No höpsistä nyt Hannu. Mää on mitannut mm. lämpötiloja 17 vuotta työkseni. Ei tuommosen lämpötilaeron mittaamisessa oo mittään hankaluuksia. Jutska oli nyt tässä vaan se, että menkää ja mitatkaa se lämpötilaero ulukoyksikön yli, niin tiijettään, että millä te lämmitättä. Ulukoiliman lämmöllä vai sähköllä? Sisäyksikön mittaukset ei kerro vielä sitä, että mistä se energia tullee.
Kyllä se Carnot'n kone opetettaan teknikkokoulun fyssiikantunnilla. Myös käänteisenä.
Joo mutta ei tää ollu,Ossi sulle vaan tätä juttua lukee selvästi moni joka ei tajua näistä höykäsen pöläystä.
Minä saatan kirjoittaa höykäsen pöläyksiä mutta älä välitä siitä-kuten etkään selvästi

Enkä minä ole mitään lämpö-tai kylmätekniikan erityiskouluja käyny enkä ymmärrä näistä juuri mitään ja olen sen sanonu jo aikaa sitten ketjun alussa.Mää aattelen vain maalaisjärjellä soon paljon paree

Sisäyksiköstähän ne vissiin labrassakin mitataan.
Saadaan mukaan kaikki häviöt.Rautahäviöt,kuparihäviöt,putkistohäviöt-luettelo taitaa olla aika pitkä en tiedä mitä kaikkia niitä onkaan.Mutta arvaan että paljon.
Voiko se nyt olla niin vaikea hyväksyä että ollaan huoneessa ja katotaan mitä sinne syötetään raakaa sähköä.
(Syöttö muuten tapahtuu yleensä siitä sisältä ja siinä on energiamittari melkein kaikilla aktivisteilla).
Mitataan em mainituilla konsteilla paljonko sillä saadaan lämpötehoa tupaan.
Mitä varten siihen ulkoyksikköön pitää puuttua.E i ketään kiinnosta

Voihan sitä mitata tosiaan ulkoyksikön lämpötila erot etu ja takapuolelta-välittämättä esim siitä ropelista mikä pyörii naaman edessä koko ajan.Ja väliäkö silläkään vaikka putkista puuttuu puolet eristeitä ja sekin toinen puoli huonoa.Yksi mutkakin meni vahingossa lyttyyn taivuttaessa,virtaus on nyt vähän heikompi sen takia.
Sisäyksikön kenno on aivan pölyssä ja rasvassa.
Niin nytkö ulkoa voi mitata sen hyötysuhteen joka tässä on ainoa pointti??
Pitää nyt lähteä hakemaan puita sisään varastoista,on kehtuuttanut tässä jo niin kauan ja ulkonakin on enää -16,4 mutta yöksi kylmenee rajusti jos on kirkas taivas.