Kirjoittaja Aihe: huutonet  (Luettu 176977 kertaa)

Tammikuu 20, 2015, 11:35:43 ap
Vastaus #135

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Aika huonosti kauppa käy vmpk myyntipalstalla,

ei juuri kukaan kysele myytäviä mopon osia, >:(

toisin kuin huutonetissä, siellä sentään on vielä ostohalukkuuta . :)

Kyllä kai kaupat saa tälläkin myyntipalstalla syntymään? Kun jollekin tuotteelle on tarvetta ja ostajakuntaa, niin kyllä ne kaupat silloin syntyy. Itsestään se vaan on kiinni.
 Jos aikoo tehdä tosissaan sitä myyntiä, niin pitää miettiä meinaako toimia punaisen meren vai sinisen meren markkinoilla?

Jos on siellä punaisella merellä kauppiaana, niin pitää miettiä mikä niissä omissa kauppatavaroissa on se asia ja pointti mikä tekee niistä kiinnostavamman ja haluttavamman ostajalle kuin kilpailijoiden tavaroilla? Onko se hinta, laatu, toimitusnopeus, vai millä aikoo erottua edukseen? Sillä merellä on paljon kilpailua, ja siellä pitää todellakin olla jotain konkreettista millä sitten erottua siitä harmaasta massasta.
 Ostajan näkökulmasta katsottuna pitää erottua niillä positiivisilla asioilla.

Jos taas aikoo toimia siellä sinisellä merellä, niin siinä pitää luoda jotain mikä tekee omasta myyntitavasta ja tavaroista kiinnostavamman kuin kilpailijoiden vastaavat, eikä vain keskittyä tuijottamaan ja matkimaan niitä kilpailevia myyjiä.

Minä en ole mikään Sarasvuo, enkä edes rompemyyjäkään. Olen vain tämmönen joutilaiden tavaroiden myyjä, välillä jopa niiden lahjoittaja. Joskus myös niiden romppeiden satunnainen ostaja, jos on tarvetta. Joskus tulee tehtyä myös niitä hetken mielijohde kauppoja, mutta ne on sitten yleensä herättänyt sen ostamis mielenkiinnon jollain aivan erityisellä asialla?

Semmosta se on. Myös rompemyynti.   :)

Tammikuu 20, 2015, 11:47:48 ap
Vastaus #136

Petteri Heinonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei tuo Tuomon selitys nyt oikein vakuuta. Kyllä tänne tarvitaan Sarasvuo laittamaan vähän säpinää tuonne myyntiosastolle, eihän tästä muuten mitään tule. Hurmahenkeä tässä nyt tarvtaan, että saadaan raha liikkeelle ja bisnes kukoistamaan.

Laskekaa kirveenne ja käykää kaupoille !

Tammikuu 20, 2015, 12:26:46 ip
Vastaus #137

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Ei tuo Tuomon selitys nyt oikein vakuuta. Kyllä tänne tarvitaan Sarasvuo laittamaan vähän säpinää tuonne myyntiosastolle, eihän tästä muuten mitään tule. Hurmahenkeä tässä nyt tarvtaan, että saadaan raha liikkeelle ja bisnes kukoistamaan.

Sarasvuo olis kuule kirjoittanut tuostakin 20,000 euroa laskun. Ja Himanen 500,000 euron.
Tuomolta sai ihan ilmaiseksi. Oon tämmönen, pers aukisten Sarasvuo. :)

Tammikuu 20, 2015, 12:45:23 ip
Vastaus #138

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka

Kyllä tähän nyt joku roti pitää saada.
 Juuri kun olen sisäistänyt asian niin, että kirvestä kattelen huutonetistä.

"Hoiretahan asiaat niinkus Perämäellä perkule. Rikotahan hyvät osat kirvehellä, ni eiköhän ala huonokki liikkumahan."

Kyllä jämpti on näin ! Jos se vaan kaikille sopii...    anteex.

On täällä melkosen jääräpäistä porukkaa kun eivät meinaa edes kirvestä uskoa.   >:(
Vaan eipä se kirveellä heiluminen oo enää tätä päivää. Halkomakoneella saa paljon pienemmällä vaivalla, ja vähän isommatkin rojut restauroitua.
 Pitäisköhän tehdä juutuuppiin opetusvideota aiheesta?

Tammikuu 20, 2015, 14:01:32 ip
Vastaus #139

Kari Vähäkainu

• Vieras

"Hoiretahan asiaat niinkus Perämäellä perkule. Rikotahan hyvät osat kirvehellä, ni eiköhän ala huonokki liikkumahan."

