Kirjoittaja Aihe: Millähän kohta kuljetaan, ja kuinka kauas?  (Luettu 908386 kertaa)

Tammikuu 15, 2021, 05:17:17 ap
Vastaus #2445

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
[quote author=Teemu S. Lindfors
Palstalaisista äänestän pääministeriksi myös osaltani Eskelistä. Malisesta tehdään sosiaali- ja terveysministeri, Kovasimesta työministeri ja Nikkasesta urheilu- ja kulttuuriministeri. :police: :P :P

Tuo pääministerin tehtävä on juuri se mistä olen haaveillut jo aivan lapsuudestani saakka, ja koska en voi vedota terveydellisiin, enkä myöskään mihinkään perhesyihin kieltäytyäkseni, niin otankin tehtävän nöyrin mielin vastaan jos se vaan minulle suinkin annetaan.

Työministerin salkun antaisin ehkä kuitenkin Lindforssille, koska mielestäni Teemu S ymmärtää paremmin sen kiistämättömän tosiasian, että vain yrittäjyydellä, ja meidän yrittäjien kustannuksia alentamalla ja tulotasoa nostamalla Suomi saadaan takaisin maailman eturivin valtioksi. Kovasimelle sopisi ennemminkin puolustusministerin salkku, sillä hänellähän on vankkaa ja uusinta tietämystä armeijan vaatehuollosta.

Terveysalan ammattilaisena Malinen ei oikein sovi sosiaali ja terveysministeriksi, siihen virkaan ehdottaisinkin alan kokemusta vähemmän omaavaa Juuselaa. Mika taas olisi mies paikallaan liikenneministerin tehtävässä.

Toveri Nikkasesta tulisi kyllä mitä pätevin kulttuuri ja urheiluministeri, sillä uskon vankasti hänen kykyihinsä edustaa maatamme kunniakkaasti ja perinteitä vaalien myös Sotshin urheilukisojen kutsuvieraana.

Ps.
 Nyt kun olen lähes melkeinpä Pääministeri, niin kieliasunikin kuuluu olla huoliteltua ja tehtävän vaatimusten mukaista, joten enää en voi uuden korkean sosiaalisen asemani vuoksi esiintyä kansan syvien rivien yhtenä mitättömänä edustajana. 
-pena-

Tammikuu 15, 2021, 06:39:12 ap
Vastaus #2446

Matti Kivistö

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyt kun olen lähes melkeinpä Pääministeri, niin kieliasunikin kuuluu olla huoliteltua ja tehtävän vaatimusten mukaista, joten enää en voi uuden korkean sosiaalisen asemani vuoksi esiintyä kansan syvien rivien yhtenä mitättömänä edustajana. 
Nyt täytyy vielä tuo avattaren teksti muuttaa ! :police: :P :P

Tammikuu 15, 2021, 06:55:12 ap
Vastaus #2447

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Juu-kannatan,että ministerit kierrätetään jo ennen
tehtävän vastaanottamista! :laugh:

t. Markku

Tammikuu 15, 2021, 07:17:40 ap
Vastaus #2448

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Nyt täytyy vielä tuo avattaren teksti muuttaa ! :police: :P :P
Aivan, kiitos huomautuksesta.

Täytyykinpä nyt aivan välittömästi, tai jopa vielä sitä aiemminkin, ottaa aivan sydämen asiakseen stailata teksti huoliteltumpaan kirjoitusmuotoon: "Vasamia Kuopiosta".
-pena-

Tammikuu 15, 2021, 07:57:28 ap
Vastaus #2449

Teemu S. Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eskelinen taisi mennä pikavauhtia broilerimankelista läpi, kun kieliasukin muuttui kertaheitolla korrektiksi. Vielä kun onnistuisi puhumaan sanomatta mitään. :P

Pääministerin minulle osoittamaa tavoitetta varten valtiovarainministeriö taitaisi olla paras paikka. Tosin meille kai tulee het hallituskriisi, kun mun käskettiin alentaa yrittäjien kustannuksia, mutta työministeri Kovasin kikyttää yrittäjiä. Mikä nyt neuvoksi?

Tammikuu 15, 2021, 08:35:33 ap
Vastaus #2450

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jaa'a?

