Minulla oli kunnia istua aamupalapöydässä P. Oskalan kanssa pari kuukautta sitten. Keskustelu taisi sivuta moottoripyöräilyäkin. Kovasti viisaana pidän miestä, joskin hetkittäin aika kierona. Kuten muutkin hänen laatimiensa ristikoiden ja etenkin piilosanojen ratkojat.
Hänen mielipidekirjoituksensa kannattaisi jokaisen moottoripyöräilyn harrastajan lukea huolellisesti. Siinä on vain totuuden sanoja. Poliitikot, jotka valmistautuvat kunnallisvaaleihin, saattavat hallita ynnälaskun. Oskalan tavoin ajattelevia on kymmenkertaisesti moottoripyörien ja moottoripyöräilijöiden yhteenlaskettuun määrään nähden. Työttömien kymmenen moottoripyörän omistajien ja moottoripyöriensä äänellä kehuvien kirjoitukset tosin saavat muutoksia aikaan. Nimittäin siitä suuresta enemmistöstä, jolla ei ole mitään mielipidettä moottoripyöristä, tapahtuu siirtymää vastustajien ryhmään.
Jos moottoripyöräily kielletään, syyllistä ei kannata hakea kaukaa. Syyllinen on pönttöpäiset moottoripyöräilijät, ne, kenen ei tarvi ottaa muita ihmisiä huomioon.
Argumentti, jolla käyttöveroa voi vastustaa, on yhden harrastuksen verottaminen, mutta ei muiden. Oskalan sinänsä järkevillä perusteilla pitää jääkiekkoa verottaa eniten, se aiheuttaa vammoja ja hiilidioksidipäästöjä paljon enemmän.
Kaikki panokset kannattaa laittaa siihen, ettei käyttämättömästä moottoripyörästä veroteta. Ja antaa Teemun tapaisten täyspäisten hoidettavaksi ne asiat, pönttöpäitten mellakat toimivat vain ja ainoastaan vastustajien pussiin. Yleiseen mielipiteeseen voi vedota tuomalla esille, että tällä tiellä kulkien kohta erillisverotetaan pilkkiongintaa, ja lopuksi myös piilosanojen ratkomista.
Tai turhaan minä täällä kirjoittelen, ei se vero minun maailmaani vaikuta mitenkään.
jv