Kirjoittaja Aihe: Millähän kohta kuljetaan, ja kuinka kauas?  (Luettu 908150 kertaa)

Lokakuu 28, 2020, 11:32:18 ap
Vastaus #2235

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Harakalla on aika kunnioitetttava osakesalkku, joten kyllä jostain jotain tietää, mutta jos se viisaana miehenä ei sotke työ- ja yksityisasioita keskenään...
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Lokakuu 28, 2020, 11:37:09 ap
Vastaus #2236

Ilpo Ikonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Yamaha FJR 1300, Honda CB 900F , Yamaha YGS1F
Jumalanteatterilaisten puolesta mieltä osoittaneen, Teatterikorkeakoulun irtaimistoa särkeneen ryhmän jäsenet menettivät niin ikään opiskeluoikeutensa sekä saivat lyhyitä ehdollisia tuomioita. Tämän "Pirun teatteriksi" nimetyn ryhmän tunnetuin jäsen oli nykyinen toimittaja Timo Harakka.lähde?

Lokakuu 28, 2020, 12:43:20 ip
Vastaus #2237

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jumalanteatterilaisten puolesta mieltä osoittaneen, Teatterikorkeakoulun irtaimistoa särkeneen ryhmän jäsenet menettivät niin ikään opiskeluoikeutensa sekä saivat lyhyitä ehdollisia tuomioita. Tämän "Pirun teatteriksi" nimetyn ryhmän tunnetuin jäsen oli nykyinen toimittaja Timo Harakka.lähde?

Olipas Harakka tyhmä mies kun tuolla tavalla.
Olisi pitänyt ajatella, että sitten kun olen Liikenne- ja viestintäministeri, niin tämä ei näytä hyvältä...

Lokakuu 28, 2020, 13:53:39 ip
Vastaus #2238

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Ai? Oliko sekin niitä paskanheittäjiä? Onks se jo
niinkin vanha äijä?

t. Markku

Lokakuu 28, 2020, 15:55:02 ip
Vastaus #2239

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
On ollut puhetta kuplista ja maalaisjärjen käytöstä.
Korhosen kommentissa on paljon maalaisjärkeä.

Eritasoliittymien ja moottoriteiden rakentaminen on nyt unohdettava ja keskityttävä jalankulun, pyöräliikenteen ja joukkoliikenteen infran kehittämiseen, Koistinen korostaa.
https://www.is.fi/autot/art-2000006702258.html

Lokakuu 28, 2020, 16:37:28 ip
Vastaus #2240

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
On ollut puhetta kuplista ja maalaisjärjen käytöstä.
Korhosen kommentissa on paljon maalaisjärkeä.

Eritasoliittymien ja moottoriteiden rakentaminen on nyt unohdettava ja keskityttävä jalankulun, pyöräliikenteen ja joukkoliikenteen infran kehittämiseen, Koistinen korostaa.
https://www.is.fi/autot/art-2000006702258.html

Miltä kuulostaisi jos polkupyöräilijät osallistuisi sen pyörätie irfran rakentamiseen samalla suhteella kuin autojen käyttäjät osallistuvat autotie infran rakentamiseen?
 Ei niitä pyöräteitä talkoilla tehdä eikä joulupukki niitä rahoja siihen rakentamiseen anna, vaan ne rahoitetaan ihan täysimääräisesti peltilehmien tuotoilla. Ja sillä samassa rahankeruulla rahoitetaan vielä aika moni muukin asia. Mikä näyttää unohtuneen, polkiessa.

Lokakuu 28, 2020, 17:45:35 ip
Vastaus #2241

Urpo Laine

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kulkukilometrien suhteessako sekakäyttäjät maksaisivat omat ajoväylänsä? Jos ajan autolla 20 tkm vuodessa ja ajan polkupyörällä 2 tkm olenko maksamassa vai saamassa?

Lokakuu 28, 2020, 19:10:31 ip
Vastaus #2242

Teemu S. Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kulkukilometrien suhteessako sekakäyttäjät maksaisivat omat ajoväylänsä? Jos ajan autolla 20 tkm vuodessa ja ajan polkupyörällä 2 tkm olenko maksamassa vai saamassa?

Ei nyt varmaan kulkukilometrien suhteessa, mutta kyllä Tuomolla mun mielestä on tuossa ajatusta. Jos liikenteen verotuksen yhtenä perusteena pidetään sitä, että valtio maksaa infran, niin kaipa verotuksen sitten pitäisi kohdata muutkin tienkäyttäjät kuin henkilöautoilijat.

