Kirjoittaja Aihe: USA,n laadukkain automerkki on KIA  (Luettu 21903 kertaa)

Kesäkuu 30, 2016, 20:16:30 ip
Vastaus #30

Kari Tirkkonen

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
niin ei kannata ikuna ostaa mitään missä on takuuta olemassa tai  jäljellä, ei tarvii lähteä aikaa vieviin tappeluihin, ettii vian ja korjaa ja saa onnistumisen tunteen, isoja organisaatioita vastaan on kumminkin ihan voimaton ja ne tekee mitä huvittaa

Heinäkuu 01, 2016, 15:37:41 ip
Vastaus #31

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Jospas se Kian laadukkuus Usassa johtuu siitä, että niillä on Kialla oma autotehdas etelä-valtioissa Georgiassa......

Tai sitten siitä että siellä tehtaalla on aasialaiset valvomassa laatua ja  kertomassa miten ne autot pitää tehdä  8)
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Heinäkuu 01, 2016, 15:37:57 ip
Vastaus #32

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Meillä meni Kia vakuutus umpeen 3kk yli ja silti korvasivat, syyksi sanoivat että niin siisti ja vähän ajettu. Huollot kirjassa joka vuosi vaikka vuodessa ajettu 4000Km. RJouppi olis laskuttanut tonnin kun tumpuloivat sen oven korjauksessa, soitin maahantuojalle ja sieltä tuli joku tarkastaja katsomaan. Mulle Mazdaan meinasivat myydä uuden avaimen kun patteri oli niin pitkään tyhja että hukkasi koodin, autonavain.fi olis myyny uudet sisuskalut 50€ mutta lähettivät ohjeen. Virta päälle kolmekertaa ja ovi auki kolmesti niin sähkölukot napsahti kahdesti ja sitten avaimesta painaa jompaa kumpaa nappia kahdesti, eivät osaa merkki huollossa kertoa mitä pitää tehdä. Niillä oli jokin kopiointi laite jolla uusi olis ohjelmoitu toisesta avaimesta ja se maksaa 150€, melko reilua vai.

Mulla eläkeläisellä on aikaa purnata nettiin, pääkaupunkiseudun lukkoliike jeesas ilmaiseksi.

Heinäkuu 01, 2016, 17:31:56 ip
Vastaus #33

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
"Tai sitten siitä että siellä tehtaalla on aasialaiset valvomassa laatua ja  kertomassa miten ne autot pitää tehdä"

Kai se määrittävin tekijä kuitenkin on se, kuinka paljon se tuote saa maksaa tuottajalle ja pitkäksikö on ennustettu käyttöikä laskettu.

Lexus oli joskus ainakin sanottu laadukkaimmaksi autoksi, en osaa sanoa onko enää paikkansa pitävä tieto. Kaverille tuli äskettäin vaihdossa -99 luokkaa oleva ja kehui kovasti sen ikäistä ainakin.

Vanha britti-sukuinen ja alkuperäinen Jaguar on kouluesimerkki siitä kun auto on olevinaan "loistoauto" ja kallis valmistaa sekä ostaa, ja silti se on täysi p..ka kilpailijoihinsa verrattuna,  surkean työnlaadun ja puutteellisen suunnittelun vuoksi, korkeat valmistuskustannukset tai korkea ostohinta eivät välttämättä merkitse hyvää laatua.

Lexus on varmasti hyvä ja laadukas auto, on helppoa kuvitella että jos Toyota tekee auton sillä mielellä että se on huippulaatua ja reilusti heidän jo valmiiksi korkean vakiolaatunsa yläpuolella, niin lopputulos ei voi olla muuta kuin hyvä.

« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 01, 2016, 17:44:20 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Heinäkuu 01, 2016, 17:58:58 ip
Vastaus #34

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
 Tiiä nyt minkään erityisestä laadusta nyt mennä sanomaan. Maanantai yksilitä taitaa löytyä joka merkiltä, yhtä lailla kuin niitä tiistain tekeleitä. Eikä kaupan hintalappu kerro laadusta mitään. Itse olen huomannut että se säännöllinen huolto, kunnossapito ja huolehtiminen taitaa vaikuttaa kaikista eniten ajoneuvon kestoon. En ole mikään autofriikkii joka puunaa ja hoonaa joka jeesuksen nurkan autoista. Ne on minulle vaan käyttöpelejä/työkaluja.
 Samolita alihankkijolita ne komponentit tulee, ja robotithan ne kasaa läjään. Boschia yms. muuta kinusti komponenttia.

