Kirjoittaja Aihe: Ja kun moottoripyörät oli verolle pantava!  (Luettu 443832 kertaa)

Tammikuu 03, 2017, 09:53:54 ap
Vastaus #735

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sanoisin ,että "paskaa",kuka sen sitten ottanut hallitusohjelmaan ?

Hevosmiesten tietotoimistosta saamani tiedon mukaan venevero on persulaisten aloitteesta hallitusohjelmassa, mutta moottoripyörävero kepulaisten aloitteesta.
Näin minullekin kerrottu eduskunnasta.

Tammikuu 03, 2017, 10:11:09 ap
Vastaus #736

Harri Holopainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ateisti, takapiru, vastarannankiiski, humaani?
En miekää ite sitä konstia hokannu. Huhtakankaan Reijo sen täällä neuvo, ja sitä neuvoa aion noudattaa. Eli ko se vero tullee, maksan pois ja ajelen niiko ennenkii!
jv

Se on tehokkain tapa varmistaa että vero jää pysyvästi voimaan.
Ja tämä on valitettavasti edessä jos ei NYT jokainen yritä saada tätä kumoon, kun se tulee, se tulee kuten auton käyttömaksu  >:(
Suomalaiset ovat kyllä yksiä lampaita, etelässä olisi jo polttopullot lentäny päättäjiä kohti ???

Kansanedustajat on kyllä yksiä perseennuolijoita, ennen vaalia nuollaan kansaa, vaalien jälkeen EU:ta ja ulkomaita, samalla kun kumarretaan muualle pyllistetään kotosuomeen  :(
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 03, 2017, 10:15:04 ap kirjoittanut Harri Holopainen »
Hullu ja humalassa saa olla muttei tyhmä

Tammikuu 03, 2017, 12:47:29 ip
Vastaus #737

mika uusitalo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla on useampi 50+ vuotiasta mopoa omistuksessa. Tämä kestämätön maallinen omaisuus on saavutettu 35+ vuoden aikana lainaaottamalla,huonoja kauppoja tekemällä,vaihtokaupoilla ja ahkerilla duunarikätösillä niin kuin kai useimmilla meistä, ainakin mun kavereilla. Olen kyllä myös ilmanmuuta sitä mieltä että on naurettavaa, lapsellista, vastuuntunnotonta jne. kitistä tai  periaatteesta edes hiljaa keskenään kapinoida.Pitää muistaa että näin suomi pelastuu!Ja ne sirut ja muut systeemit äkkiä käyttöön kans ja kun saadaan se osa infrasta valmiiksi ja yksityistettyä niin myydään se sitten venäläisille.Tietysti vasta sitten kun Sipilä & kumppanien kytkös firmat on keränny rahat niistä tutkimuksista ja kehittely töistä ja valmiin tuotteen pakko myynnistä mulle ja sulle.En tietenkään vastusta mitään enkä ketään vielä riittää melkein joka kuukausi tili seuraavaan asti eli maksukykyä on ja oon vasta ehkä siinä syväkyykyssä mutta en vielä ihan polvillaan joten vielä on varaa kiristää.Tsemppiä Sipilälle ja kavereille, tarkkana nyt, jollekin saattaa vielä jäädä rahaa säästöönkin ei muuta kun uusia leikkauksia ja veroja keksimään sinne asteikon alapäässä majaileville.Eikä Sipilälle sitäpaisi buuattu se on vaan panettelua.

Tammikuu 03, 2017, 12:53:54 ip
Vastaus #738

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Leikitäänx niin että puhutaan moottoripyöristä moottoripyörinä ja mopoista mopoina. Ihan vaan selvyyden vuoksi... Verokohtelu kun niillä on selkeästi erilainen.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Tammikuu 03, 2017, 12:58:29 ip
Vastaus #739

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyt Jawasta ja Norttonista etsimään sopivaa piuhaa ja kai niitä saa myös kuuden voltin jännitteellä... ;D

Trafi on testannut autoihin asennettavaa "mustaa laatikkoa", joka kertoo viranomaiselle missä autoa on ajettu. Lisäksi se voi paljastaa muun muassa kuljettajan ajotavan.

http://yle.fi/uutiset/3-9379750
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Tammikuu 03, 2017, 13:20:51 ip
Vastaus #740

Jaakko Latvanen

• Vieras
Täällä on aika monta kirjoittajaa, jotka ovat ottaneet melko kiihkeästi kantaa tuota suunniteltua moottoripyörien käyttöveroa vastaan.  Käsi ylös ne, jotka ovat näiden kannanottajien joukossa, mutta joilla ei ole itsellään (tai lähiomaisillaan) yhtään moottoripyörää!  Epäilen, että yhtään kättä ei nouse.  Eli moottoripyöräveroa vastustetaan, koska se aiheuttaa itselle lisää maksuja.  Kannattaa huomioida, että niitä, joilla ei ole moottoripyörää, on huomattavasti enemmän; saattaa toimenpiteet kääntyä itseään vastaan.