On täällä melkosen jääräpäistä porukkaa kun eivät meinaa edes kirvestä uskoa.   >:(
Vaan eipä se kirveellä heiluminen oo enää tätä päivää. Halkomakoneella saa paljon pienemmällä vaivalla, ja vähän isommatkin rojut restauroitua.

Minulla on ollut ajatus että sitten kun kyllästyn tarpeeksi mopojen rassailuun niin kasaan valmiit mopot, projektit ja osat yhteen kekoon ja poltan ne. Tietysti kuvaten koko operaation ja sitten juutuupiin. Pääsee kertalaakilla kaikesta itselle tarpeettomasta eroon.

Tammikuu 20, 2015, 14:39:49 ip
Vastaus #140

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka

Minulla on ollut ajatus että sitten kun kyllästyn tarpeeksi mopojen rassailuun niin kasaan valmiit mopot, projektit ja osat yhteen kekoon ja poltan ne. Tietysti kuvaten koko operaation ja sitten juutuupiin. Pääsee kertalaakilla kaikesta itselle tarpeettomasta eroon.

Sillein pääsee helpoiten eroon siitä ettei tartte vääntää huutonetteihin mitään ilmotuksia eikä vastailla joutaviin kyselyihin. Tarjoon sitä, ota vaihossa tota... ja v...tut!

Mutta kun tossa on vaan se ongelma että ne poltetut paskat jää edelleen pihaan. Sitten ne poltetut kasat pitää kumminkin kuskata johonkin, ja siinä hommassahan vasta kourat sotkeentuukin, vaatteet ja kaikki. Joka paikka on siinä noessa, eukko vielä v...ttuilee kun se noki sotkee paikat, uudet matot meni pilalle ja kaikki. Hyi helevetti, vielä kun joku hakis pois ne poltetut rojut, niin ei tarttis itse enää kuskata niitä mihinkään.

Kyllä siitä kumminkin juutuuppi videon saa tehtyä. Hirven talja niskaan ja noitarumpu soimaan siinä tulen loimussa, tanssityttöjä ynnä muuta, esimerkiksi?
Elä pistä mitään älämölö ja hautakivenkaato musiikkia taustalle, ei semmosia juutuuppeja viitsi katella. Semmosia tylsästi tehtyjä juutuuppeja on jo nähty enempi kuin tarpeeks.  >:(
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 20, 2015, 14:42:03 ip kirjoittanut tuomo jylha »

Tammikuu 20, 2015, 15:29:43 ip
Vastaus #141

Pasi Salomäki

• Vieras
Kari, tässä siihen tapahtumaan soundtrack:

https://www.youtube.com/watch?v=YLIFX_dU1PE

Tammikuu 20, 2015, 15:47:43 ip
Vastaus #142

Kari Vähäkainu

• Vieras
Mutta kun tossa on vaan se ongelma että ne poltetut paskat jää edelleen pihaan. Sitten ne poltetut kasat pitää kumminkin kuskata johonkin, ja siinä hommassahan vasta kourat sotkeentuukin, vaatteet ja kaikki. Joka paikka on siinä noessa, eukko vielä v...ttuilee kun se noki sotkee paikat, uudet matot meni pilalle ja kaikki. Hyi helevetti, vielä kun joku hakis pois ne poltetut rojut, niin ei tarttis itse enää kuskata niitä mihinkään.

Nou hätä, reilun kilsan päässä on laani mihin kerätään prässiin menevät autot ym metalliromut, kyllä ne ilmaiseksi näin läheltä hakee ohikulkiessaan. Vanha tuttu firmassa töissä, hän hoitaa noudon.

En minä nyt ihan heti ole kasaa polttamassa mutta sitten kun ei harrastus enää huvita tai kunto heikentynyt ettei voi harrastaa. Sama kumpi osuu ensin niin tärkeintä että koko höskästä pääsee eroon mahdollisimman nopeasti ja tehokkaasti jotta voi nopeasti unohtaa edes harrastaneensa mopoja. Poikaa ei vanhat mopot kiinnosta yhtään joten miksi niitä hänen riesakseen säilömäänkään?

Tammikuu 20, 2015, 16:14:09 ip
Vastaus #143

Hannu Kylli

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsennumero 2573
En minä nyt ihan heti ole kasaa polttamassa mutta sitten kun ei harrastus enää huvita tai kunto heikentynyt ettei voi harrastaa.
Älä ny heti perumaan, nopijana reakoijana minä jo lastasin lavetille muovipyllytunkan ja meinasin lähteä tuomaan sytöiksi nuotioosi.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Tammikuu 20, 2015, 17:24:17 ip
Vastaus #144

Kari Vähäkainu

• Vieras
En minä nyt ihan heti ole kasaa polttamassa mutta sitten kun ei harrastus enää huvita tai kunto heikentynyt ettei voi harrastaa.
Älä ny heti perumaan, nopijana reakoijana minä jo lastasin lavetille muovipyllytunkan ja meinasin lähteä tuomaan sytöiksi nuotioosi.

