Kirjoittaja Aihe: Rovaniemen Motonetissä epäillään rosvoksi  (Luettu 50831 kertaa)

Elokuu 08, 2014, 14:11:18 ip
Vastaus #30

Antti Jokinen

• Vieras
Sittenhän asia on selvä: rehelliset saavat ottaa repun mukaan, mutta näpistelijät nuolkoot näppejään!  :P

Elokuu 08, 2014, 14:46:41 ip
Vastaus #31

Ilpo valta

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Classic Jodphur Pant Club of Finland (CJPCF)
Morjens Körmyt

Vrt. Reppu ja uimahousut

Jos kotona käyttää uskollisesti saunassa uimahousuja niin onko oletettavaa, että samoilla perusteilla voi käyttää uimahousuja myös uimahallin saunassa vaikka se olisi kaikilta kiellettyä. 

Ilpo
Puch SV 175cc vm. -62
Puch SGS 250cc vm. -68
Tunturi Start 50cc vm. -78
Ktm GS 250cc vm. -90
Dirt Bike (kiinal.) 110cc
Zündapp Combinette 428 -61
Honda Monkey 50cc 80-luv. osina

Elokuu 08, 2014, 17:55:55 ip
Vastaus #32

Rane Nordfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyt menee kyllä taas vähän off topicksi, mutta minua monasti harmittaa kauppaliikkeissä nuo pulleata reppua selässään kantavat henkilöt (nykyisin ruotsiksi siis hen) jotka pyörivät siellä ahtaissa hyllyväleissä. Eivät vissiin aina itse hoksaa kuinka ison tilan se reppu vie. Meinaa joskus tämmöinen reilu satakiloinen pullero ihan tulla taklatuksi repun toimesta :P

Elokuu 08, 2014, 18:53:54 ip
Vastaus #33

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Itse ainakin laukkuni kanssa asioin Motoneteissä sun muissa. Jos pyytävät jättämään sen luukkuun niin sitten jätän, ei se ole sen kummempaa. Jos haluavat kassia ruveta läpi penkomaan niin silloin saavat kutsua ammattilaiset, toisin sanoen virkavallan, tekemään sen homman. Se kun ei periaatteesta jo kuulu kenellekään mitä tavaraa mukanani kannan.

Joku kaupan toimihenkilö jossaen kertoilikin jotta jos joku ite teosta kiinnisuatu ei suostu rinkkasa ja taskujensa sisältöö esittelemmään, niin automaattisesti soettaavat aena polliisit paekalle.
Ja vielä sannoovat ettei ou kysseessä kiiretappaus, riittää jos parinnii tunnin piästä tulloovat. Kuulemma kummasti monen koviksennii luonto pehmii tuntitolokulla virkavaltoo outellessa.  ::)
-pena-

Elokuu 08, 2014, 19:36:51 ip
Vastaus #34

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Itse ainakin laukkuni kanssa asioin Motoneteissä sun muissa. Jos pyytävät jättämään sen luukkuun niin sitten jätän, ei se ole sen kummempaa. Jos haluavat kassia ruveta läpi penkomaan niin silloin saavat kutsua ammattilaiset, toisin sanoen virkavallan, tekemään sen homman. Se kun ei periaatteesta jo kuulu kenellekään mitä tavaraa mukanani kannan.

Joku kaupan toimihenkilö jossaen kertoilikin jotta jos joku ite teosta kiinnisuatu ei suostu rinkkasa ja taskujensa sisältöö esittelemmään, niin automaattisesti soettaavat aena polliisit paekalle.
Ja vielä sannoovat ettei ou kysseessä kiiretappaus, riittää jos parinnii tunnin piästä tulloovat. Kuulemma kummasti monen koviksennii luonto pehmii tuntitolokulla virkavaltoo outellessa.  ::)

Joopahan joo. Yhen kerran sattu käkkäräisen kaupassa virheellinen hällyytys kohalle. Sillonki oli reppu selässä, ku olin rätkällä liikkeellä. Iliman muuta vartija tuli mua puhuttammaan ja pyytämmään kovin vaivvaantunneen olosena takahuonneesseen, ku sehän se on sen tehtävä. Enkähän mää mittään sille pullikoinu, ku sehän teki vaan töitäsä ja annon kahtella repun läppeensä. Niin, siinä se vartija sitte kahteli mun reppuun naama punasena ja kyseli jottain mun nahkarotsista, että ookko ostanu jostain muualta. Muualtahan se on tietysti pitäny ostaa, ku käkkäräisen kauppa ei niitä myy...

