Kirjoittaja Aihe: Myymisen vaikeus  (Luettu 90667 kertaa)

Syyskuu 27, 2015, 15:26:42 ip
Vastaus #75

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Eikkait ne ihimiset laiskoja, mutta etelästä on palijo pitempi matka pohojoseen, kuin toisinpäin. ::) No joo, enämpi taittaa olla tottumis kysymys, että minkälaisia matkoja pittää pitkänä.

Mää oon löytäny ne parraat vehkeet aina kaukaa. Piti asua 19 vuotta Oulussa, ennen ku sai ostettua ensimmäisen auton Oulusta.
Kahden pytyn loukussa.

Syyskuu 27, 2015, 16:35:53 ip
Vastaus #76

Antti Jokinen

• Vieras
Tänään myin sen 350 e;lla ja noutaja tuli yli 100 km;n päästä vartavasten tuota noutamaan.

Sen?

Syyskuu 27, 2015, 17:05:26 ip
Vastaus #77

Tuomas Korkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tänään myin sen 350 e;lla ja noutaja tuli yli 100 km;n päästä vartavasten tuota noutamaan.

Onko ihmiset oikeasti noin laiskoja että 100 km on jo kaukana? Minä asun Keski-Pohjanmaalla ja olen (ihan vartavasten) hakenut projektikuntoisia mopoja Turusta, Vantaalta, Joensuun takaa, Oulusta... Ei 1000 kilsaa edestakas ole matka eikä mikään.

Tuota kun asuu oulusta 30km päässä niin törmänny moneen ostajaan joille on kuin ulkomaille lähtö poistua omalta paikkakunnalta. Ruvetaan kyseleen onko sulla tänne päin asiaa jos toisit sen. Ei jotenki vaan satu olemaan asiaa sinne päin just sillä hetkellä  :D

Syyskuu 27, 2015, 19:31:34 ip
Vastaus #78

jari_aalto

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä se etäisyys vaikuttaa, varsinkin jos on aika myös kortilla. Perjantaina itsekin ajettiin Turusta melkein Ouluun harrasteautoa ostamaan. Ja hukka reissu oli.

Syyskuu 27, 2015, 23:11:56 ip
Vastaus #79

markku sorvisto

• *
  • Jäsentiedot Poissa
80-luvun R-malleista suzuki ja jammu halutuimmat.88-mallin kyykky on muutenkin liian vanha,mutta ei tarpeeksi vanha.Näistä R-mallin japseista eka vuosimalli on yleensä halutuin=kallein.Tuo sun kawa on kyllä nätti,eikä hinta ollenkaan paha.Tänä päivänä mp:t on halpoja,varmaankin keräilijät hankkii niitä paljon.70-80 lukujen japsien hintoja kun seuraa esim.saksassa ja englannissa,niin suomessa pyörät ovat halpoja.Varsinkin jos kyseessä entisöity mp.Vanhoissa mp-maissa varmaankin ymmärretään,että entisöinti maksaa.Suomessa ostajat ei näy useinkaan ymmärtävän sitä.Ei kannata myyvä tappiolla,jos ei oo mikään pakko.Ylipäänsä tuommosten tinkaajien kannattaa ruveta harrastamaan jotain halvempaa.Nykyisin uuvet motot "halvempia" kuin 70-80-luvuilla.

Syyskuu 28, 2015, 12:42:23 ip
Vastaus #80

Tuomas Korkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olipa vkl muka paljon tarjouksia pikku kawasta kun puotin hintaa. Sähköposti täynnä tinkijöitä paras oli 350e. Pari potentiaalista soitti mutta kumpainenkin 600km päästä. Joku aiko tulla ostamaan sunnuntaina sähköpostissaan kertoi jos sekin masentui siihen kun en antanut kypärää kaupan päälle. No eipä siitäkään kuulunu mitään. Kattelin nettimotoa niin tämä mun kawa on halvin myynnissä oleva rekisterissä oleva ja ominvoimin liikkuva jos satapiikkejä ei oteta huomioon. Onko tälleki 650e liikaa. Ite en ainakkaan viittis edes yrittää tinkiä kun kuntoa kattoo.

Syyskuu 28, 2015, 14:42:19 ip
Vastaus #81

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Tuomaksen pyörä on varmasti oikean hintainen mutta nyt tuo myymisen vaikeus on tosi asia mutta nyt teen ennustuksen:Kun hallitus saa tehtyä nämä säästötavoitteet (jotka mielestäni on tehtävä) niin ennustukseni on että otsikon voi muuttaa Myymisen Mahdottomuus.
Luulen että harrastajaporukalla olisi nytkin varaa maksaa järkevät pyyntihinnat mutta jätetään rahaa "sukanvarteen" tulevia aikoja silmällä pitäen mikä sekin on ihan järkevää.
Sitten kun säästötavoitteet ovat totista totta niin kyllä myyjien on vaikea saada tavaraa kaupaksi "oikealla" hinnalla,tälläkin foorumilla mielestäni on sellaisia pyyntejä jotka olivat 7-8 vuotta sitten mahdollisia mutta ajat muuttuvat mutta pyynnit eivät.
Omakohtaisesti olen ajatellut asian niin että annan helmieni olla varastossa ja odotan parempia aikoja,euroopassa ehkä olisi vielä ostajia mutta kyllä täältä pohjolasta on vaikea saada sinne tehtyä kauppaa,olemme yksinkertaisesti liian kaukainen maa.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Syyskuu 28, 2015, 16:39:46 ip
Vastaus #82

Jouni Ylikotila

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei se Tuomaksen pyörä oo ennää oikian hintanen vaa se on jo halapa, harmi vaan ettei kukkaan hoksaa ostaa. Minä ostin viime talvena CB 500 fourin joka oli vuosia sitten purettu muutamaan pahvilaatikkoon. Maksoin siitä kasasta 750 euroa. Sitte kävin siitä joka jumalan kolon läpi ja uusin kaikki vähänkään kuluneet osat. Kaikki paikat korjattuna, maalattuna, moottori kunnostettuna näytti että ei siitä enempää saa kuin pahvilaatikkoon puretusta pyörästäkään.

