Kirjoittaja Aihe: Millähän kohta kuljetaan, ja kuinka kauas?  (Luettu 910371 kertaa)

Helmikuu 10, 2019, 20:35:39 ip
Vastaus #525

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuo poliitikkojen autosekoilu on minun kantilta katsottuna pelkästään positiivista. Käytettyjen hinnat laskee. En ole koskaan tuntenut tarvetta ostaa uutta autoa, joten antaa uuden ostajan maksaa ne löysät pois. Ja sitten minä ajan niillä melkein paaliin saakka. Eli itse ei tarvitse enää miettiä niiden  jälleenmyyntiin arvoa. Jos käytettyjen dieselin hinnat kovinkin laskee, niin seuraavakin henkilöautoni on diesel.
Kiitos.

Ongelma on vaan siinä, että osalla on se vaihtoauto, jolloin se kuuluisa väliraha ei juurikaan muutu...
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Helmikuu 10, 2019, 21:06:04 ip
Vastaus #526

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Älkää poijaat perkule peljätelkö, vaimo osti hiljan uuden auton, edellinen oli hyvä Kia Seed ja vähän ajettu mutta kun piti olla pieni ja punanen niin nyt on uusi Kia Rio. Pieni on mutta ei taskuparkkiin mene yhtään paremmin, no pensaa ei 1.2 litranen kone kyllä syö.

Helmikuu 10, 2019, 21:23:32 ip
Vastaus #527

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Tuo poliitikkojen autosekoilu on minun kantilta katsottuna pelkästään positiivista. Käytettyjen hinnat laskee. En ole koskaan tuntenut tarvetta ostaa uutta autoa, joten antaa uuden ostajan maksaa ne löysät pois. Ja sitten minä ajan niillä melkein paaliin saakka. Eli itse ei tarvitse enää miettiä niiden  jälleenmyyntiin arvoa. Jos käytettyjen dieselin hinnat kovinkin laskee, niin seuraavakin henkilöautoni on diesel.
Kiitos.

Ongelma on vaan siinä, että osalla on se vaihtoauto, jolloin se kuuluisa väliraha ei juurikaan muutu...
Minä ajan yleensä niin loppuun että siinä vaiheessa ei tarvii miettiä sen myyntiarvoa, enkä tarjoa  sitä vanhaa enää autoliikkeen riesaksi.

Helmikuu 10, 2019, 22:13:54 ip
Vastaus #528

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kiitos.

Minä ajan yleensä niin loppuun että siinä vaiheessa ei tarvii miettiä sen myyntiarvoa, enkä tarjoa  sitä vanhaa enää autoliikkeen riesaksi.

Sen takia kirjoitin, että osalla on se vaihtoauto... Itse asiassa aika monella.

Helmikuu 10, 2019, 22:39:48 ip
Vastaus #529

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mutta hei. Eikös ihan kohta tule se älykiikenne ja paikasta toiseen liikutaan kännykkäsovelluksella.
Vai miten se meni... 

Helmikuu 11, 2019, 08:01:00 ap
Vastaus #530

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No toki....mentiinhän sitä silloin takavuosina
mainoksen mukaan jopa "munalla töihin"...

Jos joku sen mainoksen muistaa?

t. Markku

Helmikuu 11, 2019, 08:18:58 ap
Vastaus #531

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Uuden Folkkarin ominaisuuksia:

"Ensimmäisen kerran Passatiiin tulee Travel Assist -järjestelmä, joka mahdollistaa osittain automatisoidun ajamisen nopeuksissa 0–210 km/h. Ohjauspyörä on toteutettu kapasitiivisilla antureilla, jotka tunnistavat kuljettajan kosketuksen ja mahdollistaa Travel Assist -järjestelmän kaltaisten interaktiivisten käyttöliittymien toteuttamisen kosketusohjauksella."

Loistavaa-etenkin kun joku homma alkaa mennä interaktiivisesti pieleen vaikkapa silloin,
kun baanalla on jotain 200 lasissa...En ehkä haluaisi olla silloin mukana tuossa kuplassa...

t. Markku

Helmikuu 14, 2019, 10:08:33 ap
Vastaus #532

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Autojen latausverkosto sulautuu osaksi asiakkaan arkea, jos K-ryhmän suunnitelmat toteutuvat ja sähköautot yleistyvät tulevaisuudessa.
Niin K- kuin S-ryhmäkin Lidliä unohtamatta kehittävät sähköautojen latausmahdollisuuksia liikkeidensä yhteydessä.

K-ryhmän tekemän tutkimuksen mukaan suurin osa sen päivittäisasiakkaista kokee julkiset latauspisteet kaikkein mieluisimmaksi tavaksi sähköauton säännölliseen lataamiseen. Niinpä latauspisteitä tuodaan nyt nopeaan tahtiin kauppakeskusten yhteyteen, esimerkiksi niiden pysäköintihalleihin.