Siinä tuli vaan semmonen juttu mieleen, että millä oikeuvella ne olis mua pitäny siellä oottamassa polliisia, jos mää en olis antanu kahtua reppuun? Jos siitä olis vaan lompsinu pihalle, niin mitäpä olisivat teheneet ja millä oikeuvella?

Empähän mää sillä, etteikö niitä rosmoja pitäs ottaa kiinni ja panna vastuusseen hommistasa. Iliman muuta ne pittää laittaa, mutta onko sillä kaupalla oikeus pittää ihimisiä oottamassa polliisia pelekän eppäilyksen vuoksi? Kenellä se on vangitsemisen oikeus?
Kahden pytyn loukussa.

Elokuu 08, 2014, 19:50:02 ip
Vastaus #35

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Mulle aenakii kun möevät Helssinkin Osakepankista pankkikorttihöylän, nii sanovat että jos suat asiakkaalta pankki- tae luottokortin, niin leikkoo se kahtija, soeta polliisit ja pijättele asijakasta niinkauvvan kun polliisit tulloo paekalle.  ::) https://www.youtube.com/watch?v=dPc445x5kJI
« Viimeksi muokattu: Elokuu 08, 2014, 19:52:58 ip kirjoittanut Pentti Eskelinen »
-pena-

Elokuu 08, 2014, 20:17:57 ip
Vastaus #36

Martti Hänninen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vartijalla/ järjästysmiehellä on oikeus pidättää, mutta ei oikeutta sitoa tai laittaa esim. käsirautoihin, järein keino mitä järkkärillä on käytössään, on ampuminen, näin ainakin silloin kun mie kävin kurssin, kortti on jo vanhentunu, liekkö laki siitä muuttunu

Elokuu 08, 2014, 22:22:45 ip
Vastaus #37

Rainer Grandell

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Take a Break

+2300 asukkaan kotikunnastani ei löydy yhtään varasta, ja jos löytyy niin ranteista lähtee räpylät, jos ei kokonaan niin muutamaksi vuodeksi huilaamaan.

Juuri armeijasta tulleet "vanhat" tekevät metsässä, tietyömaalla, pellolla, vanhempien yrityksissä 10-18 tuntisia työpäiviä, -kassaa kertyy- yhdelläkään 21-vuotiaalla ei tietääkseni alle 13 euron tuntipalkkaa, ja morsiaimet pitävät itsestään hyvää huolta ja kilpailevat näistä "pojanklopeista" kuin nälkää näkevät sudet.

RG

En usko tuosta sanaakaan.

Poikkeappas kylässä, jos tänne 66200 Korsnäsiin löydät. Et nyt usko sanaakaan, poikkeamisen jälkeen et luota enää edes omiin silmiisi.

RG
PUCH; Dakota-73 Monza-77 Alabama-66 Magnum-82 TUNTURI; SPORT63/70/72/73/75/76 SUPERSPORT 77-83 Tiger&Break "paljon" Husqvarna/Crescent/Monark "paljon"

Elokuu 08, 2014, 22:39:56 ip
Vastaus #38

Markku Hakola

• Vieras
Nyt menee kyllä taas vähän off topicksi, mutta minua monasti harmittaa kauppaliikkeissä nuo pulleata reppua selässään kantavat henkilöt (nykyisin ruotsiksi siis hen) jotka pyörivät siellä ahtaissa hyllyväleissä. Eivät vissiin aina itse hoksaa kuinka ison tilan se reppu vie. Meinaa joskus tämmöinen reilu satakiloinen pullero ihan tulla taklatuksi repun toimesta :P

Sama täälläkin raivostuttaa ja lisäisin tuohon viel julkiset kulkuvälineet.
Pitäis tehdä alote reppujen kieltämiseksi.

Oli muuten tossa keväällä, kun multa kysyttiin henkkareita, ihan iän varmistukseksi.
Arvatkaas, tekikö vanhalle hyvää, kun alaikäseks vissiin epäilivätten.

