Joillekkin on tärkeää se, minkä kaupan tunnus on räystään reunalla ja sieltä ostetaan, makso mitä makso.
Toiselle taasen merkitsee se, millä hinnalla saa ostoksensa tehtyä.
Nämä isot kotimaiset kauppaketjut on itse aiheuttaneet sen, että esim Lidl tuli tänne.
Aiheuttaneet puhtaasti hinnoittelemalla itsensä liian kalliiksi.
Mikäli joillakuilla on jäänyt huomaamatta, joko tarkoituksella tai Lidl ei ole kuulunut käyntikohteisiin, niin
kyseisen kauppaketjun hyllyillä on juurikin samaa tavaraa, samoilta valmistajilta, kuin kotimaisilla ketjuilla.
Ainakin itse ostin tänään pari kassillista tuotteita, missä oli kotimainen valmistaja, eikä maksau läheskään sitä, mitä muualla.
Ihan ne maistuu siinä missä näitten kotimaistenkin ketjujen hyllyltä ostettuina.
Asiaahan voi vääntää ihan kuin paljon vaan, mikäli niin haluaa, mutta kannattanee katsoa kotonaan,
paljonko siellä on ulkomailla tehtyjä tavaroita joita vastaavia tehdään kotimaassakin.
Tämän jälkeen kannattanee mielessään miettiä, miks se ulkomainen on tullu ostettua,
mikäli se, että maitotölkin maidon on tuottanut ulkomainen lehmä, on se suuri juttu.
Aikoinaan olin näitten ulkomaisten ketjujen tuloa vastaan, ties mimmosin perusteluin,
mutta nykyään toivotan ne tervetulleiks, sillä noilla on oma vaikutuksensa kuluttajahintoihin.