Onko koulujen luokkahuoneet nykyään pyöreitä vai minkä siinä on esteenä ettei oppilasta voi laittaa nurkkaan?
Viikon mittaan tullu runsaasti juttua mm. älypuhelinten,tablettien ja kännyköiden käytöstä yleensä,oppitunnilla,ja kuinka se häiritsee koulutyötä ja mitä hyötyä siitä opetuksessa toisaalta on.
No nyt oli uutisissa muutama opettaja pähkäilemässä kuinka rauhoittaa oppilasta.Yksin käytävään ei ole hyvä jättää koska silloin oppilas ei ole valvottuna.Yksi opettaja tuumasi että lasiseinän tai avoimen ovena takana oppilas häiritsee opettajan keskittymistä liikaa.Siksi koska oppilaan tulisi olla valvottuna koko ajan mikäli poistetaan luokasta.
Niin miksei voi laittaa nurkkaan?
Meillä laitettiin aina.Ala-asteella..
ja yläasteella mm. entinen kapiainen "Setä Roivainen" oli tiukan armeijakurin mies.Lievin rankku oli vain tuijottaa korkealla jakkaralla rastia liitutaululla tunti,hievahtamattakaan.
Usein hän uhosi näyttävänsä 8 nurkkaa yhtäaikaa Koskisen Markulle jos ei nyt ala velmuilu loppumaan.
Minä olin useimmiten kuuliainen Roivaisen edessä,eikä mun tarvinnu juuri nähdä niitä neljääkään nurkkaa koulun jälkeen