Kirjoittaja Aihe: Sivumoottori  (Luettu 6908 kertaa)

Kesäkuu 07, 2014, 12:03:40 ip
Luettu 6908 kertaa

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Tuommosen suristimen ostin titanikkiin, halvin malli ilman elektroonista säätöä ynnä muita hienouksia. Nuita Minnkotia on jopa gps:llä varustettuna, voi heittää ikäänkuin taivasankkurin niin  paatti pysyy niillä sijoillaan. Vielä ei ole kokemuksia neljää kilometriä pitemmästä purjehduksesta.

« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 07, 2014, 12:06:32 ip kirjoittanut Erkki Korhonen »
Napahulluna on hyvä olla.

Kesäkuu 07, 2014, 12:14:53 ip
Vastaus #1

ARI JUMPPANEN

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kylkivankkurinkuljettaja Lumiukko
Se voipi venootti kulkee aikas hyvin tollasella? Ite kokeilin joskus aikoinaan inkkarikanoottiin 5hp perämoottoria, kulki
vähän turhan lujaa ajo-ominaisuuksiin nähden. ;D Vähänväliä katollaan kurveissa. ;D Extriimiä!
MC PÖLHÖLÄ President
"mcPölhölä,pakoputkien ja henkseleiden paukuttelua vuodesta 1997"

Kesäkuu 07, 2014, 12:33:43 ip
Vastaus #2

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Riittääkö noissa puhti pitkiinkin reissuihin?

Nimim. Evinruden mekkala tympii...
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Kesäkuu 07, 2014, 12:39:53 ip
Vastaus #3

ARI JUMPPANEN

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kylkivankkurinkuljettaja Lumiukko
Kannattaa ostaa semmoinen ns. vapaa.ajan akku, niin riittää useammaksi tunniksi. Normaali
auton akku on suunniteltu vain käynnistystä varten, se hiipuu paljon nopeammin sähköperämoottori
hommissa. Mulla  on just tollainen minnkota ja kuljettaa painavaa lasikuitu tasaperävenettä uisteluvauhtia
yllättävän hyvin parikolme tuntia. Sit pitää turvautua 5hp Suzukiin, että pääsee kotio.
MC PÖLHÖLÄ President
"mcPölhölä,pakoputkien ja henkseleiden paukuttelua vuodesta 1997"

Kesäkuu 07, 2014, 13:02:32 ip
Vastaus #4

Martti Hänninen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lilon akku, on kevyt ja kokoonsa nähden paljon ampeeritunteja, on vaan helevetin kallis ::)

Kesäkuu 07, 2014, 14:40:47 ip
Vastaus #5

Harri Kauranen

• Vieras
Nono kyl mä olen ajellu kuuskin tuntia,eikä auton akku ole vieläkään tyhjä.Tosin jos ajaa koko ajan nappi laudassa,kulutus on huimasti suurempi,olen kokeillut.Mulla olis kyllä mittari,mikä näyttäis varaustilan,ei vaan ole tullukkaan katsottua.Aikanaan oltiin kaverin kanssa ja otettiin saabista akku.Uisteltiin viis kuus tuntia,ei kun akku sabaan ja menoksi.No tosin onhan niitä isompitehoisiakin moottoreita,mutta mä olen pärjänny hyvin tolla omallanikin.

Kesäkuu 09, 2014, 21:51:24 ip
Vastaus #6

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Näköjään siihen pitää ostaa oikea veneily vai mikä vapaa-ajan akku se nyt on. Bosch Silver 62 ah alkoi hyytymään kuuden kilometrin paikkeilla. Kolimajärven saareen päästiin mutta tulomatkalla moottori oli vähän niinkun melojan avustajana kunnes piti nostaa pois kokonaan. Kolima oli rasvatyyni mutta vettä tuli paluumatkalla kiitettävästi...ostaisko niin ison akun kun jaksaa kantaa.

Akussa riitti virtaa hiukkasen yli tunniksi, kaasu oli suuriimmaksi osaksi kolmosella, hetkittäin kokeeksi isommalla. Akku on kuutisen vuotta vanha, ei ole ollut missään koneessa kiinni mutta ladattu älylaturilla säännöllisesti.

« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 10, 2014, 16:09:36 ip kirjoittanut Erkki Korhonen »

Kesäkuu 10, 2014, 07:08:13 ap
Vastaus #7

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
Kuvan tilanteessa suosittelen geeliakkua. :)
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Kesäkuu 10, 2014, 10:31:01 ap
Vastaus #8

Tatu Virtanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hyvin tuntuu akku riittävän, kun voi tehdä kuvauslenkkejä eteläiselle pallonpuoliskolle.  :o

Kesäkuu 10, 2014, 11:52:29 ap
Vastaus #9

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • MC Debit
Hyvin tuntuu akku riittävän, kun voi tehdä kuvauslenkkejä eteläiselle pallonpuoliskolle.  :o

Tai sitten on kamerassa maa-asetukset Uuden Seelannin mukaan ::)
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Kesäkuu 10, 2014, 14:25:42 ip
Vastaus #10

Antti Jokinen

• Vieras
Paatteja täytyy olla kaksi, toinen toisella ja toinen toisella puolella:

Kesäkuu 10, 2014, 15:50:36 ip
Vastaus #11

Paavo Harola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olen kuullut puhuttavan ulkolaitamoottorista. Tämähän on juuri sellainen.
Joku varjelee tyhmiäkin, joskus. Olimme menossa tuulastamaan, t. tuulaalle, t. tuohustamaan jne. Kuussatanen Fiat ajettiin peltoja pitkin rantaan, otettiin akku autosta veneeseen ja kytkettiin siihen moottoripyörän lyhtyyn asennettu sen aikainen 45 watin ajovalopolttimo. Hyvä sillä oli kaloja katsella. Tahtoi vain sormet välillä liikaa kuumita.
Kun oli kalasteltu useita tunteja, soudettiin kotirantaan, laitettiin auton akku paikoilleen ja startattiin. Arvatkaa lähtikö käyntiin.
Lähti, ns. viimeisellä kierroksella. Muussa tapauksessa olisi akkua pitänyt kantaa satoja metrejä ja lähin akkulaturikin olisi ollut kahdeksan kilometrin päässä. Fiat olikin hyvä auto. Aika kultaa muistot.

Kesäkuu 10, 2014, 17:31:52 ip
Vastaus #12

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Kuivanmuanvenneen etumoottori.  :P

[ylläpito on poistanut liitteen]
-pena-

Kesäkuu 15, 2014, 23:24:32 ip
Vastaus #13

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Joo, sökö se oli se entinen akku...uusi 80 ah:n Exside kuljetti vaivatta 11 kilometriä rantautumisia vaille kokoajan täydellä kaasulla. Vielä oli virtaa kaksi tolppaa neljästä. Se vie kanoottia 5,6 km/h, vähän riippuu missä kohtaa ukko istuu. Ämpärimuovinen Lokari ei ui yhtä liukkaasti mitä naapurin parempilaatuinen kajakki...se menee seitsemää.