Kirjoittaja Aihe: Savolaiset syyllisiä nykyajan rappioon ja tapainturmelukseen ?  (Luettu 47119 kertaa)

Elokuu 04, 2015, 20:17:40 ip
Luettu 47119 kertaa

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Tästäkö se yhteiskuntamme alamäki alkoi, savolaisten syytä näköjään !!  :P

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Elokuu 04, 2015, 20:21:48 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Elokuu 04, 2015, 21:22:29 ip
Vastaus #1

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ikinä en ole selkääni saanut, ja nyt olen työtön. Esiaviollista yhteisasumista ja kaikenlaista siihen luontevasti kuuluvaa irstautta on tullut harrastettua ja kerran jopa jätin äänestämättä. Kyllä myö savolaeset ollaan pilattu Suomen maa. Syytän isäukkoa ja äet'muoria.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Elokuu 05, 2015, 00:31:49 ap
Vastaus #2

Markku Nissilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ikivanhan kerronnan mukaan Pönttövuorentunnelin rakentamisen jälkeen pääsi savolaiset Suomeen ja nyt sen näkee millä mallilla ollaan.

Vai olisiko saanut kirjoittaa ollenkaan, sillä onhan tämä paljon pahempi kirjoitus kuin sen immosen. Mitenkä tässä nyt tulee mun käymään? Saa nähdä onko meillä vielä yleinen sananvapaus, vai onko toiset sananvapaampia kuin toiset?
"Nelitahtimoottori: Yksi tahti tuottaa tehon, loput kolme kuluttaa moottoria."

Elokuu 06, 2015, 00:15:05 ap
Vastaus #3

Markku Nissilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Elokuu 06, 2015, 01:54:32 ap
Vastaus #4

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Elokuu 06, 2015, 07:51:58 ap
Vastaus #5

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kahtokaapa pikkusen miten päin se Pönttövuoren tunneli on.

L&K.

Elokuu 06, 2015, 16:52:15 ip
Vastaus #6

jouni.halme1@suomi24.fi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Viikonloppunahan se taas nähdään savolaisten rappiomeininki, savoksihan tuo Punkaharjun seutu on laskettava kuten kotikaupunkini Mikkelikin...

Elokuu 06, 2015, 19:57:19 ip
Vastaus #7

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Eikös se ollu savosta se paljon kehuttu Kekkonenkin...

Elokuu 06, 2015, 20:27:19 ip
Vastaus #8

Antti Jokinen

• Vieras
Eikös se ollu savosta se paljon kehuttu Kekkonenkin...

On se: Vieno Kekkonen on syntyjään Karttulasta, Pohjois-Savosta.

Elokuu 07, 2015, 01:31:27 ap
Vastaus #9

Markku Nissilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa

L&K.
Pönttövuoren tunnelista en tiedä mitään muuta, kuin tuon kauan sitten työmaalla kuulemani jutun. Lauseen loppu on kyllä minun syytä, mutta se sopi mielestäni alkuperäiseen otsikkoon.
Savolaisia en tarkoittanut munattomiksi. Anteeksi jos joku sai sen käsityksen.

Luin tuosta Immosesta juuri ennen kuin tulin tänne voorumille ja kun olin kirjoittanut Pönttövuori-lauseen, niin huomasin että olin kirjoittanut pahemmin kuin tuo Immonen, jonka kirjoituksesta koko Suomi meni sekaisin.
"Munatonta sakkia." kirjoitin, koska odotin että edes joku olisi ottanut kantaa Immosen kirjoitukseen.

Taitaa tämä olla turhaa, eli käy niin kuin vanhalle työkaverille, jolle poliisi oli sanonut, että "Ala saatana selitä".
Hyvää yötä.

Elokuu 07, 2015, 09:36:49 ap
Vastaus #10

Kari Vähäkainu

• Vieras

L&K.
Pönttövuoren tunnelista en tiedä mitään muuta, kuin tuon kauan sitten työmaalla kuulemani jutun. Lauseen loppu on kyllä minun syytä, mutta se sopi mielestäni alkuperäiseen otsikkoon.
Savolaisia en tarkoittanut munattomiksi. Anteeksi jos joku sai sen käsityksen.

Luin tuosta Immosesta juuri ennen kuin tulin tänne voorumille ja kun olin kirjoittanut Pönttövuori-lauseen, niin huomasin että olin kirjoittanut pahemmin kuin tuo Immonen, jonka kirjoituksesta koko Suomi meni sekaisin.
"Munatonta sakkia." kirjoitin, koska odotin että edes joku olisi ottanut kantaa Immosen kirjoitukseen.

