oishan siihen muutenkin kiva saada jokin PC manager tai vastaava.esim textareiden hallintaa varten.
PC manager on Windowsin rekisterinpuhdistusohjelma. Ubuntussa ei ole rekisteriä.
Piti oikein kaivaa,mitäs hemmettiä mä oon oikein kirjoittanut

PC Suite kai piti sanoa.Eli puhelimen hallintaohjelmisto.
Windowsissa olen käyttänyt CCleaneriä menestyksekkäästi rekisterin siivoukseen.
PC manager viittaa ikävä kyllä niihin ilmaisohjelmiin joiden mukana tulee aina troijalainen,tai pari,kaupan päälle..
No,eikai sentään

Varmaan pitäis vielä asentaa joku AdBlock tähän Firefoxiin.Mainoksia tai Pop uppeja ei ole tullut paljon vielä mutta on odotettavissa muutoin.
Sitä ihmettelen myös miksei tuo osoitekenttä ja Googlen hakukenttä tyhjenny automaattisesti kun siihen koskee hiirellä.Kai se on sentään niin asetettavissa..?
Eniten tähän asti tässä miellyttää vähäinen resurssien tarve,vaikkei tuo alusta nyt ihan nuhapumppu ole sekään.
Mutta käy hyvin pienellä kuormalla ja hissuksiin lähes tyhjäkäyntiä nyt kun ei ole mitään laskentahommia prossuilla.
Käyttis latautuu nopeasti.Nopein mitä aikoinaan käytin pikkuläppärissä,oli Linux Linpus.Boottiaika 10s.
Semmonen havainto myös että minulla on 2 identtistä monitoria,mutta saan säädettyä vain primääriin oikean tarkkuuden(1280x1024)ja sekundääriin vain 1024x768.
Ei vielä haittaa pahasti,telkku avautuu tuohon kakkoseen ja toisaalta myös Gimp että siinä se vähän haittaa..
Varmaankin syynä on puutteellinen GPUn ajuri.
Myös jos haluan upottaa kuvan meiliin,on se tavattoman hankalaa.Kuvavalinta aukeaa kakkoseen eli siinä oltava virta päällä silloin ja sitten itse meili on ykkösessä että ihan älytöntä sekoilua.Outlookissa kaikki oli niin helppoa..
Mutta kyllä kai se tästä,parempaan suuntaan ollaan kuitenkin menossa

Mutta nyt pitää lähteä pyöräilemään kaupalle ennenkuin mahdollisesti sataa.