Kirjoittaja Aihe: Millähän kohta kuljetaan, ja kuinka kauas?  (Luettu 908393 kertaa)

Helmikuu 10, 2020, 16:24:15 ip
Vastaus #1695

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Toivokaamme hartaasti ettei tämä kiky lakko nyt kerinnyt montaa pienempää firmaa kaatamaan eikä ainuttakaan paperi tai kartonkikonetta lopeteta ja myyntimiehet saavat ehkä jo muualle menneet asiakkaat haalittua takaisin kun selvittävät että reilu kahden viikon lakko täällä Suomessa johtui kuudesta minuutista,kyllähän ulkomaanelävä nyt sen ymmärtää.

Niin-syyttömät kärsivät kanssa-harmi vaan,etteivät tehtaanomistajat jo alkujaan myös älynneet sen "6 minuutin"
täydellistä tarpeettomuutta (vahingollisuutta)  kun kikyyn väkensä pakottivat.

Sitä se teettää...joskus se rahan tienaamisen ääretön hinku...

t. Markku
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 12, 2020, 06:04:35 ap kirjoittanut markkukovasin »

Helmikuu 11, 2020, 19:02:51 ip
Vastaus #1696

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuore tutkimus näkee dieselin verotuen poiston konstina vähentää päästöjä. Tuen poisto lakkauttaisi tutkimuksen mukaan myös nyt perittävän dieselveron.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/8682a6e7-be76-4013-bede-df0a234798ad

Samaa aihetta toisessa iltapäivälehdessä:

https://www.is.fi/autot/art-2000006403511.html
Suomi on sitoutunut merkittäviin päästövähennyksiin liikenteessä. Tavoitteisiin pääseminen vaatii tehokasta taloudellista ohjausta, jota dieselin verotuen poisto olisi, raportissa korostetaan.

Lyhentääkö hallitus mun työmatkaa vai millä mekanismilla ne päästöt vähenevät?
En ymmärrä miten polttoaineen hinnan nostaminen sitä tekee.

« Viimeksi muokattu: Helmikuu 11, 2020, 19:11:58 ip kirjoittanut Juha Pohjamo »

Helmikuu 11, 2020, 19:18:19 ip
Vastaus #1697

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Tuolla toisaalla oli puhetta hallituksen käyttämästä maalaisjärjestä,se Jukka on juuri sitä ;D

Loppuviimein se vaikuttaa alentavasti päästöihin oikeinkin radikaalisti niin ettei meillä ole vara enään ajella,sen tämä vihervassari hallitus ilmeisesti yrittää saavuttaa.He viis veisaavat että millä ja ketkä siellä duunissa käyvät,nääks siellä ministeriauton takapenkillä käytetään "maalaisjärkeä".
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Helmikuu 11, 2020, 19:35:32 ip
Vastaus #1698

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Ei se teidän työmatkaa vähennä, mutta kun jostain asiasta tehdään riittävän kallista, niin kaikilla ei ole varaa siihen.
Sitä kautta kokonaispäästöt vähenee.

Toisaalta huvittaa tämä venkoilu esim. polttoaineen hinnan kanssa.
Tälle on oma topicci, mutta menkööt...
500 asukkaan pikkukylä sai unelmiensa jättipotin – vuosikausia suunniteltu kanava valmistuu ja vaikutukset näkyvät jo
Kesällä 2020 valmistuva Kimolan kanava avaa venereitin Kymijoelta Päijänteelle.

https://yle.fi/uutiset/3-11201735

Valtio laittaa 20 miljoonaa euroa johonkin vesireittiin ja saa paikalliset kunnat maksamaan ylläpidon ja suunnilleen samaan aikaan on epävarmuutta siitä, että kuinka paljon polttoaineen hintaa nostetaan ja että saako täällä 20 vuoden päästä edes pieraista ilman päästömaksua, saati ajaa jollain 30 solmua kulkevalla veneellä...

Maatalousministeri haluaa Saimaasta maailman suurimman järvimatkailualueen, mutta toisella kädellä miettii päästöjen alentamista ja lentoveroa...

Tämä minua harmittaa nykymeiningissä, että yhtäältä toista ja sitten toisaalta ihan päinvastaista.