Taitaa tämä olla turhaa, eli käy niin kuin vanhalle työkaverille, jolle poliisi oli sanonut, että "Ala saatana selitä".
Hyvää yötä.

Immonen kirjoitti täyttä asiaa! Oma versioni olisi ollut huomattavasti pahempi tai parempi, riippuen näkökulmasta. Jos joku siitä hyvästä katsoo minun olevan rasisti tai natsi niin se on hänen ongelmansa. Olen isänmaallinen ihminen jollaiset nykyään leimataan pahoiksi koska nyt on vallalla kansallisen itsetunnon tuhoaminen kaikissa eu-maissa, siksi tänne roudataankin tummaihoisia pilvin pimein.

Elokuu 07, 2015, 10:08:22 ap
Vastaus #11

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
......koska nyt on vallalla kansallisen itsetunnon tuhoaminen kaikissa eu-maissa, siksi tänne roudataankin tummaihoisia pilvin pimein.

Tuota noin, ei niitä ihmisiä roudata tarkoitushakuisesti tai jonkun salaliittoteorian "käsikirjoituksen" mukaan, vaan he pakenevat sotaa, luonnonkatastrofeja, saastunutta ympäristöä, vainoa jne,  entäpäs jos itse olisit siinä veneessä mikä tuo noita ihmisparkoja jonkin vieraan maan rannikolle ?  Olisiko mielipide edelleenkin sama ?

Pikkasen kohtuutta noihin juttuihin toivoisin.

Jos isinun isämaallisuutesi on julmuutta hädänalaisia kanssaihmisiä kohtaan, niin en halua olla tippaakaan sinun laillasi "isänmaallinen", olet sekoittanut nyt pahemman kerran itsetunnon ja itsekkyyden, ne kun ovat ihan eri asioita.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 07, 2015, 10:10:45 ap kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Elokuu 07, 2015, 10:12:21 ap
Vastaus #12

Harri Holopainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ateisti, takapiru, vastarannankiiski, humaani?
Olen kanssa Immosen kanssa samaa mieltä! Nostasivat vaan sen kissan pöydälle, ei kyse ole rasismista vaan siitä että koska kamelin (suomalaisen duunarin) selkä katkeaa maksaessaan veroja joilla näitä elätettäviä hyysätään. Ei se ole mitään rasismia jos ei halua omaan pöytäänsä syömään ulkopuolisia, meillä on jo näitä kehdosta hautaan elätettäviä ihan tarpeeksi omasta takaa  >:(

Pistätään verokorttiin ruuutu johon voi pistää raksin jos haluaa maksaa pari prossa enemmän monikulttuurisuuden hyväksi, nouseeko käsiä jo !
Hullu ja humalassa saa olla muttei tyhmä

Elokuu 07, 2015, 11:30:16 ap
Vastaus #13

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niin, kylläpähän tuosta rasismista usein syyttäkin syytetään. Ihan yhtälailla asiaton syytös on väittää, että maahanmuuttoon neutraalisti tai positiivisesti suhtautuvat yrittäisivät leimata isänmaallisuutta pahaksi. Mutta ei tuo Immosen touhu minusta oikein terveeltä keskustelulta vaikuta. Sen sorttista lausuntoa ja puuhapiiriä on miekkosella ollut.

Itseni lasken isänmaalliseksi, mutta ei siinä mitään, tulkoonsa vaan muitakin kansallisuuksia maahan. Hölmöily sitten erikseen, sitä katson karsaasti myös suomalaisten taholta. Ja kyllähän täällä osataan väkivaltaisia olla omastakin takaa, eli emme aivan puhtoisia pulmusia itsekään ole. Ikinä en ole mitään pahaa maahanmuuttajan taholta kokenut, mutta perisuomalaisten perseilystä kyllä olen saanut kärsiä nahoissani. (Niin, savolaisiahan ne ovat tainneet melekeinpä kaikki olla. Esim. päätä pitempi Aapeli Rautalammilta paukutti minun päätä tiiliseinään vähän toistakymmentä vuotta sitten. Ja mm. Esa ja Jouni Suonenjoelta on n. 15v sitten kovasti päätään aukoneet kun oli noita hiuksia enemmän kuin he halusivat.)

