Kirjoittaja Aihe: Millähän kohta kuljetaan, ja kuinka kauas?  (Luettu 909651 kertaa)

Huhtikuu 28, 2020, 13:51:54 ip
Vastaus #1875

Jaakko Latvanen

• Vieras
Kaikki moottoripyöräily on tarpeetonta, päämäärätöntä, sekä metelin ja pakokaasupäästöjen osalta häiritsevää.  Tai ainakin joitain kanssaeläjiä se veetuttaa.  Eli voidaan kieltää tai ainakin tulkita rangaistavaksi?  Ja samoin perustein ja samoin tein voidaan kieltää mopoilu, mönkkäreillä ajo, moottoriveneet, avoautot ja ylipäätään kaikki niin kalliit autot, joihin miulla ei oo varaa... köyhien ihmisten autot sallitaan, mutta vain rajoitettuun käyttöön.

No oikeesti, ei tuo taida meille tai meidän ikäisille paljonkaan elämää rajoittaa, mutta aika lailla tulkintamahdollisuuksia tuohon tekstiin jää.

jv

Huhtikuu 28, 2020, 14:38:55 ip
Vastaus #1876

Kymäläinen_Paavo

• Vieras
Voidaan myös sanoa, että jos laitetaan moottoripyörä seisomaan paikalleen jonnekin, eikä se käy, niin hyvin pian joku tulee ja sanoo, että se häiritsee häntä.

Huhtikuu 28, 2020, 19:21:30 ip
Vastaus #1877

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Kaikki sähkökäyttöiset liikkumavälineet on pelkästään hupiajeluihin tarkoitettuja välineitä, ja ne pitäis lailla kieltää. Ei ne ole ainakaan hyötyajoneuvoja. Sähköautot on jeesustelu autoja, ja kaikki muut sähköliikuttimet on vain ja ainoastaan hupiajelua varten.
 Niin, se alkaa olla jo vappu käsillä, joten on aika kaivaa oma ekoauto esille. Niin että täytyy varmaan laittaa akun piuhat kiinni ja herättää kone henkiin.
 Apropoo. Vaan eihän sekään liiku ilman sähköä. Sähkölelu.  :-X

Huhtikuu 28, 2020, 20:52:55 ip
Vastaus #1878

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kaikki sähkökäyttöiset liikkumavälineet on pelkästään hupiajeluihin tarkoitettuja välineitä, ja ne pitäis lailla kieltää. Ei ne ole ainakaan hyötyajoneuvoja. Sähköautot on jeesustelu autoja, ja kaikki muut sähköliikuttimet on vain ja ainoastaan hupiajelua varten.

Mie oon samaa mieltä.
Ylivoimasesti pahin kaikista on sähköavusteinen polkupyörä.
pyörätiellä ne menee ylämäkeen 25km/h ja metsäpolulla tulevat neljää kymppiä vastaan.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Huhtikuu 28, 2020, 21:49:07 ip
Vastaus #1879

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Mä hommasin sähköpyörän kun olen niin laiska etten viitsi kuntoilla tavallisella munamankelilla ollenkaan mutta toi sähköpyörä kun on laikimuksia varten niin silläpä tulee poljeskeltua ihan huvikseen eikä sitä sähkö kokonaan vie etiäppäin täytyy sillä itsekkin töitä tehdä enkä edes käytä isointa avustusta kuin pahimpiin ylämäkiin.
No ei se sähköpyöräkään ylämäkeen kahta viittä mene eikä tule metsäpolulla neljääkymppiä vastaan muuta kun alamäessä mutta mun mielestä hieno vekotin.
Oikeastaan odottelen lämpimämpiä kelejä jo jotta pääsen vähän pidemmälle rundille.Täyts hommata sellanen harmaa ajotrikoo jossa olis vaaleita ja tummia täpliä niin immeiset luulisivat että hylje on lähtenyt pyöräretkelle ;D
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Huhtikuu 29, 2020, 09:33:39 ap
Vastaus #1880

Hannu Boman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ihan itse :-)

Mie oon samaa mieltä.
pyörätiellä ne menee ylämäkeen 25km/h ja metsäpolulla tulevat neljää kymppiä vastaan.

(Tiukka piko päähän, niin että kiristää)
Ainakin meidänkylällä (Espoossa) liikkuu busseja eli linja-autoja joissa on vain sähkömoottorit ja akut. Ajaako nekin vain hupia?
(pipo pois päästä)

Huh kun helpotti. ei kiristä enää ;-)
@ HBo
Yamaha TX650 -73 & Honda GL 1500 Gold Wing 2000

Huhtikuu 29, 2020, 09:46:31 ap
Vastaus #1881

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Mie oon samaa mieltä.