Kuntavaalien alla aion kysyä poliitikkoehdokkalta, että kumpaan suuntaan lentäminen saastuttaa enemmän Suomesta lomalle maailmalle  vai maailmalta lomalle Suomeen.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Helmikuu 11, 2020, 20:12:16 ip
Vastaus #1699

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Ei se teidän työmatkaa vähennä, mutta kun jostain asiasta tehdään riittävän kallista, niin kaikilla ei ole varaa siihen.

Niin mä vähän ajattelinkin, että jotain sarkasmia tämän täytyy olla.
Idea on se, että vain rikkailla on varaa käydä töissä. Loistosuunnitelma!
Me köyhät sitten vaan maataan kotona ja nautinaan tulonsiirroista, joita työssäkäyvä rikkain kansanosa kustantaan polttoaineveroilla.

Helmikuu 11, 2020, 20:22:01 ip
Vastaus #1700

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Niin mä vähän ajattelinkin, että jotain sarkasmia tämän täytyy olla.
Idea on se, että vain rikkailla on varaa käydä töissä. Loistosuunnitelma!
Me köyhät sitten vaan maataan kotona ja nautinaan tulonsiirroista, joita työssäkäyvä rikkain kansanosa kustantaan polttoaineveroilla.

Työmatkasta ei tarvitse itse maksaa (vielä) ihan kaikkea...

Helmikuu 11, 2020, 21:30:22 ip
Vastaus #1701

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Sarkasmi jatkuu:
Jos työmatkavähennystä korotetaan kompensoimaan polttoaineen hinnan nostosta johtuneita työmatkakustannuksia niin polttoainettahan poltetaan edelleen yhtä paljon.

Ja jos omalle autolla ei ole realistista vaihtoehtoa ja sähköautoon ei ole toistaiseksi varaa niin ei kai päästöjen vähentämiseen ole muuta keinoa kuin käydän töissä harvemmin?

Helmikuu 11, 2020, 21:32:31 ip
Vastaus #1702

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Sarkasmi jatkuu:
Jos työmatkavähennystä korotetaan kompensoimaan polttoaineen hinnan nostosta johtuneita työmatkakustannuksia niin polttoainettahan poltetaan edelleen yhtä paljon.

Ja jos omalle autolla ei ole realistista vaihtoehtoa ja sähköautoon ei ole toistaiseksi varaa niin ei kai päästöjen vähentämiseen ole muuta keinoa kuin käydän töissä harvemmin?

Väärin.
Työmatkojen jälkeen voi olla kotona ja pelata vaikka koronaa...
Ei vapaa-ajalla tarvitse ajella yksityisautolla.

Helmikuu 11, 2020, 21:44:09 ip
Vastaus #1703

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ja toisaalta, jos elämässä ei ole muuta kuin koronan peluu niin miksi käydä töissäkään.
Ei täällä vielä nälkään tapeta.

Helmikuu 11, 2020, 21:56:59 ip
Vastaus #1704

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Ja toisaalta, jos elämässä ei ole muuta kuin koronan peluu niin miksi käydä töissäkään.
Ja minä luulen niin että jos töiden jälkeen ei tee mitään muuta kuin pelaa koronaa, saattaapi olla niinkin että kotvasen päästä ei tarvii käydä enää töissäkään?
 No onhan se korona parempi vaihtoehto kuin nettipelit, ainakin jos on ihan ilmielävä vastapelaaja pöydän toisella puolella.
 Ulos ihmisten pariin ei kannata missään nimessä mennä kun siellä on sitä hiilidioksidia. Tai sitä koronavirusta?

Helmikuu 11, 2020, 22:24:49 ip
Vastaus #1705

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Toi     
Lainaus

pitää niiiiin paikkansa,tämä hallitus kun tasa-arvoistaa porukkaa ja noita rikkaita kun piisaa niin otetaan niiltä ja jaetaan "koronanpelaajille", koronanpelaajia niitä joita työttömiksikin voi kohta sanoa tulee kyllä lisää että ei sen pelikaverin löytyminen vaikeaa ole.

Tuomo tossa vilauttaa koronavirusta,siitä mainitakseni suljin sähköpostini kun se rankempi virus siitä koronasta kuulemma tarttuu jopa sähköpostin välityksellä,tosta pöytäpelistä tarttumisesta en ole kuullut mutta luulen ettei kommentti siitäkään kaukana ole 8)
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Helmikuu 12, 2020, 08:06:15 ap
Vastaus #1706

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kohta taas kuljetaan Rangerilla.

