Kirjoittaja Aihe: Veroasian hoito  (Luettu 34535 kertaa)

Marraskuu 22, 2016, 08:52:11 ap
Vastaus #30

Harri Holopainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ateisti, takapiru, vastarannankiiski, humaani?
Hehe...Mistähän ne kaivaa verokonttorilla ne paperien tiedot-nääs
kun niitä papereita voi olla vaikka kenen nimillä,jotka Trafilla on-mutta
fillari on myyty luovarilla eteenpäin-ja ei ehkä ole laitettu uudessa osoitteessa omiin nimiin,
kun oottaa remonttia tai jotain.

Se paprussa oleva nimihän on sen viimeisimmän rekisteriin merkityn omistajan.
Kaveri voi olla jo vaikka vainaa-kelle se vero silloin tulee,jos ei uutta omistajaa löydykään?

Kertokaa,oi viisaat,tämä!

t. Markku
Kukahan onnellinen se maksaa nuiden mun projektien verot, mulla ne ei oo rekisterissä,
oon varmaan myyny osina eteenpäin!

Hevoset ja etenkin ravihevoset verotuksen piiriin, perustelu: eivät ole välttämättömiä
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 22, 2016, 08:57:54 ap kirjoittanut Harri Holopainen »
Hullu ja humalassa saa olla muttei tyhmä

Marraskuu 22, 2016, 09:32:35 ap
Vastaus #31

Rauno Perämäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mie oon aina luullut, että museoajoneuvolla ei ole mitään valtakunnan aikarajoituksia, mutta vakuutusyhtiön myymällä museoajoneuvoliikennevakuutuksen käyttö on rajattu 30 vuorokauteen, jolloin hinta on todella alhainen.
Kyllä museoajoneuvoon voi ostaa ihan "tavallisen" liikennevakuutuksen.

Onko museovakuutus todella edullinen? Minullakin museoautossa olisi vakuutuksen hinta koko vuodeksi laskettuna lähes 600 euroa. Ei tuo mikään halpa vakuutus ole, kun ottaa huomioon ajopäivät 30kpl.

Marraskuu 22, 2016, 10:15:36 ap
Vastaus #32

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mie oon aina luullut, että museoajoneuvolla ei ole mitään valtakunnan aikarajoituksia, mutta vakuutusyhtiön myymällä museoajoneuvoliikennevakuutuksen käyttö on rajattu 30 vuorokauteen, jolloin hinta on todella alhainen.
Kyllä museoajoneuvoon voi ostaa ihan "tavallisen" liikennevakuutuksen.

Onko museovakuutus todella edullinen? Minullakin museoautossa olisi vakuutuksen hinta koko vuodeksi laskettuna lähes 600 euroa. Ei tuo mikään halpa vakuutus ole, kun ottaa huomioon ajopäivät 30kpl.

Puhutaanko nyt llikenne- vai kaskovakuutuksesta?
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Marraskuu 22, 2016, 10:50:51 ap
Vastaus #33

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Luulen että tarkoitetaan: Jos maksaa 50€ museoajoneuvo vakuutuksesta joka kattaa 30 vrk. Eli kuukaudesta  Sehän tekisi sen 600€ vuodessa. 50€kk kertaa 12kk =600€
Siinähän edullisuus piilee kun voi sijoittaa ne 30vrk pitkin kesää ja vaikka talvea.
Ajaahan jotkut lähes päivittäin tuolla museoajoneuvo vakuutuksella.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Marraskuu 22, 2016, 12:52:26 ip
Vastaus #34

Rauno Perämäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Luulen että tarkoitetaan: Jos maksaa 50€ museoajoneuvo vakuutuksesta joka kattaa 30 vrk. Eli kuukaudesta  Sehän tekisi sen 600€ vuodessa. 50€kk kertaa 12kk =600€
Siinähän edullisuus piilee kun voi sijoittaa ne 30vrk pitkin kesää ja vaikka talvea.
Ajaahan jotkut lähes päivittäin tuolla museoajoneuvo vakuutuksella.

Kyllä, juuri noin. Liikennevakuutus noin 600 euroa / vuosi. Edullisuus on tosiaan vaan tuossa että voi valita koska ajaa sen 30pv. Väitän että ympäri vuoden museoajoneuvolla ajelevia on todella vähän, jos ollenkaan. Eihän museopelillä kertakaikkiaan malta ajaa kuin hyvä jos sen 30pv. Moni niistäkin ajopäivistä menee ihan vaan siihen että käväistään jossain kokoontumisessa.

