On niitä myyjiä jotka myy mainos- kuulakärkikyniä. Ja niitä jotka myy risteilylaivoja. Jokin pieni ero. Vakuutusmyyjä ehkä alhaisin ihmisrotu.
Älä yleistä huippumyyjää jobbariksi.
Se myyjän hyvyys tai huonous kato riippuu siitäkin montako ja minkä hintaista kynää tai risteilylaivaa myy yhdellä kertaa, siinäkin on ero, eikä aina niin pieni

Ja sitten on semmonen juttu, että lasiseinäisessä konttorissa istuva tilauksien vastaanottaja on ihan eri asia kuin
myyjä, luki siinä kopin ovessa mitä tahansa.
Vakuutusmyyjien alhaisuudesta puheen ollen, Karin kannattaisi varmaan tutustua Frank Bettgerin kirjaan: "Miten minusta tuli huippuluokan myyjä" siinä eräs omalla työllään miljardööriksi kohonnut amerikkalainen vakuutusmyyjä kertoo tarinansa, se on ihan hyvä kirja, siitäkin huolimatta että Jari Sarasvuo on ilmeisesti myös sen lukenut, ja hyvin tarkkaankin jutuistaan päätellen
Itse en menisi myynnin ammatilaisena asettamaan ketään tällä alalla leipänsä tienaavaa ylempään tai alempaan kastiin, myyntitaito kun on syntymässä saatu asia jota joko on tai sitten ei ole, koulussa sitä ei hankita, eikä mittatilauspukukaan sitä tuo tullessaan.
Se että olenko minä huippumyyjä vai en, selviää kysymällä päämieheltäni, itse en ala sitä arvottamaan, koska tällä alalla palkka maksetaan vain tuloksista, ei paskanjauhannasta.
Selvyyden vuoksi: En ole vakuutusmyyjä, enkä ole koskaan ollutkaan, muutaman alalla olevan kaverin työtä läheltä seuranneena tiedän että siinä hommassa ei nössöt pärjää !
Tunnen auto"jobbareita" jotka kepittävät myyntitaidossa useimmat myyntipäällikön tittelillä polleilevat kravattipellet mennen tullen.
Niin, mikä olikaan se alkuperäinen aihe ?