No kyllähän se tien kaltevuuskin osiltaan vähän vaikuttaa, mutta jos se on oikein tosissaan häiritsevää vääntelehtimistä ja vetelehtimistä niin joku mekaaninen vika tai muu vastaava sen silloin aiheuttaa. Onhan tuossa kyseessä 2000-luvun pyörä mikä on varmasti ajo-ominaisuuksiltaan muuten kunnossa. Tien kaltevuus ilmenee lähinnä pienenä kulumisena toispuoleisesti, ei sen pitäis muuten kovin hirveästi ja tosi häiritsevästi vaikuttaa?
Minä itse lähtisin perkaamaan vikaa kumminkin ihan aluksi noista edellä mainituista mainituista. Itse tuli tänä kesänä huomattua eri rengasvalmistajien ero, rengasmerkin vaihtamisen myötä. Molempien iskarien remontit tuli tehtyä talvella, ja ne renkaan vaihdot kesällä. Iskariremontilla, eli takaiskari kävi gustafsson racingilla ja etupää omassa tallissa, tapahtui todella iso muutos pyörän käytökseen. Ja renkaan vaihdoilla tultiin sitten vähän takapakkia. Ja minäkin vanha mies kun ajelen nykyään ihan rajoitusten mukaan, ja jopa huomasin asian.

Löystynyt takapää, eli iskari/jousitus osaa myös kerrannuttaa noita oireita myös etupäähän.
Pyörä ei käyttäänny balanssissa jos kummatkin iskarit, siis etu/takapää ei ole kunnossa.
Suosittelisin tarkistaan noi iskari asiat ja sitten renkaat.
Merkkikohtaisten foorumeilta löytyy usein asiatietoa, siis kun sieltä oikeiden rivien välistä sen lukee.