. Mittariin kyllä syttyy valo jos jotain vikaa.
No joo,ne autot mitä tässä nyt on käyty läpi foorumilaisten talleissa-luulen että on senveran uudempaa kalustoa että pitäis kyllä pelatakkin ja pystyä ajamaan ilman konepellin aukomisia jos nyt sitä kusipojan ainetta saakin lisätä.
Että minusta aika turha leuhailla niillä ansioilla.
Itse mitä joskus ajoin työnantajan autoa lähes 30 vuotta,oli välillä pitkään semmosiakin työsuhteita että sitä konepeltiä ei tosiaan viititty avata kunhyvä jos kerran pari kuussa kun autothan huollettiin säännöllisesti maahantuojalla.Oli olevinaan niin kiire tai luotettiin sokeasti takuuhuoltoihin ja siihen että autot oli aina max 3 v vanhoja.
Silti,siitä lukee ihan kirjallinenkin ohje että autonkuljettaja on velvollinen ennen ajoa tarkistamaan tietyt kohteet,mm. moottoriöljy.Eli tavallaan "rikot" sääntöjä ja hyvää tapaa mikäli nuo laistaa..
No nykysin tietysti enää on harvoissa työtehtävissä semmonen rooli-mutta niitäkin on.
Ja on mulla kerran ollu aatteenpunainen eli viininpunainen farkku Ladakin työautona,mutta siihen voipi jo sen verran enempi luottaa että öljytikkuja yms ei tarvi katella-kenkää vaan niin saakelisti.Siitä Siperian tiikeri tykkää

Työnantaja oli meidän renkien mielestä ainakin himokommari ja joku KGB:n agentti vielä lisäksi.Vuoden päivät kattelin sitä naamaa ja sitten nostin kytkintä.Läksiäisiksi yritin vielä särkeä ajamalla Ladaa mutta eihän se perkule onnistunut.,.
Tämä oli tavallaan yksityisyritys(vaikkakin sillä koijarilla oli 8 firmaa erinimellä veron-ym kiertoa varten) mutta aikasemmin muutamilla tai ehkä useillakin Valtion yhtiöillä oli Ladoja,eritoten farkkuja työautoina.Heti tulee mieleen Finnair.Ja väri tuo sama,oli ainakin Finskin Ladoissa..
226 tonnia tälläkin ajettu(josta huoltokirjassa 170 tuh.),mutta tää on niitä uudempia..eipä tuo paljoo oo muuttunu,onko ees takavalotkaan isommat.Tää nyt ei kuitenkaan ole se aatteen väri,sehän on paljon tummempi.
Joo kyllä niinkuin Lauri tuossa alempana sanoi Lada oli lujaa laatua ja talvella hyvin varma auto.
Siskomies oli Finskillä mekaanikkona,sehän ajoi Ladaa vuosikaudet.Itse kun olin Valtiolla tuota myöhemmin töissä,hankintakeskuksen valtamerkki ei enää ollut Lada vaan Ford Ja VW mutta yks keltainen Niva meillä oli kurateitä varten tallissa sekä pari armeijan Volvo maasturia mettäkeikkoja varten,kun radiomastoja piti käydä huoltamassa.Oman sisäisen liikenteen mastoja.
Nivaa kokeilin Hanko-Mäntsälä tiellä niin 18,4 s 0-100 kellotettiin kartanlukija kyydissä.
Ei kehumista,ei kehumista..kun alle 10 s oli tavoite

http://www.nettiauto.com/lada/2104/7642232 Myyty jo.