Kiitos, joku sentää ymmärtää ettei kotia tulla kuin torille.
Edit1: Paappa oli iso mies ja sanoi aina ettei yhtäkään tappelua hävinnu kadulla mutta muutaman raastuvas hävisi, ei auttanut puolustukseksi et niitä oli kolme. Paappa sanoi et jos miehellä on nälkä niin kalastetaan oli lupa tai ei, kerran paappa meni meidän just ostetulle tontille niin myyjä sahas puita kumoon, enemmän isän siskon puolelta. Selitys oli että hän myi maat eikä puita, no nenä meni niskan puolelle ja saha on vieläkin sielä meressä mihin paappa sen heitti. Tuliko seuraamuksia, no tuli puun kaataja maksoi korvauksen eikä paapalle mitään.
No ostin vesijättömaata 1800 neliötä ja samalla ku halvalla sai ostin vettäkin, pitääkö mulla olla muu kuin valtion kalastus lupa jos omalla vesialueella kalastan ? Käytännössä ei kun merkissä lukee Eklund ja ne tarkastajat ruottalaisia niin putoo mereen kuin olis kuumia, sanoin siskonmiehelle että pannaan vaan kivi ja nimi Mäkinen niin kelaavat kiven heti veneeseen. Mitä se meinaa että mulla on kauppakirjan mukaan kalastus mantddaali, pitääkö taas maksaa. Mo minen maksa jos omilla vesillä ollaan. Soon kuin mun pihaa vai maksoinko turhasta, nyt syksyllä ruopataan ja multa ammutaan yksi kivi pois. On ettei enne lokakuuta saisi ruopata mutta mun rannasta, vedän hiltillä reijät ja hieron aniittipötkon reikään ja pum, voip olla ettei tarvi kaivaa vaan rantaa siistiä ja sanon mistä saa kiveä, viimeksi kiviä otettiin luvalla naapurin rannasta.
Niin se Norjalainen firma nyt lupas jättään mut rauhaan mutta vastasin että se mun voittamaton tabletti jonka olette myös veloittaneet ei ole saapunut, mennäänkö siittä käräjille koska se sähköposti on mulla tallessa. Tilanne kiristyy, äkkiä mä hyppään autoon ja ostan moisen tabletin. Tänäänki putos lompsasta enemmän rahaa.