Kirjoittaja Aihe: itse tehty moottoripyörä  (Luettu 19762 kertaa)

Marraskuu 23, 2014, 11:25:58 ap
Luettu 19762 kertaa

juha p salonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Marraskuu 23, 2014, 11:35:19 ap
Vastaus #1

Harri Kauranen

• Vieras
Käyntiääni on kyllä ihan just.

Marraskuu 23, 2014, 12:09:40 ip
Vastaus #2

Kalevi Sundqvist

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen Nro: 3603
Moro Kuntit

Jotkut tekee vain mitä osaa.

Jotkut toiset sitten taas mitä tahtoo...

Huima peli!

Kallu
email: kalevi.sundqvist@gmail.com

Marraskuu 23, 2014, 12:15:02 ip
Vastaus #3

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Käyntiääni on kyllä ihan just.
On muuten hyvä saundi,kuin kalastajaveneessä  :)
Ja kun on matalat kierrokset,ei venttiilikoneistokaan kulu niin nopeasti ;)

Hienoa työtä muutenkin.Jos näin oikein,olikohan vetokehä takapyörään tehty fillarin vanteesta?
Niinhän minäkin tein omaan trikeen protoilua varten.Hihna vain liian kapea vielä joten luistaa ylämäessä..

[ylläpito on poistanut liitteen]

Marraskuu 23, 2014, 12:20:02 ip
Vastaus #4

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Moro Kuntit

Jotkut tekee vain mitä osaa.

Jotkut toiset sitten taas mitä tahtoo...

Kallu

Toihan oli ennen mun mottoni.Nykyään vois loppuosa olla; minä teen mitä jaksan  ;)
Eli jonkinasteista laiskottumista havaittavissa aika-ajoin..

Marraskuu 23, 2014, 17:03:21 ip
Vastaus #5

Pekka Lankinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
JawaCZ 175 type 450
"Jawa, maailman paskin 2-tahtinen", sanoi Hakalan Reiska.

Marraskuu 23, 2014, 17:17:32 ip
Vastaus #6

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Ja "samaan aikaan" Suomessa: WSA test start 20.4.2014 juupajoki Finland

Kaveri on niin kuumeissaan että housut meinaa pudota eikä malta ees pientä bensapulloo siihen värkätä testin ajaksi.Tuutu tilanne  ;)
Suorastaan ihme onkin ettei jo telonu nilkkaansa ja kompastunu housuihinsa.

Ihan oikeet lötinät tuossakin on putkissa ja aika makee tuo hevosenkenkämagneetto.

Marraskuu 23, 2014, 17:32:45 ip
Vastaus #7

Pekka Lankinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ja täällä seuraa jatkoa: http://www.amdchampionship.com/

"While Krugger was working with state-of-the-art technology, Finland's Veikko Sikiö, took a completely different approach with his second placed bike, built almost entirely from scratch. Using casting techniques in his workshop he created the 800cc V-twin motor, carbs and many other parts for his build. "
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 23, 2014, 17:34:30 ip kirjoittanut Pekka Lankinen »
JawaCZ 175 type 450

Marraskuu 23, 2014, 17:49:41 ip
Vastaus #8

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Ja täällä seuraa jatkoa: http://www.amdchampionship.com/

Katos vaan,,lohkotkin ite valettu ja pokaalikin tuli kilvasta ! Aika velho tuo kaveri O__O
Näky olevan ketjulla toisioveto vaikka ensin luulin remmiksi..

Marraskuu 23, 2014, 20:45:37 ip
Vastaus #9

Timo Vähäkuopus

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Saapiko suomessa mitenkään omatekemää moottoripyörää rekisteriin ? Olisi hienoa tehdä joku board tracker replica.

Marraskuu 23, 2014, 21:06:24 ip
Vastaus #10

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Saapiko suomessa mitenkään omatekemää moottoripyörää rekisteriin ? Olisi hienoa tehdä joku board tracker replica.
Kyllä nyt mitenkään saa,mutta voi olla vaikea ja raskas prosessi..
Aikoinaan rakensin autotrailerin hydraulisilla jarruilla ja pelottelivat VTT:n tyyppihyväksynnällä ja vaatimuksenmukaisuustodistuksella koska vastaavaa mallia ei ollut aiemmin rekisteröity.Lopulta niistä paperihommista ei tullut mitään ja se hyväksyttiin pienen taistelun jälkeen.ns. suhteilla tuli leima paperiin.
Prätkän rekisteröinti on helppo selviittää ja kysyä konttorilta.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 23, 2014, 21:07:59 ip kirjoittanut Hannu Hartikainen »

Marraskuu 23, 2014, 22:19:16 ip
Vastaus #11

Pekka Lankinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hehhee  ;D "Prätkän rekisteröinti on helppo selviittää ja kysyä konttorilta."

