Kirjoittaja Aihe: Kaikenlaisia varkaita  (Luettu 17916 kertaa)

Toukokuu 19, 2015, 09:50:30 ap
Vastaus #15

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Mua on askarruttanut noitten vanhuksien säilytys,tottakai lukkojen takana ovat mutta jos se nussi iskee eikä pyörät satu olemaan kettingillä juuri sillä hetkellä varmistettuja kun eihän niissä ole virtalukkoja eikä ohjauslukkoja,

Pitänee vak.yhtiöltä kysäistä heidän kantansa em. asiasta.

Kannattaa kysyä asiaa.
Minäkin vaan muistaisin kun kysyin että riittää kun se ovi on lukossa ja koneet saa kyllä toki olla irrallaan siellä.
Mutta varma en ole siitä on jo aikaa pari kolme vuotta kun otin uuden kotivakuutuksen.Sitä ennen oli taukoa vakuutuksessa.
Ja viimevuonna vaihdoin yhtiötä mutta tuossa pitäs olla samanlainen käytäntö varmaan kaikilla.Omavastuu on 150€.

Toukokuu 19, 2015, 10:36:43 ap
Vastaus #16

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Niihän se mennee, kun Eero kirijottaa. Ei kotivakkuutus korvaa mittään ajoneuvua, vaan niihin pittää olla omat varkausvakkuutukset. Ihan sama homma, jos sattuu vaikka tulipalo.
Kahden pytyn loukussa.

Toukokuu 19, 2015, 10:41:39 ap
Vastaus #17

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Niihän se mennee, kun Eero kirijottaa. Ei kotivakkuutus korvaa mittään ajoneuvua, vaan niihin pittää olla omat varkausvakkuutukset. Ihan sama homma, jos sattuu vaikka tulipalo.

No,Markku sai nyt tavallaan vastauksen omaansa..minä pidän prätkiä ulkona niin noon siitä helpompi ottaa ;)
Mutta työkoneita ja työkaluja sisällä ja ne kuuluu kotivakuutuksen piiriin.En muuten varmaan sitä motsakariasiaa tainnu ees kysyä vak.yhtiöstä silloin.Mutta voi olla että jostain ajettavista työkoneista oli puhetta vaan kun en muista enää.

ps.Tarkistin joitain seikkoja.Moottoriajoneuvot on rajattu pois kotivakuutuksesta ellei niitä ole erikseen merkitty vakuutuskirjaan ja vakuutettu.
mm. alle 8hv perämootori kuuluu kotivak.piiriin.Samoin 1000€ polkupyörä ja 2000€ arvosta ansiotyössä tarvittavia työkaluja ja laitteita.
Sekä kaikki irtaimisto tietenkin.Entäs polttomoottorikäyttöinen sirkkeli jolla voi myös ajaa tiellä?
No,tokkopa sitä kukaan vie mutta sukset korvataan  ;D
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 19, 2015, 10:55:02 ap kirjoittanut Hannu Hartikainen »

Toukokuu 19, 2015, 12:08:32 ip
Vastaus #18

Petteri Heinonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

nim.  "n_ssittuna nukkuisit paremmin"... äh, eikun sehän oli se sivuToimi, vaan siis "juuri 3 vakuutusta uudelleenjärjestellyt."

Tuosta Kankaanniemen sutkauksesta tuli mieleen että pitäisköhän perustaa yksityinen uniklinikka joka toimisi tuolla pohjalta. Kävisköhän asiakkaita ? Ei tosin välttämättä auttaisi unensaantiin näissä varkaustapauksissa...

