Karin puhe oli minusta hyvä,ja teki asian tyhjentävän selväksi.Vai tekikö kaikille

Ja kyllähän tuo savukaasuasia ainakin tulisijojen valmistajilla on huomion alla.esim. kamiinoita on jo kauan ollut sellaisia missä savukaasuihin johdetaan ilmaa erillistä reittiä pitkin palamisen tehostamiseksi.Ja ne kaasut palavat sinisellä liekillä.Tavoitteena siis ettei niitä päästettäisi harakoille palamattomina.Paitsi ilmastonlaadun parantamiseksi-siinä tähdätään myös energiatehokkuuteen,parempaan hyötysuhteeseen.
Olihan häkäpöntössäkin nimenomaan se savukaasu itse polttoaine.Joka toki ensin jalostettiin puuta hiillostamalla vähässä hapessa.
Esim meillä naapurissa asuu Australialainen mies joka on nuuka energiasta.Hän latoo uunin pesän kattoon asti täyteen puuta,ja pitää ilmaluukkua pöngättynä tiiviisti kiinni.Että puut palaisivat kauemmin eikä tarvitsisi koko aika vahdata sitä ja saisi rauhassa keskittyä Fosters`in makuaromeihin.Sitten hän latoo toisen samanlaisen pesän jos on talviaika ja pakkasta.Olen kauhulla seurannut sitä touhua.Vasta yksi laatta pudonnut lattialle uunin etuosasta koska pintalämpö nousee yli sen mitä on tarkoitettu.Íhmeen kuuumaksi se vaan sen saa vaikka polttaa niinkuin häkäpönttöä.Tuuli jos sattuu minun pihaan päin sytytysvaiheessa,ei pihalla voi juuri yskimättä viipyillä sen paksun savun takia.Sitten kun siellä on keittiön hella vielä päällä-on huvittavaa seurata kahdesta piipusta nousevia savupatsaita-on kuin höyryvetureiden torvisoittokunta vuoronperään puihkaa savua taivaalle kummastakin piipusta kun puita lisätään

Ei ole heppu tottunut vielä Suomen talviin,sen kyllä huomaa.