Elokuu 09, 2014, 05:51:05 ap
Vastaus #39

Martti Hänninen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niimpä, sitäkun syö hyvin, pysyy nahka tiukalla, ja sillon näyttää nuoremmalta ;D

Elokuu 09, 2014, 06:30:07 ap
Vastaus #40

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Kyllähän se jurppii kun kytätään!

Minähii kävin yhen kerran Päevärannassa alakomahoolipuojissa, varttitunnin kun olin hyllyjen välissä lusmuillu ja ehtiny kokonaestallouvellisesti evukkaenta putelija, nii eikö sieltä jostae pimennosta ilimesteny semmonen vajjoo nelikymppinen poejankoltijaenen. Aekasa kahteli silleen vaevihkoo sivusilimällä, ja lopulta tuli utelemmaan:

- Voisinko olla avuksi?

Annoen luvan olla:

- No jos sulla on kakskymppijä laenata, niin sitten saesin ostettuva kaks perhekossuva.

Ei antanu, vaekka ite tarjootu pyytämättä avittammaan. >:( 

Toesta kertoo en sinne mää, mään Siilinjärven Alakoon, siellä kun on kossun lisäks ollu usseimmiten vielä semmonen oekein söötti ja mukava kassanhoetajatar! Se justiisa joka ajjaa moottorjpyörälläkkii. :-\
-pena-

Elokuu 09, 2014, 08:35:43 ap
Vastaus #41

Ilpo valta

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Classic Jodphur Pant Club of Finland (CJPCF)
Ei mene nyt ihan oikein!

Keskustelun aihe on varsin vakava väite ko. yrityksen toimintaa kohtaa ja on nyt huomioitavaa, että tämä otsikko keskusteluineen on internetin välityksellä koko maailman luettavissa. Myös ko. liikeyrityksen myyjä saa häneen kohdistuvaa epäedullista arvostelua. Liikeyritykselle pitäisi tarjota myös mahdollisuutta vastata ko. väitteeseen ja kuulla heidän perustelunsa toiminnalleen. Ehkäpä olisi ollut parasta selvittää asia silloin liikkeessä ko. liikkeen johdon kanssa.

Paljon herkemmissäkin asioissa näitä asioita on voitu ratkoa oikeuslaitosta myöten. Sielläkin on ne kaikkia koskevat syynsä ettei sinne mennä reppuselässä ja reppu on avattava turvatoimista vastaaville.

Lämmintä päivää

Ilpo

Puch SV 175cc vm. -62
Puch SGS 250cc vm. -68
Tunturi Start 50cc vm. -78
Ktm GS 250cc vm. -90
Dirt Bike (kiinal.) 110cc
Zündapp Combinette 428 -61
Honda Monkey 50cc 80-luv. osina

Elokuu 09, 2014, 08:50:21 ap
Vastaus #42

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Oon suosiolla jättäny kamani sinne säilytys lokeroon jos ny on laukkua tms. ollu mukana.

Varkaaksi eivät oo eppäilleet muutenkaan mutta.

MUTTA viime lauantaina yks linija-auto eppäili mua rattijuopoksi ja puhallutti minut pariki kertaa, ennenku suostu käynnistymään. Ens aluksi lähtöpisteesä ja sitte myöhemmin uuemman kerran, justiinsa ku olis ollu aikaa käyvä ottaan parit kalijat.

Mutta minä olin ovela, enkä ottanu niitä kalijoja ja matka pääsi jatkuun.
Kommentteja uuninpankolta.

Elokuu 09, 2014, 08:52:18 ap
Vastaus #43

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No eipä tässä ketjussa mitään uutta ole!
Kaikissa kaupoissa on lukolliset lokerikot kasseille.
Lisäksi peilit yms kassien avauskehoitukset kassoilla.
Se on vaan tätäpäivää.
Kuten poliisit ovat sanoneet, varkaus/ näpistys pitäsi saada rangaistavaksi: jos ei ole varaa maksaa sakkoa, niin sitten istumaan se päiväsakko.
Nuo myymälävarkaudet ovat sen porukan tekosia, joila ei ole haluakaa maksaa sakkojaan!

Elokuu 09, 2014, 08:57:20 ap
Vastaus #44

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Samallalaella niitä on kleptomaaneja maksukykyisissäkii, näkköön ja ikkään kahtomatta. Ei läheskää kaekki myymälävarkaat ou pelekästään ns. sosiaalitappauksija!  ::)
-pena-