Toukokuu 19, 2015, 13:26:45 ip
Vastaus #19

Antti Törmälä

• *
  • Jäsentiedot Poissa

No,Markku sai nyt tavallaan vastauksen omaansa..minä pidän prätkiä ulkona niin noon siitä helpompi ottaa ;)
Mutta työkoneita ja työkaluja sisällä ja ne kuuluu kotivakuutuksen piiriin.En muuten varmaan sitä motsakariasiaa tainnu ees kysyä vak.yhtiöstä silloin.Mutta voi olla että jostain ajettavista työkoneista oli puhetta vaan kun en muista enää.

ps.Tarkistin joitain seikkoja.Moottoriajoneuvot on rajattu pois kotivakuutuksesta ellei niitä ole erikseen merkitty vakuutuskirjaan ja vakuutettu.
mm. alle 8hv perämootori kuuluu kotivak.piiriin.Samoin 1000€ polkupyörä ja 2000€ arvosta ansiotyössä tarvittavia työkaluja ja laitteita.
Sekä kaikki irtaimisto tietenkin.Entäs polttomoottorikäyttöinen sirkkeli jolla voi myös ajaa tiellä?
No,tokkopa sitä kukaan vie mutta sukset korvataan  ;D

ja vene! vaikkei oo ees pihassa.  omakohtaisia kokemuksia.. perämoottori piti vain olla alle 5 heppane..mulla oli 10 ja ei korvannu sitä.

Toukokuu 19, 2015, 13:53:11 ip
Vastaus #20

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

ja vene! vaikkei oo ees pihassa.  omakohtaisia kokemuksia.. perämoottori piti vain olla alle 5 heppane..mulla oli 10 ja ei korvannu sitä.

Kyllä;soutuvene,kanootti tai jolla.
Minulta aikoinaan varastettiin auton mukana perärontissa olleet 2 pa.säiliötä,sarja uusia ankkuriköysiä(yht 140m) ja myrkkymaaleja,sammutin,rakettisarja ym varusteita.Siinä oli koko satsi uuden paatin varustamiseen ja olin sattumoisin juuri tuonut kaupasta ne kun nussi iski.
Kotivakuutus korvasi kaikki.Samoin autosta kuluneen poltoaineen ja renkaiden kulumisen.Auto löytyi ihan läheltä katoamisilmoituksen perusteella.
Oli vain lainattu perjantai-iltaa varten nuorten kokoontumisajoihin eläintarhan kentälle.
Minusta aika reilu korvaus.Ja ne köydet ei ollu mitään halpiksia vaan 16mm laatutavaraa eli se oli usemman tonnin paukku.
Huvittihan se kun tarkastaja mittaili tönärillä että 2mm oli poltetu takakumia uuteen verraten  ;D
Olin myös mukana kun rikospoliisi tupsutteli valkoista jauhetta ikkunoihin mutta ei siitä mitään sormenjälkiä saanut.
Siihen aikaan asia otettiin vakavasti,näin Pasilassa.Minun ei tarvinnu vaatia eikä tingata mitään tässä ja yhtiö oli Sampo.
Sieltä oon muutenkin saanu hirmu massit kaikenkaikkiaan ja jopa kokonaisen auton rahana ja tonnin vitutusrahaa  päälle eräässä toisessa tapauksessa.Niin koti-kuin venevakuutuksissa on kyllä tullu imettyy sitä yhtiötä.

Veneiden osat ja varusteet on nyt rajattu pois vakuutuksesta.
Näin Ifissä.
Ja ennen oli kaikki paremmin-repikää siitä ;D
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 19, 2015, 13:55:37 ip kirjoittanut Hannu Hartikainen »

Toukokuu 19, 2015, 22:22:59 ip
Vastaus #21

Petri Nippala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos minä saan roistosta kuvaa riistakameroilla,laitan sen saletisti nettiin,repiköön siitä huumorii....

Toukokuu 20, 2015, 10:36:37 ap
Vastaus #22

Mika Toppinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla on pihalla liiketunnistimella oleva WIFI -kamera. Kamerassa on pimeänäköominaisuus, joitakin kymmeniä IR -ledejä, joilla näkee pimeässäkin melko hyvin joitakin kymmeniä metrejä. Kameran hankin Ebaysta hintaan 99€ postikuluineen. Kameran merkki on Foscam, hintaisekseen melkoisen laadukas peli.

