Kirjoittaja Aihe: Poliisin uusi salainen ase?  (Luettu 40244 kertaa)

Lokakuu 13, 2014, 14:23:40 ip
Vastaus #15

Jaakko Latvanen

• Vieras
Kustavissa. Oli tässä muutama vuosi (3?) sitten tuo punanen pakuri bussipysäkillä.  Mentiin sellasessa letkassa, jota johti henkilöauto, toisena meni bussi, kolmantena minun matkakaveri Vesa 800:lla gessubemarilla ja sitten minä TDM Yamahalla, Ruotsiin oltiin trialin PM-kisoihin menossa, Vesa koppaamaan ja minä turistina, ja saaristoreittiä Ahvenanmaan kautta.  Minulle välähti.  Ja tuli postissa tietoa jälestäpäin, muistaakseni jotain kaheksankympin eestä.  Ei auttanu ko maksaa.  Eli siitä ikävä verrattuna noihin elottomiin tolppiin, että ottaa joko toisen kuvan takaapäin tai sitten siellä on joku elollinen kirjoittamassa rekisterinumeron ylös, ei pelasta eturekkarin puute.

Vähän jäi sellainen olo siitä, että olivat nimenommaan moottoripyöräilijöitä kyttäämässä, ja Vesa ajoi niin lähellä sen bussin perässä että eivät ehtineet reagoida, mutta on kyllä sekin mahollista, että olin siinä katellut maisemia ja oli jäänyt vähän löysiä eteen, ja satuin sitten juuri siinä kohassa menemään sen verta lujempaa ko letkan muut, että miulle välähti.  Ylinopeutta ei ollut mitään syytä kiistää, ei kun maksaa vain.

Edellisestä maksumääräyksestä taisi olla ainakin 15 vuotta, eikä oo taas sen jälkeen tullut, ja moottoripyörällä hankittuna tuo on tähänastisen elämän ainut, ettei tuossa harrastuksen kokonaiskustannukset paljoa heilahtaneet.  Sormet taitaa riittää kaikkiin saatuihin muistutuksiinkin vielä, ja maantiekilometrejä kuitenkin toista miljoona takana kaikkiaan erilaisilla ajoneuvoilla moposta rekka-autoon.  Sapettaa se silti maksaa, kun kohalle sattuu.

Jokisen hyväksi jos keräystä järjestetään, niin en osallistu, ite oon omanikin maksanu.  Vaikka Antti varsin laatuisia juttuja tänne laitteleekin.

jv
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 13, 2014, 14:34:16 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Lokakuu 13, 2014, 14:29:02 ip
Vastaus #16

Harri Kauranen

• Vieras
Kyllä niitä kamera-autoja on ollut jo hyvän aikaa.Taitaa olla peräti parivuotta tossa 12 tiellä sellasen touhuja tunnin verran seurasin.

Lokakuu 13, 2014, 21:13:16 ip
Vastaus #17

matti yli-ketola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tänään tuli kirje postissa, oli autollani ajettu ylinopeutta automaattiseen valvontaan. On ollut pakosta liikkuva poliisiauto koska havaintoa ei ole kellään pysäköidystä kamera autosta. Lapussa kysyttiin kuka on kyseisenä hetkenä ajanut autoa. Vaikea rasti tietää kun autolla on jatkuvasti useita ajajia ja tapahtumasta pari viikkoa. Onkohan niillä oltava mitään todisteeksi, kuvaa autosta kuskineen josta näkisi ajajan.
Kaikki vanha moottorikäyttöinen lähellä sydäntä, romustaja henkeen ja vereen

Lokakuu 13, 2014, 21:23:55 ip
Vastaus #18

Antti Jokinen

• Vieras
Jokisen hyväksi jos keräystä järjestetään, niin en osallistu, ite oon omanikin maksanu. 

Voisit kuitenkin veisata.  :angel:

Lokakuu 13, 2014, 21:54:28 ip
Vastaus #19

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Lapussa kysyttiin kuka on kyseisenä hetkenä ajanut autoa. Vaikea rasti tietää kun autolla on jatkuvasti useita ajajia ja tapahtumasta pari viikkoa.
Siihen on kyllä paras vastata vain että "Ei myö tiijetä" :)

Lokakuu 14, 2014, 05:27:44 ap
Vastaus #20

Marko Villikka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Viime kädessä sakosta vastaa auton omistaja vaikka heillä kuva onkin ei ne viitsi vaivautua asiaa tutkimaan näin meinasi käydä minullekkin keväällä mutta onneksi tiesin kuljettajan ja säästyin sakoilta vaikka se minulle ensin tulikin.

Lokakuu 14, 2014, 14:29:26 ip
Vastaus #21

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Mahtaapi se ylinoppeussakko olla kuitenki henkilökohtanen.
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Lokakuu 14, 2014, 16:04:45 ip
Vastaus #22

Antti Jokinen

• Vieras
Henkilökohtainen ongelma voipi mulla kohta olla.  :(

Lokakuu 14, 2014, 16:18:35 ip
Vastaus #23

teukka alarotu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No ethän sinä vielä ole saanut sakkoa, sieltähän voi tulla vain kohtelias pyyntö ettet enää harrastaisi moista rikollista liikennekäyttäytymistä. Itse sain sellaisen viime vuonna ja se vaikutti enemmän kuin maksumääräykset. :)

TA
Nsu Quickly -58
MGA 1600 -61
Bmw Z3 1,9 -98
Finn Flyer 27 -83

Lokakuu 14, 2014, 16:48:17 ip
Vastaus #24

matti yli-ketola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mitkähän rajat mahtaa olla? Minulla oli taajaman jälkeen 60 km/h alueella 68 km/h meneeköhän rikesakolla?

