Itsellänikin on Huutonettiin kahdet tunnukset ja vielä ihan "laillisesti" ja niin, että ylläpitokin sen tietää, kun kahden tunnuksen tunnistautuminen yksillä pankkitunnuksilla ei onnistunut, muuten kuin pyytämällä ylläpitoa muutamaan toinen manuaalisesti. Nimittäin omat ja firman.
Yrityksen tunnukset on melkein turhat. Kesän seonkiaikaan ei kannata hukata aikaa huutonettiin, kun siellä ei saa myytyä uutta ja ehjää tavaraa, josta pitäisi saada kymppejä tai jopa satasia. Talviakaan tulee aina kokeiltua ja huonoksi todettua. Ennen joulua meni muutama ovh:lta 199 e kypärä hintaan 59 e/kpl, olisiko mennyt joululahjoiksi. Meni jo hurjasti alle tukkuhinnan, vaikka olivat paljousalennuksella ostetusta isommasta erästä, mutta kun olivat viimeisiä kappaleita ja varmaan 5 vuotta pölyntyneet hyllyssä. Ei ne varastossa seistessään mitään tuota, niin että jossain vaiheessa on parempi laittaa pitkään myymättä olevat tavarat vaikka tappiolla kiertoon. Normaalihintaisia tuotteita on turha kaupata Huutiksessa. Esim. 79 e hintaisia Pappiksen tarvikekampiakseleita menee kyllä nettikaupasta ja myymälästä, mutta ei huutonetista. Sellaisesta joku tarjosi 20 e. En tiedä oliko se huumoria, vai oliko tarkoitus vinoilla kallista hinnasta, mutta ainakaan kukaan ei voi olla tosissaan jos tarjoaa 1/4 pyynnistä.
Muutaman vuoden tauon jälkeen on tullut kaupattua kotinurkkiin kerääntyneitä kaytettyjä tavaroita omilla tunnuksilla. Yhtä sun toista menee, mutta ne on pakko myydä halvalla. Ihan toimiva myyntipaikka, jos tavoite on nimenomaan päästä romuista eroon, eikä saada niistä huippuhintaa. Vähänkin vanhemmista mopon osista on niin kova kysyntä, että 2-laadun osatkin kelpaa, jos ne myy puoli-ilmaiseksi. Tuskin kukaan täyttä roskaa ostaa, mutta tarkoitan kunnostusta vaativia osia tai sellaisia, jotka toimii paremman puutteessa esim. kuluneessa käyttömopossa. Toisaalta hyväkuntoisestakaan osasta ei saa hyvää hintaa.
Mitä tulee noihin pimeetä kauppaa tekeviin jobbareihin, pitäisi varmaan yhtyä kuoroon haukkumaan niitä, kun itse teen varaosakauppaa virallisesti ja maksan sitä ilosta joka kuukausi valtiolle monta tonnia ALV:ia, muttä tästä huolimatta olen sitä mieltä, että heistä on hyötyä, kun laittavat ihmisten nurkissa maanneita osia kiertoon, niin että tavarat ja tarvitsijat kohtaavat. Ajatellaan vaikka, että joku saa sukulaiselta perinnöksi muutaman kuution mopon osia, eikä itse tajua yhtään, mihin ne sopivat ja mitä niistä voi pyytää. Kumpi on parempi, että ne menevät romun keräykseen, vai se, että joku pelastaa ne ja laittaa julkisesti yksitellen myyntiin? Itse olen ainakin sitä mieltä, että kaikista vaihtoehdoista huonoin on se, jos ehjiä tavaroita menee hukkaan.