Kamera lähettää kuvia sähköpostiini "videovalvonta" kansioon, jos pihalla näkyy liikettä. Kamera tosin ottaa melko paljon haamukuvia, mutta ei se
haittaa. Jos jotain pihalta / tallista häviää, voi sähköpostin kätköistä penkoa oikeat kuvat.

Lisäksi kamerasta voi katsoa nettiselaimella mistä päin maailmaa tahansa livekuvaa. Suosittelen kaikille, vastaavia kameroita löytyy ebaysta, kun hakee sanalla Foscam ja ilmeisesti suomessakin kameroilla on jälleenmyyjä.

Ajattelin, että tuossa olisi hyvä sivubisnes, jos möisi vaikkapa 250€ valmiiksi asennettuna videovalvonnan. Kameran asentamisessa on omat niksinsä, jotta saa lähetettyä kuvat sähköpostiin ja lisäksi että saa livekuvan näkymään. Itselläni piti tehdä DYNDNS -palveluun tili, jolla saan oman dynaamisen IP -osoitteeni staattiseksi. Operaattorin antama IP -osoite vaihtuu ajoittain, jolloin kamera ei enää toimisi. Lisäksi WLAN -purkkiin piti tehdä omaa konffausta, kuten avata palomuuriin reikiä yms. Työtä asentaminen vaatii, vaikka kertaalleen on sen tehnytkin ehkä kolmisen tuntia.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 20, 2015, 10:41:22 ap kirjoittanut Mika Toppinen »

Toukokuu 20, 2015, 14:41:19 ip
Vastaus #23

Jussi Kumpu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • S Vileenin sukulais-sielu.
Kotivakuutus korvasi ainakin takavuosina moottoripyörän vauriot, "koira" kaatoi kaverin motskarin meidän pihassa sillä seurauksella, että pakoputki män ruttuun, Sampo maksoi mukisematta.
Jussi 044 7212497

Toukokuu 20, 2015, 15:10:17 ip
Vastaus #24

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Olisko menny sitten kotivakkuutuksen vastuuvakkuutuksesta "koiran" kaato. Jos sama koira olis kaatanut sun oman pyörän, niin tilanne olis ollut ihan toisenlainen.
Kahden pytyn loukussa.

Kesäkuu 15, 2015, 11:58:40 ap
Vastaus #25

Harri Kauranen

• Vieras
Kaveri soitteli ja olivat emännän kanssa koko viimeviikon reisussa.Tulivat eilen illalla kotiin ja heillä oli käynyt huushollissa varkaita.Oli viety taulutelkkari ja keittiöstä mikro.Paikkoja oli pöyhitty ja käyty ulkovarastossakin penkomassa.Rikosilmoitusntehty ja vakuutusyhtiöön soitettu.Kyl ne maaseudullakin näköjään pirttejä kyttää.

Maaliskuu 26, 2016, 14:52:47 ip
Vastaus #26

Harri Kauranen

• Vieras
Käväsin mökillä ja viimeks poikkesin tammikuussa.nyt oli pöllitty mun varaosatipasta liukulasit,tavaratilan lukko ja bensakorkki.Noi liukulasit noli vielä ns.uutta mallia,eli muoviset karmit.

Maaliskuu 28, 2016, 08:54:29 ap
Vastaus #27

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olisko menny sitten kotivakkuutuksen vastuuvakkuutuksesta "koiran" kaato. Jos sama koira olis kaatanut sun oman pyörän, niin tilanne olis ollut ihan toisenlainen.

Silloin kaadon olisi tietenkin tehnyt kaverin koira?

t. Markku

Maaliskuu 28, 2016, 09:31:28 ap
Vastaus #28

matti yli-ketola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minulta varastettiin MZ 175 ES rekisteri kilpi menneenä kesinä. Nyt on Suomessa kaksi pyörää samalla eu kilvellä.
Kaikki vanha moottorikäyttöinen lähellä sydäntä, romustaja henkeen ja vereen