Kirjoittaja Aihe: Niin minä taas mieleni pahoitin.  (Luettu 28783 kertaa)

Joulukuu 08, 2014, 22:02:43 ip
Vastaus #30

Antti Jokinen

• Vieras

Moniko täällä kirjoittelevista, joka on kokenut vääryyttä tai tuntenut tulleensa kaltoi kohdelluks on oikeesti
"noussut värintekijää vastaan" ja jos ei muu ole auttanut, niin käynyt "vetämässä turpiin" ja jaellut opetusta "kumipuun oksalla".
Taitaa kuitenkin olla, että enemmänkin kiukuspäissään on jurnutettu "nurkan takana pimeessä".

Se on helppoa uhota.

Yhden tapauksen muistan:
Musiikkikoulun rehtorina (1991-1995) toimiessani paljastui, että kitaransoiton tuntiopettaja ei saanut hänelle kuuluvaa kesälomakorvausta. Palkanlaskija väitti sen jo sisältyvän tuntitaksaan. Näinhän ei tietenkään ollut, joten neuvoin kitaransoiton opettajaa tekemään rikosilmoituksen.
Lopputulos:
Kitaransoiton opettaja sai hänelle lain mukaan kuuluvat korvaukset ja minä potkut rehtorin virasta. Olin kuulemma liian kallis.

Joulukuu 08, 2014, 23:25:30 ip
Vastaus #31

Kari Vähäkainu

• Vieras
Tässä yksi selitys ilkivallalle (netistä löydetty):

Kuvassa näkyvä kaksikko särki ikkunoita eilen järjestetyssä itsenäisyyspäivän mielenosoituksessa. Poliisi ei tehnyt mitään estääkseen tihutyötä, vaikka poliisi resurssit olivat ylimitoitetut.

Kuka tämän kaksikon organisoi ja paljonko ikkunoiden rikkomisista maksettiin?

Lopulta kuvassa näkyvä kaksikko sekä muutamat muut anarkistit poistuivat valmiin pakotien kautta unioninkatu 22 rakennuksessa sijainneelle sisäpihalle. Jonka jälkeen mellakkapoliisit estivät muiden mielenosoittajien pakotien, eivätkä lähteneet yhdenkään ilkivallan tekijän perään.

Kyseinen ovi toimii magneettisella lukolla ja kysymys kuuluu, kuka avasi oven, vai oliko anarkisteilla jopa pako avain?

Tällä kuitenkin leimattiin lopulta median toimesta koko mielenosoitus anarkistien tuhotyöksi, vaikka eilisessä mielenosoituksessa mukana olleet aktivistit irtisanoutuivat anarkistisesta toiminnasta.

Eliitti siis kaappasi jälleen alunperin rauhanomaisne mielenosoituksen muutaman soluttajan avulla ja sai näin koko mielenosoituksen motitettua Helsingin unioninkadulle, jonne mellakkapoliisit tekivät saartorenkaan. Jopa aktivistien kännykkäliikenne oli blokattu keskenään, jotta yhteydenpito saartorenkaan sisälle oli vaikeutettu.

Joulukuu 09, 2014, 01:12:12 ap
Vastaus #32

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Noita mahtaa netistä löytyä vaikka kuinka ja paljon, meinaan salaliittoteorioita, eikä siinä mittään..... Yks vika niissä vaan on, ovat pelkkiä teorioita, vailla sen kummempaa totuuspohjaa.

Tosiasiassa siellä oli melko hajanainen sekopäälauma riehumassa, vailla sen kummempaa päämäärää tai jaloa tarkoitusta, senkus pääsiväit keskaripöhnässä särkemään paikkoja, ikäänkuin "oikeutetusti", samalla höpisten jotain luokkaeromantraa josta eivät itse ymmärä hölkkäsen pöläystä..., Ei niitten vandaalien hommasta järkeä kannata hakea, kun ei siinä sitä ole.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 09, 2014, 16:21:18 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Joulukuu 09, 2014, 10:19:55 ap
Vastaus #33

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
 Mitä sillä haetaan, ja yleensäkään kuvitellaan edes saavuttavansa että särjettään kauppiaiden ikkunoita, hajoitetaan pysäköityjen autojen peilejä, tuherretaan spraymaalilla rakennusten seinän ja heitellään työtään tekeviä poliiseja pulloilla?

