Kirjoittaja Aihe: Ja kun moottoripyörät oli verolle pantava!  (Luettu 443928 kertaa)

Tammikuu 05, 2017, 19:05:19 ip
Vastaus #780

Hannu Boman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ihan itse :-)
Iltapäivä lehdistä luin: Venemiehet ehdottaa veron tilalle 0,25€ korotusta polttoaineen hintaan.

Eikös se ollut 0,25 SENTTIÄ / litra  ::)
@ HBo
Yamaha TX650 -73 & Honda GL 1500 Gold Wing 2000

Tammikuu 05, 2017, 19:30:16 ip
Vastaus #781

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Eikä tuo vero vaikuta kovin suuresti minunkaan elämään. Näyttää noita 150€ livahtavan hyvin moneen muuhunkin turhuuteen.  :embarassed:

Eihän vero 150€ (minulla 300€, kun enska on ympäri vuoden ajossa) taloutta kaada, mutta...

Tässä on viime aikoina tullut aika monta pyytävää kättä erilaisten leikkausten, hinnanousujen ja uusien maksujen muodossa, niin alakaa vuan kohta olemaan sillai, että jossain vaiheessa ei enää huvita ja alakaa ihan oikeesti harmittammaan.
No harmittaahan nuo tuommoset ylimääräiset maksut. Minä aattelin tehdä henk kohtaisen protestin ja vietän tipattoman tammikuun. Jää valtiolta se 150€ saamatta alkoholi veroista. Jäävät nyt ihan kostoksi nuolemaan näppejään, verenimijät. Ostin alkoholitonta olutta saunajuomaksi. Aika, erikoista.  :-[
 Eipä oo minun juttu, tuo alkoholiton olut. Toivottavasti ei mene helmikuussa tuplasatsia, oikeeta keppanaa?  ???
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 05, 2017, 19:31:54 ip kirjoittanut tuomo jylha »

Tammikuu 05, 2017, 19:54:55 ip
Vastaus #782

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Linkkiä en saa laitettua kapulalla.)Löytyy vaikka Googlella.
Veneilijät ja moottoripyöräilijät raivoissaan...

Julkaistu tänään...  Oli 0,25senttiä.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 05, 2017, 19:58:32 ip kirjoittanut Johan Kosunen »
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Tammikuu 05, 2017, 20:22:36 ip
Vastaus #783

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Eipä oo minun juttu, tuo alkoholiton olut. Toivottavasti ei mene helmikuussa tuplasatsia, oikeeta keppanaa?  ???

Krombacher Pils, Alkosta, suosittelen. Paljon enemmän oluen makua kuin bulkkikeppanoissa. No, on siinä alkoholia max 0,5%, eli viidellä-kuudella pullollisella saat samanlaisen kumaran kuin pullolla ykkösolutta ;D

Kesäaikaan tuota kuluu, mukava iltapäiväpuuhastelu/grillailujuoma. Ja jos on vieraita syömässä, niin kuskeille olen tätä ruokajuomaksi tyrkyttänyt, oikein ovat tykänneet.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Tammikuu 05, 2017, 21:10:59 ip
Vastaus #784

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka

Krombacher Pils, Alkosta, suosittelen. Paljon enemmän oluen makua kuin bulkkikeppanoissa. No, on siinä alkoholia max 0,5%, eli viidellä-kuudella pullollisella saat samanlaisen kumaran kuin pullolla ykkösolutta ;D

Kesäaikaan tuota kuluu, mukava iltapäiväpuuhastelu/grillailujuoma. Ja jos on vieraita syömässä, niin kuskeille olen tätä ruokajuomaksi tyrkyttänyt, oikein ovat tykänneet.
Kitoksia vinkistä. Täytyy testata. Ei se kumara niinkään siinä kaljanjuomisessa enää oo se pääasia. Tapa, ja jotenkin se vaan maistuu joissain tilanteissa, ja tietty rillatessa, saunan päälle, yms...
 No kyllähän pienessä kaljatöhnässäkin on välillä ihan mukava olla.  ::)

Tammikuu 05, 2017, 22:14:37 ip
Vastaus #785

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit

Kitoksia vinkistä. Täytyy testata. Ei se kumara niinkään siinä kaljanjuomisessa enää oo se pääasia. Tapa, ja jotenkin se vaan maistuu joissain tilanteissa, ja tietty rillatessa, saunan päälle, yms...

