Kasipuokki terä eli 8,5mm.
On ihmeen hepposet kiinnitykset,,kun muistasin että mulle laittovat räätälintyönä Kellokosken pajalla Ranataan 12mm pultteja ehkä 8 kpl ja kahteen eri paikkaan.Auton lattiaan 4 ja peräpäähän 4 kpl.Saatto ne toki kymppejäkin olla mut kuitenkin..2 kertaa se kestikin toisen ajaa perään ja kerran tuli 2 autoa perään-myöskin KEHÄIII:lla -joista keskimmäinen lunastuskuntoon,Honda Civic koska kiilanokkansa ansiosta luisui Ranatan bensatankin alle eikä tankkiin mitään koska tuo vetokoukun pitkä takakiinnityshäntä suojasi tankkia.Taxi tuli Civicin takaikkunasta sisään.Kuski jäi nippanappa ehjäksi.
Koukkurakennelma painui sisään n. 40mm ja korjattiin verstaalla vak.yhtiön piikkiin.Sehän meni ketjukolarin viimeisimmän,taxikuskin vakuutuksesta.Mutta kyllä Ranata kestää

Niin,ja tosiaan,samalla tiellä tapahtui toinenkin peräänajo kun olin liikennevaloissa punaisella.Ei isompia vaurioita mutta takana tulevalle tuli aika paljon korjausta keulaan sekä omaan niskaan.Minulla niskatuki penkissä ja jarrut päällä.
Peräpää painui silläkertaa hieman sisään(muttei näkyvästi) sen koukun kiinnitysraudan mukana eikä sitä kannattanut enää korjata joten sain kertakorvauksen jonka arvo oli 1/4 osaa enemmän kuin olin maksanut autosta.
Me yritettiin työpaikan isolla JonDiirillä ketjun kanssa oikasta sitä muttei tapahtunut mitään.Hyvä ettei menny jarruputket poikki autosta.Karhean betonilaatan päällä tehtiin tuo homma joten pitoa oli ylileveissä renkaissa aika hitosti.
Se ois kait vaatinu semmosen kertarytkäyksen mutten nyt muista uskallettiinko sitä oikein repiä vai olko tasanen veto..
Mutta "hulluthan" sen koukun olikin tehneet