Sekin on hyvä muistaa, että Suomikin ollut aikoinaan hankaluuksissa. Maailmansodan aikaan Ruotsi soi turvapaikan isolle joukolle lapsia. 70-luvullakin sinne muutti porukkaa duuniin. Onpa 50% äitimuorin sisarussarjastakin siellä. Amerikkaan lähti 1860-1944 melkein 400 000 suomalaista kun ei kotimaa tarjonnut mahdollisuuksia. Meitä on autettu. Minusta on ihan asiallista meidänkin puolestamme auttaa hädänalaisia.

Maailmassa on ongelmia, jotka vaativat korjaamista. Jos niitä ei olisi niin ei tänne henkensä kaupalla pakolaisena matkustettaisi. Ennen kuin ne korjataan niin pakolaisten vastaanottaminen ja auttaminen vaan on tehtävä. Tiettyjä hankaluuksia siitä koituu, mutta vastaanottohommat ja kotouttaminen hyvin hoidettuna vähentää näitä ongelmia huomattavasti.

Jos tuo parin rosentin monikulttuurisuuden hyväksi menevä vero tarkoittaisi maahanmuuton entistä parempaa hoitamista niin mielelläni sen maksaisin. Esimerkiksi kielikursseja pitäisi järjestää enemmän. Niille on tällä hetkellä jonoa ongelmaksi asti. Kielitaitoisella kansalaisella olisi mm. huomattavasti paremmat mahdollisuudet työllistyä ja näin kantaa kortensa kekoon.

muok. Jäläkisanat:

Sitä olen ihmetellyt, kun niin moni sarkastisesti jaksaa vääntää vitsiä kulttuurin rikastumisesta jne. Kun asiahan on niin, että suomalainen kulttuuri on muuttunut rajan ulkopuolelta tulevien asioiden vaikutuksesta. Osittain rikastunut, osittain köyhtynyt. Jos näistä kulttuurituonneista puhutaan, niin itselleni mm. tosi-TV ja hampurilaisketjut ovat todellakin köyhdyttäneet Suomen kulttuurioloja. Sitten taas vaikkapa maahanmuuttaja James Finlayson on 1800-luvun alussa kehittänyt Suomen teollisuutta voimakkaasti ja nykyinen perisuomalaisena pidetty Finlayson on hänen perujaan. Sitten vaikkapa bluesin voittokulku aikoinaan on toisaalta tasapäistänyt ja yksipuolistanut maailman musiikkikenttää, mutta sen myötä kehittynyt rock ja rockbändit ovat toisaalta rikastaneet esimerkiksi Suomen maata 1960-70 -luvuilla.

Sitä tällä meinaan, että ei se suomalainen kulttuuri ole mitään kotoperäistä ja "puhdasta". Onhan meillä sanojakin venäjästä, saksasta ja ruotsista. Ja saamesta. Aivan varmasti myös nykypäivän maahanmuuttajat tuovat jotain mukanaan, osa siitä voi osoittautua ajan myötä erittäin hienoksi tuonniksi.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 07, 2015, 11:42:58 ap kirjoittanut Martti Korhonen »
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Elokuu 07, 2015, 11:45:03 ap
Vastaus #14

Kymäläinen_Paavo

• Vieras
Pari juttua, ensin tuo savolaiset.
Mistä tunnistaa savolaisen talossa, jossa on hissi?
No kun se painaa sitä kutsunappia ja menee sen jälkeen odottamaan nenä kiinni hissin ovessa ja pelästyy täydellisesti kun hissistä tuleekin joku ulos.
Komppaan täysin Karia. On käsittämätöntä, että nuoret miehet (katsokaa niitä "laivoja") pakenevat omasta maasta taikaseinän luokse. Kyseessä ei ole mikään muu hätä kuin päästä ilmaiseen elämään. Näiden pitäisi pysyä omassa maassaan ja rakentaa siitä parempaa yhteiskuntaa eikä luikkia häntä koipien välissä karkuun. Hävettävää touhua.
Mitä jos otettaisi vain ja ainoastaan naisia ja lapsia vastaan? Ja kun nuo nuoret miehet ovat rakentaneen oman maansa toimivaksi, naiset ja lapset lähtevät riemusta kiljuen takaisin.
Ai ei vai?
Kerro Reijo kuinka monta miljoonaa me voimme ottaa vastaan tänne? Tulijoita varmaan riittäisi, mutta riittävätkö maksajat. Montako Sinä olet näitä majoittanut ja maksanut omissa nurkissasi? Eppäilen.
Minä muuten tiedän mitä on olla pakolainen/evakko, ei meitä hyysätty yhtään, ei ollut KelaGod-korttia käytössä, kaikki piti itse rakentaa. Lisäksi hurrit hyljeksivät aitoja suomalaisia, että silleen.