Omia etuja saa ajaa, ja pitääkin ajaa, se on oikein.  Mutta yhdelläkään teistä ei riitä voimat pakottamaan esimerkiksi minua mihinkään mielenosoitukseen.  Olen tyytyväinen, jos joku taho toiminnallaan saa tuon veron estetyksi; se tarkoittaa minulle 150 euron säästöä vuosittain - vielä muutamiksi vuosiksi, luulisin.  Eli kannustan kovasti kaikkia moottoripyörän omistajia vastustamaan käyttömaksua - mielellään kuitenkin järkiperäisillä toimilla!  Jos onnistutte, voin säästyneellä 150 eurolla ostaa vaikka jonkun namiskuukkelin kameraan, jonkun varmasti aivan tarpeettoman.

Omista lähtökohdistani, jos haluan menojani pienentää vaikka tuolla 150 eurolla vuodessa, on olemassa huomattavasti rationaalisempia keinoja kuin vastustaa moottoripyörien käyttömaksua.  Voisin vaikka katsoa tuon meidän jätehuoltosopimuksen kompostoitavan jätteen osalta toisin, kilpailuttaa vähän useammin sähkösopimuksen, tai vaihtaa dieselmoottorisen auton, jolla ajokilometrejä tulee noin 1000 kuukaudessa, bensakäyttöiseen.

Jokainen ajaa omia etujaan omista lähtökohdistaan, ja minä kyllä sen jokaiselle suon.  Kuten itsellenikin.  Omista lähtökohdistani koetan myös suhteuttaa - verrata toisiinsa -  asiat oikein.  Raha-asiat ovat helpompia verrattavia - niissä on yhteinen yksikkö.  Tunteita ja rahaa kun sotkee, voi olla skaalausvaikeuksia tiedossa.

jv
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 03, 2017, 13:24:26 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Tammikuu 03, 2017, 14:08:12 ip
Vastaus #741

Kymäläinen_Paavo

• Vieras
Nyt Jawasta ja Norttonista etsimään sopivaa piuhaa ja kai niitä saa myös kuuden voltin jännitteellä... ;D

Trafi on testannut autoihin asennettavaa "mustaa laatikkoa", joka kertoo viranomaiselle missä autoa on ajettu. Lisäksi se voi paljastaa muun muassa kuljettajan ajotavan.

http://yle.fi/uutiset/3-9379750
No tulihan se totuus viimein esiin. Unohtakaa kaikki höpinät muusta paitsi "kuljettajan ajotavan" paljastaminen, se on suomeksi: Viranomainen saa täydellisen sakotustyökalun. Vero tullee olemaan pieni paha, mutta NE SAKOT.
Voi helvetti tätä Orwellilaista-yhteiskuntaa.

Tammikuu 03, 2017, 14:13:36 ip
Vastaus #742

Harri Holopainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ateisti, takapiru, vastarannankiiski, humaani?
Tämä siruhomma autossa alkaa jo vaikuttaa Orwellin kirjoittamalta prolen valvonnalta, seuraava askel on siru päässä  >:(

Kysymys kuuluu tehdäänkö se koska voidaan vai koska se on tarpeellista, eihän ihmisiäkään; tietääkseni; kloonata vielä, eikös se ole jo mahdollista ???

Hullu ja humalassa saa olla muttei tyhmä

Tammikuu 03, 2017, 14:20:08 ip
Vastaus #743

mika uusitalo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tarviiko ilmoittaa merkki valmistusmaa vuosimalli kuutiotilavuus vai leikitääxxx että puhutaan MOOTTORIPYÖRISTÄ mutta kyllä tohonkin ehdottomasti kannatti tarttua

Tammikuu 03, 2017, 14:32:32 ip
Vastaus #744

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä veroa vastustetaan muistakin kuin omista lähtökohdista.
Minulla ja monella muulla on aivan varmasti mahdollisuus nipistää se 150€ jostain muusta kulutuksesta ja maksaa kiltisi YHDESTÄ pyörästä lunnaat.