Jos nyt itse pitäis heittää kestävin automerkki mitä pihassa on vuosien varrella ollut, on Volvo (paitsi 343) . Mersut on myös kestänyt tekniikkansa puolesta kanssa, mutta miinuksena on sitten niiden korit. Tämän hetkisellä henkliöautolla olen itse höylännyt 150 tkm. mittarissa jo reilu 300 tkm. , ilman ongelmia ( miinus, tee se itse aiheutetut viat) kun menin pellin alle ihan itse, muutakin tekemään kuin lisäämään pissapojan nestettä. :-X

Jos nyt näistä mopottimista vielä kirjotellaan, niin Suzukeja on ollut viimeiset 15 vuotta käyttöpyöränä, ja ovat olleet luotettavia.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 01, 2016, 18:00:41 ip kirjoittanut tuomo jylha »

Heinäkuu 01, 2016, 20:04:39 ip
Vastaus #35

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Auton osto on kauheeta, mä menin hakemaan lippiksiä ku olivat loppu kun vaimo osti auton. No saakeli kun jouduin kävelemään Mazda 6 Bisnes Classikin ohi ja siinä oli vetokoukku, ensin ajattelin etten katso hintalappua mutta se puhui mulle ja katsoin. Hyvä liian kallis mulle mutta kysyin mitä se maksaa rahalla. Mazda farkulla olin joka ihan priima matkassa, no vanha jäi parkkiin ja otin koeajoon, annoin kummipojalle vanhan ja uutta putkeen kun hinta saatiin kohdilleen. Vieläkään ei mitään vikaa ja melkonen tykki on 188Hp peli, on kaikki sähköherkut. Kolme kertaa ovi auki niin ikkunat aukeaa ja jos avainkortti autossa lasit kiinni ja kone käyntiin lasit kiinni ja ilmastointi täysillä, herrasmiehet ei istu kuumaan autoon. Näitä on vain kuusi suomessa kun kysyin uusia tärinän vaimentiä eteen. Vanha Volvomies, ei Volvo ole auto Mazda ja Kia on.

Heinäkuu 01, 2016, 22:25:00 ip
Vastaus #36

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 01, 2016, 22:28:11 ip kirjoittanut lasse roholm »

Heinäkuu 01, 2016, 22:50:26 ip
Vastaus #37

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Kaikkea sitä kirjoitellaan ja uskotellaan,toihan tekee joka  ikistä päivää kohti lähemmäks 250 km ja jos kone kestää 250 000 km niin koneremppakin on tehty parikymmentä kertaa ja pytyt porattu vesikanaviin.
Hirveetä skeidaa.
Noihan kirjottaa enämpi paskaa kun poliitikot puhuu.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Heinäkuu 02, 2016, 08:32:17 ap
Vastaus #38

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
 Harrasteautojen ostoissa ei tarvitse onneksi olla järkeä mukana. Ne kaupat tehdään yleensä fiiliksen ja tunteen perusteilla. Eihän tuommosilla 20 ltr/100 km. autoissa ole oikeasti mitään järkeä semmosten ostoissa mukana. Mutta hauskaa on, ja se riittää. Vähän niinkuin nämä vanhat mp:tkin.
 Harrastepelejä, sympaattisia ja erottuu massasta.  :)

Heinäkuu 05, 2016, 14:52:43 ip
Vastaus #39

Jani Kaasalainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Yhdessä vaiheessa ajoin monta vuotta 200-sarjan Volvoilla, joita sai siihen aikaan epäkuntoisia tai kilvettömiä muutamalla sadalla markalla. Vanha aina myyntiin, kun sai seuraavan projektin kuntoon ja huonompia yksilöitä pilkottiin osiksi. Varaosa-autojen ansiosta pääsi sellaiseen varaosa-omavaraisuuteen, johon oli jo mopoikäisenä Tuntureilla ajaessa tottunut. Aikaa myöten kulutusosiakin oli yleensä niin hyviä käytettyjä, että ne kannatti käyttää, lopulta ei tarvinnut kantaa Biltemasta muuta kuin öljynsuodattimia ja Strömberg-Zenithin kumikalvoja. Osia riitti hyvin myös myytäväksi, niin että autonhankinta- ja huoltokuluja ei oikeastaan ollut, vaan meni plussan puolelle.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 05, 2016, 14:56:31 ip kirjoittanut Jani Kaasalainen »
VARAOSIA MYYTÄVÄNÄ: www.janikaasalainen.fi
Lisää varaosia myytävänä: https://www.huuto.net/haku?seller_id=1218281&status=N

