Kirjoittaja Aihe: 3Speedin tankin kromaus  (Luettu 13217 kertaa)

Kesäkuu 17, 2014, 16:08:13 ip
Luettu 13217 kertaa

teuvo venäläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kuka,missä ja millä hinnalla tekisi 3-Speedin tankin kunnostuksen kaikkine töineen,eli vanhan kromin poisto,hionnat ja kromaus?

Kesäkuu 18, 2014, 07:54:37 ap
Vastaus #1

Seppo Ylhäinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Motoren -niminen verstas Slovakiassa. http://www.motoren.sk

Muutama valokuva Jankolle sähköpostilla, niin paluupostissa saat hinnan. Hinta on todennäköisesti hyvin kohtuullinen. Ottaen huomioon työmäärän.

T. Seppo Y.

Kesäkuu 18, 2014, 23:10:00 ip
Vastaus #2

Ipi Laaksonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Voit kysyä myös Amoilasta,en ole varma tekeekö tankkeja,mutta olen nähnyt siellä ruosteisen tankin :) Hinta on suht karmea,teetätpä missä vain,ensimmäiseksi en lähtisi ulkomaille lähettämään.

Kesäkuu 19, 2014, 04:41:49 ap
Vastaus #3

Markku Hakola

• Vieras
Vaikea pelkän sanallisen selvityksen pohjalta on hinta-arviota antaa muuten, kuin itse pintakäsittelyn osalta.
Tuollaisen pintakäsittelyn suurin yksittäinen kuluerä on pohjatyöt.
Pohjatyöt on enemmän käsityövoittoista ja aikaavievää, joten hinta on sen mukainen,
elikkä väkisinkin korkea, sillä täytyy sen pintakäsittelijänkin saada palkkansa.

Itse en harrasta noiten ulkomaalaisten palvelujentarjoajien käyttämistä muutamasta syystä.
Laadusta ei varmuutta.
Hankalaa reklamoida, mikäli tarvetta tulee.
Saattaa käydä, että "sinne meni, eikä takas tule"
Vielä se, että ostamalla palvelut ulkoa, tapetaan se loppukin kotimainen tarjonta.

Tietty kuitenkin, jokainenhan saa ostaa palvelunsa mistä haluu.

Kesäkuu 19, 2014, 10:08:55 ap
Vastaus #4

vesa vuorela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Master of sparks
Kokeiles Wauhtikonetta,homma järjestyis suomessa ilman kielimuuria yms onkelmia! Yhteystiedot kuuklessa. T:Vesku

Kesäkuu 19, 2014, 18:15:03 ip
Vastaus #5

Seppo Ylhäinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
OK, hyväksyn ja ymmärrän kielimuurin aiheuttamat hankaluudet. En kuitenkaan ymmärrä, että kun kysytään paikkaa missä tuollaisen homman saisi teetettyä, tyrmätään aina ulkomaalainen vaihtoehto ihan perusteettomilla argumenteilla. Enhän minä nyt suosittelisi jotain paikkaa, ellen tietäisi, että sieltä saa luotettavaa palvelua, huippulaatua ja kohtuuhintaan.
Muutamasta kotimaisestakin tämän alan toimijasta on kokemusta. Eräänkin kanssa meni kaikki asiat pieleen: pohjatyöt, reklamaation käsittely, toimitusajan pito...

SY

Kesäkuu 19, 2014, 23:56:26 ip
Vastaus #6

Ipi Laaksonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mielestäni tässä ei kukaan tyrmännyt ulkomaalaista vaihtoehtoa,vai pystytkö osoittamaan kuka? Mielestäni yksi jopa suositteli,vai kuinka?

Kesäkuu 20, 2014, 00:08:57 ap
Vastaus #7

Tero Kivimäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Museoajoneuvotarkastaja
Voit kysyä myös Amoilasta,en ole varma tekeekö tankkeja,mutta olen nähnyt siellä ruosteisen tankin :) Hinta on suht karmea,teetätpä missä vain,ensimmäiseksi en lähtisi ulkomaille lähettämään.

Aikaisempien kokemuksien perusteella lähettäisin uudelleen ulkomaille, mutta yhteys ei enää toimi kun tekijä menehtyi  laskuvarjo onnettomuudessa.

Kesäkuu 20, 2014, 01:08:16 ap
Vastaus #8

Ipi Laaksonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Aikaisempien kokemuksien perusteella lähettäisin uudelleen ulkomaille, mutta yhteys ei enää toimi kun tekijä menehtyi  laskuvarjo onnettomuudessa.

Ei se ainoa ulkomaalainen kromaamo ollut :)

Kesäkuu 23, 2014, 22:20:05 ip
Vastaus #9

vesa vuorela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Master of sparks
Sorry Seppo,tarkotus ei ollu tyrmätä millään lailla! Mutta tästä maasta viedään työtä ulkomaille jo aivan tarpeeksi,varmaan seuraavaks itketään kun kukaan ei enää tee koneistuksia,sit menee maalaamot,jne?! T:Vesku

Kesäkuu 24, 2014, 09:05:12 ap
Vastaus #10

Jouko Hänninen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hintaa tulee noin 300-500e. täällä meillä ja se ei ole mikään laadun takuu.

