Tuunari taetaa ja tekköö, insjnööri ja Di taetaa tietee vuan ei ossoo tehä.
Minä ite kun oun semmonen välliinputtooja, nii en taeja enkä tiijä. 
Mites se menikään...
Miks firmassa on toimitusjohtaja, no kun jonkun täytyy johtaa toimintaa.
Miks firmassa on talousjohtaja, no siks kun jonkun täytyy johtaa talouspuolta.
Miks firmassa on myyntijohtaja, no siks kun jonkun täytyy johtaa myyntiä.
Miks firmassa on myyntimiehiä, no siks, kun jonkuntäytyy myydä firman tuotteita.
Miks firmassa on suunnittelijoita, no siks kun jonkun täytyy suunnitella myyjien myymät tavarat.
Miks firmassa on tuotantoväkeä, no siks kun jonkun täytyy valmistaa suunnitellut ja myydyt tuotteet.
Miks firmassa on insinöörejä, no siks kun muissakin firmoissa on.
Eipä noihin suunnitteluhommiin mitään inssin titteliä tarvita,
kyllä sitä paljon on saatu keksittyä kautta aikain ilman sen ummempia korkeampia koulututkintoja.
Ei mulla mitään inssejä vastaan ole, ei todellakaan, mutta eipä pahemmin niitten puolestakaan, että sillai.
Eniten noissa huolettaa se, että osataan kyllä teoriat ja kaavat suht hyvin,
mutta se käytännön tekemisen taito onkin sitten asia erikseen, tosin ainahan poikkeuksiakin löytyy.
Eihän tuo tekemisen osaamattomuus tietty henkilön itsensä syy ole, ainakaan kokonaan, koulutuksessaki on vikaa.
Nykysellään liikaa painotetaan ja opetetaan luottamaan siihen, mitä "putkelta näkyy".
Esim firman tuotteet on vaan numeroita, eikä henkilöllä tajuakaan, minkälaisesta osasta kyse.
Ennen suunnittelijahallitsi kokonaisuuden, nyt jokaiselle ienellekkin osa-alueelle on oma inssinsä, kukaan ei hallitse kokonaisuutta.
Itteeni huolestuttaa tää nykymeno, mtta mitäs siitä, se on nykyaikaa a minä tällanen tavan pitkänlinjan läpikäyny.