Kirjoittaja Aihe: Ja kun moottoripyörät oli verolle pantava!  (Luettu 443965 kertaa)

Tammikuu 05, 2017, 08:16:45 ap
Vastaus #765

matti yli-ketola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ymmärrykseni mukaan pöytälaatikko yritys viroon ja vene sen omistukseen ja taas laillista ajaa suomessa.
Kaikki vanha moottorikäyttöinen lähellä sydäntä, romustaja henkeen ja vereen

Tammikuu 05, 2017, 08:28:07 ap
Vastaus #766

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos vero todella vähentää moottoripyöräilyä, sekä kansalaiset että kansantalous hyötyvät.
Pertti Oskala

http://www.hs.fi/mielipide/art-2000005032496.html

Ei minulla muuta...
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Tammikuu 05, 2017, 10:50:42 ap
Vastaus #767

Ari Nieminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jotenkin tuntuu että tuollaiset kirjoitukset pääsevät läpi paremmin kun meidän harrastuksesta kertovat
Mutta huomaahan sen mikä lehti on kysymyksessä HS

Tammikuu 05, 2017, 11:03:00 ap
Vastaus #768

Harri Holopainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ateisti, takapiru, vastarannankiiski, humaani?
Kyllä tuolle kirjoitukselle ymmärrystä löytyy  :( Itseänikin ottaa päähän kun kesäaikaan yks saat..an mopopoika ajaa eestaas katua äänenvaimentimettomalla mopolla; siis ihan oikealla mopolla; yöllä aamu kahden ja neljän välillä!

Että kannattaa varmaan moottoripyöristäkin avartaa niitä putkia; tässä lopputulos  :embarassed:
Hullu ja humalassa saa olla muttei tyhmä

Tammikuu 05, 2017, 11:25:15 ap
Vastaus #769

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
No kyllä ne vesijetit on oikeita hermoviiloja ja yöllä kännissähän ne niillä ajaa kun ei enään ole valvontaa.

Tammikuu 05, 2017, 12:50:51 ip
Vastaus #770

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eihän polkupyörissäkään ole liikennevakuutusta josta vahingot korvataan jos ajaa toisen jalankulkijan tai pyöräilijän päälle?
Kukas sen korvaa kun ufopukuinen fillaristi sotkee 40-50km/h kolmion takaa auton kylkeen?
Verohan ei koske päriseviä mopoja jotka kyllä kesällä pärrää läpiyön puistoissa ja lähikujilla ja teillä.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Tammikuu 05, 2017, 13:45:13 ip
Vastaus #771

Rauno Perämäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nauttikaa mopojen pärinästä. Mitä enemmän pärinää ja pauketta, sitä enemmän elämisen meininkiä. Kuolevissa kylissä ei juuri pärinää kuule, se on todella ikävää.

Tammikuu 05, 2017, 14:43:57 ip
Vastaus #772

Juha Helminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ilmeisesti tuon mielipidekirjoituksen laatija on eläköitynyt silmälääkäri joka ilmoitti harrastuksekseen "sanoilla leikkimisen". No sitähän tämäkin oli ja itse pidän tuota pahan olon oksentamista vain mitättömänä asiana. Samaa mieltä on varmasti suurin osa pääkaupunkiseudulla asuvista eläkeläisistä, yhteiskunnan elättämistä "eko-ihmisistä" jne.

Itse tiedän mitä on pienen lapsen nukuttaminen asuinalueella jossa "Kiitospaitaiset" kiristelevät sinkkiä yöstä toiseen, joten kyllä se äänimaailma ja "bomberointi" osaa ..tuttaa ihan itseäkin tietyssä tilassa.

Sama sakki on valmiina tuomitsemaan veneet, mopot ja periaatteessa kaiken millä ei pääse sarjakortilla (pummilla) matkustamaan tai ajoneuvossa on pakoputki tai siitä kuuluu hissin äänimaailmaa kovempi hurina.

Tammikuu 05, 2017, 15:51:39 ip
Vastaus #773

Jaakko Latvanen

• Vieras
Minulla oli kunnia istua aamupalapöydässä P. Oskalan kanssa pari kuukautta sitten. Keskustelu taisi sivuta moottoripyöräilyäkin. Kovasti viisaana pidän miestä, joskin hetkittäin aika kierona. Kuten muutkin hänen laatimiensa ristikoiden ja etenkin piilosanojen ratkojat.

Hänen mielipidekirjoituksensa kannattaisi jokaisen moottoripyöräilyn harrastajan lukea huolellisesti. Siinä on vain totuuden sanoja. Poliitikot, jotka valmistautuvat kunnallisvaaleihin, saattavat hallita ynnälaskun. Oskalan tavoin ajattelevia on kymmenkertaisesti moottoripyörien ja moottoripyöräilijöiden yhteenlaskettuun määrään nähden. Työttömien kymmenen moottoripyörän omistajien ja moottoripyöriensä äänellä kehuvien kirjoitukset tosin saavat muutoksia aikaan.  Nimittäin siitä suuresta enemmistöstä, jolla ei ole mitään mielipidettä moottoripyöristä, tapahtuu siirtymää vastustajien ryhmään.

Jos moottoripyöräily kielletään, syyllistä ei kannata hakea kaukaa. Syyllinen on pönttöpäiset moottoripyöräilijät, ne, kenen ei tarvi ottaa muita ihmisiä huomioon.

Argumentti, jolla käyttöveroa voi vastustaa, on yhden harrastuksen verottaminen, mutta ei muiden. Oskalan sinänsä järkevillä perusteilla pitää jääkiekkoa verottaa eniten, se aiheuttaa vammoja ja hiilidioksidipäästöjä paljon enemmän.

