Kirjoittaja Aihe: Mazda tietäjät  (Luettu 27876 kertaa)

Huhtikuu 04, 2018, 15:14:50 ip
Vastaus #45

Jaakko Latvanen

• Vieras
Miun Fiat Scudo ei lähteny kotipihasta käyntiin, starttas vaan ei inahtanukkaa.  Ei sillon Ifin kasko maksanu hinausta pajalle, muualta ois maksanu.  Vaan viime vuoskymmentä sillon elettiin, ko miulla oli pakuri sen riialipelin kuskaamiseks kisapaikoille.  Ja hehkurele siitä Fiiatista oli mykähtäny, hinuri otti viiskymppiä ja korjaus makso suunnilleen samanverran muistaaksein.

jaakkovaakko

Huhtikuu 04, 2018, 16:07:33 ip
Vastaus #46

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
No mä voin ajaa lähikaupan pihaan, siinä pikkutiellä ei pahemmin vilkkua tarvi. Niin kuin sanoin valot ei pala ja vilkku ei toimi muuten tuntuu voivan ja meidän talon vieressä on virallinen umpitie johon pääsen pihan kautta, sielä hinuri sais nätisti otettua kyytiin. Eikä tuo hinauslasku ny tähän konkurssiin paljon vaikuta mutta hyvä tietää tuokin, usein jätän auton tuohon umpitielle kun käyn vaan kotosalla esim. koiraa kusettamassa kun omat paikat niin tukkoosia. Sitten ei ole ongelmaa vakuutuksen kanssa, homma ei ole ihan vielä kesken. Sähkäri tulee kaverinsa kanssa vielä huomenna katsomaan ja sanon että olen siirtänyt auton tuohon umpitielle nokka eteenpäin, roikalla saan sähköä sinne ja jos sataa lunta voin peruutella vaimon katospaikkaan.. Nyt taas vikakoodit sanoi power fail ja on uusi akku ja tilattuna vaihtolaturi, kummipoika tulee sen vaihtamaan ennen kuin resetoin vikakoodit. Mä luulen että silloin pihaan kääntyessä räpsähti vilkuttaessa ja kone yskähti et silloin meni, nyt puhdistus sprei on kiillottanut muutaman sulakkeen jonka kannat oli hieman tummuneet. Samoin releiden kontaktipinnat kiiltelee kuin uudet, hyvää ainetta tuo PDF jota saa kuivana tai rasvakalvon jättävänä. Rannassa yhden ukkelin veneen mittaristo sekaisin ja huoltomies puhui kauheista summista, sanoi et ruuvaa irti niin tulen pruuttaamaan ja kaksi tuntia niin toimi. Sama mun avobusterissa, kiekkamittari jäi isoimmille kiekoille ja polttoainemittari kuten navigaattori ja kaiku hyytyi, hetki vaan ja toimi taas. Sitä kun pruuttaa vanhaan kuparirahaan niin johan kiiltelee. Perhana kun tekis itse mutta ei tällä selällä paljon kyykitä, viimeksi maksi annos kielen alle sulamaan et pääsin tarkistamaan sulakkeet. Ensiviikon tiistaihin on aikaa, heti 0.9 pitäis olla auto pihanssa ja viedään vaikka hinaamalla. Voihan sielä olla muutakin vikaa joten vaikka valot ja vilkut joku taikois vien korjaamolle, tonnin raja ja sitten paaliin niin vaimo saa uuden pikkuauton ja mä otan sen farmari Kian ku sillä on ajettu 60 000Km ja myydessä ei saa mitään

Huhtikuu 10, 2018, 12:43:31 ip
Vastaus #47

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vika löytyi, mootorinohjausboxi yksi jalka poikki ja kanta ihan hapettunut eli pitää vaihtaa. Vielä vuosi sitten boxi maksoi 2000€ ja nyt 400€ mutta koska saapuu suomeenn, onpa köyhällä aikaa säästää. Ei ihme että tavis autosähkärit nosti kätensä pystyyn.