Sori Hannu, en harrasta pappiksia. Täytyy myöntää että sulla on kyllä yllättävän nopeat refleksit.

Enhän minä sitäpaitsi mitään ole perunutkaan enkä edes lykännyt, lopetan harrastuksen kertalaakista just silloin kun siltä tuntuu. Mulla ei ole tietoa milloin siltä tuntuu, voi tapahtua huomenna tai ensviikolla tai enskuussa tai ensvuonna tai ensvuosikymmenenä tai... Aika näyttää.

Tammikuu 20, 2015, 17:58:57 ip
Vastaus #145

Petteri Heinonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Se on monesti myöhäistä toimia enää siinä vaiheessa kun siltä alkaa tuntumaan. Parempi ennakoida. Mopot kokkoon ensi pääsiäisenä, tai viimeistään juhannuksena, niin ei jää lapsille, lastenlapsille, eikä lastenlastenlapsille turhia murheita ja huolia niitten romujen suhteen. Kunta tai kaupunki kyllä siivoaa palopaikan, siitäkään on turha huolehtia.

Tammikuu 20, 2015, 19:07:33 ip
Vastaus #146

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Nikkasen ehotukset ei sytytä. >:(

Se meijjän kesäpalatsin peräpelto ja takaniittykii kun on luomuhorsmalle pyhitetty, nii sinne että kyllä mittään rovioeta ala kassaelemmaan.
Ja töhnyä tien vuan senverran että just niukin naukin ommiin tarpeisiin riittää. Oesko muuten kellään laenata muutamia niitä semmosia häkissä olevia 1000 litran muovisäeliöetä ? En viittis niitä ennee ennen mualimanloppuva omaks ostoo.

Ja Jokisen Antille tiijoksi, niin janotti tuossa viikonloppuna, että epähuomiossa kurasin sen Ruskannii kitusiin. Mutta oekein tykkäsin, kiitoksia vuan kovasti.  ;D
-pena-

Tammikuu 20, 2015, 19:22:27 ip
Vastaus #147

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
 Pitäiskö sitä töhnyä nyt laittaa kumminkin ihan varulta käymään? Laitetaan edes muutamat 200 litran jässikät käymään? Kerkee käymään kunnolla eikä paska lennä niin juoksevasti. Muuten joutuu hommaamaan monta baja majaa. Sitten kun ne virvokkeet on valmiita niin pidetään kokoontumisajot. Kuksat mukaan.

Erilaiset rompepäivät? Potkitaan kiljupöhnässä niitä renkaita ja rojulaatikoita, että mitkä rojut siihen nuotioon tyrkätään, vai tyrkätäänkö suosiolla kaikki?

Tammikuu 20, 2015, 19:58:41 ip
Vastaus #148

Petteri Heinonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos kanttorikin on tulossa paikalle, niin eiköhän ole parempi että pysytellään ihan vaan ehtoollisviineissä. Jokisella varmaan sen verran suhteitakin että saa kirkon kautta halvalla tilattua sitä. Ei tarttis rankin kanssa ruveta sotkemaan.

Tammikuu 20, 2015, 20:17:23 ip
Vastaus #149

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Jos kanttorikin on tulossa paikalle, niin eiköhän ole parempi että pysytellään ihan vaan ehtoollisviineissä. Jokisella varmaan sen verran suhteitakin että saa kirkon kautta halvalla tilattua sitä. Ei tarttis rankin kanssa ruveta sotkemaan.

Kirkollisviini on helevetin pahaa eikä oo rosentteja juuri ollenkaan. Siitä ei tuu kun paha mieli. Ei kannata pilata hienoa juhlaa huonoilla tarjoomisilla.
 Töhny kuuluu erottamattomana osana kaikkiin kunnon juhliin. Oon kuullut vahvistamatonta tietoa että sitä tarjotaan ens kerralla myös linnanjuhlissa? Ruottalaisetkin on kuulema kysellyt reseptiä kun ne ristiäisetkin on tulossa.

Että alkaa nyt vaan suosiolla keräämään kaikki rojut mitkä on ollut enempi kuin viikon myynnissä. Joutavat suoraan roviolle.  >:(
 Mahtuupahan ens vuonna rompepäiville enempi niitä töhnykupin myyjiä.