Mulla tuo motonetin nostopöytä .Nyt kun ei mitään tarvetta sen käytölle niin nostin yläasentoon ja toimii tavaran lakupöytänä eli siihen mahtuu paljon erillaisia kamoja sopivalle korkeudelle.
Toimiiko tuo laskutaso? Minä en ole vielä sellaista nähnyt, jossa olisi tilaa silloin kun sitä tarvisi.
Mutta itse asiaan. Värkkäilimme muutaman harrastajakaverin kanssa meille kaikille käytöstä poistetuista sairaalasängyistä huoltopöydät trialpyörille tai yksi niistä tuli kyllä endurolle. Sen sähkömoottorilla oli 250 kg:n kyltti, mutta itse sängyn runko vaikutti hieman heppoiselta isolle katupyörälle, samoin sen minimikorkeus taisi olla 33 cm, mikä on taas aika paljon isolle ja painavalle katupyörälle, ainakin yksin pyörää pukille pukertaessa, luiskasta huolimatta. Minulla oli siinä päällä tuollainen poljettava huoltopukki, se pöydässä kiinni pulteilla ja pyörä siinä pohjapanssarin reunoista linkuilla kiinni.
Omia huomioita huoltopöydästä:
- leveyttä voi olla lähelle metriä (jos säilytystilat sallivat), ei vielä haittaa työskentelyä, ja on sitä laskutilaa (kun vain pysyisi tyhjänä...)
- helppo liikuteltavuus - sairaalasängyssä isot pyörät - on ainakin kimppatallissa loistava asia
- pyörän kiinnitykseen kannattaa mielestäni panostaa, työskentely on mukavampaa kun ei tiukkoja pultteja avatessa tarvi koko ajan olla kärkyllä ettei putoa
Kaikenkaikkiaan - suorastaan ihmettelin miten ilman tuollaista on joskus tullut toimeen - on se niin iso helpotus ainakin vanhemman miehen polville ja selälle!
Miksikö kirjoitin menneisyydestä? No kun keväällä päätin trialharrastuksen olevan kohdaltani ohitse, ja myin harrastajakaverille pöydän tarpeettomana. Ajattelin, että jos isoa katupyörää tarvii itse ropata, investoin tuollaiseen enemmän painoa kestävään tehdastekoiseen pöytään. Ja kuinkas kävi - on taas triali tallissa. Eikä huoltopöytää.
jv