Huhtikuu 10, 2018, 22:17:17 ip
Vastaus #48

Mika Törne

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hieno homma, että vika löytyi ja oletettavasti tulee kuntoon.
Kysympä tästä samalla oman kyssärin.

Emänmällä mazda 3 -04. Kuljettajan ovea avattaessa alkaa summeri huutamaan toisinaan. Valot ei päällä, avaimet ei virtalukossa. Kaikki nappulat ja asetukset samoissa paikoissa. Välillä huutaa, välillä ei.

On ollut jo kauan päällä tuo vika,  mutta nyt hän meinasi, että pitäisi vaihtaa autoa, niin hyvähän tuollainen vika olisi pois saada ennen myyntiä.

Huhtikuu 10, 2018, 22:35:24 ip
Vastaus #49

Jaakko Latvanen

• Vieras
Oiskohan se summerille menevä johto vaikee löytää?
jv

Huhtikuu 10, 2018, 22:47:29 ip
Vastaus #50

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mullahan töötöt tuuta miten sattui ja juuri tuo ohjausyksikkö rikki, netistä löytyy suht edullisia yksiköitä reilulla 200€, tarvikeosia mutta mun pitää saada johtosarja ja uuset pistokkeet kun ovat niin hapettuneet. Itse vaihtaisin ensin tuon mokkulan.

Huhtikuu 11, 2018, 01:02:58 ap
Vastaus #51

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ostakaa KIA ja maailma pelastuu.
Sitten kun takuu loppuu, ostatte uuden

Huhtikuu 11, 2018, 06:30:25 ap
Vastaus #52

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hieno homma, että vika löytyi ja oletettavasti tulee kuntoon.
Kysympä tästä samalla oman kyssärin.

Emänmällä mazda 3 -04. Kuljettajan ovea avattaessa alkaa summeri huutamaan toisinaan. Valot ei päällä, avaimet ei virtalukossa. Kaikki nappulat ja asetukset samoissa paikoissa. Välillä huutaa, välillä ei.

On ollut jo kauan päällä tuo vika,  mutta nyt hän meinasi, että pitäisi vaihtaa autoa, niin hyvähän tuollainen vika olisi pois saada ennen myyntiä.

Se auto lienee ns. "koliikkiauto"-nehän huutaa
milloin mistäkin syystä ja välillä ihan ilman syytäkin.

t. Markku

PS. Luultavasti se on todellisuudessa jokin kontaktihäiriö....liitin hapettunut
tai ei saa maita...

Huhtikuu 11, 2018, 09:43:07 ap
Vastaus #53

Mika Törne

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Varmaan koko summerin sais napattua pois, mutta aattelin, jos sen vaikka sais ihan virallisesti kuntoon. En tosin ole edes yrittänyt hakea vikaa. Saas nyt katsoa, jaksaako paneutua. Toinen vaihtoehto on mallata kahta lastenistuinta ja kärryjä autoon, ja jos sopii, niin pitäytyä tuossa.

Escaladea ehdotin, kun kerran isompaa haluaisi, mutta ei kuulemma kelpaa  ???

Huhtikuu 12, 2018, 21:04:53 ip
Vastaus #54

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä sen kuntoon saa, varaudu vaan tonnin laskuun, Mazdan sähköt on kuin käärmeen pesä ja samassa vuosimallissa jopa kolmea eri mallia. Ota sulake boxi auki ja tuon tyytyn sulake pois, mulla oli 40 sulaketta ja sisällä vielä yli kymmenen. Säkällä löydät sulakkeen joka vain tuota tekee niin asia korjattu.

Huhtikuu 18, 2018, 14:19:51 ip
Vastaus #55

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyt auto yli viikon merkkikorjaamossa ja juuri soitin niin vieläkään ei ole saatu johtosarjaa ja boxia, Euroopassa ei ole ja ehkä huomenna tulee. Missä hitossa ne tehdään? Korjaamoaikaa odotin reilu 2 viikkoa, kaskoon otin nyt ilmaisen sijaisauton noin niinku tulevaan keissiin. Sitten sanon kuin kätkäläinen varppurin katsastuksessa, pidä sinä se kun niin tykkäät rassata.