Ainakin henkilökohtaisesti vastustan veroa esitetyssä muodossa, koska sillä on koko alaan ja elämäntapaan kurjistava, näivettävä ja lamautava vaikutus.

En minäkään lähde mihinkään mielenilmauksiin ärsyttämään valtaväestöä, joilta ei kumminkaan heru myötätuntoa meitä kohtaan. Näkeehän sen jo aihetta käsittelevien lehtijuttujen kommenteissa.

Mielestäni ainoa tapa saada vero torpatuksi tai edes oikeudenmukaisemmaksi on todistella päättäjille, että voimaan tullessaan se aiheuttaa enemmän haittaa kuin hyötyä kokonaisuuden kannalta.

Tammikuu 03, 2017, 16:08:08 ip
Vastaus #745

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Tällä siruttamisella on puolensa, vaikkakin ihmisen vapaudentunnetta rajoittaa.
 Monet ovat ehdottaneet lähes ainoaksi oikeaksi veromalliksi bensanhinnan korottamista, jota itse en kannata.
 Bensa on jo ihan riittävän kallista ja tulee raaka-aineen puolelta edelleen kallistumaan ilman veronkorotuksiakin.

Bensaveron nostossa on joitakin ihan hyviä puolia.
- 99,8% bensaverosta on oikeasti veroa, eli 0,2% menee keräsyskustannuksiin, eli hyötysuhde on erittäin hyvä.
- Kaikki maksaa, niin ruohonleikkaajat ja turistit.
- maksetaan vain ja ainoastaan kulutuksen mukaan, ei sen mukaan mitä omistat.

Minusta tuo "mustalaatikko" on niin kuolleena syntynyt ajatus, että sen esittäjien työkyky pitäisi laittaa todella syvään harkintaan.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Tammikuu 03, 2017, 16:57:06 ip
Vastaus #746

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Mustaloota on väistämättömyys just siitä syystä, että sähköhyryt ylleistyy ja polttoaineiden kulutus vähenee. Polttoaineen verotuksesta luovutaan ja sammaan syssyyn sitte paketoijaan autoverotuksen uuvistus, eli verot pois uusista autoista. Sillon se tien käyttäjä tosiaan maksaa tieverkon ylläpijosta.
Kahden pytyn loukussa.

Tammikuu 03, 2017, 17:13:51 ip
Vastaus #747

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Menee vielä kauan ennenkuin nuo sähkö härvelit yleistyy teillä. Samaan ei siis todellakaan pystytä kuin ultra rikas Norja.
Saa olla kova vero alennus valtiolta noitten hintoihin ja sekin saamatta jäänyt vero kerätään sitten vaikka motoristeilta.
Taloyhtiöissä ei noita ladata saati syrjäkylillä. Tositilanteessa ei edes akut kestä mitä on luvattu. Roikka perässä joutuisi ajamaan.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Tammikuu 03, 2017, 17:28:54 ip
Vastaus #748

Juha Tanila

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mustaloota on väistämättömyys just siitä syystä, että sähköhyryt ylleistyy ja polttoaineiden kulutus vähenee. Polttoaineen verotuksesta luovutaan ja sammaan syssyyn sitte paketoijaan autoverotuksen uuvistus, eli verot pois uusista autoista. Sillon se tien käyttäjä tosiaan maksaa tieverkon ylläpijosta.

Onneksi sähkön hintaa nostetaan minkä ehditään!! Sähköautoiljat kyykkyyn sanon minä.

Tammikuu 03, 2017, 17:33:34 ip
Vastaus #749

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Menee vielä kauan ennenkuin nuo sähkö härvelit yleistyy teillä. Samaan ei siis todellakaan pystytä kuin ultra rikas Norja.
Saa olla kova vero alennus valtiolta noitten hintoihin ja sekin saamatta jäänyt vero kerätään sitten vaikka motoristeilta.
Taloyhtiöissä ei noita ladata saati syrjäkylillä. Tositilanteessa ei edes akut kestä mitä on luvattu. Roikka perässä joutuisi ajamaan.

Kyllä se polttoaineiden kulutus vähenee, vaikka sähköhyryt ei heti ylleistyskään. Ja muutenki siihen tulevaan täytää varrautua hyvissä ajoin, kö se on siinä vaiheessa turha pyllistellä, ku paskat on housussa.
Kahden pytyn loukussa.