Kirjoittaja Aihe: Hondaa ostamassa.  (Luettu 22444 kertaa)

Maaliskuu 30, 2015, 22:50:03 ip
Vastaus #15

Juha Hietikko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tervehdys.
Olen tässä mielenkiinnosta seurannut onko K7 oikea tuutti ja mikä on sen oikea hinta.
Jokainen meissä harrastajista tietää jos on kunnostanut pyörän huolella ja käyttänyt satoja tunteja kunnostukseen,(putsaukset,kiilotukset,maalaukset,koneremontti,osienetsintä)niin sitä ei voi myydä halvalla.
Sen verran olen K7:kan puolesta puhuja ja tiedän mistä puhun että kyseisen pyörän kunnostus ei ole ihan helpoimasta päästä jos tekee oikeilla osilla.
Tämä pyörä eroaa muutenkin vanhempaan tuuttiin verrattuna(runko,etupää,takavanne 17",tankki,pakoputket,sivuposket ja paljon muuta pientä).
Ja kyllä tulee maksamaan siinä missä vanhenman tuutin kunnostus.Jokunen vuosi sitten tähän pyörään ei tahtonut mitään osia, puhun nyt pisteosista kuten pakoputket mutta onneksi nyt saa,olisiko syynä harrastajat maailmalla. En halua missään nimessä loukata K0-K6 tuutin harrastajia mutta ottaa he***tisti! päähän keskustelu siitä ettei K7 ole tuutti.Omien lähteiteni mukaan K7 on mallisarjan viimeinen tuutti. Eilen oli ebayssä myynissä sancast K0 yli 21000€ en tiedä millä meni harvalla on semmoseen varaa (kyllä minäkin semmoisen talliin ottaisin).Mutta tässä on minun kunnostama K7 niin sanokaa onko hinta 1000 vai 7000€.
Tamäkin voi olla kohta myynissä.
Terv.Jussi

[ylläpito on poistanut liitteen]

Maaliskuu 31, 2015, 10:04:20 ap
Vastaus #16

kari lampinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mihin järki loppuu,siitä voima alkaa
Helvetin siisti KOO 7 ,Heitä tavarateline helvettiin ja sitten hintaa 5200 € niin joku vois napata ;)
Sandcastit on helvetin kalliita ja sitten tulee muut -69 tehdyt -k0-k1- jne. Hinnottelu taitaa mennä että alkupään pyörät maksaa helposti kaksi ,kolmekertaa mitä k7 tai esim F1 .Lisäksi siihen vaikuttaa suomipyörän status.Kaverille tuli "Kellovekan pyörä"ja arvo nousi heti jonkin verran .Löytyi lehtijuttuja kyseisestä laiteesta.Samoin Hannu Mikkolan omistuksessa ollut pyörä on tutulla miehellä .Taustat kiinnostaa ihmisiä. ;)

Maaliskuu 31, 2015, 10:28:14 ap
Vastaus #17

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
En tiedä tuuteista enkä muistakaan koista yhtikäs mitään saatika nyky hinnoista paitsi että oli uusi malli juuri kun olin mp-kortti ikäinen ja liian kallis minulle.Pyöräsi on tosi hieno varmaan juuri kuin olisi jaappanista tänne rahdattu.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Maaliskuu 31, 2015, 11:13:01 ap
Vastaus #18

Jukka Sivonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Todella siisti  K7.

Älä myy liian halvalla, laita ennen vaikka naftaliiniin ja kattele uudestaa kymmenen vuoden päästä. Kompaan Karia hinnan suhteen.

Jotta jotain omista K7 osista mitä jäi niin sais menemään, olisi pyörän kuntoon nähden sopiva takarauta ylimääräinen. Muuttas näköä parempaan suuntaan.
70e +postikulut

Laita yv jos kiinnostaa.

Maaliskuu 31, 2015, 12:21:43 ip
Vastaus #19

Antti Koskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
kyllä jos tuo kuvien pyörä itellä olisi nii ei alle 5000€. Jumankeuta kun on nätti. ja sivosen kans samaa mieltä että tarakka veks ja takarauta tilalle.

Maaliskuu 31, 2015, 12:31:12 ip
Vastaus #20

Kari Ratilainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Näinhän se menee, että mitä vanhempi mallisarjasta, sen kalliimpi.