Eilen nostelin uudet akut paikoilleen-ja hieman maakaapelitöitä se teetti,
koska ne alkuperäismallin akut olivat peilikuvia keskenään-mutta
kustannussyistä ostin samanlaiset (vaikka siinä toisessa vanhassa akussa
hiukan vielä sähkö pysyykin). No-siis hiukkasen pidempi maakaapeli toiseen akkuun ja sittenhän
se akku käännettynä kävikin hyvin.

Hehkun vaihdoin jo muutama viikko sitten...ja nyt eilen starttaamaan.Varmuudeksi laitoin
puoli tuntia lohkoon lämmintä-ja sitten startaamaan.

Jummi-eipä koskaan ole startannut tuo noin nätisti-ihan samantien tasaiseen ja nättiin käyntiin-
se hajonnut hehku näemmä ollutkin jo pitempään pikkukiusana.

Hiukan tekee mieli kurkata tuon jakohihnan kunto-on se huoltokirjassa vaihdetuksi merkattu
ennen tuon auton mulle tuloa-mutta kun se koppa on niin hyvin tuossa tyrkyllä-ja vain
jokusella ruuvilla kiinni-niin kurkistan sinne varoiksi kumminkin-kunhan kelit vielä hiukkasen
lämpenee. Sitten katsellaan hetki,että vaihdetaanko heti-vai onko siinä viitteitä,että se
tosiaan on vaihdettu silloin reilu neljä vuotta sitten. Noista jobbariliikkeiden touhuista kun ei
aina niin tiedä...Onneksi vesipumppu pyörii muilla remmeillä-kuten alipainepumppukin ja muut vermeet.

Nyt vaan odottelua n. 1,5kk...sitten voi tuon pensatoimisen kansanauton ajaa talliin ja aina vain pikkuisen
sillointällöin ajaa pikkuasioilla,ettei ihan jumiin se mene. Kesän ajot ajetaan diiselillä.

t. Markku

Helmikuu 13, 2020, 12:27:22 ip
Vastaus #1707

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ladattavat hybridit päästävät jopa kolme kertaa enemmän hiilidioksidia kuin autonvalmistajat ilmoittavat

https://www.hs.fi/autot/art-2000006405827.html?utm_campaign=tf-HS&utm_term=1&utm_source=tf-other&share=2560ac4cc7f1cc7b1c6f34de785314e5

NÄYTTÄISI siis siltä, että vaikka autoja lataa kohtalaisen aktiivisesti, päästöt karkaavat silti turhan korkeiksi.

Tämä on huomattu myös HS:n autoja testaavien toimittajien keskuudessa. Esimerkiksi Volkswagen Passat GTE:n koeajossa ilmoitettu WLTP-testin mukainen kulutuslukema oli 1,5 litraa 100 kilometrillä, mutta ajossa mitattu lukema oli 3–5,5 litraa.

Ilmasto ei kuitenkaan välitä siitä, mikä päästölukema on paperilla. Se välittää siitä, paljonko hiilidioksidia todellisuudessa ilmakehään tuprutetaan.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 13, 2020, 12:35:16 ip kirjoittanut Juha Pohjamo »

Helmikuu 13, 2020, 15:03:11 ip
Vastaus #1708

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Osassa hybridiautoja on se sähköajo tosiasiassa minimaallista.
Jos sähkömoottori on muutaman kilowatin ja sillä pääsee kaupungissa viisi kilsaa, se ei käytännössä normaaliajossa juurikaan sähköllä kulje.
Maailmanpelastusstatuksen sillä silti saa.

Tai sitten olen ymmärtänyt taas väärin....

Helmikuu 13, 2020, 15:19:52 ip
Vastaus #1709

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Osassa hybridiautoja on se sähköajo tosiasiassa minimaallista.
Jos sähkömoottori on muutaman kilowatin ja sillä pääsee kaupungissa viisi kilsaa, se ei käytännössä normaaliajossa juurikaan sähköllä kulje.
Maailmanpelastusstatuksen sillä silti saa.

Tai sitten olen ymmärtänyt taas väärin....
Et oo ymmärtänyt väärin. Todellisiin päästöihin ei mitään vaikutusta (tai todellisuudessa ne lisääntyy auton kasvaneen painon myötä, eli kuluttaa enempi), mutta sillä huijataan laskutapaa joka ne päästöarvot nyt lasketaan. Maailmanpelastus tuommosella maksaa monta tonnia enempi kuin vastaavalla ilman sitä hypridiä.