Kirjoittaja Aihe: Millähän kohta kuljetaan, ja kuinka kauas?  (Luettu 909722 kertaa)

Maaliskuu 06, 2020, 17:05:19 ip
Vastaus #1800

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Uskallatteko epäillä ettei teatteritaiteen maisteri (SDP) vaikka kerran oli jo saanut teatterikoulusta potkut tietäisi kuinka monta autoa suomalaisessa perheessä pitää olla.Luulisin että usea perhe joilla on kaksi autoa tosiaan tarvitsevat kahta autoa vaiikkakin sen linnun (Harakka) mukaan auto seisookin 95 % ajasta,se 5 % jona ajetaan on n. 70 min,siinä ajassa kerkiää ajamaan n. 25- 100 km,millä helv..illä maallakin ton matkan kulkee kun ei kulje niitä joukkotuh... eiku joukkoliikenne välineitä.

Lintu (Harakka) toteaa myös näin: 
Lainaus
– Jos ihmisten on pakko käyttää vapaasti omistusautoa, on liikennejärjestelmämme epäonnistunut.
Kuinka ajatus pitäisi tulkita.

Useat ministerit puhuvat usein asioista niin että niitä on vaikea ajatella niin että jos niin pitäisi elää olisi elämä aika vaikeata.
Polkupyöräkö korvaisi auton,toissapäiväinen räntäsade,lähde nyt siinä kelissä käymään fillarilla kaupassa ja tuo sieltä lapsikatraalle sapuskat johon kuuluu mm. se seitsemän litraa maitoa,vois se lintu (Harakka) näyttää mallia.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Maaliskuu 06, 2020, 17:11:26 ip
Vastaus #1801

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Juu, ja jos työajot on 20-200 km päivässä, vaihtuviin kohteisiin, epäsäännöllisen aikatauluin. Minä voin alkaa tarakkaharakaksi jos tuo Harakka polkee polkupyörällä ne reissut.

Maaliskuu 06, 2020, 20:42:32 ip
Vastaus #1802

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kun mä sain inva luvan oli monen muun asian sisällä yksi asia en pysty kävelemään 400Metriä, no nyt olis pussipysäkille huomattavasti pitee matka ja bussi ei veis mua kohteeseen. Pitää muistaa et takaisin on sama matka, joo mulla on invamerkki ja usein invapaikat on ilman moista merkkiä täynnä autoja joissa ei merkkiä ole. Missä puolueessa tuo Harakka on et tiedän kiertää.

Maaliskuu 06, 2020, 20:44:22 ip
Vastaus #1803

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Maaliskuu 06, 2020, 20:57:53 ip
Vastaus #1804

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Onneksi oli mun ehdottamasti ei puolueesta. Miten tommosia aivopieruja voi terve ihminen päästää.

Maaliskuu 06, 2020, 21:09:37 ip
Vastaus #1805

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onneksi oli mun ehdottamasti ei puolueesta. Miten tommosia aivopieruja voi terve ihminen päästää.

Vai olisiko niin, että Harakan kulpasta katsottuna kyseessä on tolkun ajatus ja jonkun toisessa kuplassa vastaanotettuna se ei täytä tolkun ajatuksen kriteereitä.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Maaliskuu 06, 2020, 21:37:04 ip
Vastaus #1806

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka

Vai olisiko niin, että Harakan kulpasta katsottuna kyseessä on tolkun ajatus ja jonkun toisessa kuplassa vastaanotettuna se ei täytä tolkun ajatuksen kriteereitä.
Se on just sitä. Kun me veronmaksajat ja kansakunnan elättäjät eletään ihan eri kuplassa kun tuo suupaskoja laukova immeinen.
 Ja näitä suupaskoja päästeleviä on nykyään liian paljon äänessä. Jopa hallituksessa. Realiteetit ja oikea elämä on jossain, missä lie?
 Tuoltakin ideologisti punikilta on tainnut unohtua ne faktat että mistä ne veromarkat oikein tulikaan. Siis ne markat millä maksetaan terveydenhuolto, koulutus, ... yms. Tai siis ne eurot.

Maaliskuu 07, 2020, 06:54:23 ap
Vastaus #1807

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Paikalla

Helppoahan se on Harakalla-voi räksyttää ja sitten lentää
reissunsa pyrstö nytkyen...

t. Markku

Maaliskuu 07, 2020, 07:51:43 ap
Vastaus #1808

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka

t. Markku
Minä luulen että homma menee just niin , että kun eivät keksi mitään järkevää sanottavaa tai konkreettisia järkeviä asioita, niin laukovat suustaan just tuollasia, eikä niiden sanomisien sisältöä tai seurauksia ole mietitty yhtään?
 Pitäis vaan olla koko ajan äänessä, mutta kun ei oikein tule sitä järkevää tekstiä pihalle. Sekoitettuna siihen epärealistiseen ja johonkin ideologiseen höttöön.

