Sinäsä ihan selekee ja ymmärrettävä tuo Mua- ja mehtätallousministeriön julukasema ohje.
Selekokielellähän nuo valojen värit tarkottaa:
- punaesilla ei sua männä aenakaa sillon jos polliisi on lähettyvillä
- vihreillä suap männä eikä tarte sivustatulijoeta notteerata
- kun valo ruppee vaehtumaan vihreeltä keltaselle, ni sillon onkii jo kiire että kerkijää risteysaluveelle ennenkun punanen syttyy
- kun punasen valon aekana keltanen syttyy, nii sillon pittää hyökätä eikä jiähä vatuloemaan
Nuilla ohjeilla aenakii minä oun pärjänny kohtuu hyvin, en ou elläessäni ajanu liikennevaloristeyksessä yhtäkää kolaria. 
tähän sen verran että taannoin 80 luvulla kun poliisi kirjotti sakkolappua niin opetti että risteyksestä pitää ehtiä läpi ennen kun punanen syttyy en ruvennut kinaamaan
Mutta sakon kirjoitti kumminkin

Minäki nuorempana pidin ihan vakiotapana ajaa läpi kaikilla kolmella värillä:vihreä,keltainen ja tuore punainen.
Nykyisin sitä sanaa ei auta päästää suustaan jos poliisi nappaa.Enkä edes aja enää kuin kahdella värillä korkeintaan läpi-pääsääntöisesti sillä yhdellä sallitulla kuitenkin vain.
Olihan jossain liikennesääntöjen tekstissä sanottu että jos on jo risteysalueella ja punainen vaihtuu silloin-saa läpi ajaa.
Tästä kyllä erittäin epämääräinen/-luotettava muistikuva vain.
Jokunen vuosi jo aikaa kun viimeksi olin pidempiaikaisissa töissä Helsingissä ja poliisin kanssa tekemisissä liikenteessä.
Oli silloin oikeesti kiire töihin,en enää muista yhtäkkiä mutta autossakin taisi olla jotain erikoista ettei sillä voinu just siihen viimeiseen valoon pysähtyä Sörnäisten Rantatiellä

Jokatapauksessa,huomasin viimehetkellä että Haapaniemenkadun risteyksessä odotti maija kääntymisvuoroaan sataman suuntaan ja minä vetelin punaisella yli.Peräänhän ne tottakai lähti vilkut päällä ja ajoin muina miehinä Katajanokalle asti kun ei siinä ollu sopivaa pysähdyspaikkaa ennen.Ihmetys oli suuri kun pääsin pelkällä suullisella puhuttelulla.Selittelin jotain autosta(mitä en enää muista)ja että jos en ole tietyllä minuutilla portin sisällä,en saa enää parkkipaikkaa.Ja kerroin ajaneeni tuoreella punaisella että ehtiihän siitä.Ja lupasin tulla bussilla seuraavana aamuna.Porvoosta siis.
Luulen että tämä viimeinen vetosi niin paljon heihin että meni nauruks koko homma ja toivottivat vain hyvää työpäivää

Oltiin silloin rakentamassa hotellia entisestä vankilasta joten onhan tuosta jo aikaa..
Tuossa jännä kuva vankilan katolta,kesällä auringonnousun aikaan.Silläkertaa aloitin päivän kiipeämällä ensin muurin yli takapihalle,siitä tikkaita ylös katolle.Oli kiire ehtiä sinne tasan klo 7 ratikkapysäkiltä niin tämä oikaisi huomattavasti kuin jos oisin kiertänyt pääportin kautta.Ja halusin ehkä sen valokuvankin.
Nauratti kyllä hiukan itseänikin-joskus joku oli yrittänyt paeta muurin yli niin minä yritin sisään muurin yli

[ylläpito on poistanut liitteen]