Kirjoittaja Aihe: Myymisen vaikeus  (Luettu 90644 kertaa)

Syyskuu 29, 2015, 11:29:22 ap
Vastaus #90

Kari Vähäkainu

• Vieras
Loppuun sitten (pilke silmäkulmassa) kysymys: Tuntuisiko teistä arvon foorumilaiset että silloin olisi pyörähankintanne sattuneet kohdilleen kun hankkimianne laitteita miltei kuukausittain yritettäisiin ostaa vaikkette olisi laittaneet niitä edes myyntiin?  ;D

Pyöristä en tiedä kun en sellaisia omista mutta ainakin mopoja kysytään minulta ostaa melkein joka kerralla kun pysähdyn jonnekin missä on ihmisiä. Kysyjinä yleensä +/- 50 vuotiaat miehet. Houkuttelevin tarjous tuli 79 Trialista kun sillä olin ajelulla, mopoon ihastunut mies tarjosi siitä 3000 euroa. Sitä ennen tosin vakuutusyhtiön mies mies lupasi sille 2000 euron vakuutuksen kun kävin samaisella mopolla vakuutusyhtiössä.

Lokakuu 01, 2015, 18:37:20 ip
Vastaus #91

Tuomas Korkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hohhoijaa puotin sitte hintaa 600e. No tinkiminen jatkuu 300e, 400e, 450e taidan pistää paaluun koko vehkeen. Jokainen tinkaaja rupiaa tästä lähtien nostamaan hintaa....

Lokakuu 01, 2015, 18:44:51 ip
Vastaus #92

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Ylivieskassa oli vielä yheksänkymmentä luvun alussa semmonen perinteinen autohajottamo, jonka pitäjä oli oma persoonasa. Jutun mukkaan sinne oli tullu joku jannu kyselemmään Kadetin tuulilasia. Isäntä oli tuumannu, että oohan se semmonen ja hinnanki oli kertonu.

Lasi oli ollu irrallaan maassa ja siinä lasin vierellä sitte oli alettu hintaa tinkaammaan. Jannu oli tingannu ja tingannu ja lopen isäntä tuumas, että jos et sinä sitä tarvi, niin en minäkään ja oli polokassu lasin halaki...
Kahden pytyn loukussa.

Lokakuu 01, 2015, 22:04:05 ip
Vastaus #93

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Helpottaa ostamista kun alkaa tekemään kauppaa semmosesta vehkeestä joka on järkevästi ilmoitettu hinnaltaan  heti alun alkaen. En minä jaksa alkaa tinkimään ja vääntämään sitä puolikasta pois. Pitäköön myyjä itellään ja säästetään molempien aikaa siitä turhasta kaupankäynnistä.  :-X
Oon kysynyt hieman ylihinnoitelluista että millä se tavara lähtee, ja sanohan heti kerrasta oikea hinta kohilleen, ja sitten minä lähden joko kättä päälle sen tavaran kanssa, tai sitten ilman? Välillä ei tarvii tinkiä ollenkaan kun se raha ja tavara vaihtaa omistajaa.

Lokakuu 01, 2015, 22:34:06 ip
Vastaus #94

kari lampinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mihin järki loppuu,siitä voima alkaa
....Omakohtaisesti olen ajatellut asian niin että annan helmieni olla varastossa ja odotan parempia aikoja,euroopassa ehkä olisi vielä ostajia mutta kyllä täältä pohjolasta on vaikea saada sinne tehtyä kauppaa,olemme yksinkertaisesti liian kaukainen maa.

Soittelin tuossa eräästä meidän myyntipalstalla olleesta pyörästä.. Sitä oli kyselty useampaan kertaan ulkomaille!  :D
Harvinaiset "maailmanluokan" pyörät kiinnostaa keskieurooppalaisia.
(harmi kun vain niitä poistuu maasta..eikä "tusinapyöriä" joilla maamme täytettiin..  :( )

Suht edullista yksittäistä pyörää ei kannattane lähteä keskieurooppaan roudaamaan.
Olisiko siinä ideaa  että jos tarvitsee saada pyöränsä myytyä niin kokoaa porukan ja vie keskieuroopan romppareille pakettiautollisen tarjolle?
Siis veteraani tai keräilypyöriä.. eli en tarkoita näitä "ajanvietekirjoittelun laitteita", hupaisahan näistäkin on lueskella.. :D

Loppuun sitten (pilke silmäkulmassa) kysymys: Tuntuisiko teistä arvon foorumilaiset että silloin olisi pyörähankintanne sattuneet kohdilleen kun hankkimianne laitteita miltei kuukausittain yritettäisiin ostaa vaikkette olisi laittaneet niitä edes myyntiin?  ;D
Viime vuonna vein Vetramaan 2 kpl vanhoja pyöri .Nsu ja krossi maicon .Nsu myytiin jekkilään ja Maico  tais menna saksaan.Omistajat itse myivät mää hoidin kuljetuksen ja lainasin myyntipaikkaani pyörien esittelyyn . ;)