Maaliskuu 07, 2020, 08:12:21 ap
Vastaus #1809

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta

t. Markku
Minä luulen että homma menee just niin , että kun eivät keksi mitään järkevää sanottavaa tai konkreettisia järkeviä asioita, niin laukovat suustaan just tuollasia, eikä niiden sanomisien sisältöä tai seurauksia ole mietitty yhtään?
 Pitäis vaan olla koko ajan äänessä, mutta kun ei oikein tule sitä järkevää tekstiä pihalle. Sekoitettuna siihen epärealistiseen ja johonkin ideologiseen höttöön.
Niinpä, ei kae se osa porukasta ou siellä sen väläkympee mitä tiälläkää veeämpeessä, tärkeintä on vuan että itekukkii suap tuuva omat mielipitteesä juluki, olivatpa ne sitten mitä iteolookista höttöö tahhaasa.  ;D
-pena-

Maaliskuu 07, 2020, 11:09:32 ap
Vastaus #1810

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Yhdessä asiassa Halla-aho sanoi asian juuri niin kuin se on. Meni muistaakseni kutakuinkin näin: Jokainen tehtaan piippu Suomessa on ympäristöteko. Se että jos se piippu ei ole Suomessa, niin sitten se on jossain muualla, ja todennäköisesti juuri siellä missä se on kaikista vähiten ympäristöteko. Täällä me tuotetaan nyt kumminkin maailman lähes puhtaiden, ja myös eettisiä arvoja kunnioittaen.

Että oon kyllä just samaa mieltä että jos me jostain ideologisista syistä näivetetään nyt itsemme hengiltä ja konkurssiin, niin ei se muuta maapallon tilaa mihinkään suuntaan. Tuotanto on ja pysyy joka tapauksessa jossain, ja myös sen takia tapahtuva liikkuminen tapahtuu joka tapauksessa jossain. Eikä olla edes esimerkkinä ja mallina muulle maailmalle, kun suurin osa maapallon väestöstä ei edes tiedä mikä on Suomi, saati missä tämä pohjoinen periferia ees sijaitsee. Ja ne ketkä tietää, ei niitä vois vähempää kiinnostaa rahan ja maailman markkinoiden jyllätessä.

Maaliskuu 08, 2020, 17:59:24 ip
Vastaus #1811

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka

Aattelinpa huomenna kulkea pitkästä aikaa julkisella. Onnibussilla. Eipä tässä ole tullut matkusteltua julkisella liikkumisvälineellä ainakaan 15 vuoteen, jos ei jopa yli 20 vuoteen? Heti kerralla oikein Turkkuseen asti. Sehän on melkein Ruottissa asti.
 Tosin uudella omalla autolla takaisin, tai siis eukon tulevalla uudella autolla. Ja eihän sekään ole ees uusi auto, vaan 10 vuotta vanha.
 No kumminnii, nyt saa sitä julkista kyytiä. Niin ettei tarvii sanoa jotta en oo muka käyttänyt julkisia.  >:(

Maaliskuu 08, 2020, 18:32:56 ip
Vastaus #1812

Jukka Toukonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tärisevä ja tärinätön moto tallissa.
Minä autoilen vuodessa keskimäärin vajaa 10 000 km firman ajoja ja 5000 km omia ajoja. Firmalla ei ole omia autoja eikä ole minullakaan. Hyvin toimii.Asuinpaikan voi valita, niin ettei tarvitse omistaa yhtään autoa. Alle kahden kilometrin päässä asuinpaikastani on lukuisia vuokrattavia henkilö- ja pakettiautoja. Jokseenkin aina, kun on tarvinnut, joku on vapaana. Ja kaupungin alueella on aina kulkuneuvo käyttöönotettavaksi jossain.
Maassamme on varmasti paljoin asuinpaikkoja, joissa ei voi asua ilman omia ajoneuvoja. Mutta kenenkään ei ole sielläkään pakko asua. Vapaa valinta. Paitsi pantarangaistusta kärsiessä muutto on tehty melko hankalaksi ;-)

Maaliskuu 08, 2020, 18:54:41 ip
Vastaus #1813

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Jukan ajoilla oma auto tulisi varmasti kalliimmaksi, kuin vuokra-auto. Lisäksi vuokra-autolla saa huolettomuutta, kun ei tarvitse muuta, kuin vilauttaa korttia tiskillä.

Mun mielestä julkisia mollataan ihan suotta. Jos Oulusta lähtee Tampereeseen, niin kaksi henkilöä pääsee junalla halvemmalla ja vielä tunnin - pari nopeammin, kuin omalla autolla. Jos taas haluaa käydä Helsingillä, niin lentsikalla pääsee tunnissa Vantaaseen ja siitä ulkona käymättä junalla keskustaan. Hintaa tulee sen verran, että kahden henkilön matka on ajankohdasta riippuen viitisen kymppiä halvempi tai kalliimpi, kuin autolla ajaessa polttoainekulut ja pysäköintimaksut yhteensä. Tuosta jää vain pois se raastava seitsemän tunnin ajomatka.
Kahden pytyn loukussa.

Maaliskuu 08, 2020, 21:02:57 ip
Vastaus #1814

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Meitä semmosia työssä käyviä on aika paljon kenen työmatkat ei onnistu julkisilla, ei sitten mitenkään. Jos käy 1-2h per kohde, ja ne on hujan hajan pitkin lääniä, niin onhan se jo sanomattakin selvää että eihän onnistu. Pahimmillaan saattaa olla joku tarkastuskäynti jossain aivan korvessa.
 Kenellä ne julkiset onnistuu, niin kannattaa niitä käyttää.