Kirjoittaja Aihe: Moottoripyoravero Me allekirjoittaneet vaadimme...  (Luettu 45086 kertaa)

Joulukuu 17, 2016, 11:48:18 ap
Vastaus #31

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mitähän tästä nyt pitäisi ajatella....

Onko tämä sitten se kuuluisa torjuntavoitto. Ainakin joidenkin kannalta kai?
Museo-MP-harrastus rajautuisi ulkopuolelle mikä olisi ilman muuta voitto.
Samoin 50 viikkoa vuodessa jouten olevat kelkat.

Mutta ajopyörälle 150€  :(
Omaa trumppaani en tämän takia myy. Jätetään vuoden mittaan muutamat pitzat ja keppanat lähibaariin väljähtymään niin se on sillä kuitattu. Terveisiä baarin pitäjälle!
Mutta aika monta kiikunkaakun-motoristia tämäkin karsii pois. Niitä jotka kesälomalla poudan sattuessa käyvät Haltialassa pari kertaa.
Tuohan olisi ihan järkevä lopputulos, mutta onkonpolitiikkanjärkevää?
Kyllä minäkin bemarin gessusta maksan 150€.
Mutta en tallissa seisovasta kolmesta museobemarista, joilla kaikilla en edes joka kesä aja.
Tämänpäivän hesarissa kerrottiin, että moottorivene ja -pyöräverolaki lähti lausuntokierrokselle.
Toivottavasti VMPK on mukana lausunnonantajana.
Ministeriön edustaja sanoi, että laki ei ole ongelmaton.  :'(

Joulukuu 20, 2016, 13:02:43 ip
Vastaus #33

antero mäkelä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
http://www.motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/uutiset/4831/Mp-veron-konkreettiset-vaikutukset-motoristeille-ja-mit%C3%A4-verosta-seuraa-P%C3%A4ivitetty.htm?ref=newest

Näin kirjoittaa motouutiset:

Jos motoristi aikoo pitää välivuoden verosta, niin käytännössä hän siis joutuu ottamaan pyöränsä pois vakuutuksesta tai rekisteristä ennen verokauden vaihtumista.

Aikamoista hämmennystä tässäkin kun puhutaan rekisteristä ja vakuutuksesta poistamisesta.

Joulukuu 20, 2016, 13:14:21 ip
Vastaus #34

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
http://www.motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/uutiset/4831/Mp-veron-konkreettiset-vaikutukset-motoristeille-ja-mit%C3%A4-verosta-seuraa-P%C3%A4ivitetty.htm?ref=newest

Jos motoristi aikoo pitää välivuoden verosta, niin käytännössä hän siis joutuu ottamaan pyöränsä pois vakuutuksesta tai rekisteristä ennen verokauden vaihtumista.

Aikamoista hämmennystä tässäkin kun puhutaan rekisteristä ja vakuutuksesta poistamisesta.

Vähän samanlaista sekoilua kun joku masinistai
meinaa tehdä moottoriin liukulaakerin "messinkiholkista"...toimiihan sekin jotenkin-
vaan miten kauan-ja onko se tosiaan tarkoitus niin?

t. Markku

Joulukuu 20, 2016, 13:17:34 ip
Vastaus #35

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Termit on iloisesti sekaisin!
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Joulukuu 20, 2016, 13:32:34 ip
Vastaus #36

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Termit on yhtä sekaisin kuin päättäjätkin. Sipilä kiukuttelee kuin pikku poika,jos ei saa tahtoaan lävitse.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Joulukuu 20, 2016, 21:10:37 ip
Vastaus #37

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Jos museopyörille ei tule veroa, mie ajelen vain niillä.

Katanakin on jo siinä iässä että jos haluaa yli sata heppaisella ajella niin käytän sen katsastuksilla.
Triumph TR6R ja Vespa 180 Super Sport kelpaa hyvin ensi kesäksi.

Nykypyörät laitan seisomaan, varmasti.
Minua ei oikeastaan haittaa koko Sipilän vero.