Huhtikuu 18, 2018, 14:39:57 ip
Vastaus #56

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyt auto yli viikon merkkikorjaamossa ja juuri soitin niin vieläkään ei ole saatu johtosarjaa ja boxia, Euroopassa ei ole ja ehkä huomenna tulee. Missä hitossa ne tehdään? Korjaamoaikaa odotin reilu 2 viikkoa, kaskoon otin nyt ilmaisen sijaisauton noin niinku tulevaan keissiin. Sitten sanon kuin kätkäläinen varppurin katsastuksessa, pidä sinä se kun niin tykkäät rassata.

Kun saat joskus ne vaihdettujen osien varaosanumerot, niin Googlaa ne ja katso hinta ja toimitusaika...
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Huhtikuu 18, 2018, 14:51:27 ip
Vastaus #57

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Oonha mä googlannut tarvikepuolen boxseja mutta nyt tarvitaa istukkakin ku on niin hapettunut, köyhän pitää toivoa skode kelejä. Tykkäsin autosta mutta jokin muu merkki saa korvata sen heti kun jotain häiriötä ilmenee tämän jälkeen.

Kävin perjantaina sanomassa etten maksa koko laskua vaan Mazdan maahantuoja saa tulla vastaan, Automaalta ihan reilu lupaus että he tulee laskussa vastaan. Sanoin ettei syyttömiä saa rankaista, sijaisauton hinta putosi, no hyvä tarjous sekin. Emäntä just soitti huonekalu liikkeestä ja sanoi ostaneensa uuden sohvan, vanhalle olis ottaja mutta arvatkaa kenen autossa on vetokoukku. Tuo sama osa istukkoineen on Mazda 6 2014 asti että luulis löytyvän, maahantuoja kyllä likas kätensä nyt pahoin. Kiaa kun korjattiin tuli lopulta Helsingistä heppu jota jotain autoista tietää, sanoi pienellä vilkaisulla missä vika on ja meidän ei tietenkään tarvi maksaa kun edustus just siirtynyt, pojat vasta harjoittelee sanoi kaveri.

Korean autoissa huolto pelaa kuhan vähän potkii persuksille, auto on viaton farkku ja vaimo haluaisi Kia Reedin. No mitäpä me kahdella farkulla tehdään mutta koiraverkko ja vetokoukku maksaa ja saisko sillä ees vetää tyhjää pikkumuulia. Mä sanon, älkää ostako Mazdaa.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 21, 2018, 16:46:59 ip kirjoittanut Henry Eklund »

Huhtikuu 24, 2018, 11:05:56 ap
Vastaus #58

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä valitus maahantuojalle auttoi, auto on kunnossa. Vähän yli 800€ köyhempi olo, ne hyvitti kaikista osista 10%.
 Olis pitänyt olla vähän kiero ja ottaa vaihtoauto koeajoon, Rintajoupilta ollaan saatu pariksipäiväksi koeajoon ja kerran käytiin vaihtamassa. No kolme ostoa ollaan tässä tehty sieltä, viimeksi vaimon Kian kanssa kävi et työt otti päälle ja soitettiin voiko olla vielä pyhän et kerkee ajella ja se sopi.

Mutta kyllä Mazda on auto kuhan toimii, tehty just munkokoselle ukolle.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 24, 2018, 17:14:14 ip kirjoittanut Henry Eklund »

Elokuu 20, 2018, 18:22:59 ip
Vastaus #59

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mitä kehtais pyytää Mazda6 Bisnes Classikista 2006 ja ajettu 250 000 km, Virheetön ja suht hyvät kummit aluvanteilla, muös talvikummit. Vetokoukku ja farkku, kaikki sähköherkut.