Kaiken tuon sotkun ja särkemisen maksajia olemme ainoastaan me veronmaksajat, vakuutusmaksujen maksajat, näiden särjettyjen autojen ja kauppojen omistajat.  Jos on sitä mieltä että tämän maan varallisuus ja rahat on jakaantunut epä oikeuden mukaisesti, niin sitä varallisuutta on nyt sitten n. 100,000 euroa jälleen vähempi käytössä, kun se menee nyt noiden sotkujen siivoomiseen. Tämän rahan olis voinut käyttää johonkin muuhunkin, esim. lastensairaalaan tai ennalta ehkäisevään nuorisotyöhön. Mutta kun ei, nyt sillä sitten siivotaan näiden maailman parantajien sotkuja. Tätä siivous ja korjaus rahaa kun ei tipu yhteiskunnan kassaan taivaasta, eikä valtionvarain ministeriössä ole rahasampoa millä sitä väännetään. ME, kerrytämme sitä rahaa sinne, ja ME joudumme maksamaan nuo sotkut. Siis ihan oikeasti veroeurojen ja vakuutusmaksujen muodossa, eikä mitenkään muuten sitä rahaa todellakaan sinne kerry. Ja silloin kun kassassa on rahaa vähän käytössä, niin se on myös jostain pois? Eli otetaan se raha nyt sitten mistä pois ja mistä säästetään lisää?

Jos joku onnistuu minulle kertomaan järkevän ja perustellun syyn että kuinka tuollaisella toiminnalla, eli riehumalla, särkemällä, spraymaalilla ja sotkemalla saadaan muutettua tätä yhteiskuntaa paremmaksi, niin voisin edes jotenkin koittaa ymmärtää tuota touhua. Minä en keksi enkä löydä syytä.

Minun tietämyksen mukaan tämä suomi on kumminkin yksi maailman hyvin voivimmista ja tasa-arvoisimmista maista jossa on pyritty järjestämään kaikille kohtuullisen hyvät oltavat? Jos täällä on joutunut täysin katuojaan ja pudonnut kokonaan yhteiskunnan kelkasta, niin kyllä syytä voi etsiä lähinnä peilistä. Täällä ei kukaan kuole nälkään eikä ketään todellakaan heitetä sinne katuojaan, ja terveydenhuolto toimii ihan kaikille. Kyllä se on just näin että jos tuohon tilanteeseen on joutunut niin pitää kysyä itseltään että miksi on joutunut siihen tilanteeseen?
 Ja jos ja mikäli on joutunut tästä yhteiskunnasta täysin pihalle, pudonnut sinne katuojaan ja on syrjääntynyt, niin kuinka tämä epäkohta ja eriarvoisuus korjaantuu sillä tavoin että tuhotaan toisten ihmisten omaisuutta, särjetään paikkoja ja hyökätään virkaa toimittavien poliiseiden kimppuun pulloilla?

Nämä anarkistit voisivat jopa käyttää sitä kallisarvoista aikaansa pienen hetken siihen että ottaisivat aatteen palossaan nyt oikeasti selvää että miten hyvin ja hienosti meillä pohjoismaissa asiat on, ennenkuin alkavat riehumalla ja särkemällä hoitamaan tämän yhteiskunnan ongelmia ja epäkohtia.
 Tosiasiassa jos nyt jätetään ne utopiat sikseen ja katsotaan tätä ympärillämme olevaa reaalimaailmaa ihan silmiin niin parempia ja toimivampia yhteiskuntia tuskin maailmasta edes löytyy, mutta niitä paljon huonompia vaihtoehtoja löytyy todellakin senkin edestä.

Joulukuu 09, 2014, 14:08:12 ip
Vastaus #34

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
 Ei ka tämä maailma nyt ihan silleinkään pyöri että jos minua vituttaa joku epäkohta tässä maailmassa niin sitä saa käydä anarkismin nimissä repimässä vaikka naapurin autosta peilit irti ja vetästä spraymaalilla töherryksen seinään? Levittelisin käsiä sen yleishyödyllisen urakan päälle ja sanoisin että tämähän on kuule vain ihan sinun itsesikin parhaaksi tehty. Sitten vois naapuristakin tulla mielensäpahoittaja, mutta oppisipahan ainakin kuinka rakennetaan yhdessä parempaa ja vapaampaa maailmaa. Jos se soittais poliisit niin silloin sen saa hyvillä mielin haukkua fasistiksi ja suomen poliisivaltioksi? Ja kyllähän vakuutuksesta voi hakea korvausta jos se mielenilmaisu nyt muka aiheutti jotakin mielipahaa. Eikö?

