Kirjoittaja Aihe: Paskan jauhanta  (Luettu 27830 kertaa)

Maaliskuu 26, 2016, 16:20:26 ip
Luettu 27830 kertaa

Heikki Veijanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moikka

Miksi on hienoa nostaa Javan arvo tarinalla  joka ei pidä totta. Sitä ei lödetty työpaikkani roskalavalta vaan työpaikkani kaapista. En antanut vaan lupasin  muualle. Ehkä tämä on sana vastaan sana. No näin onhan painettu kovakantiseen kirjaan. Ei ole multa pois, Tapaamehan ko. herran kanssa seuraavassa rallisa. Tule juttusille kertoaamaan näkemysesi jos syrjä kestää

Hessu

Maaliskuu 26, 2016, 22:01:04 ip
Vastaus #1

matti yli-ketola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tarinoita maailmaan mahtuu. Ostin kuvien perusteella näkemättä hienon K 750 Pohjois Suomesta. Oli täysin entisöity mutta jäänyt seisomaan. Pyörä tuotiin etelään ja ulkoisesti oli ok. Kardaani oli hitsaamalla tehty osista vaihdelaatikko täynnä ruostetta ja vettä akselit täysin romuna. Kytkin oli kaikilta osin täyttä romua mukaan lukien vauhtipyörä. Koneessa oli vaseliinit öljyn tilalla ja kaikki täyttä romua. Ainut mikä jäi käyttöön oli sylinterit ja lohkon kuoret.  Kampura aivan loppu männät loppu kaasuttimet hapettuneet möykyksi.

« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 26, 2016, 22:03:30 ip kirjoittanut matti yli-ketola »
Kaikki vanha moottorikäyttöinen lähellä sydäntä, romustaja henkeen ja vereen

Maaliskuu 26, 2016, 22:11:43 ip
Vastaus #2

Risto Saastamoinen

• Vieras
Olen kaupannut takuulla hyväkuntoista neukkupyörää mielestäni oikealla hinnalla, ei löydy ostajaa vaikka saisi todella vastinetta rahalleen, en osaa sanoa olenkohan liian rehellinen kauppamies kun lupaan ottaa pyörän takaisin jos ei miellytä. Toiset ostaa näkemättä paskaa eivätkä edes isommin purnaa, on tää maalima...

Maaliskuu 27, 2016, 10:03:35 ap
Vastaus #3

Ilkka Sihvo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
En voi käsittää miten ihmisillä on pokkaa tietoisesti kusettaa ostajaa kaupanteossa.Taitaa puuttua kyseisiltä tapauksilta omatunto.
Hattu päähän ja hyvästi.

Maaliskuu 27, 2016, 10:30:24 ap
Vastaus #4

Martti Törmä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minä olen aina kertonut kaikki viat ja ongelmat mitä tiedossa on,jos ostaja on tosissaan se vain auttaa kaupanteossa.
Kyllä rehellinen kauppias pitkässä juoksussa pärjää paremmin.
Välillä vaan on ostajissa niitä epärehellisiä paskanjauhajia,velipoika myi 1989 melko harvinaista autoaan,Helsingistä saakka tuli oikein rehvakas aviopari joka lyttäsi auton ihan kamalaksi ja tarjosi "huippukuntoista" Volvo 240D farmaria vaihdossa päittäin.
Volvo oli jossain autotallissa ilman suojauksia pölyn päälle maalattu räysä,arvoltaan ehkä 1500 markkaa,veli oli pistänyt autoon hintapyynnöksi 69000 markkaa.Lähetin pariskunnan matkoihinsa.

Maaliskuu 27, 2016, 11:19:31 ap
Vastaus #5

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vaasan ruispaloissakin oli jotain epäselvää.

L&K.

Maaliskuu 27, 2016, 11:52:40 ap
Vastaus #6

Ilkka Eronen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • 8 SPEED
Olen jonkin aikaa harrastanut 60-luvun Enduro pyöriä, ja  osa/raato kaupoilla todennut seuraavaa:
Heikki Mikkolan HVA pyöriä tarjottu kymmenkunta? mitähän luvut oliskaan jos harrastaisi Jawaa, kaikki olis varmaan Kärhän entisiä.
Ja outoa että kun pyörässä on rekisteri ote, niin on helppo selvittää omistus historia,
Kerran kysyin myyjältä miksi nimeä ei näy? (Oli taas kerran joku nimi kuski kysymyksessä)
Vastaus:  harjoitus pyörä, hän ei ollu ottanut nimiinsä....

Maaliskuu 27, 2016, 12:00:50 ip
Vastaus #7

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Olen jonkin aikaa harrastanut 60-luvun Enduro pyöriä, ja  osa/raato kaupoilla todennut seuraavaa:
Heikki Mikkolan HVA pyöriä tarjottu kymmenkunta? mitähän luvut oliskaan jos harrastaisi Jawaa, kaikki olis varmaan Kärhän entisiä.
Ja outoa että kun pyörässä on rekisteri ote, niin on helppo selvittää omistus historia,
Kerran kysyin myyjältä miksi nimeä ei näy? (Oli taas kerran joku nimi kuski kysymyksessä)
Vastaus:  harjoitus pyörä, hän ei ollu ottanut nimiinsä....

Kurkkasin numeronettiin. Siellä on Heikki Mikkoloita nytkin noin 70 kappaletta. Eli voihan ne olla...
😜😂

Maaliskuu 27, 2016, 17:48:21 ip
Vastaus #8

Jaakko Latvanen

• Vieras
Ja ainakin yksi MM-Hessun täyskaima ajoikin krossia, taisi olla seitkytluvulla sekin...

jv

Maaliskuu 27, 2016, 18:21:09 ip
Vastaus #9

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
En voi käsittää miten ihmisillä on pokkaa tietoisesti kusettaa ostajaa kaupanteossa.Taitaa puuttua kyseisiltä tapauksilta omatunto.