Sama täällä, enempi tykkään oluen mausta kuin juovuksiin tulosta. Täysin alkoholittomat oluet ovat kuitenkin aika luiruja tai sitten vaan pahan makuisia. Hieman kun sallii alkoholipitoisuutta niin maku paranee reilusti. Rentoon humaltumiseen on sitten punaviini, jaloviina ja sen sellaiset aika toimivia  ;)
Kari

Tammikuu 05, 2017, 22:24:23 ip
Vastaus #786

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä oluen pitää olla keskustaa,nelonen on hyvä mutta Alkossa kallista.
Tummat olut voi olla vaikka IVB:tä.
Lipeää jo kyllä taas aiheesta...
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 05, 2017, 22:27:48 ip kirjoittanut Johan Kosunen »

Tammikuu 05, 2017, 22:29:41 ip
Vastaus #787

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
No niin se kai on jos haluaa juopua. Kotimaisissa neloskaljoissa maistuu "tärpätti", on niitä toki hyviäkin vahvoja oluita. Oluen maku tulee mielestäni esiin paremmin jos siinä ei ole liikaa alkoholia mukana. Voimakkaampi maku tietysti "sietää" enemmän prosenttejakin.

Mutta koita tuota Krombacher Pilsiä piruuttas, ainakin jos tykkäät kotimaisista keppanoista niin täydestä menee (paitti pöhnään ei tule :) ).

Mutta makuasioistahan ei voi kuin kiistellä ;)
Kari

Tammikuu 06, 2017, 14:33:56 ip
Vastaus #788

kari lampinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mihin järki loppuu,siitä voima alkaa
Tarkistin tänään trafin sivuilta omat ajoneuvot(maksuton mutta vaatii esim pankkitunnistuksen) tietoni ja kas kummaa 2 pyörää oli siten että tein niille ns normaali tieliikenteestä poisto operaation .Olivat sisonta vakuutuksella mutta nyt on varmemalla pohjalla tai ainakin uskottelen itseleni niin .Näky semmoin pieni  punainen juttu niissä missä tieliikennepoisto voimassa.

Tammikuu 06, 2017, 14:41:27 ip
Vastaus #789

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kannattaa tarkastaa vielä uudelleen muutoksen jälkeen,että on kirjautunut oikein järjestelmään.
Kaikki muutokset ei joskus päivity oikein,ainakaan ihan heti.

Tammikuu 07, 2017, 22:30:24 ip
Vastaus #790

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Tammikuu 08, 2017, 08:18:31 ap
Vastaus #791

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tässä lainaus tuosta jutusta:

"Veneveroa on tarkoitus periä veneiltä, jotka ovat runkopituudeltaan vähintään yhdeksänmetrisiä ja joiden moottoriteho on vähintään 38 kilowattia.¤

Laitoin tuon yhden sanan punaisella-onko asia näin-vai onko tuossa kohdassa kumminkin
oikeasti sana "tai"...?

Asia ei mua mitenkään koske,mutta jossain kohdassa olin huomaavinani,että
koskisi myös vaikkapa viisimetristä ja 39kW peräruuttaakin?

PS. Varmaan ne kohta alkaa valmistella uutta kieltolakiakin-vaan
virsien jytkyttelystä saisi veronpalautusta-ja tiettyjen lahkolaisvirsien
rallattelusta palautus maksettaisiin tuplana?

t. Markku

Tammikuu 08, 2017, 10:47:17 ap
Vastaus #792

Pentti Vaherkoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lakiehdotuksesta kopioitua:

2 § Veronalaiset vesikulkuneuvot
Veronalaisia ovat vesikulkuneuvot, joiden moottorin tai moottoreiden yhteenlaskettu teho on valmistajan
ilmoituksen mukaan vähintään 38 kilowattia sekä vesikulkuneuvot, joiden rungon pituus
on valmistajan ilmoituksen mukaan vähintään yhdeksän metriä.

Tammikuu 08, 2017, 15:16:46 ip
Vastaus #793

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Uudet veneille ja moottoripyörille määrätyt verot tuovat veroprofessorin mieleen Suomessa parisen sataa vuotta sitten kannetut ylellisyysverot. Aikanaan esimerkiksi peruukin käyttämisestä tai liian monesta palvelijasta kannettiin veroa.

Kyseessä on pelkkä puuhastelu. Suomessa verojen keräämiseen riittävät pitkälti arvonlisävero, tulovero ja kolme suurta: alkoholi-, tupakka- ja energiaverotus

http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/linnakangas_ts_verot-59947
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Tammikuu 08, 2017, 20:57:14 ip
Vastaus #794

Mika Törne

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Oo

Sama täällä, enempi tykkään oluen mausta kuin juovuksiin tulosta. Täysin alkoholittomat oluet ovat kuitenkin aika luiruja tai sitten vaan pahan makuisia. Hieman kun sallii alkoholipitoisuutta niin maku paranee reilusti. Rentoon humaltumiseen on sitten punaviini, jaloviina ja sen sellaiset aika toimivia  ;)
Kerran ravintolassa pyysin antamaan jonkun tumman oluen. Gouden carolus tms. belgialaista. Hinta oli alle 20€, voltit yli 10. Oli kyllä hyvää, vaikka hieman olin etukäteen skeptinen, kun oli niin kovat prosentti lukemat. Juotiinkin pienestä viinilasista. Hyvä olut on hyvää olutta, oli sitten alkoholia paljon tai vähän.