No eipä palkoollisiltakaan kikystä kysytty. Vaan siitäkin selvittiin.

Eikä se voi olla yrittäjillekään ongelma-koska yhtään työpaikkaa
ei kikyrahoilla saavutettu-ne rahathan ovat kaikki viellä kassassa?

Sieltä pikkuinen siivu veroina helposti voidan oikeudenmukaisesti ottaa,jos tuo kiky ei innosta.
Kipeää se toki on...kipeää. Mutta kipeänä ratkaisunahan tuo duunripuolenkin kiky markkinoitiin.

Mutta eihän se enää mulle ole vastuualueena-hoitakoon kikytyksen joku muu-mie jatkan puolustusministerinä.
Se välleen käy.

Taidankin heti lähteä työvierailulle vaikka Kuubaan tutkimaan kuukaudeksi..pariksi
paikallisia varustuksia. :P

Ja sieltä ehkä Malediiveille. Tai jonnekin muuhun Suomen
strategialle tärkeisiin maihin ja seutukuntiin. Siperiaan en meinaa mennä.
Tässä on ihan oma pikku Siperia nyt kotonakin-pakkasta
tosin vaan - 27 C

t. Markku
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 15, 2021, 08:40:24 ap kirjoittanut markkukovasin »

Tammikuu 15, 2021, 09:01:34 ap
Vastaus #2451

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Siinä ministeri minun makuuni!

t. Markku

Tammikuu 15, 2021, 09:46:00 ap
Vastaus #2452

Teemu S. Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jaa niin sehän menikin Kovasin puolustusministeriöön. Sitä tuumasin itekin vaihtoehtona, pätevyys kulkee suvussa siihen tehtävään. Seison korjattuna.

Malisella on het hyvä ote hommaan!

Tammikuu 15, 2021, 09:55:50 ap
Vastaus #2453

Mika T Kyllönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Tammikuu 15, 2021, 10:19:40 ap
Vastaus #2454

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

No kiitos luottamuksesta pääministeri Penalle sosiaali ja terveysministerin duunipaikasta,jos nyt tällaseen ministerin virkaan valitaan niin omasta mielestäni se on ehkä paras mistä voi valita tai enhän mä sitä valinnut vaan pääministeri siihen määräsi.Paras siinä mielessä että kun en tiedä pätkääkään sosialisti alasta saatikka terveys hommista paitsi että sosialisti no ja terveys jees.Jos nyt verrataan tähän väistyneeseen ministeriin niin hänhän sopi puolueensakkin perusteella sosialistiministeriksi,jotain parempaa väistyneessä oli,hän oli kauniimpi kuin mä.
Ainahan vedetään kotioppäin niin näin aluksi ensteks rokotetaan VMPKlaiset ja sitten muut moottoripyöräilijät jne.Avustajiksi otan liudan nuoria naisia.Näillä hommillahan ei mikään kiire ole kun on toi talviloma päällänsä ja sitten tulee vaaliloma ja het perään kesäloma että kyllä kiirusta pitää taitaa olla aktiivimalli päällänsä,pitänee kolleekoiden kanssa neuvotella palkankorotuksista.

Lähdempä tästä salkkukaupoille...........pahus ei ollutkaan pihassa ministeriautoa täytyypä tästä asiasta huomauttaa.

Teemakseni voisin ottaa että VEDETÄÄN KOTIOPPÄIN ja vaaliteemakseni kun aika koittaa äänestämää minua nyt olen saanut omat rahaasiat kuntoon seuraavaksi on teidän vuoro jos on aikaa
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Tammikuu 15, 2021, 10:44:26 ap
Vastaus #2455

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lehmät kun aiheuttaa enemmän päästöjä Suomessa kuin autoilu metaanin takia ni työryhmä vois kehitellä semmosta vähemmän pierettävää rehua.

Tämä ei ole vitsi vaan jo kehitteillä vai peräti kehitetty.
Jotain sen suuntaista ainakin uutisoitiin jo vuosi/pari takaperin.

