaisee että älähän vielä mene...

Huhtikuu 09, 2022, 19:32:58 ip
Vastaus #3566

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Minä olen noissa kaupoissa sanonut kerralla sen hinnan minkä maksan, ja jos se ei myyjälle kelpaa niin en ole alkanut sen enempää vääntämään vaan olen lähtenyt pois. Joko sen ostoksen kanssa tai ilman. Ja muutenkin, jos joku ajokki on lähtöhinnaltaan jo laitettu keskimääräistä kalliimmaksi niin eipä ne anna aihetta ees soitella ja kysellä sen enempää. Ostajalla ei ole tunnearvoa tavaralle.

Huhtikuu 10, 2022, 16:34:57 ip
Vastaus #3567

Teemu S. Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Päätin siirtyä vanhanaikaisesta tekniikasta hieman uudempaan. Nykyaikaisessa bensiinimoottorissa on ahdin.

Huhtikuu 10, 2022, 18:15:26 ip
Vastaus #3568

Esko P. Lehtinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Päätin siirtyä vanhanaikaisesta tekniikasta hieman uudempaan. Nykyaikaisessa bensiinimoottorissa on ahdin.

Niin tein minäkin. Ei minullakaan aiemmin ole ollut ahtimella varustettua autoa. Ylihuomenna haen VW T-Cross Sport Business 1,5 TSI 110kw DSG.
Volkkaria ei ole mulla koskaan ollut. Koeajossa kovasti ko. malliin tykästyin.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 10, 2022, 18:35:20 ip kirjoittanut Esko P. Lehtinen »

Huhtikuu 10, 2022, 19:27:27 ip
Vastaus #3569

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Nyt kun on auto menee kohta iskareiden vaihtoon ja määräaikais huoltoon, sille tehdään samalla ns ennakoiva turbon "huolto", eli öljypohjan putsaus. Noissa on vähän tyyppivikana että öljypohjaan kertyy sakkaa ja se sakka tukkii seuraavana öljypumppu sihdin, ja sitten meneekin se turbo sen huonon voitelun takia. Öljypumppu sihti on kuulema hyvin alhaalla ja se imaisee helposti ne sakat sinne öljypumppuun.