Vaikka autoista. Kuplavolkkarissa kallein 1951, halvin viimeksi tehty. Isossa sitikassa halvin on viimeksi tehty, kuten mulla tuo 73 .

SOHC 750 Hondissa, kallein sandcast, halvin 750 F2, kuten taas mulla...
Moto Guzzi Norge
Honda CB 750 F2
BMW F 650 Funduro
Honda NS 125 R
MGB Roadster
Citroen DS Pallas
Austin A 55 Cambridge

Maaliskuu 31, 2015, 13:30:17 ip
Vastaus #21

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Toi pyörän tai vaikka auton hintakehitys vuosimalliin verrattuna on aika jännä juttu.Tietysti siihen vaikuttaa merkki mutta jotkut mallit ovat saaneet tai jopa ansainneet sellaisen imagon joka mielestäni vaikuttaa hintaan kaikista eniten.
Hondan 750 cc pyöristä ovat varmaan nyt kalleimmillaan ne vanhimmat yksilöt vaikka niitä on "pilvin pimein" tallessa.En tiedä minkä hintainen onkaan esim. oma melkein 50 vuotta vanhempi pyörä kuin ko. Honda joita on vain muutama Suomessa taikka se vuotta nuorempi ainoa Suomen yksilö.
Niin ihmeellisiä ovat nuo vanhojen hoijjakoiden hinnat.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Maaliskuu 31, 2015, 22:55:51 ip
Vastaus #22

Juha Hietikko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tervehdys.

Kiitos,kiitos mukavista kommenteista on mukavaa saada hyvää palautetta siitä aheruksesta mitä tämäkin pyörä on teettänyt.Pyörästä sen verran
että on suomipyörä etelä-pohjanmaalta lähtöisin siellä seikkailut muuttamia vuosia, kiertopalkintona etelä-suomeen rantautunu minulle se pääty
täysin paskana. Juku jo täällä sanoikin, sijota muutama tonni enemmän kuin ostat ihan romun,se pitää täysin paikansa koska hyväsäkin on aina laitettavaa.Ja tarakasta sen verran ne on kuvia muitten joukossa,kyllä sen olemus on tälläinen (älkääkö menettäkö mielenrauhaa kuvien vuoksi).
Pyörä on museoitu tasan vuosi sitten pääsiäisenä.

Terv.Jussi

[ylläpito on poistanut liitteen]

Huhtikuu 01, 2015, 17:32:03 ip
Vastaus #23

john eriksson

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei se pakkari niin paha ole onpaha aikakautensa tuote. mä oon metsästäny -84 SR:ään vastaavaa pakkaria mut ei vaan tunnu löytyvän

Huhtikuu 02, 2015, 20:07:54 ip
Vastaus #24

Jani Erola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Norton Big Four 1950 & Commando 961 Cafe Racer
Moro.

Juurikin samanlaiseen vm.77 päädyttiin, samanvärinenkin kuin Juhalla. Kunto ei ihan samaa tasoa mutta todella siisti ja kone käy nätisti.
Kaasarit huollettiin kun pyörä oli seissy pitkään. Kaikki isot hommat oli tehty. Runko jauhemaalattu, penkki verhoiltu,
Tankki ja sivuposket maalattu. Muuten lähellä alkuperäiskuntoa. Kunnon putket pitää hommata nyt on kiinni 4-1:teen ja muuta pikku fiksaamista vaatii.

T:Jani

Huhtikuu 02, 2015, 20:51:31 ip
Vastaus #25

kari lampinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lampun kupu ja sitten muutakin osaa löytyy .Jos samasta pyörästä kyse.Oli kalevan MP -huollossa työn alla??? ;)

Huhtikuu 02, 2015, 22:15:05 ip
Vastaus #26

Jani Erola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Norton Big Four 1950 & Commando 961 Cafe Racer
Lainaus
Lampun kupu ja sitten muutakin osaa löytyy .Jos samasta pyörästä kyse.Oli kalevan MP -huollossa työn alla??? ;)

Sama pyörä on kyseessä. Lampun kupu ilman muuta listalle ja katotaan ne muutkin osat kuntoon. Joku muovinen huohotin kotelo akun alla oli rikki tai ainakin siitä puuttu kansi. Ne tuutin viralliset pakoputket on isälle tärkeä asia ne täytyy hommata.