K-Latauksen valtakunnallinen verkosto kattaa vuoden 2019 lopussa jo lähes 400 sähköautojen latauspistettä yli 70 latausasemalla muodostaen näin merkittävän osan koko Suomen latauspisteverkostosta.

https://www.is.fi/autot/art-2000005998406.html

Jos 400 latauspistettä on merkittävä osa koko suomen latausverkostoa  vuoden 2019 lopussa ja kohta meillä pitäisi olla 750 000 sähköautoa, niin voi olla tunkua latauspistokkeelle.

Taas mennään "pieni" edellä.
Jos vaikka kahden vuoden päästä autokannasta on 5% lataushybridejä ja sähköautoja.
Prisman parkkipaikalle mahtuu vaikkapa 1500 autoa ja keskimääräinen automäärä on vaikkapa 200, niin latauspaikkoja pitäisi olla vähintään kymmenen ja sitten vielä se, että kello 15:00-18:00 on ruuhka-aika, jolloin virka-aikana työtä tekevät, siis potentiaaliset sähköauton käyttäjät tulee kauppaan, jolloin latauspaikkoja pitäisi olla tuplamäärä.

Helmikuu 14, 2019, 11:01:09 ap
Vastaus #533

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Tällaisia asioita on nyt vähän ajan päästä kysyttävä viherpiipertäjiltä ja sähköautointoilijoilta jotka tekevät vaalityötään ja jos ja kun näitä kyselee niin lopuksi vähän järeämmällä äänenpainolla että kuka maksaa,aina kaikkiin kysymyksiin ja ehdokkaiden hienoihin suunnitelmiin ja lupauksiin se tärkein että kuka maksaa kun se tahtoo aina unhoittua..
Vaaleistahan piti tulla SOTE vaalit mutta nyt aihe vaihtuikin yllättäen ESPERI vaaleiksi,vielä on aikaa tulla jokun ramaattinen valtakunnan uutinen ei ei vielä ole varmaa mikä on vaaliteema.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Helmikuu 14, 2019, 11:04:22 ap
Vastaus #534

jussi koskinen

• Vieras

Jos 400 latauspistettä on merkittävä osa koko suomen latausverkostoa  vuoden 2019 lopussa ja kohta meillä pitäisi olla 750 000 sähköautoa, niin voi olla tunkua latauspistokkeelle.

Jos vaikka kahden vuoden päästä autokannasta on 5% lataushybridejä ja sähköautoja.
Prisman parkkipaikalle mahtuu vaikkapa 1500 autoa ja keskimääräinen automäärä on vaikkapa 200, niin latauspaikkoja pitäisi olla vähintään kymmenen ja sitten vielä se, että kello 15:00-18:00 on ruuhka-aika, jolloin virka-aikana työtä tekevät, siis potentiaaliset sähköauton käyttäjät tulee kauppaan, jolloin latauspaikkoja pitäisi olla tuplamäärä.

Työaikoja pitää porrastaa, että latauspisteet saadaan kokoaikaiseen, tehokkaaseen käyttöön. Latauspisteille tulee varausjärjestelmä, josta voi varata kännyllä  rek. numeron mukaan ajan etukäteen,  kuten terveyskeskuksen lääkärille.

Helmikuu 14, 2019, 11:27:44 ap
Vastaus #535

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka

Työaikoja pitää porrastaa, että latauspisteet saadaan kokoaikaiseen, tehokkaaseen käyttöön. Latauspisteille tulee varausjärjestelmä, josta voi varata kännyllä  rek. numeron mukaan ajan etukäteen,  kuten terveyskeskuksen lääkärille.
  Aaltoset audeineen aamuvuoroon, Kolehmaiset kiiallaan keskipäivään ja Yrjöset teslallaan yövuoroon.
 Jylhä jakuvaarilla tai dötsillä menee päivävuoroon, kun on aakkosissa aika alkupäässä? Ooppelin kanssa kulkemisesta tulee vähän ristiriitaa, soveltuu ehkä paremmin ylitöihin?

Helmikuu 14, 2019, 12:29:09 ip
Vastaus #536

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Latauspisteitä tulisi järjestää myös TE-keskuksiin.
Jos ilmoittautuja tulee esim 100km päästä, pitää ainakin halvempaa akkukulkuneuvoa ladata kotimatkaa varten.

Helmikuu 14, 2019, 14:01:33 ip
Vastaus #537

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
No hätä. Kyllä trafi järjestää ne lataus hommat. Vai mikä sen trafin nimi nyt tänään sattuu olemaan?  Tuulirupelit ja aurinkopaneelit hoitaa virtapuolen.

Helmikuu 14, 2019, 14:15:31 ip
Vastaus #538

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Tuuli ja aurinko sähkö ei riitä edes 500 sähköautoon, nyt ei aurinko paista eikä tuule joten ei yhteenkään riittäis Pohjanmaalla.

Helmikuu 14, 2019, 14:39:02 ip
Vastaus #539

jussi koskinen

• Vieras
Tuuli ja aurinko sähkö ei riitä edes 500 sähköautoon, nyt ei aurinko paista eikä tuule joten ei yhteenkään riittäis Pohjanmaalla.
Minun puolestani voitaisi p-ralli kieltää pimeinä ja tuulettomia iltoina ja öinä kokonaan.   :D :D :D