Sais sillä ainakin jonkinlaista huomiota.  Mutta mitäpä sitä ei tekisi se eteen että saadaan parempi maailma. Ja luonnollisesti tämä uroteko kuuluisi suorittaa nimenomaan itsenäisyyspäivänä. :)
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 09, 2014, 14:10:08 ip kirjoittanut tuomo jylha »

Joulukuu 09, 2014, 16:30:51 ip
Vastaus #35

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Parista paikkoja rikkoneesta kaverista oli oikkeen hyvät kasvokuvat FB,n palstoilla, heille on ainakin tullut muutos elämään itsenäisyyspäivän "performanssilla" haetun "medianäkyvyyden" ansiosta.......

Tuskin uskaltavat vähään aikaan ulos nokkaansa pistää    :P

Olen edelleen sitä mieltä että kyseessä ovat vain julkisuudenkipeät, toimettomat ja kateelliset kusipäät, eikä mitään muuta.

Ei toisten, tai julkisen omaisuuden rikkomisella mitään hyvää saa aikaan, rikkojien  oma agendakin ( jos sitä nyt onkaan ? ) peittyy tehtyjen rikoksien alle mediassa.
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Joulukuu 09, 2014, 17:00:22 ip
Vastaus #36

Juha Huttunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onkohan monikin noista mellakoitsijoista ylpeä tekemisistään esim 20 vuoden jälkeen? Uskoisin, että tuskin yksikään kehtaa kertoa esim lapsilleen toimistaan.

Joulukuu 09, 2014, 17:39:48 ip
Vastaus #37

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Meillä Vaasassa jäi kiinni autoja naarmuttama 30V mies, syynä oli tyytymättömyys omaan taloudelliseen tilanteeseen. Vahinkojen arvo n. 500 000 euroa, ikinä ei maksa ja kohta korot kolkuttelee miljoonaa, maksimi rangaistus on vuosi josta istutaan puolet. Siis ei ikinä töihin koska vouti veis, saatiin kiva vesseli elätiksi ja kaskomaksut nousee.

Joulukuu 10, 2014, 12:20:28 ip
Vastaus #38

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Anarkismi ja esivallan vastustus leviää nopeasti: huolestuttavan iso osa suomalaisista vaikuttaa kannattavan oman käden oikeutta itsenäisyyspäivän mekastajien rankaisemisessa.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Joulukuu 10, 2014, 13:18:11 ip
Vastaus #39

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Anarkismi ja esivallan vastustus leviää nopeasti: huolestuttavan iso osa suomalaisista vaikuttaa kannattavan oman käden oikeutta itsenäisyyspäivän mekastajien rankaisemisessa.

Kysehän on lähinnä opetusluontoisesta toiminnasta: Anarkisti saa mitä tilaa.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Joulukuu 10, 2014, 13:30:32 ip
Vastaus #40

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

On siinä motiivina mikä tahansa, niin kyllä se toteutuessaan kuulostaa siltä, että lait sekä yhteiskuntajärjestys sivuutetaan ja otetaan tilalle väkivaltainen vahvimman oikeuteen perustuva mielivalta. Ja se ei ole minusta semmoinen juttu jota Suomen maahan pitäisi ollenkaan lisää tuoda.

Joulukuu 10, 2014, 14:01:30 ip
Vastaus #41

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Kyllä se on just niin että jos minä tavoitan semmosen takkutukka anarkistin särkemästä minun ikkunoita, autoja, yms. omaisuutta, tai töhrimästä seiniä, niin aivan varmasti otan oman käden oikeudet käyttöön. Silloin vien anarkistin samantien nurkan taakse, ja suoritamme kehityskeskustelun niin ettei ole silminnäkijöitä. Eikä sillä luennolla ja kehityskeskustelussa tarvita poliiseja. Aiheutuneita vahinkoja ei peri intritium justitia vaan ihan muu perintätoimisto.
 Saattaa tämäkin olla jonkinlaista anarkismia, mutta olen aivan varma että sama ei toistumaan kyseisen tuhoajan tapauksessa enää minun kohdalle? Todennäköisesti tuon luennon aihealueen muistaneena tämä anarkisti miettii kahteen kertaan ennenkuin menisi seuraavaan kohteeseen toteuttamaan niitä kyseenalaisia "yhteiskunnan parannuskeinoja"? Siellä kun saattaa kohdata vielä paljon pahapäisempään luennoitsijaan?
 Minä näkisin oman toimintani lähinnä sellaisena käytännön läheisenä oppituntina: saako toisen, ja täysin syyttömän ihmisen omaisuutta mennä tuhoamaan tai särkemään jonkun huligaaniryhmän yhteiskunnallisen idealismin nimissä?