Syyskuu 28, 2015, 17:02:36 ip
Vastaus #83

Tuomas Korkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jouni puhuu asiaa. Pienetki projekti pyörät imee rahaa aivan perkeleesti jos on vähänkään osapuutteita. 3 Hondaa rakentaneena puhun jo kokemuksesta. Ensimmäinen niistä mukamas paras ostohetkellä oli näin jälkeenpäin ajateltuna kaikkein huonoin. Ne pikku viat tuli maksaa monta sataa ja paljoa enempää en saanut siitä myydessä kuin maksaneena. Omalle työlle en laske hintaa kyseinen pyörä onkin nykyään museokilvissä..... Ilmeisesti on hienompaa ostaa se "vähän" huonompi puolet halvemmalla ja tehdä siitä  :D En ois tuota kawaa edes myymässä mutta tarvin rahoitusta toiseen projektiin..
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 28, 2015, 17:04:13 ip kirjoittanut Tuomas Korkala »

Syyskuu 28, 2015, 18:17:23 ip
Vastaus #84

Mika Komulainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei se ole tuonkaan kohdalla hinnasta kiinni vaan siitä että se ei kuulu ihan halutuimpien laitteiden joukkoon, kakspuolikas on aina ollut vähän "sellainen" pyörä ettei se Jawoja tuoreempana innosta oikein ketään. Olen hankkinut kaksi vanhempaa laitetta tänä kesänä ja on tullut nähtyä että suurin osa nettimoton hinnoista on pelkkää toiveajattelua, muutenkin yli kahden-kolmen tonnin pyörien myynti on hyvin vaikeaa. Ajat on kovia kauppiaalle. Helpoimmin menee kaupaksi erilaiset endurot, niiden käyttäjäpiiri kasvaa koko ajan, eikä ihme, sorateitä piisaa.
  Anna sen olla varastossa muutama vuosi, kyllä sille potilas vielä löytyy...

Syyskuu 28, 2015, 20:05:33 ip
Vastaus #85

Risto Saastamoinen

• Vieras
Lähipiiriläinen yrittää myydä tiettyyn tyyliin rakennettua, viritettyä diiseliään pilkkahintaan. Tuli siihen yksi tosiostaja paikallekin, autosta ei oikein sanottavaa löytynyt mistä olisi tinkimään päässyt, niin keksi hän että pelkääjän ovenkahva takertelee... taisi myyjältä loppua myyntihalut siihen. Mies ajoi 600 kilometriä sanomaan että ovenkahva takertelee autossa, josta ne tyypillisesti kaikki ovat rikki... ja hinta on sellainen ettei edes moottoria sillä hintaa saa. Anna mun kaikki kestää >:(

Syyskuu 28, 2015, 20:58:17 ip
Vastaus #86

Jouni Ylikotila

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Huomattu on se että sekä 2- että 4-pyöräisiin pätee se että niitten arvo ei nouse vaikka ne miten hyväksi rakentais. Mulla on tuommonen vanha Opel Rekortti jossa on kohtalaisen ruosteeton koppa kun sitä 3 kuukautta hitsasin ja koko auto maalattiin. Moottori oli uusista osista tehty kohtalaisen kireä 2,2 litranen. Kokelin myydä sitten autoa OZ:n rallin kestävillä vanteilla ja uuden karheilla renkailla. Paras tarjous kokonaisesta toimivasta autosta tais olla parin kolmen sadan luokkaa. Möin sitten moottorin, laatikon, kardaanin ja perän. sain niistä 1500. Hylsy on vielä pihalla, pitää varmaan joskus tehä siitä vielä auto. Mutta en tee sitä kyllä myytäväksi, kaikki varmaan tietää miksi.

Syyskuu 28, 2015, 21:11:35 ip
Vastaus #87

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Torstaina haetaan mun vanha skode ja perjantaina haen uuden, uusi alle 6Km ajettu maksoi oikein 400€ ja nelitahtinen kuten vanha. Kyllä kauppa käy ku hinnat on kohdillaan. Vai maksoinko liikaa ;-)

Syyskuu 28, 2015, 21:39:13 ip
Vastaus #88

Jouni Ylikotila

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Torstaina haetaan mun vanha skode ja perjantaina haen uuden, uusi alle 6Km ajettu maksoi oikein 400€ ja nelitahtinen kuten vanha. Kyllä kauppa käy ku hinnat on kohdillaan. Vai maksoinko liikaa ;-)
Onko se hyvä se uusi? Vai pelkkä halpa?

Syyskuu 28, 2015, 22:49:51 ip
Vastaus #89

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Tietenki hyvä, ei serkkupoika huonoa myis. Enkä myy minäkään, saakeli kavereille ei rimpuloita myydä.