Kirjoittaja Aihe: Visa huijaukset  (Luettu 17849 kertaa)

Elokuu 26, 2015, 14:16:48 ip
Luettu 17849 kertaa

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Perhana voitin tabletin valittujen palojen arvonnassa, vain 5€ ja sitten tulee kirje johon pitää vastata 2vko. Lähetin spostia etten ota tablettia koska olette kuulemma huijareita, no eitullut tablettia mutta kerkesivät myymään mun visakortin numeron tanskalaiselle firmalle joka laskutti 39€ jostain palvelusta jota en ollut tilannut. Ainut keino oli lopettaa kortti ja tilata uusi koska tuo laiton veloitus olisi jatkunut loppu elämäni.

Olin sinä päivänä kolmas pankissa jolla moinen riesa, rahat saan toki takaisin ja Visa saa tapella sen firman kanssa. Vituttaa vaan kun tulee uusi pinkoodi ja mulla oli hyvin lookinen, sama on puhelimessa, hälytyslaitteessa, parissa lukossa. Ei näin vanha muista kuin osoitteensa, ihmettelen ettei Visa voi laittaa moista firmaa mustalle listalle. Mastergarddissa sekin onnistuu eli otan vielä semmosen ja sillä uskaltaa tehdä ostoksia.

Onko kohtalon tovereita.

Elokuu 26, 2015, 17:21:32 ip
Vastaus #1

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No mitenkäs ne Visakortin numerot saivat haltuunsa?

L&K.

Elokuu 26, 2015, 17:42:14 ip
Vastaus #2

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tietenki saivat kun muka maksoin voittoni postikulut Visalla, en ikinä enään tee samaa virhettä. Olen ostanut paljon kiinasta, saksata, hollannista, yms. ja nyt iski. Otan toiseen pankkiin mastegarin ja sillä asioin.

Elokuu 26, 2015, 17:43:53 ip
Vastaus #3

Harri Kauranen

• Vieras
Kyllä se onnistuu pankissa,sulkeevat sen keräilytilin.Itsekkin suljin tollasen tilin,mihin olis menny kymppi kuussa,selvitin asian vaan pankissa.

Elokuu 26, 2015, 17:47:46 ip
Vastaus #4

Jukka Rämä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Siihen MasterCardiin saat Henry vaihdettua itse sen vanhan ainoan muistamasi tunnusluvun.

Elokuu 26, 2015, 18:09:42 ip
Vastaus #5

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No elämä on oppimista, voinen paljastaa vanhan lukuni joka oli helppo. 1477 eli vasenta reunaa ja sillä sipuli. Eivät suostuneet samaan lukuun, no meille ei kannata tulla vaikken hälyn koodia ole vaihtanut. Vanha ja iso Dopperipoika jolla takajalat kipeät tulisi hyvin iloiseksi jos joku tulis sorkkaraudalla meille, no vanha juttu eli älä pelkää koiraa vaan sen isäntää. Mun huoneesta ei kukaan paitsi kummipoika vie mitään, vaikka jalat on kipeät puruvoimaa on.

Elokuu 27, 2015, 09:44:33 ap
Vastaus #6

Pentti Vaherkoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kuinkahan kalliiksi olisi tullut, jos kaikkeen sähköpostiin tulevaan oletvoittanut-viesteihin olisi vastannut... Sillä mielellä kun Visaansa käyttää, että kaikki on jossain vaiheessa netistä jokaisen luettavissa olevaa tietoa, ashleymadisonit, eliittikumppanit, xxx-sivustot jne, niin hyvin menee.
Noihin hälyjuttuihin vielä, että teenkö rikoksen, jos laitan Kameravalvonta-kylttiin lisätekstin, että kiinteistön omistaja ei vastaa alueelle tunkeutuvien vammoista.

Elokuu 27, 2015, 17:26:23 ip
Vastaus #7

Leo Belik

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Cum On Feel the Noize
Kuinkahan kalliiksi olisi tullut, jos kaikkeen sähköpostiin tulevaan oletvoittanut-viesteihin olisi vastannut... Sillä mielellä kun Visaansa käyttää, että kaikki on jossain vaiheessa netistä jokaisen luettavissa olevaa tietoa, ashleymadisonit, eliittikumppanit, xxx-sivustot jne, niin hyvin menee.
Noihin hälyjuttuihin vielä, että teenkö rikoksen, jos laitan Kameravalvonta-kylttiin lisätekstin, että kiinteistön omistaja ei vastaa alueelle tunkeutuvien vammoista.