Joulukuu 20, 2016, 22:23:43 ip
Vastaus #38

Tero Kivimäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Museoajoneuvotarkastaja

Joulukuu 20, 2016, 23:16:27 ip
Vastaus #39

teukka alarotu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pekka hoi, jos se ei haittaa sinua, mutta tuoreempia veteraanimotoristeja kyllä. Veronalaiset pyörät ovat tulevaisuuden motoristien museomoottoripyöriä. Uskoakseni sen tiedätkin. Aikoinaan perheessä mietimme minkä harrasteauton seuraavaksi hankkisimme. Minä ehdotin MGB:n ostoa, koska sellainen oli ollut minulla opiskeluaikoina. Poikani valisti minua ilmoittaen ettei hän hyväksyisi sinun nuoruuden ihannetta vaan sellaisen joka olisi hänen ja siskojensa nuoruuden ihanneauto. Pappa joutui antamaan perustellusti periksi (taas) ja päätimme ostaa Porsche 911, se kantoi yli sukupolven ja tuotti perheelle iloa pitkäksi aikaa. Ainoa auto, jonka myyntiä olen katunut, mutta nyt on vallan uudet suunnitelmat. Meidän tulisi ottaa huomioon nuorempien ja tulevien harrastajien toiveet, eikä soinin tai suolen kaunaisella vallan väärinkäytöllä antaa romuttaa niitä. Onhan nyt jo tullut selväksi, että suoli toiminnallaan tuhoaa yhteiskuntaamme. Vertailussa muuhun Eurooppaan olemme taas ottamassa pirun suuren askeleen huonoon suuntaan. Suoli terrorisoi Suomea.
TA
Nsu Quickly -58
MGA 1600 -61
Bmw Z3 1,9 -98
Finn Flyer 27 -83

Joulukuu 21, 2016, 09:41:59 ap
Vastaus #40

Petri J Kokko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Tuossahan tuo tulikin mikä on syy että asiat täällä on miten on eli "ei se ainakaan minua haittaa koska...."
Asia saa olla mikä tahansa,tällä kertaa nyt tämä mistä täällä pähkitään.
Aina ja varsinkin Suomessa löytyy porukkaa jotka katsoo vaan omaan napaansa,mikään muu ei liikuta,enempi naureskellaan partoihinsa toisten "tyhmyyttä".
Tekisivät niinkuin viisas minä.
Hyvähän se on että omia etujaan valvoo,ei niitä kukaan muukaan tee mutta odotinkin koska joku möläyttää ettei kiinnosta koska MINÄ ajan vain MR vehkeillä...lällääläää
Ajattelin ettei kukaan kehtaisi ihan ääneen sanoa mitä ajattelee jos noin mielipide,kehtasipa vain.
Lälläälläät vaan loppuu hyvin lyhyeen jos ajatellaan vaan sitä omaa napaa eikä yhtään pidemmälle,on meinaan vaan näytösluonteinen juttu hallitukselta iskeä verot myös MR vehkeisiin.
Tulevaisuudessa harrastekalusto olisi muodostettava näistä muoviaikakauden pyöristä/autoista jotka täynnä elektroniikkaa ja kuorrutettu halvalla plastiikilla ollen taas sieltä sisältä tekniikkaa jota tallissa ei mukava ruuvata=hankala homma  ja ei kovin kiinnostavaa monienkaan mielestä kun noissa pahemmin kiiltävää eikä muutakaan silmänruokaa tarjolla ellei custom pyöriin mene,mutta mistäs niille harrastajat+ostajat löytyy kun nykyiset harrastepyörät lisätään päälle noihin,me kasvetaan horsmaa jo ja nuoria miehiä&naisia voisi vähempää kiinnostaa kuten ei autotkaan.
Nyt jo harrastekalustoa tai sen ikäistä pursuaa joka paikka!
Kännykänroplaukselta ei aikaa moisiin liikene eikä homma ole muodikasta,ei edes nykyvehkeet saati vanhat romut.
Tämä on kadonnutta aikaa eikä ihmisiä kiinnosta enää tämä laji,sähköautot+hybridit niitä kiinnostaa,litralla pisimmälle idea tai julkinen liikenne jos asut ihmisten ilmoilla hesassa-tre.
Aina tietysti marginaaliporukka löytyy mutta ei enää näillä voluumeilla taatusti,siihen kun lisätään verot verojen päälle jatkuvuus,saastemääräysten tiukkeneminen ja bensan hintakehitys+muuttuminen viinaksi yhä enemmän eli ei tahdo toimia vanhukset milläänmuotoa enää moisilla litkuilla.
Asian huomaa nyt jo harrasteautoissa ja mp:ssä,saati kun alkoholin prosenttiosuudet yhä kasvaa vuosi vuodelta.
Taitaa enempikin olla kohta läjäpäin harrastevehkeitä kuin niitä tuleviakin harrastevehkeitä paaliin päin menossa kuin päinvastoin.
Vain parhaat,himotuimmat ja erikoisimmat tietty jää,nekin valtaosin museoihin ja yksityisiin kokoelmiin pölyttymään kilvittä.
Nykyliikenne niin stresaavaa ja vauhdikasta hälläväliä koheltamista kuten parkkipaikatkin ettei ajonautinto sanaa voi käyttää,ajostressi paremminkin jos vanhalla kalustolla matkaat,saati jos se on hienoksi laitettu yrittäen pitääkkin sellaisena eli ajomäärät jää pieniksi puhtaasti itsesuojeluvaistosta.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 21, 2016, 10:16:19 ap kirjoittanut Petri J Kokko »