Marraskuu 22, 2016, 13:01:41 ip
Vastaus #35

Jaakko Latvanen

• Vieras
Mie muuten arviolta sanosin, että jos tilastoijaan kaikki moottoripyörät, jotka on liikennekäytössä ja liikennevakuutusvoimassa, ni keskimäärin ajopäiviä on paljon alle tuon 30...
jv

Marraskuu 22, 2016, 13:06:17 ip
Vastaus #36

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Hehe...Mistähän ne kaivaa verokonttorilla ne paperien tiedot-nääs
kun niitä papereita voi olla vaikka kenen nimillä,jotka Trafilla on-mutta
fillari on myyty luovarilla eteenpäin-ja ei ehkä ole laitettu uudessa osoitteessa omiin nimiin,
kun oottaa remonttia tai jotain.

Se paprussa oleva nimihän on sen viimeisimmän rekisteriin merkityn omistajan.
Kaveri voi olla jo vaikka vainaa-kelle se vero silloin tulee,jos ei uutta omistajaa löydykään?

Kertokaa,oi viisaat,tämä!

t. Markku
Kukahan onnellinen se maksaa nuiden mun projektien verot, mulla ne ei oo rekisterissä,
oon varmaan myyny osina eteenpäin!

Hevoset ja etenkin ravihevoset verotuksen piiriin, perustelu: eivät ole välttämättömiä
Eikä siinä kaikki. Osa hevosten kuluista maksetaan maatalous tukiaisten muodossa, ja sitten on vielä pelkästään ne hevosen heinän (ja kuminan)kasvattajat jotka lypsää taas lisää niitä tukiaisia.
 En minäkään voi vähentää harrastuksiani verotuksessa enkä saisi valtiolta minkäänlaisia tukiaisia, varsinkaan harrastuksiin.  :-X

Marraskuu 22, 2016, 13:41:12 ip
Vastaus #37

Harri Tiittanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ne kaikki ketkä on uhonnu romuttavasa pyöriään, voiskin ilmottaa rahviin että pyörä on myyty. Uus omistaja on Timo Soini, se osti sen ko on aina uneksinu omistavasa juppikootterin...

Tästä saa vaikutelman, jotta tämä mp-vero olisi ulkoministerin vastuulla. Luulisin kuitenkin sen oleva valtiovarainministeri Orpo kenelle tästä postia pitäisi laittaa ja voihan tuokin kirstunvartijan virka vaihtua vielä kolmannenkin kerran, ennen kuin koko homma on saatu maaliin.

Marraskuu 22, 2016, 13:49:55 ip
Vastaus #38

Jaakko Latvanen

• Vieras
Ne kaikki ketkä on uhonnu romuttavasa pyöriään, voiskin ilmottaa rahviin että pyörä on myyty. Uus omistaja on Timo Soini, se osti sen ko on aina uneksinu omistavasa juppikootterin...

Tästä saa vaikutelman, jotta tämä mp-vero olisi ulkoministerin vastuulla. Luulisin kuitenkin sen oleva valtiovarainministeri Orpo kenelle tästä postia pitäisi laittaa ja voihan tuokin kirstunvartijan virka vaihtua vielä kolmannenkin kerran, ennen kuin koko homma on saatu maaliin.

Soinin mukaan herrojen huvikuunarit ja juppiskootterit joutaa laittaa verolle, siihen viittasin.  Ja minun mielestäni hänen lausuntonsa osoittaa aikamoista halveksuntaa alamaisia kansalaisia kohtaan, ja aika vaimeata kiinnostusta ottaa selvää päätösten kohderyhmästä ja vaikutuksista.  Saa olla vapaasti eri mieltä.  Minusta on sama, mitä tuolle verolle tapahtuu, ja minkälaisena toteutuu; venettä ei ole (kanootin saatan ostaa ensi kesäksi, mutta siitäkään en kellekään kerro) ja yhden moottoripyörän veron luulen pystyväni maksamaan. Ja jos en pysty, voin romuttaa senkin.
jv

Marraskuu 22, 2016, 15:20:50 ip
Vastaus #39

Leo Belik

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Cum On Feel the Noize
Tervehdys!

