Eskelinen taisi mennä pikavauhtia broilerimankelista läpi, kun kieliasukin muuttui kertaheitolla korrektiksi. Vielä kun onnistuisi puhumaan sanomatta mitään.
Pääministerin minulle osoittamaa tavoitetta varten valtiovarainministeriö taitaisi olla paras paikka. Tosin meille kai tulee het hallituskriisi, kun mun käskettiin alentaa yrittäjien kustannuksia, mutta työministeri Kovasin kikyttää yrittäjiä. Mikä nyt neuvoksi?
Pitkän, mutta samalla myös hyvin syvällisen pohdiskeluni tuloksena olen tullut siihen johtopäätökseen, etten ole enää halukas jatkamaan palstalaisten pääministerinä.
En halua altistua hyvän ystäväni ja varakkaan tuttavani, J.Sipilän, tavoin joidenkin aggressiivisten tahojen äärimmäisemmän raa´an väkivallan kohteeksi, enkä myöskään joutua yhteiskuntamme rakkikoirien kusitolpaksi, kuten kolleegalleni S.Marinille valitettavasti on käynyt. Saatikka sitten että minua alettaisiin jatkossa vielä "pojuttelemaan" ja nimittelemään "rähmäsilmäksi" Tena Men porukan taholta.
Joten esitänkin eronpyyntöni pääministerin tehtävästä tällä kellonlyömällä, tarvittaessa toimitan suullisen eronpyyntöni myös Suomen Tasavallan Herra Presidentille.
Ps.
Tilalleni ehdotan valittavaksi emeritusympäristöaktivisti J.Koskista.