Heinäkuu 06, 2016, 09:52:14 ap
Vastaus #40

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Harrasteautojen ostoissa ei tarvitse onneksi olla järkeä mukana. Ne kaupat tehdään yleensä fiiliksen ja tunteen perusteilla. Eihän tuommosilla 20 ltr/100 km. autoissa ole oikeasti mitään järkeä semmosten ostoissa mukana. Mutta hauskaa on, ja se riittää. Vähän niinkuin nämä vanhat mp:tkin.
 Harrastepelejä, sympaattisia ja erottuu massasta.  :)

Vanhana myyntimiehenä sanoisin että minkä vaan auton hankintapäätös tehdään tunnepohjalta.
Kuka vaan on hyvä myyjä sillon kun se myy itselleen. Ei tietenkään tämän lukija, sen hankinnat on järkijuttuja. Mutta katoppa mitä vaan naapuria. Se ostaa jonkun auton, möi itelleen miksi juuri tämä on paras tässä tilanteessa ja just tähän tarpeeseen. Ja jatkaa jälkimarkkinointia jotta osaa perustella miksi juuri tällainen ford ka on hyvä 7 henkiselle perheelle. Näin se vaan menee.
Mä oon ajellu jo vuosia ihan vaan vaimon kanssa kahestaan. Ja siihen paras on tietysti 7 hengen voyager. Ei mitään järkeä. Mutta on selityksiä, mukava maantiellä, sopii tavaraa jne. Jos ihminen osais myydä toiselle yhtä hyvin kuin itselleen... Huippumyyjä.

Heinäkuu 06, 2016, 09:59:53 ap
Vastaus #41

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niih...

Toki auton hankinnassa voi jotain logiikkaakin harrastaa-laittaa
listan asioista,joita haluaa-tai ei halua:

-Tuleeko tositarpeeseen?: kyllä/ei
-Onko oltava saksalainen: kyllä/ei
-jos saksalainen-voiko olla VAG-tuote: kyllä/ei
-Jenkkipeli? kyllä/ei
-Fiat? : kyllä/ei
Jne...jne...
-Automaatti: kyllä/ei...
-kaikki maailman herkut: kyllä/ei

...Näin se lista jatkuu ja sitten onkin jo rajallinen otos,
josta voipi valita vielä tiukemmalla seulalla.

Tärkein juttu kumminkin on,että muistaa ostaa pääasiassa itseään -ja
ehkä perhettään varten-naapuri haistakoon...

t. Markku

Heinäkuu 06, 2016, 10:10:14 ap
Vastaus #42

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Sanottaanko näin, että tärkein asia on ostaa vaimua varten....

Vaimon kanssa pitäis koittaa olla koko elämä.
Kahden pytyn loukussa.

Heinäkuu 06, 2016, 19:31:38 ip
Vastaus #43

teuvo venäläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
En taida olla koskaan kuullut kenenkään haukkuvan omaa autoa,vaimoa ehkä jonkun joskus.
Aikanaan kun oli paljon Mosse-autoja ,eräs uuden Mossen omistaja ihmetteli että miksi hänen autonsa vei 10 litraa satasella kun kaikkien muiden Mosse vei vai kuusi litraa.Tivasi kaverilta että mikä on näiden salaisuus siihen bensankulutukseen.No,kaveri vei hänet vähän sivummalle ja sanoi että "Valehtele sinäkin!" :D

Heinäkuu 06, 2016, 20:10:14 ip
Vastaus #44

Arto Ahonkivi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kai tääkin autojuttu tänne sopii. -89 menin kalastamaan vaimon siskonmiähen kanssa, sanoi että aja sää mun autolla perille ni ei tartte neuvoo tiätä.
Lährettiin sitten -88 steppariletukalla kalaan, minulle tuli autokuume kyseiseen autoon. Kaks vuatta perustelin vaimolle miks meillekin tarttee saara samanlainen auto, vastusteli siksi että olis kuulemma iso ja kankee ajaa. Koko ajan meillä oli takavetolada. Vaimo kokeili sitten letukkaa ja yllättyi kuinka kevyttä sillä ajaminen on Ladaan verrattuna, näki ympäristönkin paremmin. -91 ostin sitten samanlaisen lavaletukan uutena, ajan viäläkin sillä.
Kyseinen kalareissu oli mun kallein (102000mk ) kalareissu, enkä vaihra sitä ikinä pois varsinkin kun nokalla on kunnon bensakasi.