Valtiovarainvaliokunta.
Hallitus käsittelee budjettiä vaikeista lähtökohdista, jossa mitellään voimia.
Lopputulos on kasa kompromisseja.  Suurin osa on "kaupankäynnin" tulosta. "Jos hyväksytte tämän, niin me voimme hyväksyä tuon jne"
Ei mitenkään tehokasta, mutta tätä demokratia tuottaa.
Jos perussuomalaisille oli tärkeää tämä juppiskootteri-asia, niin jostain sitten luopuivat.

BSA "Buzy Beeza"

Marraskuu 22, 2016, 16:14:00 ip
Vastaus #40

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Persut luopuu tulevista äänistä ja kepulaiset myös, kansa karsii kyllä kelvottomat pois vallan kahvasta. Kun kaiken pettää niin kaikesta luopuu.

Marraskuu 24, 2016, 22:08:44 ip
Vastaus #41

Pekka Virtala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Aikalailla samaa mieltä edellisen puhujan kanssa,mutta en tiedä haittaako ,kun itselle ja kannattajille on jaettu hyvää,..paitsi persut.Laitoin myös postia myös parille ministerille ,käytin lähes kaikki lasten kasvatusmenetelmät ,"lahjonta ,kiristys ,ja uhkailu",no lahjonta taisi jäädä pois.

Marraskuu 25, 2016, 12:59:05 ip
Vastaus #42

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kyllä persut luopuu nyt äänestäjistään ja enpä haluais olla kepulainenkaan, mitä jos moottoripyörän panee Ruotsin kilpii jonku sukulaisen nimiin. Kuinka paljon sillä saa sitten täällä ajaa, näin ukot rantaparlamentissä jo harkitsee.

Marraskuu 25, 2016, 16:38:07 ip
Vastaus #43

Leo Belik

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Cum On Feel the Noize
Kyllä persut luopuu nyt äänestäjistään ja enpä haluais olla kepulainenkaan, mitä jos moottoripyörän panee Ruotsin kilpii jonku sukulaisen nimiin. Kuinka paljon sillä saa sitten täällä ajaa, näin ukot rantaparlamentissä jo harkitsee.

Lainaus Tullin sivuilta:
Ulkomaille rekisteröityjen ajoneuvojen käyttö Suomessa on rajoitettua ja tarkoin säädeltyä. Väärinkäytöksistä voi pahimmillaan saada jopa veropetossyytteen. Ulkomaille rekisteröidyn auton käyttöoikeus kannattaa aina tarkistaa Tullista.

Suomessa vakituisesti asuva ei pääsääntöisesti saa käyttää ulkomaille rekisteröityä ajoneuvoa Suomessa lainkaan. Laki määrittelee vain joitakin poikkeuksia. Ulkomailla asuvan oikeus ajaa ulkomaan rekisterissä olevaa ajoneuvoaan Suomessa on kuusi kuukautta. Pidempään Suomessa oleskeleva voi hakea Tullista asuinpaikkapäätöksen ja Tulli voi jatkaa käyttöoikeutta jopa 18 kuukauteen.
BSA "Buzy Beeza"

Marraskuu 25, 2016, 22:36:01 ip
Vastaus #44

Risto Saastamoinen

• Vieras
Näinpä se taitaa laissa olla, tulkitaan sitten miten tulkitaan.
On siitä ennakkotappaus olemassa. Täräytin tutkaan tuhatkuutioisella hondalla tässä yks kevät, ja säikähin mahottomasti jotta nyt tuli maksettavvaa ihan perikunnan kärsittäväksi asti. Pyörä oli ruottin kilvissä, jotka ei kait olleet voimassakaan, en tiiä kun en ruohtin murretta ymmärrä, eikä paperit edes mukanakaan olleet. Mutta oletan että jotain toimia myyjä siellä ruotin puolella papereille oli tehny. Rupesin anelemaan syntejäni anteeksi niin konstat tuumi ettei heitä pyörän alkuperä tai paperiasia mitenkään kiinnosta mutta ylinoppeudesta häätyy sakku kirjottaa. Ja toruskelivat ajokuntoa, mulla kun oli molemmat käet kyynärpäihin asti tiukassa sitteessä. Mutta ei tullu rankasua vieraan maan kilvillä ajusta, antakaa palaa vaan.(jokainen sitten omalla vastuulla!)