T:Jani

Huhtikuu 03, 2015, 00:55:27 ap
Vastaus #27

kari lampinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Siis K 7 seiskan putket.

https://www.davidsilverspares.co.uk/CB750K7-FOUR-1977/part_42964/
ja näitä 8kpl
https://www.davidsilverspares.co.uk/CB750K7-FOUR-
1977/part_8013/

ja sitten vielä näitä 4kpl
http://www.cmsnl.com/honda-cb750k7-four-canada_model14396/joint-expipe_18231392000/#.VR28mVyLpmQ
liuskat ja kruunut löytyy multa.Pakoputkekin voin hommata .
Juttelin isäsi kanssa meidän rompetorilla .
Mitä tarvit niin laita YV  kartelliorg@gmail.com
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 03, 2015, 01:06:18 ap kirjoittanut kari lampinen »

Toukokuu 27, 2015, 17:21:53 ip
Vastaus #28

Jukka Kukkonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lainaus
Putket niissä on aina läpimädät, uus satsi noin tonnin.
Takapyörä pitäs olla 17". Vannetta hankala löytää.

Putket on uudet. Tuo vinkki takarenkaasta on hyvä. Kiitokset siitä. Mites nuo vanteet, olenko ymmärtänyt väärin mutta pitäiskö olla pinnavanteet? Moottorin käyntiäänestä sain vinkin että jos nostaa kierrokset tonniin ja puristaa kytkintä niin karkea käyntiääni pitäisi vaimentua. Jos hiljenee niin ääni tulee kytkimestä eikä vaarallista mutta jos ei niin koneremontti edessä. Koneen jakopää vissiin ketjulla ja kiristäjä jotenkin huono?

Tossa kytkin asiassa olet pääpiirteittäin oikeassa.
K7: ssa on pinna vanteet,-79:stä eteen päin pitsikansisissa on sitten nämä "5-puolaset peltivanteet".
Mitä tulee kone remppoihin niin se rouskuttava ääni n.1000-1200rpm tyhjäkäynnillä tulee ensiöketjusta ja sen rouskutus ei lopu kykimen pohjaan vedolla vaan se ketju on venynyt ja siksi vaihdettava,maksaa hiukan yli 250e ja on iso töinen (koko kone auki).

Toukokuu 27, 2015, 17:28:10 ip
Vastaus #29

Jukka Kukkonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tervehdys.
Olen tässä mielenkiinnosta seurannut onko K7 oikea tuutti ja mikä on sen oikea hinta.
Jokainen meissä harrastajista tietää jos on kunnostanut pyörän huolella ja käyttänyt satoja tunteja kunnostukseen,(putsaukset,kiilotukset,maalaukset,koneremontti,osienetsintä)niin sitä ei voi myydä halvalla.
Sen verran olen K7:kan puolesta puhuja ja tiedän mistä puhun että kyseisen pyörän kunnostus ei ole ihan helpoimasta päästä jos tekee oikeilla osilla.
Tämä pyörä eroaa muutenkin vanhempaan tuuttiin verrattuna(runko,etupää,takavanne 17",tankki,pakoputket,sivuposket ja paljon muuta pientä).
Ja kyllä tulee maksamaan siinä missä vanhenman tuutin kunnostus.Jokunen vuosi sitten tähän pyörään ei tahtonut mitään osia, puhun nyt pisteosista kuten pakoputket mutta onneksi nyt saa,olisiko syynä harrastajat maailmalla. En halua missään nimessä loukata K0-K6 tuutin harrastajia mutta ottaa he***tisti! päähän keskustelu siitä ettei K7 ole tuutti.Omien lähteiteni mukaan K7 on mallisarjan viimeinen tuutti. Eilen oli ebayssä myynissä sancast K0 yli 21000€ en tiedä millä meni harvalla on semmoseen varaa (kyllä minäkin semmoisen talliin ottaisin).Mutta tässä on minun kunnostama K7 niin sanokaa onko hinta 1000 vai 7000€.
Tamäkin voi olla kohta myynissä.
Terv.Jussi

Siisti tuutti päällepäin ei pääse mihinkään.Kertoisitko mitä olet sen koneelle tehnyt? mieluummin sitten kaikki vaihdetut osat jne,ym,ok???