Oikeesti ei oo mikään helppo rasti tuon selvittäminen, konttorin vastauksia on varmasti niin monta, kuin on miestäkin. Ihan yksinkertaisissakin asioissa. Jostain aviisista olen kyllä lukenut, että tuo "WSA" olis tulevaisuudessa tarkoitus kilvittää. Miten, niin se onkin varmasti mielenkiintoinen juttu...
JawaCZ 175 type 450

Marraskuu 24, 2014, 09:50:00 ap
Vastaus #12

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Konttorilla varmasti selviää se tekninen puoli ja sen tarkastaminen ja toimivuus,jarrulaskelmat on teetettävä muualla mutta siihenkin hommaan löytyy firmoja.
Trafin kanssa sitten voipi olla vaikeampaa jos sen pyörän tekee kokonaan tai lähes kokonaan itse eli kantapyörää ei ole olemassa,autoverohan siitä paukahtaa ja sehän lasketaan uuden vastaavan hinnasta.
Jos on se kantapyörä ja muutoksia tulee vähemmän kuin 50 %:a niin siinä tapauksessa asiointi konttorilla riittää,jos esim. muutokseen tulee jousitetusta jäykkäperään niin vaaditaan ns. jarrulaskelma.Muutoksia koskeva prosenttitaulukko löytyy netistä.
Konttoreilta löytyy katsastusmiehiä jotka ovat perehtyneet näihin muutoskatsatuksiin ja heiltähän sitä tietoa voi ja pitääkin kysellä ennen projektin alkua ettei tee jotain mikä ei ole säädöksien mukaista,esim. valomääräykset ovat yksiselitteiset,ei ihan joka konttorilla ole ko. tietopankkia mutta kyselemällä sekin selviää.
Uskoisin että tämä Juupajoen pyörä on tehty näyttely taideteokseksi eikä ole edes yritetty katsastaa,tämä on mutu tietoa.
Itselläni on sellainen lievä muutosprojekti parhaillaan menossa ja suht helposti siihen tarvittavan tiedon olen saanut,ei sitä kukaan ole tyrkyttänyt eli itse se tieto on haettava,ei nämä muutokset mikään uusi juttu ole eli tietoa on kyllä saatavana.
Tällainen muutosprojekti on siitä mielenkiintoinen verrattuna vanhan pyörän entisöintiin että tässä saa lähes mielin määrin toteuttaa itseään tietysti pykälien puitteissa kun taas entisöinnissä on tarkasti tehtävä kuten se on ennenkin ollut.Tällainen projekti ihan vaan vaihtelun vuoksi tällä kertaa.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Marraskuu 24, 2014, 12:30:23 ip
Vastaus #13

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
...
Itselläni on sellainen lievä muutosprojekti parhaillaan menossa ja suht helposti siihen tarvittavan tiedon olen saanut,ei sitä kukaan ole tyrkyttänyt eli itse se tieto on haettava,ei nämä muutokset mikään uusi juttu ole eli tietoa on kyllä saatavana.
...

Ja rekisteröinti riippuu ihan katsastusmiehestä, mitä kaikkea sattuu milloinkin vaatimaan. Minun valmiiksi entisöidyn ja MR-katsastetun vm.1950 Jawan rekisteröinti ei onnistunut ensimmäisellä konttorilla, kun olisi pitänyt olla tehtaalta kirjallinen todistus siitä, mihin kohtaa runkonumerto on tässä Jawassa meistetty. Runkonumero oli/on alkuperäinen ja näkyy hyvin.

Marraskuu 24, 2014, 12:43:02 ip
Vastaus #14

Pekka Lankinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tää "muutokseen tulee jousitetusta jäykkäperään niin vaaditaan ns. jarrulaskelma". ei valitettavasti pidä paikkaansa.
Tuollainen jousitusmuutos edellyttää jarrujen testauttamisen. MMAF:n sivuilta löytyy paljon tietoa (ja kokemuksia!) muutoskatastuksiin liittyen!

Esim tuosta jäykistämisestä: http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=1734.0
JawaCZ 175 type 450