Tuolta Motorenilta minä katselinkin jo nuita kampiakselin laakereita, mutta niitä näytti olevan kahta erikokoa, no pitää mitata entinen huomenna niin osaa tilata oikeankokoisen. Eikö tuo korjaaminen onnistu ihan moottorikoneistamolla? Kun itse asun täällä Kiuruvedellä keskelläsuomea, niin tulee kustannuksia rueta lähettelemään postin kautta esim. Lauri sinulle korjattavaksi? Vai onko tuossa jotain erikoista, mtä kaikki korjaajat ei tiedä?
Tarkennukseksi vielä, etten tarkoittanut että rupeaisin tuota tarakkaa itse väkertämään, vaan koko pyörää tarkoitin, että tehdä siitä niin alkuperäisen näköinen kuin mahdollista

Sähköjärjestelmäksi ajattelin vaihtaa 12V, oliko se nyt VAPE, järjestelmän, onko ok? Mitäs kaikkea tuohon tarvii kun laittaa rekisteriin joskus, riittääkö tuo kuvissakin näkyvä alkuperäinen rekisteriote, vai pitääkö olla jotain muuta? Museorekisteriin vehjettä ei varmaan saa jos laittaa tuon VAPEN ja esim. jos maalaa mustaksi pyörän? Paitsi jos en väärin muista, niin nettimotossa taisi juurikin tuommoinen 1953 vuosimallin perak olla 12V sähköillä, museorekisterissä, myynnissä...
Minulla on juuri valmiiksisaatu itsetehty metallinkiilloituskone tallissa nyt, sisallaikkaa, rättilaikkaa ym. niin saapi nuita metalliosia kiillotella tarpeen mukaan. Mitenkä nuo moottorin lohkot ja kopat, onko niissä ollu mitkä osat tehtaaltalähtiessään kiiltävänä? Ja jos päätän kiilloittaa sivukopista pelkästään ne koholla olevat kohdat, niin katsotaanko "entisöintiä" kieroon?
Tuo tankki minua kanssa mietityttää, että mitä sen kanssa kannattaisi tehdä, kromatahan se pitäisi sivuilta (kokonaan) ja sitten maalata keskiosa haluamallaan värillä. Itse tietenkin tekisin pohjatyöt niin jospa täältä suomenmaalta joku firma sen edullisesti kromaisi

Ilmoita Jani kun saat jotain tietoa tuosta Motoveterandilystä, niin osaan itsekin sieltä laittaa tilausta sisään, ebay on kanssa hyvä paikka näköjään, mutta on semmosia osia, mitä tarvitsen, että kaikkia ei yhdestä paikkaa oikein löydy. Tuolla jawamarkt.czlla oli melko paljo juuri semmoista moottorinosaa, mitä olisin tarvinnut, mutta taitaa nyt jäädä sieltä osat saamatta. Esim käynnistinakseli ja vaihdeakseli on tarvelistalla ja tietenkin paljon muutakin.