Joulukuu 21, 2016, 09:55:54 ap
Vastaus #41

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuossahan tuo tulikin mikä on syy että asiat täällä on miten on eli "ei se ainakaan minua haittaa koska...."
Aina ja varsinkin Suomessa löytyy porukkaa jotka katsoo vaan omaan napaansa,mikään muu ei liikuta,enempi naureskellaan partoihinsa toisten "tyhmyyttä".
Hyvähän se on että omia etujaan valvoo,ei niitä kukaan muukaan tee mutta odotinkin koska joku möläyttää ettei kiinnosta koska MINÄ ajan vain MR vehkeillä...lällääläää
Lälläälläät vaan loppuu hyvin lyhyeen jos ajatellaan vaan sitä omaa napaa eikä yhtään pidemmälle,on meinaan vaan näytösluonteinen juttu hallitukselta iskeä verot myös MR vehkeisiin.

Näin on.
Minusta motoristi on motoristi oli hän sitten bomberi, rataohjus, enskapena tai museomasa.
Koko porukan pitäisi olla samalla puolella vastustamassa pimeän puolen voimia.
Kun yhdelle porukalle tarjotaan helpotusta, niin se ei pitäisi olla syy livetä linjasta.

Jos saa olla pessimisti, niin kohta on jokainen rekisterissä oleva vekotin jonkunäköisellä verolla. Nyt vasta harjoitellaan...
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Joulukuu 21, 2016, 11:36:40 ap
Vastaus #42