Olisiko ollut niin, että liittyi peräti sekä eläimen päästöihin, että rehun viljelyn päästöihin.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 15, 2021, 10:46:07 ap kirjoittanut Juha Pohjamo »

Tammikuu 15, 2021, 10:47:06 ap
Vastaus #2456

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vastustan kaikkia nimityksiä ja ehdotuksia.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Tammikuu 15, 2021, 11:52:29 ap
Vastaus #2457

jussi koskinen

• Vieras
 ”– On selvää, että lyhyemmällä aikavälillä muutos varjostaa toisten elämää ja elinkeinoja enemmän kuin toisten. Hallituksen tehtävänä on siis huolehtia, että siirtymä tapahtuu oikeudenmukaisesti, Harakka sanoi.”

Vakaumuksellisen sosialistin oikeudenmukaisuutta, tuetaan varakkaamman kansanosan autohankintoja, joka kynitään köyhemmiltä veronmaksajilta.

Tammikuu 15, 2021, 12:18:51 ip
Vastaus #2458

Teemu S. Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Petri ilmoittautui oppositioon, joten olkoot siellä. :P

Tämmöisen ohjelman hallituksemme sitten julkaisi:

https://valtioneuvosto.fi/-/fossiilittoman-liikenteen-tiekartta-lausunnoille-kolme-vaihetta-kohti-ilmastoystavallista-liikkumista

Kaikkea hyvää ja kaunista siis, mitä nyt vain rahalla saa. Tosin rahasta ei tuossa puhuttu mitään. Ei varmaan tarvitse, koska artisti maksaa.

Kiinnitti huomioni, että tuossa puhutaan konkreettisemmin vain porkkanasta, mutta ei yhtään konkreettista sanaa kepistä. Kuntavaalit tulossa. ::)

Tammikuu 15, 2021, 12:39:44 ip
Vastaus #2459

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
kaasu mainittu, mutta toivottavasti riittää ymmärrystä sille, että se tulee olemaan hyvin marginaalinen henkilöautojen polttoaine.
Niin marginaalinen, että kannattaako siihen investoida yhtään euron senttiä rahaa.
2020 rekisteröitiin 1 841 kaasukäyttöistä henkilöautoa, 62 pakettiautoa, 65 kuorma-autoa ja 10 linja-autoa.
(2020 rekisteröitiin 129 sähköpakettiautoa)

Raskas kalusto on erikseen ja niille on paljon helpompi järjestää isot kaasuasemat terimaaleihin ja liikenteen solmukohtiin.
Mutta siinä en näe tulevaisuutta, että pieniä kaasuasemia ripotellaan joka paikkaan, jonne sitten kujletellaan sitä kaasua pieniä määriä, kun menekki on hyvin vähäistä.

Meidän pihasta on lähimmälle kaasuasemalle reilu 100km ja tuskin täällä kaasuautot lisääntyy merkittävästi, vaikka tänne kaasutankkausasema perustettaisiin, koska uusissa kaasuautoissa täytyy tyytyä seataudiskodavolkkariin.

Kuinka moni alkaa käytettyyn autoon näpräämään kaasulaitteistoa...

Sitten siellä oli kohta
13) Julkisen sektorin puhtaat ajoneuvohankinnat

Tuo on ihan mielenkiintoinen juttu.
Voisi olla hyväkin idea, että kuntien autot olisi sähkö- tai lataushybridiautoja silloin kun se olisi järkevää ja mahdollista.
Esim. sellaiset autot, joiden ajomäärä vuorokaudessa tiedetään.
kotisairaanhoito, jakelu jne.
Jos sinne saataisiin henkilökunnan käyttöön sähköautoja, niin niitä käyttävät saattaisivat huomata, että ompas ne hyviä tähän tarkoitukseen ja tietämys sähköautojen ominaisuuksista laajenisi.
Toisaalta tulisi säästö huoltosoppareissa ja polttoaineessa.
Toki niitä latausasemisa pitäisi olla sitten reilummin.

Meidän sairaalaan tehtiin vuosi sitten reilu sata uutta parkkipaikkaa ja latauspaikkoja tuli nolla (0), joten kun ei itse tajuta niitä latauspaikkoja rakentaa, niin siihen pitää vissiin valtion vähän keppiä heristää.

Ps. Oppositiopaikka kelpaa oikein hyvin. Ei vastuu paina harteita...
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.