Tuskin teet rikosta kun laitat kyltin, mutta valitettavasti se ei muuta sitä vastuuta, joka kiinteistön omistajalla on.
Muistan lapsuudesta hernepeltoja, joissa luki "miinoitettu". Tänä päivänä tuollaisella kyltillä saa viranomaiset paikalle. ;-)
BSA "Buzy Beeza"

Elokuu 28, 2015, 16:46:07 ip
Vastaus #8

Pentti Vaherkoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuskin teet rikosta kun laitat kyltin, mutta valitettavasti se ei muuta sitä vastuuta, joka kiinteistön omistajalla on.
Muistan lapsuudesta hernepeltoja, joissa luki "miinoitettu". Tänä päivänä tuollaisella kyltillä saa viranomaiset paikalle. ;-)
Niinhän se taitaa nykymaailmassa olla, ettei varkaallekaan saa vahinkoa aiheuttaa. Vaan kyllä se mieltä lämmittäisi, kun tallin oven päältä putoaisi kuuma tervaämpäri ja höyheniä vielä päälle luvattomalle oven avaajalle  :P.

Elokuu 28, 2015, 16:59:04 ip
Vastaus #9

Leo Belik

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Cum On Feel the Noize
Niinhän se taitaa nykymaailmassa olla, ettei varkaallekaan saa vahinkoa aiheuttaa. Vaan kyllä se mieltä lämmittäisi, kun tallin oven päältä putoaisi kuuma tervaämpäri ja höyheniä vielä päälle luvattomalle oven avaajalle  :P.

Niinhän se on, että ansaa ei saa tarkoituksella laittaa, mutta voihan sitä aina jotain ikään kuin vahingossa siihen oven eteen unohtaa. No... tuskin viritetyt ketunraudat menee läpi.  ;)

Tässä mielenkiintoinen oikeuden päätös. Kaikki ei siis ole yksinkertaista.
"A:n mentyä B:n omakotitaloon sen lukitsemattomasta ovesta myymään lehtiä B:n koira oli purrut A:ta käteen. Kun ei ollut näytetty, että A olisi ennen asuntoon menoa antanut merkin sisääntulostaan, B ei ollut vastuussa vahingosta."
Päätös kävi kaikki oikeusasteet läp. Päätös ei ollut yksimielinen.
http://www.finlex.fi/fi/oikeus/kko/kko/1986/19860047t
« Viimeksi muokattu: Elokuu 28, 2015, 17:00:57 ip kirjoittanut Leo Belik »
BSA "Buzy Beeza"

Elokuu 28, 2015, 17:19:12 ip
Vastaus #10

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla on suht tehokas hälytin, 51Kg painava Dopermanni ja mun huone eteisen päässä on hyväksytty aseiden säilytykseen. Kaikki on lipastettu eli luisti taakse ja varmistin pois, tunnen miehen joka ampui rosmoa jalkaan. Tuli sorkkarauta kädessä sisään, ensin syytettiin mutta kun rosmo oli jo huoneistossa niin syytteet hylättiin.

Mä kävin avaamassa uuden tilin ja otin mastergardin siihen, tilille pari satkua ja äkkiähän mä sen nettipankin kautta tyhjään. Mastergard on parempi kun voi itse laittaa jonkin roiston mustalle listalle, tili ei ole mulle tärkeä joten voin koska vaan mesoittaa että sulkekaa ja lähettäkää uusi kortti.

Olis koiralle vaikka vanha todellinen juhlapäivä jos tulis vaikka perimään laskua, tuntee käskyt Paha ja Tapa. Ovessa on iso kyltti jossa dopperin kuva ja teksti varokaa Dopermannia, sehän ei ole irti kun on kotonaan. Ei muuten käy jehovalaiset eikä mormoonit enään. Jos soittaa kelloa osaa avata tuulikaapin oven ja sitten nousee ulko ovea vasten, kapeasta ikkunasta näkyy pää ihmisen korkeudella ja osaa näyttää komeita hampaitaan.

Elokuu 28, 2015, 22:06:10 ip
Vastaus #11

Timo Tuominen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No mitenkäs ne Visakortin numerot saivat haltuunsa?

L&K.