Niitä keneltä se omatunto puuttuu, kutsutaan yleensä huippumyyjiksi. Minäkin niitä jonkun tiedän entisiltä automyyntiajoiltani. En voi sanoa tuntevani heitä, koska en yleensä ole tekemisissä vapaaehtoisesti mulkkujen kanssa vapaa-aikanani. Elätin autokaupalla perheeni noin 12 vuotta mutten ollut huippumyyjä. Pystyin ja pystyn edelleen nukkumaan hyvällä omalla tunnolla yöni. Autokauppiaita kovempia kusettajia tiedän ainakin kiinteistövälittäjiä, ainakin osa niistä mitä on minulle sattunut vastaan. Sielläkin puolella on huippumyyjiä paljon. Psykopaatti olisi hyvä huippumyyjäksi koulutettava tai tarkka-ampuja, ei miettisi hetkeäkään laukaiseeko vai ei........

Yleistäminen on tietysti kivaa. Ja ymmärrän pointtisi.

Mutta.

On niitä myyjiä jotka myy mainos- kuulakärkikyniä. Ja niitä jotka myy risteilylaivoja. Jokin pieni ero. Vakuutusmyyjä ehkä alhaisin ihmisrotu.

Mä olin ennen eläkkeelle jäätyäni huippumyyjä. Möin 18 vuotta kirjapainoihin koneita ja materiaaleja. Jos puhut pikkasenki paskaa, niin maan muut kirjapainonjohtajat tietää siitä viikon sisällä ja ura loppu siihen. No sitte, toiset 18 vuotta möin rahoitusratkaisuja suuryrityksille. Sama juttu. Tee pikkasen filunkia niin saat vaihtaa maata missä toimit.

Tietty, jobbari kun myy kuluttajalle on eri asemassa. Jos asiakas ei tykkää niin mitä sitten, niitähän riittää. Eikä jobbari ole myyntityötä tehnytkään, kahvikuppi kourassa odottaa että asiakas tulee ja kävelee kysymään tuotetta. Jos tulee niin se on jo valmiiksi kiinnostunut ja vaan etsii kohdetta. Sillä mitään tekemistä myymisen kanssa.

Jos kansallispukuinen heimoveli tulee asemalla myymään arvokelloa, tai tilaat Sarpanevan käsintehdyn Jarno Saarinen "Parooni " muistokellon vuoden toimitusajalla, on myymisessä jokin ero. Ja kelloja kumpikin. Niistä näkee ajan.
Kumpi uskottavampi.

Älä yleistä huippumyyjää jobbariksi.

Maaliskuu 27, 2016, 18:39:08 ip
Vastaus #10

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Niitä keneltä se omatunto puuttuu, kutsutaan yleensä huippumyyjiksi.......
Minä teen myyntityötä suoraan asiakkaille, tehnyt v,sta -90, mutta ne eivät suinkaan ole loputon luonnonvara, minä kun joudun kelaamaan samaa asiakasnippua vuodesta toiseen, joten he tuntevat minut jo nimeltä, osalla on minun puhelinnumerokin ( joka löytyy luettelosta) talletettuna kännyyn.

Huijaamalla kusee vain omiin muroihinsa, eikä se päämieskään semmosta kauaa kattele, siinä kun on ison yrityksen maine kyseessä, joten en jaa käsitystä että huippumyyjän statuksen saa huijaamalla, eiköhän ne huijarit katoa alalta aika nopsaan.

Huippumyyjä tarkoittaa yleensä ahkeraa myyjää, ainakin tällä minun alallani kontaktien lukumäärä ratkaisee menestyksen, toki suuressa kaupassa kauppaan ja asiakkaaseen on panostettava aikaa, mutta ahkeruutta vaatii sekin.

Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Maaliskuu 27, 2016, 19:59:34 ip
Vastaus #11

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Itse olen jäsen Vaasan mopokerhossa, Jaskan Pauhaajat. Kyllä jutut kaffipöydässä välillä karkaa, Suomen ainut kerho joka on jokapäivä auki.

Maaliskuu 27, 2016, 20:17:17 ip
Vastaus #12

Ilkka Eronen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • 8 SPEED
Mikähän on Hessun murhe, tuntuu taas karkaavan aihe, joku kisa juttu?

Kertois tarkenmmin.. siis keskustelun avaaja.

t. Pitkä takki

Maaliskuu 27, 2016, 20:36:45 ip
Vastaus #13

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Jäi tosta Hessun avauksesta hieman se taustatieto vajaaksi, mutta sounot. Paskaahan tässä jauhetaan.

Olen joskus kuullut sanonnan; joka miekkaan tarttuu se.... eiku, joka paskaa jauhaa, se paskaan hukkuu.

Ne härjistä puhuu jotka härjillä kyntää.

Maaliskuu 27, 2016, 21:08:06 ip
Vastaus #14

Kari Tirkkonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jäi tosta Hessun avauksesta hieman se taustatieto vajaaksi, mutta sounot. Paskaahan tässä jauhetaan.

Olen joskus kuullut sanonnan; joka miekkaan tarttuu se.... eiku, joka paskaa jauhaa, se paskaan hukkuu.

joo ja mun kokemuksen mukaan helposti tulee pientä heittoa kerrotun ja painotuotteeseen päätyvän välillä