Kustavissa. Oli tässä muutama vuosi (3?) sitten tuo punanen pakuri bussipysäkillä. Mentiin sellasessa letkassa, jota johti henkilöauto, toisena meni bussi, kolmantena minun matkakaveri Vesa 800:lla gessubemarilla ja sitten minä TDM Yamahalla, Ruotsiin oltiin trialin PM-kisoihin menossa, Vesa koppaamaan ja minä turistina, ja saaristoreittiä Ahvenanmaan kautta. Minulle välähti. Ja tuli postissa tietoa jälestäpäin, muistaakseni jotain kaheksankympin eestä. Ei auttanu ko maksaa. Eli siitä ikävä verrattuna noihin elottomiin tolppiin, että ottaa joko toisen kuvan takaapäin tai sitten siellä on joku elollinen kirjoittamassa rekisterinumeron ylös, ei pelasta eturekkarin puute.
Vähän jäi sellainen olo siitä, että olivat nimenommaan moottoripyöräilijöitä kyttäämässä, ja Vesa ajoi niin lähellä sen bussin perässä että eivät ehtineet reagoida, mutta on kyllä sekin mahollista, että olin siinä katellut maisemia ja oli jäänyt vähän löysiä eteen, ja satuin sitten juuri siinä kohassa menemään sen verta lujempaa ko letkan muut, että miulle välähti. Ylinopeutta ei ollut mitään syytä kiistää, ei kun maksaa vain.
Edellisestä maksumääräyksestä taisi olla ainakin 15 vuotta, eikä oo taas sen jälkeen tullut, ja moottoripyörällä hankittuna tuo on tähänastisen elämän ainut, ettei tuossa harrastuksen kokonaiskustannukset paljoa heilahtaneet. Sormet taitaa riittää kaikkiin saatuihin muistutuksiinkin vielä, ja maantiekilometrejä kuitenkin toista miljoona takana kaikkiaan erilaisilla ajoneuvoilla moposta rekka-autoon. Sapettaa se silti maksaa, kun kohalle sattuu.
Jokisen hyväksi jos keräystä järjestetään, niin en osallistu, ite oon omanikin maksanu. Vaikka Antti varsin laatuisia juttuja tänne laitteleekin.
jv