Yllättävän vaikeaa on varmistaa ettei luottokortin numeroita kaapata, varoittavana esimerkkinä omakohtainen kokemus, ostin Saksalaisesta isosta  MP verkkokaupasta renkaat ja maksoin laskun OP-varmenteiden avulla Visalla, no meni kuukausi ja joku pelle oli pelannut nettipokeria 550€.lla ja lasku mun Visalle..
Ok. Luottokunta toimi hienosti, kyseli tekstarilla onko luottotapahtuma tuttu (silloin tapahtuma tuli mun tietoon) ja kun ei niin neuvo tekemään kirjallisen reklamaation, rikosilmoituksen ja kortti meni sulkuun ja uusiks samantein. Summa kummitteli laskulla ja rasitteena pari kuukautta ja sitten se pyyhittiin pois ja siitä tuli hyvityslasku, eli ei tappioita mut turhaa vaivaa ja päänsärkyä...
Poliisilta tuli kirjallinen ilmoitus että tapahtuma kirjattu ylös mutta ei tutkita.. Soitin ja kyselin tarkemmin, ei saa tämmösistä virka-apua kuulma kun on ulkomaanpoikien kolttosia, kyselin miten vois varmistaa ettei toistuis, sanoivat että älä käytä luottokorttia, muuten et mitenkään voi täysin varmistaa, tässäkin tapauksessa ilmeisesti oli tehty tietomurto kyseiseen verkkokauppaan joka säilyttää luottokorttitietoja ainakin sen aikaa kun on velvollinen palauttamaan kauppasumman mahdollisen palautuksen yhteydessä, korttitiedot on kaapattu , myyty eteenpäin ja rahaa on "pesty" pelaamalla nettipokeria. Kysyin myös Luottokunnasta mistä asia heille selvisi, poika selitti että he ihan manuaalisesti eli silmämääräisesti käy läpi epäilyttäviä tapahtumia ja kun ei aikaisemmin ole mitää pelejä kortilla harjoitettu niin he varmistelee tekstarilla onko ok...
Ne tiedot voidaan muuten kaapata vaikka nyt ja myydä eteenpäin ja väärinkäyttää vaikka vuoden parin päästä vasta.. Pani vähän miettimään.

Syyskuu 01, 2015, 17:55:18 ip
Vastaus #12

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulle tuli juuri sposti että loput tullaan ulosmittaamaan, vastasin että se on mun ja Dopermannin onnen päivä. Käsken koiran olla takana ja sitten kun astuvat sisään ammun reiteen, puolustan kotiani enkä tapa mutta olisko paree cal44 että saisi kävellä kepeillä vuoden eikä sittenkään vielä juoksisi. Naapurin poliisi sanoi että ensin pitää pyytää poistumaan mutta jos tulevat sisään niin ammu ja Dopperi saa syödä sen toisen.

Maltanko edes nukkua jos moista herkkua on tulossa, näille ulos ottajille se on viimeinen keikka. Mä en saanut sitä tablettia mutta jokin tanskalainen firma haluaa multa 39€/kk jostain palvelusta josta mulla ei ole tietoakaan kun vahvistus kirjettä ei tullut, siinä piti olla kahdenviikon aika ja saan perua sen jos haluan. Mä kerron kuinka kävi ja jos poliisit hetkeksi ottaa reukun pois niin ei haittaa sata jää vielä varoiksi. Jos ne vie kaikki niin paapan kätkölle pitää mennä, aseeton mies on niinku munaton. Ainakin täällä Pohjanmaalla.

Syyskuu 01, 2015, 18:02:07 ip
Vastaus #13

Leo Belik

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Cum On Feel the Noize
Mulle tuli juuri sposti että loput tullaan ulosmittaamaan, vastasin että se on mun ja Dopermannin onnen päivä. Käsken koiran olla takana ja sitten kun astuvat sisään ammun reiteen, puolustan kotiani enkä tapa mutta olisko paree cal44 että saisi kävellä kepeillä vuoden eikä sittenkään vielä juoksisi. Naapurin poliisi sanoi että ensin pitää pyytää poistumaan mutta jos tulevat sisään niin ammu ja Dopperi saa syödä sen toisen.

Maltanko edes nukkua jos moista herkkua on tulossa, näille ulos ottajille se on viimeinen keikka. Mä en saanut sitä tablettia mutta jokin tanskalainen firma haluaa multa 39€/kk jostain palvelusta josta mulla ei ole tietoakaan kun vahvistus kirjettä ei tullut, siinä piti olla kahdenviikon aika ja saan perua sen jos haluan. Mä kerron kuinka kävi ja jos poliisit hetkeksi ottaa reukun pois niin ei haittaa sata jää vielä varoiksi. Jos ne vie kaikki niin paapan kätkölle pitää mennä, aseeton mies on niinku munaton. Ainakin täällä Pohjanmaalla.

En nyt ole ihan varma onko tää leikkiä tai vitsiä, mutta toivon, että tämä on sitä. Nuo naapuripoliisin jutut on ainakin tarua. Muista, että tätäkin stooria lukee aikamoinen joukko. Kenties poliisikin.
BSA "Buzy Beeza"

Syyskuu 01, 2015, 18:17:15 ip
Vastaus #14

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Saa lukea, kotia saa puollustaa jos käskystä eivät lähde. Tappaa ei saa mutta reiteen voi ampua, mitä mä hätääntyneenä valikoin lukuisten aseiden joukosta. Kyllä laki nyt vaan on näin, jos tullaan sisälle eikä poistuta käskystä. Ja mitä mun dopperi tekee jos sisälle tullaan, käsky Paha tai Tapa. Koira ei ole irti vaan huoneistossa, voinhan mä jättää kaiken ilon koirallekkin. Kyllä siinäkin on kova kokoon parsiminen.