Lokakuu 02, 2015, 10:01:19 ap
Vastaus #95

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Siis veteraani tai keräilypyöriä.. eli en tarkoita näitä "ajanvietekirjoittelun laitteita", hupaisahan näistäkin on lueskella.. :D

Jaa-a, ajanvietekirjoittelulaite... Nooh, aika hiljainen olisi foorumimme jos ei kirjoiteltaisi näistä arkisista Hondista ja muista. Tiedä sitten olemmeko me tavistallaajat laitteinemme karkoittaneet "oikeiden" keräilyvehkeiden harrastajat täältä höpinöinemme. Mielelläni minäkin lukisin tarinoita ja katselisin kuvia "oikeista" veteraani- ja keräilypyöristä, ei siinä mitään, vaikken "oikeasti" moisia himoitsekaan niin paljon että hankkimaan lähtisin. Mutta aika lailla vakan alla omistajansa noita säilyttelevät.

Ei oo Hontaa yritetty multa alta ostaa, tosin ei tule sen kanssa missään isommin poseerailtuakaan. Kylmäasemalla pysähdyn tankilla, kahvilla en käy huoltsikoilla ja vähemmän missään kerääntymisissä muutenkaan. Kunhan pörrään tässä lähiympäristön pikkuteillä. Mutta ei se "hankinnan kohdilleen osuminen" minulla muutenkaan siitä kiinni ole miten paljon muut samanlaista haluaisivat, tämä on mulle lähinnä hauska härveli joka sattui eteen sopuhintaan. Enkä edes ajatellut että sitä kukaan erityisesti himoitsisi, tämä CB350 twini kun taisi aikanaan olla jenkkilän myydyin pyörämalli eikä muuallakaan mitenkään harvinainen. Mutta ihan hyvä ajanviete(kirjoittelu)pyörä se on :)

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Lokakuu 02, 2015, 10:51:09 ap
Vastaus #96

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Jaa-a, ajanvietekirjoittelulaite... Nooh, aika hiljainen olisi foorumimme jos ei kirjoiteltaisi näistä arkisista Hondista ja muista. Tiedä sitten olemmeko me tavistallaajat laitteinemme karkoittaneet "oikeiden" keräilyvehkeiden harrastajat täältä höpinöinemme. Mielelläni minäkin lukisin tarinoita ja katselisin kuvia "oikeista" veteraani- ja keräilypyöristä, ei siinä mitään, vaikken "oikeasti" moisia himoitsekaan niin paljon että hankkimaan lähtisin. Mutta aika lailla vakan alla omistajansa noita säilyttelevät.

Ei oo Hontaa yritetty multa alta ostaa, tosin ei tule sen kanssa missään isommin poseerailtuakaan. Kylmäasemalla pysähdyn tankilla, kahvilla en käy huoltsikoilla ja vähemmän missään kerääntymisissä muutenkaan. Kunhan pörrään tässä lähiympäristön pikkuteillä. Mutta ei se "hankinnan kohdilleen osuminen" minulla muutenkaan siitä kiinni ole miten paljon muut samanlaista haluaisivat, tämä on mulle lähinnä hauska härveli joka sattui eteen sopuhintaan. Enkä edes ajatellut että sitä kukaan erityisesti himoitsisi, tämä CB350 twini kun taisi aikanaan olla jenkkilän myydyin pyörämalli eikä muuallakaan mitenkään harvinainen. Mutta ihan hyvä ajanviete(kirjoittelu)pyörä se on :)

Joo, en minä ainakaan aio potea huonoa omaatuntoa siitä millaisista pyöristä olen kiinnostunut.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Lokakuu 02, 2015, 20:50:32 ip
Vastaus #97

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sama täällä,pyörät on tällä hetkellä Jaappanista ja U.S.A:sta. Autot Jaappanista,Ruotsista,Saksasta ja Englannista.
Olut on Suomesta :) :)
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Lokakuu 03, 2015, 06:14:21 ap
Vastaus #98

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka

Joo, en minä ainakaan aio potea huonoa omaatuntoa siitä millaisista pyöristä olen kiinnostunut.

Eikä pidäkään potea. Se on pelkästään hieno asia että tässä harrastuksessa on kaikenlaista peliä ja oman tyylinsä harrastajaa. Menis koko homma muuten hyvin harmaaksi massaksi.