Lokakuu 14, 2014, 17:21:45 ip
Vastaus #25

teuvo venäläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä se sakkolappu tulee näissä tapauksissa aina auton rekisterissä merkitylle omistajalle.Mukana lappu,jossa sitten kysytään ajoitko autoa vai ajoiko joku muu.Jos et ajanut niin etsi sitten se joka ajoi.Ei se poliisin viitseliäisyydestä ole kiinni vaan onhan se mahdotonta pelkän naamakuvan perusteella ruveta etsimään ketään.Kyllä se on rekisterinumero joka ratkaisee.
Matti,jos oma mittarisi näytti 68 niin enpä usko,että sakkoa tulee.Ensin on auton mittarivirhe ja poliisi vähentää vielä 3km/h  nopeudesta .
Oma kiirasaika loppuu 26.10. 14.Tuli viime syksynä Imatran rompereissulla mennen tullen kuva kameraaan Luumäellä  68Km/h ja 70 km/h 60 alueella.

Lokakuu 14, 2014, 17:49:04 ip
Vastaus #26

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Väitän vielä, että ylinopeussakko on henkilökohtainen.

Joo, lappu varmastikin tulee rekisteriin merkitylle haltijalle/omistajalle, kenellepä muulekaan niiä lähettäisi. Ja jos olen oikein ymmärtänyt voipi poliisi mulkaista heti alkuun omistajan ajokorttikuvaa ja/tai passikuvaa jos sellainen on.

Mutta. Kun omistajalle tai haltijalle tulee poliisin kirje, niin siihen voi vastata ajaneensa tai jos ei tiedä ajajaa voi vastata ettei tiedä ajajaa tai muista kuka ajoi. Jos ei tiedä tai muista ajajaa tulee aikanaan kutsu poliisiasemalle. Siellä katsotaan kuva ja jos siitä tunnistaa haastateltavan kuljettajaksi on asia sillä selvä ja poliisi kirjoittaa rangaistusvaatimuksen. Jos taasen kuvasta ei tunnista ajajaa eikä haastateltava muista tai tiedä tai ei tunnista kuka ajoi jatkaa poliisi tutkintaa tai on jatkamatta. Omistajalle ei minun tietojeni mukaan voida tunnistamattomasta kuvasta ja ilman tunnustamista rangaistusvaatimusta kirjoittaa. Myöskään poliisin sivuilla ei puhuta mitään ajoneuvon omistajan vastuusta tai vastuuvelvollisuudesta tapauksessa, ettei ajajaa voida tunnistaa.

Jolla on parempaa tietoa niin voipi oikaista.
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Lokakuu 14, 2014, 18:03:21 ip
Vastaus #27

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Omistajalle ei minun tietojeni mukaan voida tunnistamattomasta kuvasta ja ilman tunnustamista rangaistusvaatimusta kirjoittaa. Myöskään poliisin sivuilla ei puhuta mitään ajoneuvon omistajan vastuusta tai vastuuvelvollisuudesta tapauksessa, ettei ajajaa voida tunnistaa.

Niinpä kannattaakin varmuuden vuoksi ajella Lordi-naamari päässään peltipoliisi-osuudet,jos on vähänkin epävarma pystyykö ajamaan sallitun rajoissa ;)
Voisihan auto olla vaikka luvatta käyttöönotettu,miksi vastuuvelvollisuus sakosta silloin kuuluisi omistajalle.

Lokakuu 14, 2014, 19:04:07 ip
Vastaus #28

teuvo venäläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Omistajalle ei minun tietojeni mukaan voida tunnistamattomasta kuvasta ja ilman tunnustamista rangaistusvaatimusta kirjoittaa. Myöskään poliisin sivuilla ei puhuta mitään ajoneuvon omistajan vastuusta tai vastuuvelvollisuudesta tapauksessa, ettei ajajaa voida tunnistaa.

Niinpä kannattaakin varmuuden vuoksi ajella Lordi-naamari päässään peltipoliisi-osuudet,jos on vähänkin epävarma pystyykö ajamaan sallitun rajoissa ;)
Voisihan auto olla vaikka luvatta käyttöönotettu,miksi vastuuvelvollisuus sakosta silloin kuuluisi omistajalle.
Sorry,ajatuskatkos tuli kirjoittaessani.Se ilmoitus tapahtuneesta liikennerikkomuksesta tulee auton omistajalle eikä suinkaan sakko. :police:

Lokakuu 14, 2014, 21:29:18 ip
Vastaus #29

matti yli-ketola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Itsellä oli mitattu nopeus suurempi, mutta virhemarginaalilla vähennettynä jäi nopeudeksi 68 km/h. Auto oli kortittoman henkilön omistuksessa ja hän sai tämän kehoituksen selvittää kuljettaja. Tein netin kauttta tunnustuksen ja odotan nyt postia.