Kaikki panokset kannattaa laittaa siihen, ettei käyttämättömästä moottoripyörästä veroteta. Ja antaa Teemun tapaisten täyspäisten hoidettavaksi ne asiat, pönttöpäitten mellakat toimivat vain ja ainoastaan vastustajien pussiin. Yleiseen mielipiteeseen voi vedota tuomalla esille, että tällä tiellä kulkien kohta erillisverotetaan pilkkiongintaa, ja lopuksi myös piilosanojen ratkomista.

Tai turhaan minä täällä kirjoittelen, ei se vero minun maailmaani vaikuta mitenkään.

jv

Tammikuu 05, 2017, 16:20:56 ip
Vastaus #774

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Iltapäivä lehdistä luin: Venemiehet ehdottaa veron tilalle 0,25€ korotusta polttoaineen hintaan.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Tammikuu 05, 2017, 16:58:59 ip
Vastaus #775

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Jaa, mulla veneessä menee 98 35L/T. Tietty täyskaasulla niin eihän se missään tuntuis.

Tammikuu 05, 2017, 17:31:34 ip
Vastaus #776

Jorma Korolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos vero todella vähentää moottoripyöräilyä, sekä kansalaiset että kansantalous hyötyvät.
Pertti Oskala

http://www.hs.fi/mielipide/art-2000005032496.html

Ei minulla muuta...

Höh, minä ajoin viime kesänä Jawalla pelkästään työmatka-ajoa. Emäntä on ominut auton koska vie lasta hoitoon. Jawa vie paljon vähempi parkkitilaa ja polttoainetta kuin auto. Rahaa säästyy muuhunkin kun ei ole toista autoa arvoaan hukkaamassa. Siksi oli vaikea sulatella HS:n jutun sisältö.  >:(

Tammikuu 05, 2017, 17:50:24 ip
Vastaus #777

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Minulla oli kunnia istua aamupalapöydässä P. Oskalan kanssa pari kuukautta sitten. Keskustelu taisi sivuta moottoripyöräilyäkin. Kovasti viisaana pidän miestä, joskin hetkittäin aika kierona. Kuten muutkin hänen laatimiensa ristikoiden ja etenkin piilosanojen ratkojat.

Hänen mielipidekirjoituksensa kannattaisi jokaisen moottoripyöräilyn harrastajan lukea huolellisesti. Siinä on vain totuuden sanoja. Poliitikot, jotka valmistautuvat kunnallisvaaleihin, saattavat hallita ynnälaskun. Oskalan tavoin ajattelevia on kymmenkertaisesti moottoripyörien ja moottoripyöräilijöiden yhteenlaskettuun määrään nähden. Työttömien kymmenen moottoripyörän omistajien ja moottoripyöriensä äänellä kehuvien kirjoitukset tosin saavat muutoksia aikaan.  Nimittäin siitä suuresta enemmistöstä, jolla ei ole mitään mielipidettä moottoripyöristä, tapahtuu siirtymää vastustajien ryhmään.

Jos moottoripyöräily kielletään, syyllistä ei kannata hakea kaukaa. Syyllinen on pönttöpäiset moottoripyöräilijät, ne, kenen ei tarvi ottaa muita ihmisiä huomioon.

Argumentti, jolla käyttöveroa voi vastustaa, on yhden harrastuksen verottaminen, mutta ei muiden. Oskalan sinänsä järkevillä perusteilla pitää jääkiekkoa verottaa eniten, se aiheuttaa vammoja ja hiilidioksidipäästöjä paljon enemmän.

Kaikki panokset kannattaa laittaa siihen, ettei käyttämättömästä moottoripyörästä veroteta. Ja antaa Teemun tapaisten täyspäisten hoidettavaksi ne asiat, pönttöpäitten mellakat toimivat vain ja ainoastaan vastustajien pussiin. Yleiseen mielipiteeseen voi vedota tuomalla esille, että tällä tiellä kulkien kohta erillisverotetaan pilkkiongintaa, ja lopuksi myös piilosanojen ratkomista.

Tai turhaan minä täällä kirjoittelen, ei se vero minun maailmaani vaikuta mitenkään.

jv
Jaakko kirjoitteli viisaita sanoja. Joutavalla uholla ja mölinällä ei edistetä mp-harrastusta. Antaa mielummin täyspäisten ajaa meidän asiaa?
Eikä tuo vero vaikuta kovin suuresti minunkaan elämään. Näyttää noita 150€ livahtavan hyvin moneen muuhunkin turhuuteen.  :embarassed:

Tammikuu 05, 2017, 18:07:10 ip
Vastaus #778

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eikä tuo vero vaikuta kovin suuresti minunkaan elämään. Näyttää noita 150€ livahtavan hyvin moneen muuhunkin turhuuteen.  :embarassed:

Eihän vero 150€ (minulla 300€, kun enska on ympäri vuoden ajossa) taloutta kaada, mutta...

Tässä on viime aikoina tullut aika monta pyytävää kättä erilaisten leikkausten, hinnanousujen ja uusien maksujen muodossa, niin alakaa vuan kohta olemaan sillai, että jossain vaiheessa ei enää huvita ja alakaa ihan oikeesti harmittammaan.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Tammikuu 05, 2017, 18:28:03 ip
Vastaus #779

Harri Holopainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ateisti, takapiru, vastarannankiiski, humaani?
Eikös se pitäny olla silleen ettei kokonaisveroaste nouse  :o
No mitä muuta se on kuin kokonaisveroasteen nostoa jos veroja lisätään! Minun prosentuaalinen verojen määrä ainakin kasvaa vuosi vuodelta, ja tää vuosi näyttää jo synkältä.

Ai nii, matujen veroaste kompensoi kun eivät maksa mitään!

Paljompa lämmittää   :-[
Hullu ja humalassa saa olla muttei tyhmä