mika uusitalo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No eihän siinä mitään että Pekalla on asiat hienosti.Voipi vaan olla että kun nuo tuotot taitaa jäädä vähän heikoiksi nii pian on pöydällä tuo museopyörä statuskin ja asiat muutenkin kahta huonommin. Mutta onnea valitsemallanne MINÄ vaan linjalla. No mun piti vaan ihmetellä tuota ministeri tason miehen pelin aloitusta.Aloitetaan vahvasti loukkauselta{suom.huom vittuilulta} kuulostavalla,osoittelevalla ja suorastaan ihmisen moraalin kyseenalaistavalla kommentoinnilla ja lasketaan ilmoille hauskin mahdollinen tulevaisuuden näkymä mitä ilmeisimmin täysin vailla haisua todellisuudesta.Tämänkin homman ois voinu niellä tämänpäivän todellisuutena jos tää olis EDES ALOITETTU rakentavassa hengessä ja edes yritetty yhdessä zuumailla reiluja/järkeviä malleja.No mulla katkes selkä heti tohon aloitukseen.Nyt ei vaan jaksa tätä paskaa. Vaikka tää vielä maybe kenties ehkä päättyiskin hyvin niin mulle riitti. Kaikki vehkeet on poistettu liikenteestä ja kaskot sun muut slut.Eka ja ainoa uus pyörä lähti viime viikolla. Loput vehkeet on kaikki yli 50v. Ja lähtee siinä järjestyksessä kun saa myytyä.Yhden ehkä pidä.Joo crossi harrastuskin loppu, on sen verta tyyrit ja arvaamattomat liikkeet vakke yhtiöillä niissä hommissa.No jos noi kaikki menis kaupaks yhtäkkiä niin mitäs vidua mä niillä rahoilla tekisin kun nä mopot on mun ainoa harrastus.Pitäsköhä ne ryypätä ja ruveta kans vetään norttia apinan raivolla niin tulis sit 90 kymppisenä jos sillon jo pääsee eläkkeelle kalliimmaks hoitaa.Juu ja se loukkaus, en ole ihan varma jos parin tonnin tuloilla parjataan jupiksi ja ilmeisen äveriääksi,onko se loukkaus vai imartelua.No olen kantanut korteni kekoon näissä talous talkoissa, vakke yhtiöt ei saa multa mitää ja penniäkää en maksa tota veroo jos ei ole pakko.Ei mulla muuta , viime hetken vuodatusta

Joulukuu 21, 2016, 12:22:44 ip
Vastaus #43

Timo Tuominen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Näin on.
Minusta motoristi on motoristi oli hän sitten bomberi, rataohjus, enskapena tai museomasa.
Koko porukan pitäisi olla samalla puolella vastustamassa pimeän puolen voimia.
Kun yhdelle porukalle tarjotaan helpotusta, niin se ei pitäisi olla syy livetä linjasta.

Jos saa olla pessimisti, niin kohta on jokainen rekisterissä oleva vekotin jonkunäköisellä verolla. Nyt vasta harjoitellaan...

Niinpa, itse laitoin nyt ainakin nimeni allaolevan linkin adressiin, helppo homma eika maksa mitaan....

Allekirjoittaneita oli nyt 29.410 kpl

Me allekirjoittaneet vaadimme, että Suomen hallituksen aikomaa moottoripyörä-, moottorikelkka ja veneveroa ei oteta käytäntöön.

http://www.adressit.com/moottoripyorat_pidettava_verottomina

Moottoripyoria n. 260.000 rekisterissa suomessa, veneet paalle mutta tata talla hetkella toistaiseksi ainoaa julkista "mielenilmaisua" on vaivautunut allekirjoittamaan vasta alle 30.000...........?
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 22, 2016, 11:49:10 ap kirjoittanut Timo Tuominen »

Joulukuu 21, 2016, 20:32:47 ip
Vastaus #44

JariLehikoinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • B.S.A.
Voi olla että moni joka omistaa vain yhden pyörän ajattelee ettei 150€ nyt niin paljoa ole. Kannattaa vaan miettiä miten väliaikaisen autoveron kanssa aikoinaan kävi. Vero nousi vuosi vuodelta ja muuttui oleelliseksi osaksi valtion verotuloja. Näin käy Moottoripyörien ja veneiden verollekin. Pari kolmekymppiä vuodessa lisää ja 10 vuoden päästä vero muodostaa suurimman osan harrastemotoristin kuluista. Jotkut on keksinyt mielestään oivan tavan napata kaksi kärpästä yhdellä iskulla, paikataan nyt valtion taloutta ja poistetaan siinä sivussa ärsyttävät päristimet liikenteestä.

>:(