Toivottavasti ensi vuonna löytyy sen verran valveutuneita kansalaisia jotka pitävät vapaehtoisesti järjestystä yllä kaduilla kun tämä fiksumpi ja sivistyneempi kansanosa juhlii suomen itsenäisyyttä ja kunnioittaa sotiemme veteraaneja, eli kaikkia niitä jotka ovat olleet rakentamassa tätä hienoa yhteistä hyvinvointi yhteiskuntaamme. Pelkkä läsnäolo todennäköisesti riittää rauhoittamaan tilanteen.
 Viranomaisten kädet kun on nykyään ---VALITETTAVASTI--- aivan liian sidotut näiden järjettömien riehujien kanssa.
 Olen jopa yhtä valmis tukemaan sitä järjestäytynyttä mutta oma-aloitteista järjestyksenpito toimintaa myös rahallisestikin. Aivan kuten tuen näitäkin, minun hyvin suuresti kunnioittamia sotaveteraaneja.
 Minun silmissä tuo riehuminen ja särkeminen nimenomaan juuri itsenäisyyspäivänä on ollut niin vastenmielistä ja niin kuvottavaa toimintaa kun vain voi edes olla näitä meidän veteraanejamme ja itsenäisyytemme puolustajia kohtaan.

Tämä on semmoinen minun henkilökohtainen näkemys ja toimintamalli aiheesta kuinka kunnioitetaan toisen ihmisen omaisuutta, kunnioitetaan sotiemme veteraaneja, vietetään rauhallisesti suomen itsenäisyyspäivää. Ilman tuota täysin järjetöntä huliganismia.

Joulukuu 10, 2014, 14:04:42 ip
Vastaus #42

Antti Jokinen

• Vieras

Tai sitten paluusta pakana-aikaan:

§ 196. Jos joku puhkaisee vapaan miehen silmän, niin puhkaistakoon hänen silmänsä.
§ 200. Jos joku lyö vertaiseltaan mieheltä hampaan, niin lyötäköön häneltä hammas. (Hammurabin lakikirjasta)

Joulukuu 10, 2014, 14:26:57 ip
Vastaus #43

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit

On siinä motiivina mikä tahansa, niin kyllä se toteutuessaan kuulostaa siltä, että lait sekä yhteiskuntajärjestys sivuutetaan ja otetaan tilalle väkivaltainen vahvimman oikeuteen perustuva mielivalta. Ja se ei ole minusta semmoinen juttu jota Suomen maahan pitäisi ollenkaan lisää tuoda.

Nojuu, vastaukseni sisälsi sarkasmia. Mutta juuri tuota lihavoimaani asiaahan anarkistit hakevat. Itse toimivat juuri noin ja pillittävät jos tuhma poliisisetä ottaa kiinni ja kyselee vaikeita (EDIT: Vaikka anarkiassahan kuka vain voisi ottaa toisen kiinni ja kysellä vaikeita. Tai pamputtaa. Tai pakottaa pesulle. Ja se olisi ihan OK koska kerta kaikki saa duunaa niinku mitä haluu.).

Minunkin mielestä säännöt ja lait ovat hyviä olemassa kuten myös esivalta. Kun kerran en ole aggressiivinen ja olen asiaani huono nyrkein puolustamaan.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 10, 2014, 15:00:36 ip kirjoittanut Kari Sillanpää »
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Joulukuu 10, 2014, 15:04:51 ip
Vastaus #44

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Nojuu, vastaukseni sisälsi sarkasmia. Mutta juuri tuota lihavoimaani asiaahan anarkistit hakevat. Itse toimivat juuri noin ja pillittävät jos tuhma poliisisetä ottaa kiinni ja kyselee vaikeita.

Myönnän että minun vastaus sisälsi hivenen piikittelevää viisastelua.

Mutta kyllä minä sen kanssa sinänsä ihan vakavissani olin. Se, että joku tekee vääryyttä ei oikeuta muita tekemään vääryyttä. Ja ihan jo ajatuksen loogisuuden kannaltakaan anarkismin vastustajan ei pitäisi turvautua oman käden oikeuteen. Jos väittää vastustavansa väkivaltaa sekä mielivaltaa niin lynkkausjoukossa mukana ollessaan toimii vastoin omia moraalisia periaatteitaan.

muokkausta vielä:
Jos tosiaan haluaa itsenäisyyttä ja itsenäisyyspäivän rauhaa arvostaa, niin kyllä minusta ennen kaikkea pitäisi välttää veritekoja itsenäisyyspäivän jälkimainingeissa. Oikeusjärjestelmä on yksi niistä asioista, joiden vuoksi itsenäisyys kovalla hinnalla läpi aikoinaan ajettiinkin.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 10, 2014, 15:25:06 ip kirjoittanut Martti Korhonen »