Kesäkuu 24, 2014, 22:03:31 ip
Vastaus #11

Seppo Ylhäinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vesa,
kun tulee magneeton tai laturin korjaustarpeita, lupaan, etten vie ulkomaille...
Mutta A7 Pässin, sen jonka magneeton laitoit, tankin kunnostus oli niin iso homma, ettei sitä mitenkään olisi kannattanut kotimaan työtaksoilla teettää. Itse asiassa ei löytynyt tekijääkään.
Sitten löytyi tuo Motoren, jossa kuhmuisesta ja osittain pahoin syöpyneestä tankista onnistuttiin tekemään aivan virheetön, kuin uusi.

T.Seppo Y.

Kesäkuu 24, 2014, 23:32:37 ip
Vastaus #12

Ipi Laaksonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vesa,
kun tulee magneeton tai laturin korjaustarpeita, lupaan, etten vie ulkomaille...
Mutta A7 Pässin, sen jonka magneeton laitoit, tankin kunnostus oli niin iso homma, ettei sitä mitenkään olisi kannattanut kotimaan työtaksoilla teettää. Itse asiassa ei löytynyt tekijääkään.
Sitten löytyi tuo Motoren, jossa kuhmuisesta ja osittain pahoin syöpyneestä tankista onnistuttiin tekemään aivan virheetön, kuin uusi.

T.Seppo Y.

Hinta olis kiva kuulla,kotimaassahan juuri tuo työn osuus,eli lähinnä hionta ym.muodostaa suuren osan kustannuksista.Otetaanpa esimerkki: vanhan pinnoitteen poisto= pikku homma,ei paljonkaan kustannuksia.Pohjien teko,hionta,täyttö,lisää hiontaa ym.=maksaa näillä työn hinnoilla ihan helvetisti=n.50/h ja tunnissa ei paljon tehdä (koitappa itse) :) Itse pinnoitus taas ei enää kamalia maksa (sitäkin voi tietty yrittää itse) ;D

Kesäkuu 25, 2014, 07:36:06 ap
Vastaus #13

Seppo Ylhäinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lähetin valokuvia tankista ja sain kustannusarvion 280 - 400 eur. Siinä raamissa pysyttiin, jopa postikulut melkein mahtuivat raamiin.

Tankissa oli yksi paha painautuma ja pari pientä. Osittain pelti oli syöpynyt aika syvältä. Janko kirjoitti että joutui laittamaan useita kuparikerroksia. Ja tietysti hiomaan ja kiillottamaan välillä.

Jokainen tapaus on tietenkin omansa, ja työmäärä ja -kustannus sen mukainen. Väittäisinpä, että tämä Pässin tankki oli sieltä työläimmästä päästä. Olin jo varautunut siihen, että kromattua tankkia siitä ei saisi.

sy

Kesäkuu 25, 2014, 08:38:38 ap
Vastaus #14

Markku Hakola

• Vieras
Hinta olis kiva kuulla,kotimaassahan juuri tuo työn osuus,eli lähinnä hionta ym.muodostaa suuren osan kustannuksista.Otetaanpa esimerkki: vanhan pinnoitteen poisto= pikku homma,ei paljonkaan kustannuksia.Pohjien teko,hionta,täyttö,lisää hiontaa ym.=maksaa näillä työn hinnoilla ihan helvetisti=n.50/h ja tunnissa ei paljon tehdä (koitappa itse) :) Itse pinnoitus taas ei enää kamalia maksa (sitäkin voi tietty yrittää itse) ;D

Tämä ei nyt ole vastaus suoraan tuohon alkuperäiseen kysymykseen,
mutta sivunnee sitten keskustelua.

Harmihan tuo, että työn tekijän pitää saada työstään kohtuullinen korvaus.
Liiketoiminnassa tuotannollisen minuutin hinta on n.1,5€.
Tuo on hinta, mikä pitäisi suunnilleen minuutissa velottaa, jotta kaikki liiketoiminnan kulut saadaan katettua,
sekä tekijälle vielä palkka.
Usein ei veloituksesta valitettaessa oteta huomioon sitä, mitä kaikkea tuohon tuntihintaan täytyy sisällyttää.
Tuntihinnasta kun aletaan vähentään kaikenmaailman verot, kulut ja kustannukset, niin ei tuosta lopulta tekijälle paljoa jää.

Valitettavaahan se on, että esim kromaus vaatii paljon käsityötä, mutta minkäs teet.

Tietty jostain ulkomailla saa halvemmalla, kun kulurakenteet on aivan eri luokkaa, kuin täällä.
Valitettavaa, sillä omien havaintojen mukaan mm ympäristö-, työsuojeluasiat ovat tuolla
itäisessä euroopassa aivan eri tasolla kun täällä, mikä on myös hintaan vaikuttava tekijä, kotimaisen
yrittäjän tappioksi.

Tietty voihan sitä teettää, missä vaan ja halvalla, mikäli ei välitä noista em asioista,
 koska nehän on niitten ongelmia, "ei se mulle kuulu, kunhan halvalla saan".
Onneksi suuntaus yritysmaailmassa näyttää olevan että pikkuhiljaa palvelujen hankintoja
aletaan kotiuttaan takas suomeen.

Omissa projekteissani käytän kotimaisia palveluntarjoajia, jos suinkin mahdollista.