Lokakuu 03, 2015, 09:49:53 ap
Vastaus #99

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Sattuupa olemaan niin että minulla on aika lailla sama tilanne kuin Karilla.
Pyörä ensinnäkin tuli sattuman kautta vaihtotavarana aikoinaan hankittua-osamaksuna trailerista.
Tankkailen missä sattuu,kahviloissa en käy mutta hyvin usein ihmiset tulee katselemaan pyörää ja kyselemään lähinnä mikä se on.
Huvikseni en juuri ajele vaan se on kulkuneuvo siinä missä autokin mutta ei kaiken aikaa näkösällä koska autoa tarviin nykysin enemmän.

Kerran oli jopa myynnissäkin vähän aikaa koska oli kriittinen rahapula.mutta vedin ilmoituksen aika pian pois kun tilanne parani.Siihen aikaan vielä ois voinut saada kohtuuhinnankin.Jota ei tänäpäivänä taida saada vaikka pyörä olisi alkuperäisessä asussaan(en tarkoita tiptop museokunnossa).

Niin ja sitten ilmaantui myös yksi semmoinen valeostaja(muka Englannista) joka tarjoaa heti ylihintaa ja pommittaa sähköpostia päivittäin.
Piruuttanikin vedätin sitä pitkän aikaa ennenkuin paljastin että hän paljastui jo heti alkumetreillä.Tarjosi jotakin oisko ollu 4300 tai 3400 euroa..

Lokakuu 03, 2015, 15:38:40 ip
Vastaus #100

Tuomas Korkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
400km päästä tultiin kawa hakemaan pois. Ostaja ei yrittänykkää tinkiä vaan kehu kovasti että hyvät kaupat  :D

Lokakuu 03, 2015, 17:58:30 ip
Vastaus #101

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
 Pitäisköhän tämäkin kuulua ketjuun: Myymisen vaikeus?
 Minulla on tuttu rakennusalan ...urakoitsija joka on valitellut töiden vähyyttä, ja pyydellyt vinkkejä jos on urakoita ja töitä tarjolla.
No, minä olen tarjonnut sivu- ja aliurakointia, ja antanut vielä vinkkejäkin ihan omista sen alan urakoista. Ja ihan itse on saanut antaa niistä oman urakkahintansa ja omat tarjoukset.
 Eipä oo vastauksia eikä tarjouksia tullut, eikä ole ali/sivu-urakointi kelvannut kun on kuulema niin kiire?? Vastaus: Täytyy yrittää käydä jossain vaiheessa tekemässä homma, ja tarjoamassa jotain niistä tarjolla olevista urakoista.  :o
 Aikaa näyttää toki löytyvän ihan muuhun kuin sen elannon ja niiden työkohteiden hankkimiseen.

Että kai se on tämäkin yhdenlaista myymisen vaikeutta?

Lokakuu 03, 2015, 18:40:02 ip
Vastaus #102

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Tämä nyt vähän viistää topikkia mutta vienti ei vedä..Suomipoika ei osaa myydä,firmat myisi mielummin rahattomaan kotimaahan kun kokeilisi ulkomailla missä kuulemma talous on nousussa...Mainostusoppia vois kysellä näiltä...
https://www.youtube.com/watch?v=Dubpdh4x1So
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 03, 2015, 18:43:12 ip kirjoittanut Risto Sollo »

Lokakuu 03, 2015, 19:54:16 ip
Vastaus #103

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
 Ja vielä semmonen että olisikohan vaikee myydä tuommonen täysin toimiva thompsonin tv? Jotakin n. 30" kokoa, ja n. 15 v. vanha vekotin, laatikkomallin täyskuva tv. On ollut vierashuoneessa tv:nä, eli hyvin vähäisellä käytöllä.

MINÄ maksan 2 euroa sille joka tulee noutamaan sen leppävirralta. Täysin toimiva, ja toimivan kaukosäätimen kanssa. Onkohan tuommonen  vaikea myytävä tuolla hinnalla, vai pitääköhän maksaa enempi?
 Lähtee paska-aholle jos ei tuon noutajaa löydy piakkoin.

Ps. 5 euroon voin maksaa, eli "tinkiä", mutta sen hinnan jälkeen lähtee seuraavassa kuormassa kaatopaikalle muiden rojujen mukana.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 03, 2015, 20:02:06 ip kirjoittanut tuomo jylha »

Lokakuu 03, 2015, 20:19:02 ip
Vastaus #104

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Tuomon hinta on kohdillaan, meillä kesämökillä 28 tuumanen Thomson laajakuva ajalta kun Mettekin oli pulskempi sääkarttoja esitellessää kun venytys oli päällä. Keskiseltä digipoksi 25€ ja HD kanavat näkyy kuhan muistan ottaa omasta boxista kortin mukaan. Kyllä mökkiläisillä pitäis olla käyttöä, kymmenen vuotta talvehtinut kylmässä ja vielä vaan toimii.