(Tiukka piko päähän, niin että kiristää)
Ainakin meidänkylällä (Espoossa) liikkuu busseja eli linja-autoja joissa on vain sähkömoottorit ja akut. Ajaako nekin vain hupia?
(pipo pois päästä)

Huh kun helpotti. ei kiristä enää ;-)

Nykyisillä polttoaineen hinnoilla diesel-moottorilla ja manuaalivaihteistolla varustettu metro olisi järkevä ratkaisu.

Huhtikuu 29, 2020, 20:32:42 ip
Vastaus #1882

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Voi voi. Ajattelin lähteä polttamaan bensaa kun nyt se on tällä hetkellä halpaa. Tai eihän se halpaa vieläkään ole, mutta edullisempaa nyt kuin pitkiin aikoihin.
 Vaan suviauton akku olikin menny vanhaksi. Ei ota enää virtaa oikein vastaan. Startti pyöritti kovin laiskasti vaikka oli latingissa. Auton oma jännitemittari näyttää 11 v., vaikka on ollut ylläpitolaturissa muutaman viikon.
 Niin että ajetaan edelleen ooppeleilla, kunnes on ostettu uusi akku.  Sähköä tarvii sekin liikkumiseen, niinko tuli jo aiemmin todettua.

Toukokuu 16, 2020, 11:11:50 ap
Vastaus #1883

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Aivan sama.
Ei pääse 6000 kilometriä yhdellä latauksella 3500km peräkärri perässä -35 asteen pakkasessa ja metrin hangessa, eikä saa manuaalivaihteistolla.

Lexus UX 300e saapuu Euroopan-markkinoille vielä tämän vuoden aikana.
Siitäkin huolimatta, että kyseessä on japanilaisvalmistajan ensimmäinen täyssähköauto, luottaa se vuosien hybridiosaamiseensa niin vankasti, että se on ilmoittanut myöntävänsä auton akustolle peräti miljoonan kilometrin tai 10 vuoden takuun riippuen siitä, kumpi tulee vastaan ensin.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/onkohan-tama-jo-riittavan-pitka-akkutakuu-japanilaisvalmistajalla-hirmuinen-luotto-ensimmaiseen-sahkoautoonsa/7816750#gs.6ng06l

Toukokuu 28, 2020, 06:35:07 ap
Vastaus #1884

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minkä merkkinen on uusi auto... ;D

Yhteenliittymän tavoitteena on alentaa mallia kohden panostuksia jopa 40 prosenttia. Lähes puolet allianssin ajoneuvovalikoimasta tuotetaan uuden järjestelmän puitteissa vuoteen 2025 mennessä.

Allianssikumppanit pyrkivät standardisoimaan entistä enemmän autonosia. Jokaisessa tuotesegmentissä on yksi "emoajoneuvo”, jonka on suunnitellut ”johtava yritys” ja sen lisäksi useita "sisarajoneuvoja”.

https://www.is.fi/autot/art-2000006520795.html

Niin, miksi joka autossa pitäisi olla erilainen pyöränpultti...

Toukokuu 28, 2020, 07:06:06 ap
Vastaus #1885

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onhan tuota yhteistoimintaa ollut jo hyvän aikaa.
Samasta tehtaasta tulevia pakuja ainakin rellu, pösöö, tojota, nissan, sitikka, opel.
PSA- moottorit on melkein kaikissa ei-VAG dieseleissä nykyään.

Toukokuu 28, 2020, 07:22:07 ap
Vastaus #1886

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Oikea suuntaus. En ole tähän päivään mennessä ymmärtänyt sitä että varaosaliikeessä pitää olla esim 500 erilaista jarrupalaa. 5 kokoluokkaa jarrupaloissa riittäisi täysin, jotka menee auton painon mukaisesti. Ja näitä vastaavia osia on autoissa satoja, jotka voisi standardisoida. Kyseisten osien valmistajia voi toki olla enempikin, mutta niiden pitäis olla täysin yhteen käypäsiä ja vaihtokelpoisia keskenään. Vähän niinko renkaat.

Toukokuu 28, 2020, 07:29:05 ap
Vastaus #1887

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Jarrupaloja ei tarviis olla myönnissä kun yks tarpeeks iso aehijo, siitä sitten itekukkii viilaelis ommaan kiesiisä sopivan.
-pena-

Toukokuu 28, 2020, 07:29:25 ap
Vastaus #1888

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vähän niinko renkaat.

Renkaat on melkein vaihtokelpoisia keskenään, kun ottaa huomioon esim. halkaisijan ja leveyden...
Mutta entäs sitten vanteet. Pulttijakoja on monenmoisia ja sitten on vielä pyörän pultit ja mutterit.
Hyvin monta eri tapaa päästä samaan lopputulokseen.

Toukokuu 28, 2020, 08:09:16 ap
Vastaus #1889

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Taitaa edelleen eurooppalaisissa autoissa
olla yleisin pulttijako 4x100mm.

Mutta kun siinä vanteessa on muitakin mittoja...

t. Markku