Lokakuu 28, 2020, 21:07:06 ip
Vastaus #2243

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Lokakuu 29, 2020, 05:01:06 ap
Vastaus #2244

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Harakan tuoreista sanomisista tehty video
https://www.youtube.com/watch?v=gLPFNoQDnvg&feature=youtu.be&fbclid=IwAR22Tk5DmlEzH35g7zWQo05V_2Lr2BuO8fIXIWiBzP-xEIZM9ICftaRiMhI

Viteon tekijä on tämä neropatti. ;D

Heikki Ketola
@HeikkiUutiset
Kristitty kansallismielinen meemi-insinööri & kommunismin kokemusasiantuntija
Pohjois-Karjala, Suomi
-pena-

Lokakuu 29, 2020, 09:10:47 ap
Vastaus #2245

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Aamun uutispläjäys aiheesta.

BBC kertoo, että vuosina 2015–2018 rikkaista maista vietiin noin 14 miljoonaa vanhaa ja heikkolaatuista ajoneuvoa kehittyviin maihin. Suurin osa näistä autoista oli peräisin Euroopasta, Japanista ja Yhdysvalloista.

Neljä viidestä ikääntyneestä autosta myytiin vauraista maista köyhemmille alueille, yli puolet 14 miljoonasta rahdattiin Afrikkaan.

Asiantuntijoiden mukaan jopa 80 prosenttia autoista ei täyttänyt vähimmäisiä turvallisuus- ja ympäristönormeja viejämaissa.

Toimilla kasvatetaan onnettomuuksien määrää ja lisätään ilman saasteita nopeuttamalla samalla ilmastonmuutosta.

https://www.is.fi/autot/art-2000006702232.html

Miksi vanhoja ja käytettyjä, kun voi ostaa uusia sähköautoja ??? ???

Lokakuu 29, 2020, 09:13:12 ap
Vastaus #2246

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kokoomus poistaisi autoveron ja muuttaisi auton verottamisen päästöpohjaiseksi. Demarit arvostelevat kokoomuksen mallia, koska se laskisi erityisesti suuripäästöisten autojen hintaa.
https://www.is.fi/autot/art-2000006702994.html

Lokakuu 29, 2020, 09:14:06 ap
Vastaus #2247

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Autoa sanotaan maailman tyhmimmäksi sijoitukseksi. Suomessa keskimääräisen uuden auton hinnan (33 000 €) on laskettu putoavan viidessä vuodessa noin puoleen alkuperäisestä.

Auto on noin kolmessa neljästä Suomen kotitaloudesta. Tämä hinnakas sijoitus on muuttumassa leijonanosalle suomalaisista vielä entistäkin kalliimmaksi.

Fossiilittoman liikenteen työryhmä esitteli tällä viikolla raporttinsa, jossa maalattiin kuvaa niistä toimista, joihin Suomi voisi ryhtyä päästäkseen päästövähennystavoitteisiinsa. Raportin mukaan Suomen tarvittaisiin jopa 700 000 sähköautoa vuoteen 2030 mennessä.
Tällä hetkellä autoistamme 98 prosenttia kulkee bensalla tai dieselillä.

https://www.is.fi/autot/art-2000006702823.html

Lokakuu 29, 2020, 09:16:20 ap
Vastaus #2248

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Muuten kun tuota esitystä ja tavoitteita pohdiskelee, niin pieni matematiikkaharjoitus lie paikallaan. Nykyisellään henkilöautojen ensirekisteröintejä on 100-120 tuhatta kappaletta vuodessa. Vuoteen 2030 mennessä tämä merkitsisi siis hiukan reippaat miljoona autoa. Jotta tavoite 700 tuhatta sähköautoa voisi toteutua, pitäisi 6-7 autoa kymmenestä myydystä uudesta autosta olla sähkökäyttöisiä. Kymmenen vuotta on toki pitkä aika, mutta hiukan eppäilyttää. Jos hybridit lasketaan mukaan, niin sitten voi toteutuakin.

Tämmöseen tekstiin törmäsin:
700 000 sähköautoa maksaa noin 35 miljardia euroa. Sen tienaamiseksi pitää tehdä bensa-autolla aika monta työmatkaa, ja yleensä myös työnteko itsessään kasvattaa päästöjä. Muutama tuhat euroa tienattua rahaa tekee keskimäärin tonnin päästöt; sanotaan vaikka, että 3500 euroa/tonni.
Jos nyt tienataan 35 miljardia ylimääräistä, siitä muodostuu 10 miljoonan tonnin ylimääräiset päästöt, joilla sitten pystytään tekemään parin miljoonan tonnin päästövähenys. Miten meni, niinqu omasta mielestä?

Lokakuu 29, 2020, 12:39:04 ip
Vastaus #2249

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • MC Debit
Autoa sanotaan maailman tyhmimmäksi sijoitukseksi.

Monikohan sanoo jokapäiväistä arkikotteroaan sijoitukseksi ollenkaan? En minä ainakaan. Investointi, tarvekalu, välttämättömyys, arjen ylellisyys, onhan noita luonnehdintoja mutta että sijoitus, ei nyt sentään.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”